المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مش حب وبس



رورة
30-06-2010, 10:32 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين انا النهردة يا بنات جبتلكم قصة حلوة اوي بس انا نقلاها من منتدي اعرفه واتمني انها تعجبكم مش هطول عليكم















القصة

بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة الاولى

وفى الصباح الباكر وع نغمات اغنية مش حب وبس

غادة كانت بتجرى فى الشارع بتاعهم كرياضة

وكانت مستمتعة جدا بأغنية هانى شاكر

وكان معروف عنها فى وسط اصحابها انها بتحب هانى شاكر جدا وخصوصا اغنية مش حب وبس

وبعد ماخلصت غادة التمارين روحت ع البيت

غادة عايشة مع امها وعمها وولاد عمها بعنى نقدر نقول عايشة فى بيت عايلة

وبيت العيلة دة عبارة عن فلاة والشارع الا كانت عايشة فية كان كلة فلال ومسما بشارع العائلات
لانة كل الا فية عائلات

اة نسيت اقولكم ان احداث القصة فى اسكندرية

غادة:صباح الخير ياماما

الام:صباح النور ها اجهزلك الفطار

غادة:اممم ماشى انا طالعة اغير هدومى عشان راحة الجامعة

الام:ماشى ياحبيبتى


غادة فى كلية هندسة فى سنة رابعة فى النص التانى من الدراسة ومعروف عنها انها بنت شاطرة اوى وبتنجح كل سنة بتقدير ونفسها تبقا مهندسة معمارية معروفة

غادة نفسها تعوض امها الا شفته من ابوها
لان ابوها سيبهم لوحدهم وكل يوم هو فى بلد شكل
وعلاقات وجوزات فاشلة
وتقريبا مش بتشوف بابها الا مرة كل سنة
دا غير انة ضيع ميراثة كلة ع نزواتة

وغادة ومامتها عايشين ع حس قيراطين ارض
واهى عايشة عايشاها غادة

تليفون غادة رن

غادة:الوا فهمى ازيك

نص ساعة وهجى الكلية

اوكية اشوفك
باااى ياقمر

الام:يلا ياغادة الفطار

غادة:حاضر ياماما

ونزلت غادة وفطرت كدة وهى واقفة

الام:هو دة فطار

غادة:تسلميلى عشان متاخرش

وراحت باست مامتها

غادة:عايزة حاجة منى

الام:لا ياحبيبتى خلى بالك من نفسك

ووقفت غادة تاكسى وطارت ع الجامعة

وفهمى نازل رن ع غادة

غادة:يوو خلاص يافهمى انا فى السكة

اعرفكم بفهمى

فهمى هو الوالد الوحيد لمامته وباباه وخلفوة بعد فترة طويلة اوى من جوزهما وعملوا المستحيل عشان ربنا يرزقهم بطفل

واخيرا جة فهمى

والد مدلل بمعنى الكلمة والدة من اشهر رجال الاعمال فى اسكندرية

وكذلك والدتة عندها سنتر كبير اوى وبتهتم بالموضة والازياء

ووالدة بيخاف علية من الهوا الطاير لدرجة انة ممشى وراه البودى جارد فى كل حتة خوفا علية طبعا من اعدائة

فهمى بيحب المزيكا جدا وصوتة حلو وعندة فرقة صغيرة كدة مع اصحابة وبيعزف كمناجة
وبيعملوا حفلات فى الجامعة وبرة الجامعة

يعنى من الاخر فهمى دة اى بنت بتحلم بية

مش لانة غنى بس لا لانة كمان امور

يعنى عيونة زرقاة طويل وعضلات

كفاية كدة ع فهمى


فهمى وغادة اصحاب من وهما عيال صغيرة بس هو فى تجارة

كان والدة عايز يعلمة تعليم اجنبى بس فهمى رفض عشان يبقا مع غادة فى كل حاجة

بس غادة دخلت هندسة وهو راح تجارة

بس كانهة فى هندسة لانة مقيم فى الكلية عند غادة


فهمى:واخيرا شرفتى

غادة:اية كمية الرنات دى

فهمى:ماانتى اتاخرتى

غادة:يعنى اطير ماانت عارف الزحمة والتاكسيات

فهمى:وانا مش قولتلك مية مرة كلمينى قبل ماتنزلى وانا ابعتلك العربية تاخدك من قدام البيت


غادة:ياسلام

فهمى:بجد

غادة:عادى يعنى انت عارف انا كنت هاجى مع مى بنت عمى بس هى لسة مصحتش فقولت يلا نقضيها تاكسيات بقا

فهمى:تعرفى انتى الا زيك مش المفروض يمشى ع الارض ولا يتعب نفسة كل حاجة تيجى لحد عندة وهو مستريح

غادة :اية الكلام الكبير دة انت هتغنى عليا دا انت غلبت هانى شاكر


فهمى:يادى هانى شاكر نفسى تحبينى زى مابتحبية


غادة:طبعا بحبك احنا مش اصحاب وشوف بقالنا اد اية متصحبين وعايزنى محبكش

فهمى:والله طب يلا عشان نفطر

غادة:ماشى يلا

وخلص اليوم فى الكلية و كان فهمى مستنى غادة قدام باب الكلية بالعربية عشان يوصلها


غادة:مستنينى

فهمى:لا مستنى واحد صحبى

غادة:والله طب اركب

وركبوا العربية

فهمى:هتروحى

غادة:امال يعنى هروح فين

فهمى:طب اية مش هنتغدا مع بعض النهاردة ولا اية

غادة:لا كبيرى اوى اجى معاك وانت بتدرب غير كدة مش هقدر ورايا مشروع لازم اقدمة بكرة ان شاء الله

فهمى:مش هنتاخر

غادة:لا ياحبيبى احنا بننسا نفسنا خلينى اعدى السنة دى دا انا لسة محطتش قلم رصاص فى المشروع لسة

فهمى:طيب

وشغل فهمى اغنية هانى شاكر مش حب وبس وغادة سرحت فى الاغنية

فهمى:دوددة وصلنا

غادة:ها اة

فهمى:اية سرحتى

غادة وبتنهيدة:هانى شاكر

فهمى:حاكم انا بدأت اغير انا بقولك اهوة

غادة:ههههه طب انزل ياخويا

وراحت غادة مع فهمى فى مكان زى الاستديو كدة بيدرب فية هو وفرقتة وفضلت قاعدة لحد ماخلص

ووصلها لحد البيت

غادة :شوفت ادينى اتاخرت

فهمى:مش اوى يعنى

غادة:اصلك فاضى

فهمى:مشروع اية دة الاعندك

غادة:يعنى لو قلتلك هتفهم

فهمى:يعنى ممكن اساعدك

غادة:ازاى

فهمى:هاتى المشروع وانا اخلى اكبر دكتور فى الهندسة فيكى ياسكندرية يعملة

غادة:ااااااة هنغش بقا

فهمى:خلاص انا عايز اساعد

غادة:لا شكرا

فهمى:ماهو مش معقول تروحى بدرى كدة دا الساعة لسة 7 خليكى شوية

غادة:يعنى هنعمل اية

فهمى:يووو حاجات كتير هنروح ع البحر نتغدا ونتمشا شويا وبعدين اروحك

غادة بتردد:يافهمى كدة هتاخر

فهمى:وحياتى

غادة:امممم ياربى مش بخلص منك يلا

فهمى:يلا بجد

وفرح اوى وجرا بسرعة وركب العربية وساق بسرعة احسن غادة تغير رايها



يارب الحلقة تعجبكم وهشوف بقا من الردود

رورة
30-06-2010, 10:33 PM
الحلقة التانية

غادة:ياخرابى

فهمى:اية

غادة: قوم قوم حرام عليك

وغادة قامت تجرى وفهمى وراها

فهمى:طب فى اية بس فاهمينى

غادة:افهمك اية الساعة 11 والله حرام عليك

فهمى وقف:حرام عليكى خضتينى

غادة:انت هتقف اخلص اتا خرت

فهمى:خلاص يلا

وركبوا العربية عشان يوصلها

فهمى بص لغادة وهو مبتسم

غادة بصت لفهمى ودورت وشها تانى ورجعت لية تانى لما شافت النظرة والابتسامة بتاعة فهمى

غادة:اية بتبصلى كدة لية

فهمى فضل باصص لغادة وهو مبتسم ومبيردش

غادة زقتة

غادة:فهمى فوق للطريق

فهمى:هاا

غادة:ها فى اية فوق خلينا نوصل

فهمى:تعرفى الوقت معاكى بيفوت ثوانى مبحسش بية

غادة:فهمى خلصنى بقا انا اتاخرت

فهمى:طيب

فهمى:اتفضلى ادينا وصلنا

غادة:يلا سلام

فهمى:هشوفك بكرة

غادة:لما اشوف اية النهاردة مكفاكاش

فهمى:انا لو عشت عمرى كلة معاكى مش هيكفينى

غادة:طب يلا يارومانسى تصبح ع خير

فهمى:وانتى من اهلة

الام:اية ياغادة التاخير دا كلة

غادة:معلش ياماما الوقت سرقنى مع فهمى

الام:فهمى لولا انى عارفة انك بتحبية زى اخوكى كنت قولت حاجة تانية

غادة:انتى هتعملى زى كل الناس ولا اية

الام:اة الكل فكرنكوا بتحبوا بعض صح

غادة:اممم معذورين ميعرفوش الا فيها

الام:واية بقا الا فيها

غادة:انى مش بتاعة حب ولا جواز

الام:لية كدة بعد الشر دى كلمة تقوليها

غادة:لا انا لا عايزة احب ولا اتجوز

الام:اتعقدتى من ابوكى

غادة:اة

الام:ياحبيبتى كل الرجالة مش زى بعض ما عمك اهوة بيحب مراتة وعايش معها

غادة:وانا الا يضمنلى انى مش بختى زيك
خلينى كدة احسن

انا طالعة لانى ورايا شغل كتير
تصبحى ع خير

الام:وانتى من اهلة وربنا يهديكى يابنت قلبى ياغادة ويعوض عليكى خير يارب

غادة طلعت اوضتها وغيرت هدومها بسرعة وبدات تشتغل فى المشروع

الام:غادة خدى كوباية لبن اشربيها وانتى بتشتغلى

غادة:ربنا يخليكى

الام:انا راحة انام مش عايزة منى حاجة لو عايزانى اقعد معاكى لغاية ماتخلصى

غادة:لا ياماما روحى نامى انتى

الام:طيب نامى ياغادة متتعبيش نفسك

غادة:طيب ياماما

وبعد ساعتين باب الاوضة خبط

غادة:ادخل

مى:انتى لسة سهرانة

غادة:اة ورايا مشروع لازم اسلمة بكرة

مى:كنتى فين طول اليوم

غادة:هكون فين كنت فى الكلية

مى:كلية ولا مع حبيب القلب

غادة:قصدك مين

مى:قصدى مين هو فية غيرة فهمى

غادة:اااااااة قولتلك مية مرة انا وفهمى

وقطعتها مى

مى:انا وفهمى اخوات عارفين لوما انتوا اخوات تفضلوا مع بعض طول النهار ماأنا اهوة مش بشوف اخواتى غير كل سنة

غادة:عشان شغلهم نظامة كدة مش واحد ظابط بحرية والتانى بيكمل درستة برا لكن لو كانوا قعدين هنا كان زمانك كل دقيقة بتشوفيهم

مى:خلاص خلاص انتى هتدينى محضرة

غادة:طب معلش يامى ممكن بس شوية عشان عايزة اخلص المشروع الا فى ايدى دة خلينى الحق انام

مى:مشروع طيب ياختى اما نشوف اخرتك اية

وطلعت ورزعت الباب وراها

تانى يوم الصبح

الام:غادة انتى نمتى ع المكتب

غادة:اة صباح الخير

الام:قومى رايحى ع السرير

غادة:هى الساعة كام

الام:الساعة 7

غادة:سابعة دا انا يدوبك اقوم البس وانزل علشان متاخرش

لاام:طب ناميلك شوية

غادة:مش هينفع لازم امشى عشان متاخرش
مش هبقا اتاخر واجى انام

الام:طيب انزل احضرلك الفطار

الام:قعدى افطرى متفطريش ع الواقف كدة

غادة:معلش عشان متاخرش

الام:لسة بدرى

غادة:طيب

جرس الباب ضرب

الام:مين الا هيجلنا دلوقتى

غادة:خليكى وانا افتح

وقامت غادة فتحت

غادة:بابا

الاب:ازيك

غادة: كويسة

الاب: ازيك يالطيفة

الام:عزت انت اية جابك

الاب:دا سؤال واحدة تسألة لجوزها بعد غياب 3 شهور

الام:كويس انك عارف انك بقالك 3 شهور مشوفتش بنتك ولا دخلت بيتك زى اى اب

الاب:يوووو مش دا الموضوع انا جاى فى حاجة مهمة وماشى ع طول سيبهالك ياختى

الام:وجاى فى اية اظن عايز فلوس

الاب:ايوا

الام:ونجبلك منيم اخوك راح الاراضى من الصبح ومراتة نايمة فوق يعنى محدش هنا يديك فلوس

الاب:ومين قالك انى هاخد من اخويا ولا مراتة

الام:امال هتاخد من مين هتبيعنى دهبى خلاص بيعتهولى من زمان انا والبش مهندسة

الاب:بطلى كلام كتير وتريقة
انا كنت عايز بنتى حبيبتى غادة تعالى عايزك

غادة:خير

خدها بعيد عن مامتها

الاب:غادة ياحبيبتى انتى عارفة انى بحبك وبعدى عنك مش بأيدى منها للة امك حاولت حياتى لحجيم

غادة قطعت ابوها فى الكلام

غادة:ياريت من غير مقدمات قول الا انت عوزه بسرعة عشان متأخرش

الاب:امم طيب وفرتى عليا كلام كتير انا عاوز فلوس

غادة:نعم ههههه والله غريبة الاب الا بيطلب من بنتة الدنيا جرا فيها اية

الاب:بت احترمى نفسك وانتى بتكلمى ابوكى

غادة:ابويا اة ابويا

الاب:بقولك اية انا الراجل واقف برة خلصى

غادة:راجل اية

الاب:الا هيشترى الارض

غادة:ارض اية

الاب:القيرطين بتوعك

غادة:اية انت بتحلم

الاب:بقولك اية الارض دى بتاعتى انا كتبتها بأسمك عشان امك طلبت كدة فدلوقتى بقا لما اطلبها منك ترجعيها

غادة:ارجعهالك لية عشان تاخد فلوسها وتصرفها ع علاقاتك مفكرتش فيا انا وامى نعيش منين ولا نشحت من عمى وولادة عشان تستريح حضرتك وتفضل مرات عمى تذل فينا هى وبنتها انهم بيمنوا علينا
حرام عليك بقا ارحمنا مش كفاية ضيعت كل فلوسك جى تدور ع الارض الا حلتنا

بس لا طول ماأنا عايشة مش هتلمس الارض دى سمعت وانا مش هبيع حاجة والا انت عايزة اعملة

الاب:اخرسى وضرب غادة باالالم ومسكها من ايديها

انتى هتعملى الا انا عوزة وانتى مكتومة فاهمة ولا لا

غادة:اة سيب ايدى ومش بايعة حاجة

الاب:كدة
وزقها وطلع اوضتها يدور ع ورق ملكية الارض

طلعت تجرى وراه مامتها

الام:انت بتعمل اية حرام عليك

وهو قلب الاوضة فوقانى تحتانى

الاب:فين ورق الارض

الام:معرفش

زقها ونزل تحت لغادة ومسكها من ايديها

الاب:فين الورق

غادة:معرفش انت فكرنى هبلة عشان اعينة هنا

الاب:يعنى اية وديتى فين الورق

غادة:قولتلك معرفش

الاب:كدة

وبص لقا ورق المشروع بتاع غادة فمسكة وقطعة

وغادة فضلت تصرخ هى ومامتها وتشد منة الورق بس كان هو قطعة ورماه ع الارض وسبهم ومشا

غادة وقعت ع الارض ومسكت لاورق بأيديها وفضلت تعيط

الام:منك لله منك لله وحضنت غادة وفضلوا يعيطوا

غادة ببكاء:اعمل اية انا دلوقتى اعمل اية

الام:بس ياحبيبتى اعتذرى للدكتور

غادة زقت امها

غادة بزعيق وبكاء:هو بيعمل كدة لية فيا انا مش بنتة ولا انا اية انا عملت فية اية عشان يعمل كدة مش كفاية ان الناس بيعيرونى بية مش كفاية انة رمينى ومش بيسال عنى دا انا اقل واحدة فى صحابى
خلفتونى لية جبتونى عشان تبهدلونى وعايزانى اتجوز هو انا هعرف اعيش طول ماهو ورايا

وسابت مامتها وقامت تجرى ع برة

الام:غادة غادة



استنونى الحلقة الجاية ويار ب الحلقة تعجبكم

رورة
30-06-2010, 10:34 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة التالتة

غادة خرجت وهى بتبكى وراحت قاعدة ع البحر

غادة فى بالها

لحد امتى هفضل عايشة كدة من غير أب

اب يدينى الحب والحنان زى اى بنت احس ان ليا حد لو حد ضيقنى اجرى علية اقوله وهو الا يخد لى حقى
دا انا حتى ايام ماكنت فى المدرسة لما كان حد يضيقنى ولا يعاكسنى مالقيش حد اروح اقولة
لعندى اب ولا حتى اخ

لغاية امتى هفضل اكدب ع نفسى واقول بكرة هيكون احسن
بكرة هيكون احسن لية
اية الا هيحصل

مستنية حد يجى ياخدك من ايدك ويغيرلك كل حياتك ويديكى الامل والحب الا تحرمتى منة طول عمرك

مستنية اية ها قولى كدة

مستنية ضهر حضن حماية راجل امان

ايوا مستنية كل دة

انا مش مصدقة الكدبة الا بقولها انى مش عايزة لا احب ولا اتجوز

لا عايزة ماانا زى زى اى بنت فى الدنيا نفسها تلقى الانسان الا عاشت عمرها كلة بتحلم بية

ايوا ماتعقدة بس لسة عندى امل ولو حتى نور بسيط بس اهوة منور العتمة الا جوا فى قلبى

كنت متأكد انى هالقيكى هنا

غادة بصت وراها

غادة:فهمى

فهمى:لما كلمتك ع الموبايل ومامتك ردت عليا وقالتلى انك خرجتى مضيقة قولت اكيد هتبقى هنا

اية بقا يادودة ياقمر جاى تشكى للبحر ومش بتشكلى

غادة:مش عايزة اشيل همومى لحد

فهمى:نعم حد هو انا حد برضة ياغادة

غادة:انا اسفة اقصد مش عايزة اضيقك

فهمى:هو انا لما بجيلك وقولك ع حاجة مضيقانى ابقا بضايقك ولا بشيلك همومك
انتى ليكى مين غيرى تحكيلة وترمى علية كل همومك

غادة:ع رايك انا ماليش حد غيرك

فهمى:طب يلا قومى

غادة:هنروح فين

فهمى:هقولك قومى

وشد ايد غادة وركبوا العربية وراحوا ع مكان هادى

فهمى:نفطر وتقولى لي اية الا ضيقك ماشى

غادة:طيب

فهمى:انا هتصل بمامتك اطمنها لانها قلقانة اوى عليكى

غادة:ماشى

فهمى اتصل بمامة غادة طمنها عليها وغادة حكت لفهمى كل الا حصل
وفهمى كان مغيوظ اوى من ابوا غادة

فهمى:طب ممكن غادة حبيبتى ماتشلش هم حاجة خالص
والدموع دى معتش عايز اشوفها تانى

ومسح دموع غادة

غادة: ماشلش هم حاجة زى بس دا انا مرحتش الكلية النهاردة والمفروض انى كنت اسلم المشروع ومش كدة
دا هو كمان قطعة
عمرك شوفت اب بالانانية دى يقطع المشروع يضيع مستقبل بنتة

دا انا فضلت سهرانة طول الليل اعمل فية وهو يجى يقطعة بكل سهولة فى الاخر

فهمى:خلاص انسى الا حصل انا هحلهالك
انتى مش بتثقى فيا

غادة:هتحلها ازاى بس

فهمى:دا شغلى انا بس عايز منك حاجة واحدة

وتوعدنى انك تعمليها

غادة:اية هى

فهمى:اوعدينى الاول

غادة:اوعدك

فهمى:ماتشغليش بالك بحاجة خالص ها

غادة:ماشى

فهمى:وعد

غادة:وعد

اة بس ع فكرة انا فكرت فى حاجة كدة وكنت عايزة اخد رايك فيها

فهمى:اية

غادة:انا فكرت ادور ع شغل

فهمى:شغل اية بس ياغادة

غادة:اى حاجة ان شا الله لو حتى جرسونة

فهمى:انتى بتقولى اية ومين هيسيبك تعملى كدة

غادة:فهمى خلاص انا قررت من بكرة هدور ع شغل

فهمى:والكلية

غادة:مع الكلية فى بنات كتير بتعمل كدة

فهمى:دول بيبقوا محتاجين

غادة:وانا مش محتاجة

فهمى:بس

غادة:خلاص يلا انا عايزة اروح دماغى هتنفجر

فهمى:طيب بس فكرى تانى فى موضوع الشغل

فهمى وصل غادة للبيت

غادة:لما تروح ابقا كلمنى
فهمى:بليل بقا عشان تنامى

غادة:ماشى سلام

فهمى طلع الموبايل وطلب نمرة

فهمى:الوا ايوا
عموا عزت

انا فهمى

ممكن اشوفك

لا دلوقتى انا فاضى

كنت عايزك فى موضوع كدة

انت فين

خلاص شوية وهكون عندك

وراح فهمى وقابل والد غادة

عزت(الوالد): اهلا يافهمى بية

فهمى:اهلا

عزت:خير حضرتك كنت عايزنى فى اية

فهمى:خير تاخد كام وتبعد عن غادة

عزت:نعم مش فاهم

فهمى:لا انت فاهم

عزت:اة بس دى بنتى

فهمى:يعنى اية بقا

عزت:يعنى مقدرش ابعد عنها

فهمى:بقا كدة طيب

وجة يقوم فهمى فعزت مسك ايدة

عزت:استنا بس

فهمى:عايز اية

عزت:نتفق

فهمى:وانا معنديش مانع

عزت: 250000 جنية

فهمى:وانا موافق

بس ع شرط لا عدت تشوفها ولا ليك دعوة بيها وبعد اسبوعين كدة تكلم مامتها وتقولها انك لقيت شغل وهتبعتلهم فلوس

عزت:نعم هى الفلوس دى هصرفها عليهم

فهمى بص لة بقرف:لا مالكش دعوة انت تنفذ الا انا قولتلك علية وبس

عزت:وانا موافق

فهمى طلع دفتر الشيكات وكتب المبلغ لعزت

فهمى: امضى الاول هنا

عزت:اية دة وصل امانة لا يافهمى باشا مش اتفقنا

فهمى:متخفش اوى كدة دا هيفضل معايا عشان لو قربت لغادة اطلعة ويبقا فيها سجن ياعزت بية

عزت:خلاص بس لو قربتلها

فهمى:طول ماانت بعيد عنها ولا كانك مضيت حاجة

عزت: اوامرك امضى

فهمى:خد الشيك وزى ماتفقنا

هزت:اوكية عن اذنك ياباشا

فهمى بقرف:قوم

وتليفون فهمى ضرب

فهمى:ايوا يامامى دقايق وجايلك ياجميل انتى فين

اوكية هجيلك السنتر
بااى


استنونى فى الحلقة الجاية

ويارب الحلقة تعجبكم

رورة
30-06-2010, 10:35 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة الرابعة

فهمى بعد ماكلم مامتة اتصل بواحدة صاحبتة

فهمى:ايوا ياهايدى

انا كويس

اسمعينى حاضر ياحبيبى بصى بس

يووو فهمى زعق فيها

اسمعينى اية رغى رغى ياحرقك

مشروع اية الا الدكتور سامح كان قالكوا تعملوه

لخصى ياهايدى

كدة بس
ماشى سلام

اووف مقرفة

وراح فهمى لمامتة السنتر

اهلا فهمى باشا

فهمى:مامى فين ياهاجر

هاجر:فوق يافهمى بية فى فهمى بارت يافندم

فهمى:ماشى شكرا

وطلع لمامتة

فهمى:هااى يامامى

الام:حبيبى ثوانى وجاية

فهمى وقف ياقلب فى الحاجات المعروضة

الام:ها عامل اية وباست فهمى فى خدة

فهمى:تمام ها كنتى عايزانى لية

الام:فى اية معتش بتطيق تقعد معايا لية

فهمى:مفيش يلا بقا ورايا حاجات كتير

الام:بقا كدة ماشى بص بكرة ان شاء الله افتتاح السنتر الجديد
ولازم تكون موجود مش تعمل زى كل مرة

فهمى:اوكية

الام:لا بص بقا مش تقولى اوكية وبس المرة دى فى كبار البلد جاين
وانا عزمة كل صاحبتى وبناتهم يجى روح قلب مامى ينقى الا تعجبة

فهمى:امممم قولى كدة هو انتى هتفتتحى السنتر ولا هتفتتحى عروسة لابنك

الام:واية يعنى يابيبى انت الامير الا لازم تيجى البنات لحد عندك وانت تنقى الا تعجبك

فهمى:اووووووة

طب ماشى انا لازم امشى

الام:فهمى تيجى ومش تتاخر

فهمى:حاضر

وهو نازل فات البرت بتاع البرفانات والهدايا
وأختار برفان نسائى

وهو ماشى تليفونة رن

فهمى:امم دورك

ايوا يابابى

حاضر انا كدة كدة كنت جاى خمس دقايق واكون عندك
بااااااى

وراح فهمى عند باباة الشركة
وطلع الاول ع قسم المعمارى

فهمى:ازيك يابش مهندس

المهندس:اهلا فهمى باشا

فهمى:كنت عايز منك طلب

المهندس:انت تأمر

فهمى:ممكن تعملى المشروع دة

المهندس:لحضرتك

فهمى:ايوا نص ساعة ويكون جاهز

المهندس :بس

فهمى:يلا نص ساعة

وخرج فهمى وراح لباباة

فهمى:هااى بابى

الاب:تعالى يافهمى

فهمى:خير كنت عوزنى لية

الاب:واحشتنى

فهمى:والله قول يابابا عايزنى لية

الاب:مامتك قالتلك ع الحفلة بتاعة بكرة

فهمى:ايوان

الاب:طيب كويس مش عايزك تتاخر فى ناس كتير مهمة هتبقا هناك ولازم تكون موجود

فهمى:اوكية

الاب:تعرف مين الا جاى

فهمى ابتسم وهز دماغة بالا

الاب:رفعت بية وبنتة الرجل دة مهم اوى ياسلام يافهمى لو تطلع البنت دى من نصيبك يبقا ربنا بيحبك

فهمى طلع موبايلة وقعد يقلب فية وبابة نازل رغى

فهمى:بابا انا لازم اقوم ورايا محاضرة مهمة

الاب:اة طيب متنساش

فهمى:مش هنسا سلام

وفات ع المهندس وخد المشروع وراح ع الكلية

فهمى :الدكتور سامح هنا ياعم سعيد

الساعى:ايوا يافهمى بية


فهمى خبط ودخل للدكتور

فهمى:ازيك يادكتور

الدكتور:اهلا يافهمى اتفضل

أزى حسين بية

فهمى:تمام وبيسلم ع حضرتك

الدكتور:بجد

فهمى:اة ثوانى وفضل يدور فى جيوبة

اة الظاهر انى نسيت الدعوة

الدكتور:دعوة اية

فهمى:دعوة حضرتك للسنتر ابقا ابعتها لحضرتك

الدكتور فرح اوى

فهمى:دكتور دا مشروع غادة

الدكتور:غادة مين

فهمى:غادة عزت

الدكتور:غادة عزت غادة اة هى مقدمتهوش النهاردة

فهمى:لا حضرتك هى كانت جاية بس بابها عمل حادثة فاراحت ع المستشفى وادتنى المشروع عشان اقدمة بس انا نسيت
انا اسف

الدكتور:لا ولا يهمك هات المشروع

فهمى:اتفضل وشكرا يادكتور اشوفك بكرة فى الحفلة
عن اذنك

الدكتور:اتفضل

فهمى:ااااااااااة الحمد لله كدة تقريبا كل حاجة تمام
ياترى البرفان وصلها
واحشتنى اوى

تليفون فهمى ضرب

فهمى:ايوا يانادر لا منستش شوية وهكون عندك

عند غادة

الا فضلت نايمة لحد بليل

الام:غادة قومى بقا هتنامى بليل ازاى

غادة:ااااااة هى الساعة كام

الام:الساعة 5

غادة:يااااااا كل دة نايمة
ااااة دماغى هتنفجر

الام:قومى يلا عشان تاكلى واشربى كوباية شاى وانتى هتبقى تمام

غادة:طيب

وقامت غادة واتغدت وشربت الشاى وكانت قاعدة تتفرج ع التلفزيون هى وبنت عمها
بس طبعا دماغ غادة كانت فى المشروع الا اتقطع والشغل

جرس الباب ضرب

وقامت مى تفتح

مى:ايوا

الرجل:غادة هانم موجودة

مى:غادة هانم اة ثوانى
غادة تعالى حد عايزك

غادة:مين

الرجل:اتفضلى الهدايا دى لحضرتك ممكن تمضى ليا هنا

غادة:اوكية

مى:من مين ها

غادة:ثوانى يامى هو انا فتحتها

فتحت الهدايا لقت برفان وعة كارت

وكان مكتوب

حبيبى فداك انا وسنينى الا جاية
فداك قلبى الاحبك

امشى فوق همى
فوق دمعى وغنى
ولاتنزلش دمعة ليلة فوق خدك

الامضاء:فهمى

غادة:ضحكت

مى:ها من مين

غادة:دا فهمى

مى:والله وجايبك هداية لية

غادة:اوعى كدة

وطلعت غادة ع فوق واتصلت بفهمى

فهمى:الوا

غادة:اية الا انت بعتة دة

فهمى:طب قولى ازيك
اية معجبتكيش انا عارفك بتحبى البرفانات ودا نوع جديد لسة نازل
فقولت لازم تكونى انتى اول واحدة تستعملة

غادة:ربنا يخليك حلو اوى

فهمى:طب كويس انة عجبك
اة من الحق انا حليت موضوع الدكتور

غادة:اية ازاى

فهمى:حليتة وخلاص اعتبرى نفسك قدمتى المشروع
ومتتعبيش نفسك وتعملى واحد جديد

غادة:عملت اية

فهمى:هقولك بعدين اصل انا وصلت البيت بكرة بقا نفطر مع بعض واقولك

غادة:طيب خلاص

فهمى:طيب خلى بالك من نفسك سلام

غادة:فهمى شكرا اوى

فهمى:طيب ياختى العفو سلام

وقفل فهمى بحبك اوى ياغادة

غادة قامت وجبت البرفان ولقيتة حلو اوى ومسكت الورقة وبصت للمرايا وضحكت

تانى يوم

فهمى:صباح الخير

غادة:صباح النور

فهمى:عاملة اية دلوقتى

غادة:كلة تمام
كل حاجة اتحلت فى يوم واحد ومتعرفش ازاى

ابويا سافر وكلمنى واعتذرلى ع الا حصل والدكتور قبل المشروع الا انت قدمتة وخدت تقدير كمان
كل حاجة اتحلت يافهمى ااااااااة الحمد لله

فهمى:يعنى مبسوطة

غادة:اووى

فهمى فى بالة:انا اعمل المستحيل عشان اشوف الضحكة دى
ومتفرقش شفايفك ابدا

ابيع عمرى واشوفك مبسوطة

غادة:روحت فين

فهمى:ولا حاجة يلا عشان نفطر

فهمى وغادة كالعادة قضوا اليوم مع بعض

غادة:يلا عشان اورح

فهمى:تروحى اية
انتى معزومة ع حفلة

غادة:حفلة اية

فهمى:السنتر الجديد

غادة: بس انا معملتش حسابى ولا عندى حاجة جديدة احضر بيها

فهمى:مالكيش دعوة يلا قومى

وشد غادة من ايديها

غادة:ع فين

فهمى:شويا وتعرفى

وخد غادة وراحوا السنتر بتاعة مامتة الا كان مقفول ومفيش فية حد غير الامن

الامن:فهمى بية

فهمى:افتح السنتر يأسامة

الامن:حاضر اتفضل

غادة:انت هتعمل اية

فهمى:ادخلى بس

رورة
30-06-2010, 10:37 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة الخامسة

فهمى وغادة دخلوا السنتر

غادة:احنا جينا هنا نعمل اية

فهمى:هقولك تعالى

وخد غادة من ايدها وطلعوا ع فوق

فهمى فتح النور

فهمى:ادخلى

غادة:انا مش فاهمة حاجة انت مش رايح الحفلة

فهمى:اسمعى دا البرت بتاع السهرة فى أجمل فساتين سهرة نقى الا يعجبك والبسية

وقصادة البرت بتاع الميك اب

فهمتى

غادة:وانت

فهمى:انا هطلع فوق اشوف بدلة شيك وانزلك ع ماتكونى خلصتى

غادة:طب ومامتك

فهمى:مالكيش دعوة يلا بقا عشان منتاخرش

غادة:انت مجنون

فهمى:بيكى

وطلع فهمى يلبس فوق وغادة فضلت تبص ع الفساتين وفين وفين ع ما ثبتت ع واحد ولبستة
وطلعت ع برت المكياج وظبطت نفسها

وبعد ماخلصت فهمى هو كمان كان خلص ونزلها

فهمى:ووواووو روعة

غادة:حلو

فهمى:انت الا محلياة
غادة:وانت كامن البدلة حلوة اوى

فهمى بص ع نفسة

فهمى:حلو

غادة:اوى

فهمى قرب من غادة وباس ايديها وراح وشغل الكاسيت ع اغنية مش حب وبس

وكان الصوت عالى اوى

غادة بضحك:اية دة هتفضحنا

فهمى:تسمحيلى بالرقصة دى

غادة:انت اتجننت

فهمى:اة يلا بقا هترقصى

غادة:هرقص

وفهمى مد ايده وغادة هى كمان مدت ايدها
وبدأو يرقصوا ع الاغنية

وفهمى كان حاسس الاغنية اوى ومبسوطة اوى انة بيرقص مع غادة

وبعد ماخلصوا رقص وفهمى كان فى قمة الرومانسية من احساس فهمى والاغنية والرقصة الرقيقة الا رقصوها

غادة:رقصنا يلا بقا عشان منتأخرش

فهمى:يلا

ونزلوا وركبوا العربية وهما بيضحكوا وصوتهم عالى
وراحوا ع الحفل

فى الحفلة

الام:شايف ابنك وعاميلة

الاب:زمانة جاى انا بتصل ع الموبايل مش بيرد
لانة لية حساب معايا

لاام:حساب اية

الاب:البية سحب النهاردة من البنك 250000 جنية

الام:ياخبر لية هيعمل بالمبلغ دا كلة اية

الاب:انتى بتسالينى اسألى ابنك
الام:لما يجى انا هروح اشوف الضيوف

البنات:اية ياطنط امال فهمى فين هو مش جاى ولا اية احنا جاين عشانة

الام:لا ياحبايبى زمانة جاى هو فى الطريق

ماشى يافهمى بس لما تقع فى ايدى

فهمى دخل الحفلة وهو ماسك ايد غادة

وكل الا فى الحفلة وقف يبص عليهم

غادة وفهمى كانوا زى القمر كأنه فرحهم

الكل بدأيتسأل :مين دى الا فهمى داخل معاها

والا يقول خطبتة والا يقول صحبتة والا يقول ان دى المفاجأة الا شيرين هانم قالت عليها
هتعلن خطوبة فهمى

وهى مين دى؟ وبنت مين فى البلد؟

اكيد بنت رجل اعمال كبير

هو فهمى بية هيتجوز اى حد

الام:فهمى تعالى

غادة:ازيك ياطنط

لاام: ازيك

وشدت ايد فهمى من ايد غادة

الام:تعالى عوزاك

فهمى:فى اية ياماما وبتشدينى كدة لية

الام:ممكن اعرف اية الا انت بتعملة دة

فهمى:عملت اية

الام:يعنى مش شايف ولا مش عاوز تشوف
اية الا جاب البنت دى هنا

فهمى:ماما اسمها غادة وبعدين دى صاحبتى وانا عزمتها

الام:اممم طب واية لازمة الدخلة الا انتوا دخلنها دى

فهمى:دخلين ازاى حضنين بعض

الام:لا ماسك ايديها انا مش قايللك ان النهاردة هوريك عروستك الناس تقول اية عليك دلوقتى

فهمى:يقولوا الا يقولوه عن اذنك

الام:فهمى وشدت فهمى من الجاكيت وفهمى سابها ومشا

غادة:هو فى حاجة يفهمى

فهمى:لا دا زعلانة عشان اتاخرت

وراحوا شوية بنات لفهمى

البنات:فهمى وحشتنيى

فهمى ابتسم وسكت

البنات:مش تعرفنا

فهمى:غادة

البنات:صحبتك

فهمى:اختى

البنات:اة زى اختك

فهمى:اممم

البنات:طب اية مش هتغنى

فهمى:لا ماليش مزاج

البنات:لا يافهمى يلا احنا مستنيانك

فهمى:قولت لا

البنات:قولى لة ياغادة يغنى

غادة بصت لفهمى

ففهمى هزلها راسة بالا متقوليش

غادة:يلا روح غنى

فهمى:لا مش عاوز

غادة:بس انا عوزة اسمعك

فهمى سكت

غادة:واحشنى صوتك وانت بتغنى

فهمى بص لغادة وضحك

فهمى:طيب

وراح فهمى عشان يغنى وغنا فهمى اغنية غادة المفضلة مش حب وبس
وكان طول الاغنية باصص لغادة
وكل الا فى الحفلة لحظوا نظرات فهمى لغادة

ومامتة وباباة كان ع اخرهم

وبعد ماخلص كل الا فى الحفلة صقفوا لفهمى

وفهمى راح ع غادة من غير مايبص حتى لباباة

واتفتح البوفية

وغادة وفهمى كانوا واقفين عند البوفية

غادة بصت ع برة لقت فى اطفال واقفين يبصوا ع البوفية والحفلة

غادة جت تحط الشوكة فى بقها لقت واحد من الاطفال بيطلع لسانة ويمص شفايفة

غادة بعدت الشوكة عن بقها

فهمى:فى اية مش بتاكلى لية

غادة:ها مفيش اصل

ابوا فهمى ندها ليه

فهمى:هشوف بابا وجاى

غادة حطت ع الطبق بتاعها اكل كتير وكل الا كان واقف ع البوفية كانوا بيبوصوا عليها

غادة خدت الطبق وطلعت لبرة

غادة لسة بتمد ايدها بالطبق للاطفال
لقت ايد تانية بتدى طبق اكل للاطفال

غادة بصت لقيتة واحد بيدى للاطفال اكل
الاطفال شدوا الطبق من ايد غادة
وهى كانت بتبص ع الشاب الا كان بيحسس ع الاطفال

الشاب بص لغادة واد فلوس للاطفال ورجع ع السنتر

غادة فضلت واقفة تبص علية

ودخلت وراه السنتر وفضلت تدور علية بس كأنة ملح وداب

فهمى:غادة غادة

غادة:ها

فهمى:روحتى فين

غادة:مفيش

فهمى:يلا عشان اروحك عشان متتأخريش

غادة:اة يلا

وفضلت تبص ع الناس

فهمى:فى حاجة

غادة:لا يلا

وهى فى الطريق حطت راسها ع الشباك وفضلت تفكر فى الشاب دة

غادة فى بالها: مين دة ؟ شكلة ابن ناس
اة اكيد بدلتة وطرقتة وشياكتة

واكيد مش اى حد فى الحفلة دى

معقول فى حد طيب اوى كدة وباذات لو غنى
ياخد اكل للاطفال من غير مايخاف حد يشوفة ولا يعمل حساب لا لنفسة ولا لمنظرة

اكيد فكر زى ماأنا فكرت بالظبط
ان دول اطفال وجعنين ومحدش حاسس بيهم

ياترى مين دة ؟ وعمل كدة لية؟ فى لسة حد بالاخلاق دى؟
وبالذات لو راجل؟


فهمى:غادة غادة

غادة:اية

فهمى:وصلنا

غادة:اة طيب

ونزلت غادة وهى لسة بتفكر فى الشاب دة وصورتة قدامها

فهمى:غادة غادة

غادة:هاا

فهمى:مفيش تصبح ع خير

غادة:اة وانت من اهلة

فهمى هبعتلك الفستان بكرة

فهمى:امشى يابت

غادة:لا بجد لازم تخدة دا شكلة غالى اوى

فهمى:الغالى يرخصلك

غادة:لا بجد بلاش مشاكل مع مامتك

فهمى:امشى يلا

غادة:هجبهولك

فهمى:امشى

غادة:بااااااى

فهمى:مع السلامة

وروح فهمى ع القصر بتاعة

وداخل فهمى وهو بيصفر

الاب:مزاجك حلو

فهمى:اة انتوا قعدنلى

الاب:ممكن اعرف سحبت 250000 جنية من البنك لية

فهمى:كنت محتاج المبلغ

الام:نعم محتاج مبلغ مبير زى دة لية هتعمل بية اية

فهمى:اشتريت حاجات للفرقة

الاب:والله بكل المبلغ دة لية اشتريت اية

فهمى:كنت محتاج اجهزة جديدة للاستوديوا
وبعدين انتوا مش دى فلوس انا حر اعمل بيها الا انا عوزة

االب:لا مش حر تضيع فلوسك وتقول انت حر

الام:وبعدين احنا حرمينك من حاجة وباباك مش صارف لسة من 3 شهور بس ع الاستوديو ده وجايبلك حسن الاجهزة\
لحقت تخسر

فهمى:يوووو هو تحقيق

الاب:اتكلم بادب يافهمى

الام:سيبة انت متوقع منة اية غير كدة ماهو بيتعلم من الهانم الا ماشى معها

فهمى:ماما لو سمحتى متغلطيش فى غادة

الام:لية

فهمى:لانى بحبها

رورة
30-06-2010, 10:39 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة السادسة

فهمى:بحبها

الام والاب فى نفس واحد:اية

الام:انت تبقا اتجننت

فهمى:اتجننت لية عشان بقول انى بحب

الام:انت مش شايف انك بتقول كلام ميتعقلش بص لنفسك شوف انت ابن مين وفين وهى بنت مين وفين

فهمى:انا مش ببص للحاجات دى

الام:لالالا انت عايزنى اجوزك لبنت عزت ولطيفة والناس تقول علينا اية تقول ابن شيرين هانم وحسين بية اتجوز مين بنت عزت

انت تبقا بتحلم لو دة حصل

فهمى:انتوا مش عايزنى ابقا مبسوط انا هبقا مبسوط معها

الاب:فوق فوق لنفسك بقا بلا حب بلا كلام فاضى حب اية

فهمى:الحب كلام فاضى

الاب:فهمى ياحبيبى الدنيا مش حب وبس
فى حاجات تانية اهم

فهمى:زى اية

الاب:برافو عليك زى اية

الام قطعت الاب

الام:زى الفلوس زى المركز الاجتماعى زى الا انت فية

لما تمشى فى مكان والناس تعرف انك فهمى بية كلهم بلا استثناء بينحنولك
بيرموا نفسهم تحت رجلك وانت تدوس عليهم

هو دة الا المفروض تدور علية
تشوف حاجة تطلعك فوق اكتر من كدة


فهمى:اكتر من كدة اروح فين مكفاية الا انا فية كدة حلو اوى

الاب:لا مش كفاية مش عايز اسمع منك كلمة كفاية دى تانى فهمت ولازم تسمع كلامى انا وماتك

فهمى:بس انا بحبها

الام:يوووو احنا بنتكلم فى دنيا تانية يافهمى

فهمى:انا مش هسيب غادة

الام:بقا كدة طيب برحتك متسبهاش هى الا هتسيبك

فهمى:اية ازاى

الام:يعنى لو مشلتش موضوع الحب والجواز دة من دماغك انا همحهالك من ع وش الارض

فهمى:يعنى اية هتموتيها

الام:انت عارف كويس اوى انا اقدر اعمل اية

وليك انك تتخيل
انا كدة خلصت الا عندى
وورينى الا عندك

فهمى:بتتحدينى ياأمى

الام:انت الا بتتحدنا واحنا لازم ننقذك

فهمى:تنقذونى من اية

الام:من الا طمعنين فيك
انا خلصت الا عندى والموضوع دة تنساة فاهم

وسابتهم وطلعت
فهمى بص لباباه وعيونة كلها دموع

الاب قرب من فهمى وحط ايدة ع كتفة

الاب: اسمع الكلام يافهمى

والاب وهو طالع ع السلالم
ادور بص لفهمى وهو مبتسم

الاب:ولو عايزها اوى كدة فى الف طريقه تاخد الا انت عوزة منها من غير لاحب ولا جواز

واظن ان مفيش بنت ممكن تقولك لا ولا اية؟
وحدف بوسة لفهمى وطلع

فهمى اول ماسمع كلام باباه دموعة نزلت
وجرى ع برة وخد عربيتة ومشا

فهمى طول ماهو فى الطريق وهو بيعيط ومش عارف يعمل اية ومش مصدق كلام ابوة وامة الا قالوة ع غادة

فهمى فرمل العربية فجأة ووقف وفضل يعيط ويخبط راسة فى العربية


تانى يوم الصبح

غادة راحت الكلية وطول ماهى فى الطريق وهى بتتصل ع فهمى بس هو مكانش بيرد

غادة:الله الواد دة راح فين

خلص اليوم فى الكلية وغادة ركبت تاكسى عشان تروح

وفضلت تتصل بفهمى بس لقت الموبايل مغلق

ووهما واقفين فى اشارة جة شاب ورما ورقة اعلان ع غادة

غادة قرات الورقة ولقتة اعلان شغل

غادة:مش معقول
تم افتتاح شركة هندسية جديدة
وتطلب الشركة خريجى كلية تجارة انجليزى
وكلية هندسة قسم معمارى

غادة:مش معقول

وللتقديم التوجة للعنوان ....... او الاتصال بالرقم.......

غادة :لو سمحت يااسطى اطلع ع المنتزة

وراحت غادة للشركة

غادة:صباح الخير

السكرتيرة:اهلا يافندم

غادة:لو سمحتى انا جاية بخصوص الاعلان دة

السكرتيرة:اة حضرتك تتفضلى تملى الابلكشين دى وتسيبى رقم تليفونك واحنا هنكلمك

غادة:ماشى

وملت غادة الا ستمارة وخرجت غادة

غادة:يارب يوفقوا

تليفون غادة ضرب

غادة:ايوا يامحمد
لا فهمى مش معايا
انا بتصل بية من الصبح بس هو مش بيرد
هو فى حاجة

طب خلاص هحاول تانى
وابقا طمنى
مع السلامة

خير يافهمى فى اية واتصلت بفهمى بس لقيتة مغلق

تاكسى

عند فهمى الا كان قاعد فى الاستديو

كانا عارفين انك هنا

فهمى مبصش وراها

وكان اصحابوا محمد ونادر

محمد:فى اية يابنى مالك وقافل موبايلك لية

فهمى مردش

نادر:فهمى هو فى حاجة انت زعلت انت وغادة

فهمى:لا

نادر:مع مامتك وباباك

فهمى:امممم

محمد:طب فى اية اية الاحصل

فهمى:عايزنى ابعد عن غادة

محمد:لية

فهمى:مش من مستواى
ولو مبعدش هيموتوها

نادر ومحمد بصوا لبعض
وفى نفس واحد :اية
وبلعوا رقهم

نادر:طب اسمع كلام ابوك وامك

فهمى قام وزق الكرسى الا كان قاعد علية

وبزعيق

انتوا لية محدش فهمنى محدش حاسس بيا
انا بحبها فهمين يعنى اية بحبها

يعنى مقدرش اعيش من غيرها انا عايش عشانها

مبحسش بحياتى غير وانا معها لما ببصلها بحس انى بشوف بحمد ربى انى معها وعارفها وبحبها

انا بحبها يامحمد

وانفجر فى البكاء

فهمى ببكاء:افهموا بقا

واترمى فى حضن محمد

نادر ومحمد عنيهم دمعت

محمد وهو بيطبطب ع فهمى:خلاص اسكت ولا يهمك كل حاجة هتتحل ان شاء الله

محدش عارف بكرة فى اية

وانت زى مابتقول غادة ع طول معاك يعنى مش هتغيب عنك

فهمى بشهقة:يعن يعنى اعمل اية

نادر:يعنى تسكت وتفهم اهلك انك شلت الموضوع من دماغك لحد مانشوف هنعمل اية

محمد:ايوا يافهمى نادر بيتكلم صح

فهمى وهو بيمسح فى دموعة:انت شوفتوها النهاردة

محمد:لا بس انا كلمتها قولنا يمكن تكون معها
بس هى قلقانة عليك

اغسل وشك وكلمها

فهمى:طيب

وراح يغسل وشة ومحمد بصوا ليعض وهما زعلانين ع صحابهم

فهمى فتح الموبايل واتصل بغادة

غادة اول ماسمعت رنت فهمى
جرت ع الموبايل

غادة:ايوا يافهمى

فهمى بصوت مخنوق:ايوا ياغادة

غادة:مال صوتك
فى اية يافهمى

فهمى: سكت وانفجر فى البكاء

غادة:فهمى فهمى فى اية انت فين

فهمى بتعيط لية

وفهمى كان عامل زى الطفل الا بيكلم امة ووحشتة اوى

نادر ومحمد سمعوا صوت بكاء فهمى قاموا يجروا علية

نادر:فى اية يافهمى امسك نفسك مش كدة

غادة عيونها اتملت بالدموع وعيطت

غادةببكاء:فهمى بس بقا
انت فين وانا اجيلك
فهمى

وفهمى كان بيعيط ومش قادر يتمالك نفسة ويرد علية

فهمى بلع ريقة وبكاءة

فهمى:غادة انا محتاجلك اوى

غادة:طب قولى انت فين

فهمى:انا فى الاستديوا

غادة:طب انا جيالك

غادة نزلت تجرى وراحت لفهمى

غادة وصلت وفتحت باب الاستديو ودخلت

فهمى اول ماشفها قام جرى عليها وحضنها جامد
وفضل يعيط زى الاطفال

وغادة هى كمان تعيط

نادر ومحمد راحوا خبطوا ع كتف فهمى

محمد:احنا برة
وطلعوا

وكل دة وفهمى فى حضن غادة

غادة:فهمى مالك فى اية الاحصل

فهمى بعد عن غادة
وبصلها ووشه كلة دموع وعنية حمرا من كتر العياط

وغادة عيونها كلها دموع
وبتبص لفهمى

فهمى:انا اسف

غادة:اسف ع اية فى اية
اية الا حصل لكل الا انت عملة فى نفسك دة

فهمى بص لغادة وهو بيبكى

فهمى ببكاء:اصل اصلك واحشتنى
وحضن غادة

فهمى: متسبنيش ياغادة

غادة:انا مقدرش اسيبك

فهمى:يعنى بتحبينى

غادة:دة سؤال برضة

بس قولى فى اية

فهمى بعد عنها

فهمى :مفيش بس اتخنقت معاهم فى البيت

غادة:لية؟

فهمى سكت مكنش عارف يقول لغادة اية

فهمى:مفيش جايبنلى عروسة وانا مش عايزها

غادة:طب خلاص قولتلهم كدة

فهمى:اة وزعلوا منى

غادة:مش انت مش عوزها

فهمى:اة

غادة:خلاص كبر دماغك بقا
بعدين هو انت شفتها مش يمكن تطلع حلوة وتعجبك
متحكمش عليها غير لما تشوفها

فهمى بص لغادة وهو مصدوم من كلامها

فهمى:مش عايزها

غادة:طب خلاص

ومسحت وشة من الدموع

غادة:خلاص يلا نقوم نخرج برة شويا
انا متغدتش بسببك

يلا تعالى اعزمنى ع الغدا

فهمى ابتسم

غادة:ايوا كدا

وشدت ايدة

غادة يلا

رورة
30-06-2010, 10:41 PM
الحلقة السابعة


غادة طلعت هى وفهمى واتغدوا مع بعض وفضلوا قاعدين ع البحر جمب بعض بيشوفوا الغروب



فهمى:فاكرة لما كنا صغيرين كنا نيجى هنا عشان نشوف الشمس وهى مروحة
وبص لغادة وهو مبتسم فكرة


غادة ابتسمت وهى لسة بصة قدامها:اة يااااااااا ياريت نرجع صغيرين تانى مكنش فى هموم ولا مشاكل كان كل همنا نلعب ونشوف الغروب


وبصت لفهمى وفضلت تضحك


فهمى هو كمان ضحك


فهمى:بتضحكى لية


غادة بضحك:اصل افتكرت ههههههه لما جيت مرة وكان الغروب خلاص
وفضلت اعيط عشان ملحقتش اشوفة


فاكر انت عملت اية


فهمى ضحك:اة فاكر خدك فى حضنى
وقولتلك متزعليش
وضحك وفضلت امشى ع اتجاة الغروب
وامد ايدى فاكر نفسى ان ممكن الحق الشمس
واجبهالك


وفضلت ماشى لحد مابقيت فى نص البحر
ومحستش بنفسى غير وانتى بتصرخى


وبتقولى فهمى
بصيت حواليا لقتنى فى نص البحر وكانت الماية خلاص قربت من دماغى


وانتى


غادة كملت:وانا فضلت اصرخ واتنطط
وانت فضلت تصرخ وتندة غادة الحقينى ياغادة
وانا جريت وندهت الناس من ع الكافتيريا


وفضلت تضحك وعنيهم دمعت
وروحت للناس ومن كتر الجرى والعياط مكنتش عرفة اتكلم
فين وفين ع اما جمعوا منى كلمة
وطلعوا يجروا ع البحر ولقوك بتغرق ونزلوا وجابوك


فهمى:كانوا فاكرنا اخوات


غادة بصت لفهمى وعنيها اتملت بالدموع
: كنت حاسة انك......
وعيطت غادة


فهمى وعيونة مدمعة:فاكرانى مت


غادة ببكاء:امممم


ل م لما طلعوك وبصت ليك ولقيتك مش مفتح عيونك ولا بتتكلم


قولت دا انت مت


بس لما عملولك تنفس صناعى


وفتحت عيونك وكحيت وخرجت الماية


انا فرحت اوى


فهمى:فرحتى بس


غادة:سكتت


فهمى:مش اترميتى عليا وفضلتى تحضنى وتبوسى فيا


فاكرة قولتلى اية


غادة:قولتلك لو كنت مت كانت الشمس عمرها ماهتطلع تانى


فهمى حضن غادة


غادة"ربنا يخليك ليا


فهمى:ويخليكى ليا


وفضلوا حضنين بعض وفى دنيا تانية لحد مااتخبطوا بالكورة


فهمى وغادة فى نفس واحد:اة


وجم شوية اطفال ليهم


الاطفال:احنا اسفين ياأستاذ ممكن تعطونا الكورة


وكانت الكورة فى ايد فهمى


فهمى:عايزين الكورة


الاطفال:اة


فهمى شاط الكورة لغادة وفضلوا يشوطوها لبعض
ويلعبوا مع الاطفال ويضحكوا بصوت عالى


وبعدين غادة حدفتها للاطفال بعيد والاطفال جريوا ع الكورة
وغادة وفهمى واقفين بينهجوا من الجرى وبيضحكوا


وراح فهمى لغادة وحط ايدة ع كتفها ومشوا


فهمى:ياااااااا الساعة بقت 12


غادة:ياخبر انا اتاخرت اوى


فهمى:يلا عشان اوصلك


غادة:انت هتروح


فهمى:مش عارف


غادة:عشان خاطرى روح


فهمى:طيب خلاص هروح


ووصل فهمى غادة لبتها


غادة:اشوفك بكرة


فهمى:مش تتاخرى اصلك بتوحشينى


غادة ضحكت:طيب ياخويا


تصبح ع خير


وانتى من اهلة


ودخلت غادة البيت


الام:اية التاخير دا كلة من الساعة 3 لساعة 12 برة


كنتى فين


غادة باست مامتها:انا اسفةبس فهمى كان مضايق شويا


الام:يادى فهمى اتغدتى


غادة:اة واتعشيت كمان وهو فهمى هايسبنى من غير اكل يعنى


الام:متتجوزوا وتخلصونا


غادة ضحكت:جواز اية ياأم غادة اصحاب افهميها بقا


تصبحى ع خير



فهمى كان فى العربية واتصل بغادة


غادة:ايوا يافهمى


غادة لقت فهمى بيغنلها
وكان بيقول


كل واحد بيقول حبيبى ملاك


وانا حبيبى احلى من اى ملاك


حنان اية وطيبة الله


ولمسة ايد بدوبنى


والقلب خلاص هيرتاح
هتنام عينوا معاة
والقلب الا انا حبيتة اهو جمبى هنا


احلامى معاة شايفة ان الاوان


وكل دة وغادة نايمة ع السرير ومبتسمة
نكمل


الله عليها وانا جمبها بتوحشنى
ابص ليها وبنظرة واحدة بتخطفنى


ورقة اية ياسلام عليها وع دنياتها


اوصف اية جمال عنيها ولا ضحكتها


والقلب خلاص .................الاأخر
الاغنية


غادة صقفت


الله الله اية الرومانسية دى


فهمى:عجبتك


غادة:قشطة ياباشا


فهمى:ههههههههههههههه بيئة


غادة:طيب يافافى وصلت


فهمى:لسة قربت


غادة:طب يلا صالح امك وابوك بقا ماشى


فهمى:طيب


غادة:بااااااااى


فهمى:بااااااى


فهمى وصل البيت


وهو بيردد الاغنية الا كان بيغيها لغادة


واول مادخل لقا مامتة وباباه قاعدين


فهمى وقف وبص فى الارض
سمع صوت بكاء مامتة


فهمى رفع وشة وبص لمامتة وجرى عليها


فهمى:انتى بتعيطى لية


الام ببكاء: كنت فاكرك مش جاى النهاردة


فهمى:باس ايد مامتة انا اسف


الام:مسكت وش فهمى بأيديها معتش تمشى كدة وتقفل موبايلك من غير ماتقول انت فين


انت مش عارف ان انا وباباك بنقلق عليك وممكن نموت لو غبت عننا شويا


فهمى والدموع اتملت فى عيونة


فهمى:انا اسف سمحونى


ام فهمى حضنتة جامد وهى بتعيط
فهمى باس ايديها وراح حضن باباه الا كان ع اخرة من البكاء وباس ايدة



تانى يوم الصبح


غادة صحت ع رنت الموبايل


غادة:الوا ايوا مين


غادة قامت من مكانها


اية طيب هكون عندكم بعد ساعة


غادة :ياربى اية دة بسر عة كدا

Ro7y l Habiby
30-06-2010, 10:41 PM
واااااااااااااااااااااو

تحفة اووووى ياقمر

رورة
30-06-2010, 10:42 PM
الحلقة التامنة

غادة قامت تجرى بسرعة من ع السرير وهى مش مصدقة نفسها وفتحت الدولاب وفضلت تطلع فى الهدوم وترمى فيها يمين وشمال لحد مااقتنعت بطقم

ولبست باضى ع جيب قصير ونزلت لمامتها ومى ووالدة مى الاكانوا بيستنوها ع الفطار

الام:اية التأخير دا كلة ساعة عشان تنزلى تفطرى

غادة:اسفة بس اية رأيك حلوة

وفضلت تدوخ قدمهم

الام:زى القمر بس انتى متوضبة كدا وراحة ع فين

غادة:ع الشغل

الام ومى:مين

غادة:الشغل ياماما الا قولتلك علية امبارح

الام:ولحقوا يردوا عليكى

غادة:امال هو انا قليلة فى البلد دى

الام:ربنا يحميكى

غادة:انا هقوم بقا

الام:مش هتفطرى

غادة:لا انا شبعانة وعشان متاخرش

بااااااى

وهى ماشية ادورت ليهم وهى مبتسمة

غادة:ادعولى

غادة وقفت تاكسى بسرعة وكانت طايرة من الفرح ووصلت ع الشركة

غادة:صباح الخير

السكرتيرة:صباح النور

غادة:انتوا كلمتونى الصبح بخصوص الشغل وكدة

السكرتيرة:اة بس ممكن الاسم

غادة:غادة المهندسة غادة

السكرتيرة:اة افتكرت

غادة:هاااا

السكرتيرة:انتى خلاص اتقبلتى فى الشغل هنا وان شاء الله تيجى بكرة عشان تمضى العقد وعندك اجتماع مع رئيس مجلس الادارة الساعة 10 ياريت متتاخريش

غادة:لالا مش هتاخر خالص يعنى امشى

السكرتيرة:اة

غادة:شكرا شكرا اوى

غادة خرجت وهى مبسوطة اوى وفجأة

اتخبطت فى شاب

غادة بغيظ:مش تفتح

الشاب:انا اسف

غادة رفعت عيونها

غادة:مصطفى

مصطفى: غادة ازيك
غادة:الحمد لله انت بتعمل اية هنا

مصطفى:انا بشتغل هنا

غادة:بتشتغل هنا

وسكتت

مصطفى :انا ياستى واحد من الشركا هنا

غادة:بجد عشان كدا

مصطفى:عشان كدا اية

غادة:عشان كدا قبلونى اشتغل هنا وانا لسة فى الجامعة

مصطفى:غادة متفهميش غلط انا يمكن اة اتوسطت ليكى عشان تشتغلى بس عشان عارف انتى قد اية مهندسة شاطرة

غادة بزعل :شكرا

مصطفى:انتى زعلانة لية انا حطيتك ع اول الطريق وانتى بقا تكملى وتثبتى نفسك
ولو قصرتى فى شغلك انا بنفسى هطردك من الشركة
ها اية رايك

غادة ابتسامة:اة ماشى

مصطفى:اتفضلى كلمى طريقك

غادة:شكرا عن اذنك

وخرجت غادة وهى مضايقة جدا وكانت الدموع ع طرف عيونها ووقفت تاكسى وركبت

تليفون غادة ضرب

غادة:ايوا يافهمى

فهمى:ايوا انتى فين

غادة:انا فى الطريق

فهمى:غادة مال صوتك فى حاجة

غادة:لا لما اجى هحكيلك

فهمى:طيب طمنينى

غادة:خلاص بقا قولت لما اجى

فهمى:طيب حاضر سلام

فهمى:مالها دى

غادة راحت عند فهمى وكانت متنرفزة جدا

غادة:ازيك

فهمى:تعالى

غادة قعدت وفهمى حط ايدة ع ايدها

فهمى:مالك

غادة:مضايقة اوى

فهمى :لية؟

غادة عيطت فهمى قام وقعد ع الارض جمبها
وبدايمسحلها دموعها

فهمى: بس بس مالك

غادة:مفيش

فهمى:طب اهدى كدة وبطلى عياط

غادة بطلت عياط وهديت

فهمى:ها احكيلى فى اية مضايقك لدرجة انك تعيطى

غادة:حاجة بخصوص الشغل

فهمى:شغل اية

غادة:الشغل يافهمى

فهمى:شغل اية انا مش فاهم بتتكلمى ع اية

غادة:الشغل الا انا روحت امبارح قدمت فية

فهمى:هو انتى روحتى وقدمتى لشغل

غادة:اة هو انا مقولتلكش

فهمى:لا مقولتليش

غادة:بجد انا اسفة الظاهر انى نسيت

فهمى:نسيتى اية كنتى ناوية تقوليلى امتى لما تتقبلى فى الشغل

غادة:ماهو انا خلاص اتقبلت

فهمى:كمان

غادة:والله انا اسفة انا اتلبخت فيكى امبارح ونسيت

فهمى:انا مش فى بالك اصلا وتقوليلى لية
هو انا اية فى حياتك اصلا عشان تاخدى رايى فى اى حاجة تخصك

غادة:انت متنرفز لية اوى كدة انا مش ناقصك يافهمى

فهمى:ومش ناقصانى لية مش اتقبلتى فى الشغل اية مشكلتك بقا

غادة:مفيش مشكلة

فهمى:غادة انا مش موافق ع موضوع الشغل دة وانسية احسن

غادة:هههههه نعم انت بتتكلم ازيك

فهمى بزعيق:الا سمعتية انتى فاهمة ولا لا

كل الناس الا كانت قعدة فى الكافتيريا بصت ع فهمى

غادة بصت لقت كل الناس بتبص عليهم

غادة:ممكن توطى صوتك
انت عامل مشكلة لية ها ممكن اعرف
انا مش قولتلك انى هشتغل

فهمى:وانا قولتلك انى مش موافق صح

غادة:اة صح بس انا هشتغل يافهمى لا انى دى حياتى ومستقبلى وانا الا حدد انا عوزة اية واعمل اية
مش حد تانى

فهمى:انا حد ياغادة صح دى حياتك وانا ولا شىء فى حياتك

ممكن تقوليلى انا اية بالنسبة ليكى

غادة:انت عارف كويس

فهمى:لا عايز اسمعها منك

غادة: انت صاحبى واخويا

فهمى:والله صاحبك واخوكى

غادة:اة

فهمى:ماهو باين

واتنرفز فهمى جامد من كلامها

فهمى:قومى ياغادة قومى

غادة:بس انا لسة مخلصتش.......

فهمى قاطع غادة وزعق فيها

فهمى بزعيق:قولتلك قومى قومى

غادة بصت لفهمى نظرة كلها غيظ وسابتة ومشت

فهمى بص لقا كل الناس بتبص لة

فهمى:ماكل واحد يبص قدامة

كل واحد بص قدامة من غير نفس

فهمى زق الكرسى وطلع ركب عربيتة ومشا

غادة روحت البيت وهى مضايقة جدا وطلعت اوضتها ورمت شنطتها ع السرير

الام:مالك ياغادة حاجة حصلت بخصوص موضوع الشغل

غادة:لا ياماما مفيش

الام:امال مالك

غادة:زهقنة تعبت بقا هو مالة اشتغل اولع هو مالة هو اية فاكر نفسة واصى عليا لا يافوق لنفسة
انا تعبت بقا

واترمت فى حضن مامتها وعيطت

الام:طب بس اهدى
هو مين دة

غادة:فهمى زعقلى قدام الناس كل دة عشان نسيت اقولة ع الشغل

الام:طب خلاص عادى اى اخوات بيتشكلوا مع بعض
اهدى بقا

غادة:خلاص انا بقيت كويسة

عند فهمى الا فضل يلف بالعربية لحد الليل مادخل وروح بيتة وكان مضايق جدا

الام:فهمى ياحبيبى اية اخرك كدا ومبتردش ع موبايلك لية

فهمى:مفيش

الام:اقول للخدامة تحضرلك الغدا

فهمى:طيب

وطلع ع اوضتة

فهمى دخل واضتة وقعد ع السرير ومسك صورتة مع غادة

وقعد ع السرير وحط الصورة ع رجلة

فهمى:بقا كدا ياغادة انا اخوكى وصاحبك بس
بس تعرفى
وعيون فهمى دمعت واتخنق من العياط

بس تعرفى انا بحبك بحبك اوى ومقدرش اعيش ثانية من غيرك

فهمى بصوت مخنوق وبكاء:انا بحبك بحبك اوى

الام:فهمى هو مبيردش لية اما اطلع اشوفة

دخلت ع فهمى لقتة نايم قربت منة عشان تصحية

الام:فهمى
بصت لقيتة حاضن صورتة مع غادة مسكت الصورة وحطتها مطرحها وقلعتة الجزامة وغطيتة

ونزلت ودخلت المكتب لوالد فهمى

الاب:مالك ياشرين فى اية

الام:فهمى

الاب:ماله

الام:مفيش بس طلعت لقيتة نام

الاب:طب ودة يزعلك

الام:لقيت حاضن صورة غادة ونايم
واتخنقت من البكاء
شك شكلة بيحبها بجد
حسين بلاش نكون اسين علية

الاب:يعنى نعمل اية

الام:نجوزهالة طالما هيبقا كدا مبسوط

الاب:انتى بتقولى اية لا طبعا

الام:لية بس

الاب:انتى الا بتقولى لية ياشيرين

الام:ايوا قولى سبب وبلاش الاسباب الا احنا بنضحك بيها علية

الاب:هقولك سبب بسيط اوى
عشان ميبقاش زينا
ولا ولادة يبقوا زية
فهمتينى

الام سكتت

الاب:تقدرى تقولى ليا غادة دى ليها مين مالهاش اخوات وابواها رميها لامها وعمها يعلموها وولاد عمها كل واحد منهم فى شغلة ومش دايمين ليها

يعنى مالهاش حد زية بالظبط

انا عايز اجوزة واحده من عيلة مترابطة عيلة كبيرة عندها اخوات واب وام وولاد عم
زى بنت احمد عبد العزيز عندهم كل حاجة فلوس وسلطة وعيلة كبيرة اوى

احنا مش دايمين لة يشيرين محدش يعرف امتى هيسيبة لوحدة وانا عايز اموات وانا سيبلة عايلة ومطمن علية

عيلة لما يتعب يروحلها يلقى حد يقف جمبه مش عايزة يعيش طول عمره واحيد
ابنك قوى عشان احنا معاه لكن لوسبناه مش هيبقا فية نفس
فاهمنى

الام ببكاء:اة انا خايفة علية اوى

الاب:لامتخافيش انا هأمن لة كل حاجة
المهم خلينا فى الشغل

الام مسحت دموعها

الام:اخبار الشحنة اية وصلت

الاب:لسة كلها يومين

الام:وناوى المرة دى ع بلد اية

الاب:افغانستان

الام:اية ودى تجيب تمن الصفقة

الاب:لا اطمنى فى ناس هتموت ع الشحنة دى
انا مرتب كل حاجة

رورة
30-06-2010, 10:44 PM
الحلقة التاسعة

تانى يوم الصبح

غادة صحت من النوم ولبست ومكلمتش حد ونزلت من غير ماتفطر وراحت ع الشركة عشان متتأخرش
غادة كانت مضايقة جدا وكل شوية تبوص ع الموبايل تشوف فهمى اتصل ولا لا

غادة وصلت الشركة

غادة:صباح الخير

السكرتيرة:صباح النور

لسة نص ساعة ع الاجتماع انتى جاية بدرى اوى

غادة:اة ماانا عارفة انا هستنا مفيش مشكلة

غادة فضلت قعدة وبعد شوية لقت مصطفى جة

مصطفى:ها يابش مهندسة مستعدة

غادة:بصراحة لا خايفة اوى

مصطفى:لا جمدى قلبك مش كدة

وجة الساعى وندة علية

مصطفى:طب عن اذنك

غادة:اة اتفضل

اعرفكم بمصطفى
مصطفى جار غادة ومن عيلة كبيرة وغنية
مهندس وشاب وسيم وانسان مثقف وحترم
دا كل حاجة عنة

وبعد وقت طويل ودقت الساعة تمام العاشرة

السكرتيرة :اتفضلى يابش مهندسة

غادة:هااا هدخل دلوقتى

السكرتيرة:اة اتفضلى متقلقيش

غادة:طيب شكرا

والسكرتيرة فتحت الباب لغادة
غادة كانت بترتعش وخايفة جدا
وحاسة انها مش هتعرف تتكلم جوا

غادة فضلت واقفة

السكرتيرة:اتفضلى ادخلى

غادة:اة طيب
ومدت رجليها ع اول الباب
السكرتيرة زقتها جوا شوية وقفلت الباب وراها وهى خارجة

غادة ادورت للسكرتيرة وهى بدخلها وبتقفل الباب
وبلعت ريقها وبصت قدامها ع صوت
اتفضلى

غادة برقت عيونها اكتر وفضلت واقفة

انتى اتفضلى اقعدى

غادة:هااااا اة اة حاضر

غادة وهى بتقرب كل الافكار دى بدور فى دماغها

معقول هو
لالا انا اكيد بيتهايئلى
لالا بس هو
ايوا هو انا مش بنسا
معقول دا لسة صغير
دة رئيس مجلس الادارة

ووصلت للكرسى وقعدت

اعرفك بنفسى
انا المهندس كريم رئيس مجلس الادارة هنا
وبحب شغلى جدا والانضباط والالتزام بالمواعيد...................

وغادة مركزة فى شكلة وعيونه وحاسة انها سرحت فية
غادة فى بالها:انت اسمك كريم
الله اسمك حلو اوى

كريم:خلاص فاهمتينى

غادة:هاااا

كريم:انتى مش معايا ولا اية

غادة:لا معا حضرتك اتفضل كمل

كريم:انا خلاص خلصت
انا قرأت الا بلكيشين الا انتى قدمتيها
وعارف كل حاجة عنك
انتى فى السنة الاخيرة واكيد لسة معندكيش خبرة الشغل
انا مش هكدب عليكى انا مكنتش موافق عليكى
بس بش مهندس مصطفى قال لى انك مهندسة متميزة وبتنجحى بتقدير جيد جدا ع الاقل
هو بيثق فيكى
ياريت تكونى قد ثقتة ومتكسفهوش

غادة:احمم اة ان شاء الله

كريم:انتى دلوقتى هتتفضلى السكرتيرة هتكون محاضرة العقد تقدرى توقعى وتلتزمى بكل الشروط

اتفضلى

غادة:شكرا عن اذنك

غادة خرجت وكانت مخنوقة جدا من الكلام الا قالهة ليها جوا وكانت حاسة انها مكسورة
وصعبة نفسها عليها
غادة مضت العقد وهى بتفكر
معقول الانسان الطيب الا كان بيدى اكل الاطفال فى الشارع هو نفسة الا كان جوا مش معقول
دة انسان اسى اوى لكن التانى كان انسان طيب وحنين

غادة كانت مصدومة اوى
وشافت غادة مكتب المهندسين

الساعى:اتفضلى يابش مهندسة دا هيبقا مكتبك انتى وزميلك

غادة:شكرا
قولى ياعم ابراهيم
انت تعرف البش مهندس كريم

الساعى:اة طبعا

غادة:هو ع طول صعب كدة

الساعى:البش مهندس دا مفيش فى طبتة وحنيتة وهو بس فى الشغل انسان جاد ووبيحب شغلة وعايز يوقف الشركة ع رجليها
طب تعرفى يابش مهندسة انة من عيلة كبيرة اوى وغنية جدا
بس هو معتمدش ع عيلتة بدأمن الصفر مع زمايلة بش مهندس مصطفى والبش مهندس احمد وحلمى


غادة:طب اشمعنا هو رئيس مجلس الادلرة

الساعى:عشان هو شديد وراجل وبيحب شغلة اوى وهو الا اقنع زمايلة يعملوا الشركة دى
اصل البش مهندسين مصطفى واحمد وحلمى يعنى غاوين سهر وبنات وكلام من دة
لكن البش مهندس كريم بيحب شغلة اوى ومش بيحب الحال المايل
بكرة هتعرفى وتحبية كمان

غادة قلبها اتقبض من كلمة تحبية وبصت للساعى اوى وابتسمت

غادة:طيب ياعم ابراهيم شكرا اوى اتفضل

غادة فى بالها:معقول فى حد كدة طيب واسى غنى وبادأمن الصفر معتمدش ع اهلة هو لسة فى راجل كدة

راجل بمعنى الكلمة

عند فهمى
الاصحا من النوم الضهر وكان مزاجة وحش اوى

ولبس وخد عربيتة وراح ع الكلية بتاعة غادة وسال عنها وعرف انها مجتش
فهمى راح ع النادى وكان مضايق اوى ومش طايق يكلم حد

ودخل ع الجيم وفضل يلعب اكتر من ساعتين وهو مغيوظ اوى وبيطلع عصبيتة فى اى حاجة ومبيفكرش غير فى غادة

عند غادة

الا حضرت اجتماع ع العصر كدا لرئيس مجلس الادارة هى والمهندسين الجداد وكلفهم بشغل

كريم:مشروع مدرسة الاطفال هاكون مسئول عنة انا والبش مهندسة غادة والبش مهندس محمد
وان شاء الله هنبدأفية من اول بكرة

خلاص يابش مهندسين

غادة:حاضر

وكانت فرحانة اوى انة اختارها فى مجموعتة

كريم:اتفضلوا

مصطفى:حلوة اوى التقسيمة الا انت عملتها ياكريم دى

كريم:بقولك اية كل واحد فيكوا رئيس مجموعة عايز شغل والتزام ماشى حلمى انت واحمد

حلمى:خلاص ياعم كريم انت هتعمل علينا رئيس مجلس ادارة

كريم:طيب لما اشوف

غادة والمهندسين خرجوا

ووفى مهندسة قربت من غادة وقالتلها

هو مبيضحكش خالص اية دة

غادة:هو مين؟

البش مهندس كريم طبعا دا اية دة علية بوز ياربى
اة اعرفك بنفسى
ياسمين مهندسة معاكى

غادة:اة اهلا انا غادة

ياسمين:انتى الا معاه فى مجموعتة الله يكون فى عونك
انا الحمد لله معا البش مهندس حلمى شكلة قصير وظريف كدا

غادة ابتسمت

وجة وقت انتهاء العمل

غادة خرجت من الشركة وكان كريم خارج قدامها مع حلمى واحمد
وماشى يهزر ويضحك معاهم وغادة عيونها علية

كريم خرج وركب عربيتة ومشا

غادة خدت نفس عميق وبتبص قدامها لقت فهمى

غادة:فهمى

رورة
30-06-2010, 10:44 PM
الحلقة العاشرة


غادة:فهمى

فهمى قرب من غادة وكان ماسك فى ايدة بوكية ورد

فهمى:انا اسف

غادة بصت لفهمى ودورت وشها للناحية التانية

فهمى:غادة

غادة:انت فاكر ببوكية الورد دة هتصلحنى وانسا الا انت عملتة

فهمى:انا جاى لغاية عندك وبعتذر ياغادة

غادة:والمفروض انى اسامحك مش كدة واعدى الموضوع كدة صح

فهمى:طب المفروض انى اعمل اية

غادة:اوعا خلينى امشى

وجت غادة تمشى فهمى مسك ايديها

فهمى:غادة بجد انا اسف سامحينى

غادة:فهمى سيب ايدى انا عايزة امشى
تاكسى

ووقف تاكسى قدام غادة وركبت

فهمى:ياغادة استنى بقا

غادة:اطلع

فهمى:لالالا اوعى تطلع استنا

غادة:قولتلك اطلع

والتاكسى طلع بغادة

فهمى:غادة ياغادة
وبص لبوكية والورد ورمها فى الارض

فهمى بخنقة:ياربى يعنى اعمل ليها اية عشان تحس بيا انا خلاص تعبت

غادة وصلت البيت

غادة:مساء الخير

مى:مساء النور

غادة:امال ماما فين

مى:فوق فى اوضتها
عملتى اية فى الشغل

غادة:الحمدلله تمام

مى:غادة هو فهمى عامل اية

غادة:كويس بتسألى لية

مى:بصى انا بقالى كام يوم عايزة اتكلم معاكى شوية

غادة:طيب يامى بس اتغدا ونبقا نتكلم
انا طالعة لماما

غادة:ماما

الام:تعالى ياحبيبتى

غادة باست مامتها فى راسها

غادة:اخبار ست الكل اية
وشافت فى ايد مامتها فلوس

غادة:اية الفلوس دى؟

الام:دى الفلوس الا ابوكى بعتها زى ماكان بيقول
خدى هات الا انتى عوزاة

غادة:لالا خليهم معاكى انا مش محتاجة حاجة

الام:عملتى اية فى الشغل

غادة:طب حضرى ليا الاكل الاول وانا احكيلك كل حاجة

الام:طيب

عند فهمى الا كان قاعد ع البحر
ورن ع غادة

غادة لقت موبايلها بيضرب ولما لقيتة فهمى كانسلت وقفلت الموبايل

فهمى:بقا بتكنسلى فى وشى ياغادة طيب

غادة: ها يامى كنتى عوزة اية

مى:تعالى نتكلم فى الجنينة

غادة:طيب تعالى

وطلعوا قعدوا فى الجنينة

مى:غادة انتى بتحبينى؟

غادة:اية السؤال البايخ دة اة طبعا انتى زى اختى الصغيرة

مى:يعنى لو طلبت منك مساعدة تساعدينى

غادة:لو اقدر اعمل حاجة اكيد هساعدك
بس ممكن تدخلى فى الموضوع بدون مقدمات لانى وريا شغل لازم اعملة

مى:طيب مى سكتت وحطت وشها فى الارض

غادة:هااا قولى

مى:فهمى

غادة:ماله

مى:انا

غادة:انتى اية

مى:انا بحبة

غادة:بتحبى فهمى ؟

مى:اة هو انتوا فى بينكوا حاجة

غادة:هاا لالالا طبعا انا وفهمى اخوات وبس

مى:بجد طيب هتساعدينى

غادة:طب وانا المفروض اعمل اية

مى:هقولك يعنى تخلينى اخرج معاكوا كتير تخلينا نقابل بعض وتجيش انتى كدة يعنى

غادة:اة بس هو فهمى بيحبك لمحلك يعنى اى حاجة يعنى من كدة

مى:اة اة طبعا بس هو نظرات وبس وساعات بشوفة عندى فى الكلية ونقعد نتكلم مع بعض وكدا

غادة:طب ماانتوا بتشوفوا بعض اهوة عايزنى اساعدك فى اية

مى:لا ياغادة يعنى وجودك مهم عشان نقرب انتى اختى واختة برضة

وبعدين تجمعى اتنين بيحبوا بعض ولا اية

غادة:اة ان شاء الله

مى:طب هنبدأامتى

غادة:نبدأ اية

مى:نعم امال انا برغى فى اية من الصبح

غادة:اة طيب يلا تصبحى ع خير

وطلعت غادة وهى بتقول لنفسها
والله عال ياسى فهمى نظرات ومقابلات ومتقوليش وزعلان اوى انى نسيت اقول ع موضوع الشغل
ماشى يافهمى

فهمى فضل قاعد ع البحر ف العربية والدنيا كانت برد جدا وفهمى راح فى النوم

عند الام

الام بتتصل بفهمى
الهاتف الذى طلبتة غير متاح حاليا .........
انت روحت فين يافهمى

حسين حسين

الاب:اية فى اية

الام:فهمى

الاب:ماله

الام:بتصل بية خارج الخدمة والجوبرد جدا برة وبتشتى كمان

الاب:طب اهدى يمكن مع اصحابة

الام:انا قلقانة علية شوفلى الوالد راح فين

الاب:رأفت (البودى جارد)

رافت:ايوا يافهمى باشا

الاب:انزلوا دوروا ع فهمى بية ومترجعش غير بية

رأفت:حاضر ياباشا

الاب:اتفضل اة شوفوا عند اصحابة او فى النادى كالاب الا بيسهر فية او فى الاستديو

رافت:حالا يافندم

الاب:اهدى بقا ياشيرين ان شاء الله خير تلقية سهران هنا ولا هنا ماأنتى عارفة ابنك
اهدى

ودقت الساعة الثالثة فجرا

غادة كانت بتعمل تصميم مبدأى للمشروع
وقامت تنام

غادة بصت للمشروع وهى نايمة:يارب يعجبك ياكريم
ونامت وهى بتفكر فى بكرة شكلة اية

عند فهمى

الام:حسين الساعة بقت 3 الفجر وفهمى لسة مجاش ماتشوف البودى جارد وصلوا لاية

الاب:طب اهدى واتصل بالبودى جارد
ايوا لسة مالقتوش فهمى يعنى مالقتهوش عند اصحابة ولا فى النادى طب والاستوديو برضة مش موجود

الاب بزعيق:اقلبوا البلد وتلقوا فهمى بية

الام ببكاء:اية مش لقينة
وحاست بدوخة

الاب:شيرين
وسندها واقعدها
اهدى شويا
انتى يارتيبة(الخادمة)

رتيبة:ايوا ياحسن بية

الاب:هاتى بسرعة كوباية ماية اخلصى

غادة صحت فجأة بصت حواليها لقت الدنيا برة بتشتى اعاصير
ولقت الشباك مفتوح
غادة قامت تقفل الشباك
وبعد ماقفلتة
غادة:اية دة ياستر يارب

وفجاة تليفون البيت ضرب

غادةاتنفضت من مكانها وبلعت ريقها

غادة بصوت مرعوش:الوا ايوا مين
والدة فهمى خير

الام:متعرفيش فهمى فين

غادة:لا لية

الام:مش لقينة ودورنا عند اصحابة وفى الاستديو مش لقينوا فى اى مكان

غادة:سكتت شوية اة ممكن يكون ع البحر

الام:بحر اية فى الجو دة

غادة:انا بقول ممكن

الام:طيب ياغادة شكرا احنا هنشوف ولو كلمك ابقى اتصلى بيا

غادة:طيب شيرين هانم من فضلك طمنينى لما تلقوه

الام:طيب مع السلامة

غادة:مع السلامة راح فين دة
وقامت فتحت الموبايل بتاعها واتصلت بفهمى
وكان غير متاح

غادة عيونها دمعت :ياترى انت فين يافهمى انت بتعمل فيا كدة لية

وقعدت ع السرير وكانت بترتعش من البرد وضمت رجليها ع صدرها وفضلت تدعى ربنا يكون فهمى كويس

عند فهمى

البودى جارد طلعوا ع البحر

رأفت:مش دى عربية فهمى بية
ونزلوا يجروا من العربية ع عربية فهمى

رأفت:فهمى بية
وفتح باب العربية
فافهمى وقع ع من العربية

رأفت:فهمى بية

عآشقهـ مجروحهـ
01-07-2010, 05:03 AM
القصة حلوة اوي ياريت تكمليها بسرعة

رورة
02-07-2010, 03:00 AM
حاضر يا عسل

رورة
02-07-2010, 03:02 AM
الحلقة 11

رافت اتصل بوالد فهمى

رأفت:ايوا ياحسين بية احنا هنطلع بفهمى بية ع المستشفى

الاب:لية؟ فى اية

رأفت:متقلقش يابية دا كان ع البحر والظاهر انة تعب من البرد

الاب:اطلعوا بية ع المستشفى بتاعة العزيز وانا جاى حالا

رأفت:اوامرك يابية

الام:فى اية ابنى مالة

الاب:شيرين يلا نروح ع المستشفى

الام:مستشفى لية ابنى ماله

الاب:تعالى نروح وانا هقولك يلا

وراحوا ع المستشفى

عند غادة الا كانت قلقانة وراحة جاية فى الاوضة وكل شوية تبص فى الساعة وترفع السماعة وتحطها تانى وراحت قعدت ع السرير وراحت فى النوم

عند فهمى

الاب:ها يادكتور

الدكتور:اطمن دى نزلة شعبية شديدة شوية الظاهر انة اتعرض لبرد شديد
وان شاء الله هيبقا كويس اهم حاجة الراحة

الاب:طب ممكن ندخل نشوفة

الدكتور:اة طبعا بس هو نايم بس ممكن تدخلوا عشان تطمنوا ا
اتفضل ياحسين بية

دخلوا عشان يطمنوا ع فهمى

الام:فهمى حبيبى

الاب:شيرين سبية نايم الحمدلله اننا اطمنا علية

الام:ياحبيبى هو اية الا قعدة ع البحر فى الوقت دة

الاب:لما يصحا ان شاء الله نبقا نسالة

الام:ياحبيبى يارتنى انا ولا تقول انت اة

تانى يوم الصبح الساعة 7 صباحا

الام:غادة حبيبتى اصحى عشان متتأخريش ع شغلك يلا ياغادة

غادة قامت مفزوعة من النوم ع كلمة فهمى
وبصت حواليها لقت نفسها ع السرير والصبح

الام:فى اية ياغادة

غادة:هااا مفيش وقامت جرت ع الموبايل وطلبت فهمى

تليفون فهمى ضرب وكان هو لسة نايم قامت والدتة وردت ع التليفون

الام:ايوا ياغادة

غادة:ايوا ياشيرين هانم لقيتوا فهمى

الام:ايوا هو فى المستشفى

غادة:مستشفى لية

الام:لقاناه ع البحر امبارح وخد نزلة شعبية

غادة:طب انتوا في مستشفى اية
طيب انا هجيلة مع السلامة

قامت غادة وهى مش مركزة خالص
ولبست بسرعة ونزلت تجرى ع المستشفى

وصلت غادة للمستشفى

غادة:لو سمحتى فهمى فى اوضة رقم كام

الاستعلامات:فى الدور الرابع اوضة رقم 105

غادة:شكرا
وطلعت بسرعة

غادة خبطت ع باب الاوضة

الام:ادخل

غادة:صباح الخير

الام:صباح النور

غادة:هو عامل اية

الام:زى ماانتى شايفى نايم من ساعة مانقلوة ع المستشفى امبارح

وجة البودى جارد
شيرين هانم
تليفون لحضرتك

الام:اة طيب انا جاية
عن اذنك ياغادة

غادة:اتفضلى

وطلعت امة وغادة قعدت جمبة وحاسست بأيديها ع وشة وشعرة

غادة:كدا يافهمى تعمل كدا فى نفسك متعرفش انى بموت عليك لو جرا ليك اى حاجة

فهمى فتح عيونة ع عيون غادة

فهمى بصوت تعبان:غادة وفضل يكح

غادة جبتلة كوباية ماية وقومتة وشرباتة

فهمى :شكرا

غادة:انت عامل اية دلوقتى

فهمى:لما شوفتك بقيت كويس

غادة ابتسمت

فهمى مسك ايد غادة وباسها

فهمى:انا اسف

غادة: ولا يهمك انا مش زعلانة منك وعمرى ماهزعل منك ابدا

فهمى:غادة انا بحبك اوى

غادة:وانا كمان

فهمى:انا مش بحبك حب الاص.......

ودخلت ام فهمى

الام:ها حبيبى عامل اية

فهمى:الحمدلله

غادة:طيب يافهمى انا لازم امشى عشان شغلى
وهجيلك بليل
خلى بالك من نفسك

فهمى:طيب هستناكى

غادة:ماشى باااى
عن اذنك ياشيرين هانم

الام:اتفضلى مع السلامة

وخرجت غادة ووقفت تاكسى وهى فى نص الطريق افتكرت المشروع وطلبت من السواق يوصلها للبيت
وطلعت جرى جابتة بسرعة ونزلت وركبت التاكسى وراحت ع الشركة
كانت الساعة بقت 8و30

غادة:ياربى من اول يوم تأخير كدة ربنا يستر

كريم:فين البش مهندسة غادة

السكرتيرةلسة مجتش يافندم

كريم:من اول يوم كدا
لما تيجى خليها تدخل ع هنا ع طول

السكرتيرة:اوامرك يافندم

غادة وصلت الشغل

السكرتيرة:البش مهندس كريم سال عليكى وقالى اول ماتيجى تدخلى لية ع طول

غادة:هو قال كدة ربنا يستر

وخبطت ودخلت

غادة:صباح الخير

كريم بصلها وكان غضبان جدا

كريم:هو دة الالتزام يابش مهندسة من اول يوم تأخير

غادة:انا اسفة

كريم:مخصوم منك 3 ايام اتفضلى

غادة:بس.........
وقاطعها كريم

كريم:قولت اتفضلى ع مكتبك

رورة
02-07-2010, 03:03 AM
الحلقة 12

كريم:قولت اتفضلى ع مكتبك

غادة خرجت ع مكتبها وكانت مضايقة جدا ودخلت رمت التصميم الا كانت عاملة ع المكتب

ياسمين:فى اية ياغادة مالك

غادة:مفيش خصم من اول يوم شغل

ياسمين:هههههه رخم مش كدة

غادة بصتلها عشان بتضحك ودورت وشها الناحية التانية وهى مضايقة

ياسمين:انا اسفة ياغادة انا مش بضحك عليكى انا بضحك ع رخمتة والله ماتزعلى

غادة:خلاص مفيش حاجة انا الا غلطانة

ياسمين:لية

غادة:مكنش لازم اتاخر بس كنت هعمل اية يعنى

عند كريم فى المكتب

مطصفى:صباح الخير

كريم:صباح النور

مصطفى:مالك ضارب بوز ع الصبح لية

كريم: من الا انتى معينهالنا هنا

مصطفى:مين؟

كريم:الاسمها غادة

مصطفى:عملت اية

كريم:البش مهندسة جاية متاخرة

مصطفى:اة وانت عملت فيها اية

كريم:خصمتلها يومين

مصطفى:حرام عليك ياكريم ارحم شويا دا بنت غلبانة

كريم:والله بقولك اية بطل قلبك الحنين دة فى الشغل فاهم ولا لا بعدين لازم تفهم انا عينتها هنا عشان خاطرك انت بس لولا كدة مكنتش عينتها

مصطفى:غادة مهندسة شاطرة وبكرة تشوف

كريم:الجواب بيبان من عنوانة

ها اخبار شغللك اية

مصطفى:تمام

كريم:مش عايزين نتاخر ع الناس لازم نسلمهم شغلهم فى معادة

مصطفى:حاضر ياكريم ماتخفش بقا احنا بنشتغل ع الاساس دة

كريم:طيب يلا ع شغلك بقا

مصطفى:فى اية ياكريم مش هنقعد مع بعض شويا

كريم:انت جاى تقعد مع خطبتك قوم ورانا شغل يلا ع مكتبك

مصطفى:اوف طيب

كريم كلم السكرتيرة وقالها تبعتله غادة

التليفون ضرب فى مكتب غادة

ياسمين:الوا
ايوا
حاضر

ياسمين:غادة البش مهندس كريم عايزك

غادة:عايزنى لية

ياسمين:يمكن هيعتذرلك ويشلك الخصم

غادة:تفتكرى
انا هروح اشوف

وخدت المشروع معاها

غادةفى مكتب كريم

غادة:ايوا يابش مهندس

كريم:اتفضلى

غادة قعدت

كريم:اية الا فى ايدك دة

غادة:دا تصميم مبدئى للمشروع

كريم:معقول طب ممكن اشوفة

غادة :اتفضل

كريم فتح المشروع
كريم:معقول
بس لازم الازل تشوفى الارض ع الطبيعة وبعد كدة تعملى تصميم

غادة:دا تصميم مبدئى مش اكتر
اما حكاية انى اشوف الارض فدا مسئولية حضرتك مش مسئوليتى

كريم بصلها نظرة انتى بتتكلمى كدة لية

غادة كملت كلامها
المفروض حضرتك نروح نشوف الارض ع الواقع
فى اى حاجة تانية عشان انا وريا شغل

كريم بذهول:لا اتفضلى

غادة خرجت وكانت مبسوطة اوى من نفسها وراحت المكتب وهى مش عارفى هى جابت الشجاعة دى منين وازاى قالت كدة

كريم:هى ازاى تتكلم معايا كدة........ بس هى معاها حق
وسابت المشروع دة هنا لية

عند فهمى
الا والدتة وابوه مسبهوش للحظة وفضلوا معاه

وجولوه اصحابة

محمد:السلام عليكم

فهمى:وعليكم السلام تعالى ياميدو تاعلى يانادر اتفضلوا

نادر:الف سلامة عليك

فهمى:الله يسلمكوا

محمد:هتخرج امتى ان شاء الله

فهمى:انا لو عليا عايز اخرج دلوقتى بس هما مش راضين لازم يتأكدوا

نادر:ههههه اصبر شويا من حقهم يطمنوا عليك
بعدين مش هتبطل شغل العيال بتاعك دة

فهمى:تعرف دا جة فى وقتة

محمد:ازاى

فهمى:غادة جت صلحتنى وكانت قلقانة عليا اوى
وكل شويا تتصل بيا

محمد ونادر:كمان
نادر:يلا مين قدك ياعم

فهمى:انتوا هتحسدونى
انا بحبها اوى
تعرفوا نفسى فى اية

نادر ومحمد:فى اية

فهمى:نفسى نتجوز واعيش معاها فى بيت واحد ونام جمب بعض وافطر واتغدى واتعشا معاها واول حد اشوفة واخر حد
ياااااااااااااااة حلم جميل بس حاسة بعيد

نادر:ان شاء الله تحقق كل الا نفسك فية
بس شد حيلك انتى
فهمى:ياااااارب

عند غادة

الا كانت فى اجتماع مطول هى وزملها محمد مع كريم عشان المشروع قعدوا اكتر من ساعتين ونص فى الاجتماع وكانوا ع اخرهم

وفجأة باب المكتب اتفتح

وكانت واحدة وبصت لكريم وقالتله

السكرتيرة بتقولى عندك اجتماع ومش ينفع ادخل

كريم بصلها وابتسم
كريم:لا ازاى الا انتى تعالى يامنة
منة:واحشتنى
كريم بص لها وغمزلها عشان قدام غادة ومحمد

وغادة ومحمد كانوا متنحين وغادة كانت بتبص لمنة وكريم والا كان عصابى بقا هادى وطيب وحنين

كريم:طب اتفضلوا دلوقتى وبعد شويا هنطلع بعربية الشركة للموقع

وهما لسة قاعدين
كريم بزعيق:اتفضلوا

قاموا

كريم:بش مهندسة غادة

غادة ادورت وبصت لكريم
كريم:اقفلى الباب وراكى

غادة بصت نظرة غيظ وعدم رضا
وقفلت الباب وراها

محمد لغادة :مين دى؟

غادة:دى اخت البش مهندس مصطفى

محمد:شكلها واخدة ع البش مهندس اوى
تعرفى شكلهم بيحبوا بعض

غادة:اية بيحبوا بعض

عند كريم

منة:معتش بشوفك لية

كريم:ماانتى شايفة ورايا شغل كتير هو مصطفى مش بيقولك ولا اية

منة:توء

كريم:اخبار الكلية بتاعتك اية

منة:كويسة
بقولك اية اية رأيك نتعشا النهاردة مع بعض

كريم:لا النهاردة مش هينفع

منة:لية بس؟
كريم:عشان اخويا طارق جاى النهاردة هو وعمى من مصر والعيلة كلها هتتعشا مع بعض

منة:اااااااة طيب

غادة راحت المكتب وهى مضايقة اوى وبتفكر فى الا حصل والكام الا محمد قالو لها

غادة فى بالها:تفتكرى فعلا حببتة
شكلها واخدة علية اوى مش مجرد اخت صاحبة
معقول
وانتى زعلانة اوى كدة لية تبقا حببتة ولا خطبتة واحنا مالنا
واحنا مالنا؟
اية دة انا بحبة ولا اية
لافوقى ياغادة
انتى فين وهو فين
اوعى تحلمى
انتى فاهمة
احنا لا بتوع حب ولاكلام فاضى من دة
فوقى

رورة
02-07-2010, 03:04 AM
الحلقة13

ياسمين:غادة غادة انتى

غادة:هاااا

ياسمين:ها اية يلا قومى

غادة:ع فين

ياسمين:البش مهندس كريم طالك عشان تروحوا تشوفوا الموقع

غادة:اة طيب

غادة خرجت برة لقت كريم ومحمد كانوا مستنينها فى العربية

كريم:مش هتبطلى تأخير

غادة:انا اسفة

كريم:اطلع يابنى

وطلعوا ع الموقع ودرسوا كل حاجة ع ارض الواقه

كريم:اظن كل حاجة شوفتها ع الواقع
فاعايز اشوف تصاميم للموقع اوكية

محمد:اوكية

كريم:ماشى يابش مهندسة

غادة هزت دماغها بحاضر
ورجعوا ع الشركة تانى

مصطفى:ها ياكريم عملتوا اية

كريم:هنعمل اية يعنى

مصطفى:هتروح تجيب منة انت من الكلية ولا لاروح انا

كريم بلهفة:لالالا انا هروح اجبها

مصطفى:طيب يلا عشان متتأخرش
كريم:طيب عن اذنك

كريم نزل يجرى بسرعة وركب عربيتة وكان مبسوط اوى وكل شويا يبص فى المرايا يظبط نفسة

كريم وصل عند الجامعة لقا منة واقفة مستنياة

كريم نزل لمنة

منة:اية التاخير دة

كريم:انا اسف

منة:ماشى خلاص يلا عشان متتاخرش عليهم عندك فى البيت

كريم:يلا

كريم:ها اخبار الكللية اية

منة:عندى امتحان بعد بكرة

كريم:امم ربنا معاكى يلا بقا عشان تتخرجى وتبقى دكتورة صيدلية قد الدنيا

منة:هانت كلها 3 سنين

كريم وصل منة لحد البيت
وغادة كانت داخلة الشارع وشافت كريم وهو واقف مع منة وبيتكلموا وبيضحكوا
غادة دخلت البيت وهى كل شوية تدور تبص عليهم

غادة اتخبطت فى حد

غادة بصت قدامها

غادة:احمد انت جيت امتى

احمد:ماشية تبصى وراكى زى الحرامية كدة لية

غادة:مافيش حمد الله ع السلامة

احمد:الله يسلمك
انا جيت الصبح

غادة:واخبار البحرية بتاعتك اية

احمد:تمام

مى:احمد

غادة:يلا اصل اختك بتندة عليك

احمد :مش داخلة ولا اية

غادة:لا داخلة اهوة يلا

غادة ادورت وبصت ع كريم بس لقيتة مشا

مى:غادة

غادة:نعم

مى:اخبار فهمى اية اصل بطلبة ع الموبايل مبيردش

غادة:فهمى ياربى انا نسيت

مى:نسيتى اية ها

غادة:نسيت اسال علية اصلة فى المستشفى

مى:اية مستشفى لية

غادة:تعبان شويا

مى:طب يلا نروحلة

غادة:والله نتغدا الاول ونروح

عند كريم
الاوصل فلتة وكان ماشى يغنى ومبسوط انة كان مع منة

وادور ع صوت اخوة

يامزاجك الرايق

كريم:احمد
وحضنوا بعض

احمد:ماشى تغنى ومزاجك رايق كنت مع الجو ولا اية

كريم :ههههه والله انت عامل اية يااحمد

احمد:ايوا توة ياخويا

كريم:وانا اقدر

احمد:اخبار شغلك اية

كريم:تمام الحمد لله
اخبار اصغر قاضى عندنا اية

احمد:شغلة متعبة اوى ياكريم بس الحمدلله ربنا معايا

كريم:ربنا يوفقك انت تعبت اوى ع ماوصلت انك تبقا قاضى
الا قولى طارق وصل هو وعمك احمد

احمد:اة وصلوا استعد بقا لتبكيد طارق اخوك

كريم:اة انا معتش بستحمل مش هسكت

احمد:كريم دا اخوك الكبير ومينفعش تكلمة بطريقة وحشة

كريم:ياريتة كان زيك ماانت اهوة اخويا الكبير بس عمرى ماحسيت بكدة طول عمرك اخويا وصاحبى وضهرى وكل حاجة فى الدنيا دى

احمد:ربنا يخليك ليا مش انا الا مربيك يالة

كريم:متكبرش من نفسك كدة
قولى مش ناوى نفرح بيك

احمد:انا لا لسة بدرى وبعدين مش نفرح بطارق ماهو الكبير بتاعنا

كريم:طار ق ماظنش طارق دة عايش للشغل وبس متجوز من الشركات

احمد:طب ادخل

الام:اتاخرتم كدا لية

احمد:اسف ياأمى طارق وعمى احمد جم

الام:اة

كريم:امال هما فين

الام:عمك احمد طلع اوضتة يستريح عما نجهز الغدا
وطارق برضة فى اوضتة

كريم:طيب اما نطلع بقا لطارق

كريم واحمد طلعوا لطارق

كريم:ممكن ندخل

طارق:اة طبعا اتفضلوا

سلموا ع طارق

طارق:ها يااحمد اخبارك اية

احمد:الحمد لله تمام

طارق:وانت ياكريم

كريم:تمام

طارق:واخبار شركتك اية

كريم:كويسة

طارق:بقا يابنى يكون عندك الشركات دى كلها وتسبها وتروح تفتح شركة جديدة وتعمل اسم من اول وجديد

كريم:انا كدة مبسوط

طارق:طيب بس هتلف وترجع لينا تانى

كريم:طيب عن اذنكم انا رايح اريح شويا وهنزل ع الغدا

احمد:لية بس كدة ياطارق ضايقتة

طارق:عجبك عمايلة بدل مايجى يشتغل معانا رايح يبدامن الصفر

احمد:هو حر وشايف فى دة مصلحت سيبة

طارق:ماانا سيبة يجرب ولما يقع يبقا يجى يعيط

احمد:طب انا كمان هروح اوضتى
حمدلله ع السلامة

طارق:الله يسلمك

احمد خرج

احمد:ياساتر عليك ياطارق

عند غادة

الا راحت هى ومى المستشفى لفهمى

غادة:مساء الخير

فهمى:مساء النور تعالى ياغاادة

مى بلهفة:الف سلامة عليك يافهمى

فهمى:الله يسلمك اتفضلى

غادة:انت لوحدك هنا ولا اية

فهمى:لا ماما وبابا مع الدكتور
ولسة نادر ومحمد ماشين

غادة:اممم وانت هتخرج امتى

فهمى:بكرة ان شاء الله ع العصر كدا

غادة:تخرج بالسلامة

مى بصت لغادة عشان تسبهم وتخرج
غادة بصت فى الموبايل

غادة:اة طب يافهمى هعمل تليفون واجى

فهمى:طيب بس متتاخريش

غادة:طيب وبعدين مى معاك

مى قربت من فهمى

مى:فهمى انا قلقت عليك اوى اول ماغادة قالتلى

فهمى: امممم

مى:انت متعرفش انا بحبك قد اية

فهمى:نعم

مى:ايوا يافهمى انا بحبك

ومسكت ايد فهمى

فهمى شد ايدة

فهمى:لو سمحتى يامى انتى زى اختى

مى:اختك اية انا بحبك يافهمى بجد

فهمى:ودا من امتى

مى:ها من زمان بس كنت مخبية

فهمى:واشمعنا قلتى دلوقتى

مى:عشان معتش قادة يافهمى
وقربت من فهمى اكتر

فهمى زقها

فهمى:مى انا مش بحبك

مى:مش بتحبنى امال بتحب مين
غادة مش كدة

فهمى:مين قالك

مى:محدش قلى
انا طول عمرى نبيها بلقطها وهى طايرة
فهمى:لا وانتى الصدقة قبل ماتفكر تطير

مى بصتلة من فوق لتحت وسبتة ومشت

غادة كانت واقفة برة لقت مى طالعة

غادة:الله حصل اية

مى:سيبهولك ياختى اشبعى بية
وزقت غادة ومشت
غادة دخلت لفهمى

غادة:هو حصل اية

فهمى:بنت عمك دى مجنونة

غادة:فهمى عيب حصل اية

فهمى:مفيش سيبك منها
قوليلى عملتى اية فى الشغل النهاردة

عند كريم

العيلة كلها اتجمعت واتعشوا مع بعض
والشباب قعدت مع بعضها فى الجنينة يتكلموا ويضحكوا

والناس الكبار قعدوا مع بعض
قعدة رجاله وقعدة ستات
وخلصوا السهرة
والا روح روح لبيتة والا ساكن فى القصر طلعوا ع اوضتهم

كريم:تصبحى ع خير ياتيتة

الجدة:وانت من اهلة ياحبيبى

وطلع كريم ع اوضتة واترمى ع السرير
ومسك الموبايل واتصل بمنة

كريم:اولوا بتعملى اية

منة:هكون بعمل اية بذاكر طبعا

كريم:دا الساعة 2

منة:خلصتوا السهرة

كريم:اة صدعت بس كانت قعدة حلوة بحب اوى انا لما العيلة تتلم بحس انى ليا عيلة كبيرة

منة:لية كان مين عندكوا

كريم:بصى طبعا انا واخواتى وولاد عمى احمد ايمان ورامز
وولاد عمتى نادية تامر وهيثم وهانى

منة:بس

كريم:لا وولاد عمى رشدى

منة:امممم

كريم:يلا ادخلى نامى كفاية سهر

منة:اية التشجيع دة

كريم:اسمعى الكلام

منة:طبعا لازم اسمع كلام اخويا الكبير

كريم:اخوكى طب يلا تصبحى ع خير

منة:وانت من اهلة

وقفلوا
كريم:اخوها اااااااااااااة................

اسيـــــ خيالى ـــــره
02-07-2010, 11:54 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مش تتاخرى يا عسل علينا انا متابعه معاكى يلا هم شكلهم كده الاخواااااااات بيحبوا بعض وهم مش حاااااااسين

عآشقهـ مجروحهـ
03-07-2010, 07:07 PM
حلوة اوي ياقمري

متتاخريش علينا بليييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييز

اسيـــــ خيالى ـــــره
04-07-2010, 12:32 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انانقلت القصه للقسم المناسبه قسم يوميات وروايات عشان هى يوميات وعباره عن حلقات واتمنا الى قايمه عليها تكملها لاننا متشوقين للباقى

رورة
04-07-2010, 04:28 PM
حاضر يا بنات

رورة
04-07-2010, 04:32 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 14

تانى يوم الصبح

الخادمة:كريم بية الفطار جاهز

كريم:طيب يااحلام نازل دلوقتى

الخادمة:صباح الخير صابرين هانم

صابرين:صباح النور رامز صحا

الخادمة:لا ياهانم

صابرين:بقا كدة طيب
انا مش فاهمة الوالد دة هيفضل نايم لحد امتى مش وراه كلية

ايمان:صباح الخير ياماما

صابرين:صباح النور ياحبيبتى يلا انزلى افطرى عشان متتأخريش ع كليتك

ايمان:طيب وانتى مش نازلة ولا اية

صابرين:هشوف البية اخوكى

ايمان:هو لسة نايم يامزاجك يارامز
وبابا صحا ولا لسة

صابرين:باباكى صحا من بدرى وشرب قهوتة وفى مكتبة كمان

ايمان:طب انا هنزلة

صابرين:وانا هطلع اشوف رامز

طلعت ع اوضت رامز ودخلت وهى بتندة علية وفتحت الشباك
رامز اتقلب ع السرير وشد الماخدة ع وشة

رامز:يوووة اقفلى الشباك دة

صابرين:رامز يلا قوم

وبدأت تشد فى البطانية وتزق فى رامز وتشيل فى الماخدة

انتوا عارفين بقا طريقة الامهات فى الصحيان

رامز:امشى بقا مش قايم

صابرين:يلا قوم الفطار تحت وكل العيلة صحت والارايح شغلة والارايح ع كليتة وانت لسة نايم

رامز:ماما اقفلى الشباك وامشى

صابرين:مش همشى غير لما تقوم يلا رامز رااااااااااااااااامز

رامز اخر مازهق قام وزق البطنية ودخل ع الحمام وطلع لقا امة لسة قعدة

رامز:انتى لسة قاعدة لية

صابرين:وانا اية يضمنلى انك مش هترجع تنام

رامز:طب انا عايز اغير هدمى

صابرين:ماتغير

رامز:نعم وانتى قعدة

صابرين:ياسلام امال مين الا كان بيغيرلك وانت صغير

رامز:دا وانا صغير لكن انا دلوقتى كبرت
اتفضلى برة بقا

صابرين:ماشى بس اوعا تنام تانى يلا ع تحت

خرجت صابرين هانم

رامز:اية الخنقة دى انا عايز انام بقا
صابرين:يلا يارامز

رامز:جاااااااااااى اوف

كريم:صباح الخير ياتيتة

الجدة:صباح النور ياحبيبى

احمد:صباح الخير

الكل:صباح النور

ايمان كانت عند والدها فى المكتب والتليفون ضرب

الاب:الوا

حسين:احمد بية ازيك

الاب:اهلا حسين بية

حسين:بقا كدة تبقا فى البلد وامتتصلش حتى
الاب:انا اسف بس والله انشغلت
حسين:لا يهمك
هتشرفنا امتى انت والمدام والاولاد

الاب:زى ماانت عايز

حسين:اية رايك فى النهاردة ع العشا يكون فهمى خرج من المستشفى

الاب:مستشفى خير ماله فهمى
حسين:مفيش شوية برد
الاب:لا الف سلامة نيجى وبالمرة نطمن علية

حسين:خلاص هننتظركم النهاردة وبالمرة الاولاد يتعرفوا ع بعض

الاب:خلاص ان شاء الله
مع السلامة

الاب:ايمان اعملى حسابك معزومين ع العشا عند اونكل حسين

ايمان : مين انكل حسين
الاب:دا صديقى
ايمان:بس عمرك ماقلتلنا علية

الاب:اصل دى صداقة من قريب لسة

ايمان:خلاص ماشى

صابرين:ايمان مش هتفطرى يلا

ايمان:اة طيب عن اذنكم

الاب:صابرين معزومين ع العشا النهاردة

صابرين:عند مين يااحمد

الاب:عند حسين بية
عايز ايمان تتعرف ع ابنة

صابرين:وهما ناس كويسة

الاب:جدا واغنيا ومن مستوانا كمان
الوالد ميتعيبش فى حاجة
وهتشوفية النهاردة
ادعى بس ايمان توافق علية

صابرين:يارب لو كان كويس

رامز:صباح الخير

الجدة:لسة فاكر تصحا تعبت امك

كريم:مش هتبطل كسل بقا

رامز:والنبى ياكريم ارحمنى مش طلباك

كريم:الحمدلله انا رايح ع الشغل
ماما هو كل دة احمد لسة فوق ولا اية

الام:لا ياحبيبى احمد فطر ومشا من بدرى عشان عندة قضية
كريم:طيب عن اذنكم

عند غادة

مى:خلاص ياأحمد ماشى

احمد:هو شهر وراجع ان شاء الله اجازة طويلة

الام ببكاء:هو انا لحقت اشبع منك

احمد:معلشى ياماما هعمل اية يعنى وهى شهر ومش هتاخر هناك
الام:خلى بالك من نفسك

احمد:وانتى كمان

الاب:خلاص بقا يازبيدة سيبى احمد يمشى عشان ميتأخرش
الام:طيب
غادة:تروح وترجع بالسلامة يااحمد

احمد:اللله يسلمك ياغادة

والدة غادة:مع السلامة يابنى

احمد:الله يسلمكوا باااى

الام اترمت فى حضن مى وقعدت تعيط

الاب:خلاص يازبيدة ان شاء الله مش هيطول

الام:ببكاء هو انا لحقت اشبع منة والله دا حرام

مى:خلاص بقا ياماما


غادة:ماما انا رايحة ع شغلى عشان متأخرش
الام:طيب ياحبيبتى

غادة خرجت ووقفت ع اول الشارع وفضلت واقفة ومش لقيا تاكسى
غادة بصت فى الساعة :اتاخرت

مصطفى:صباح الخير يابش مهندسة

غادة:اة صباح النور

مصطفى فتح باب العربية
اتفضلى

غادة:لا شكرا انا هلقى تاكسى دلوقتى

مصطفى:اة يبقا عايزة يتخصملك 3 ايام كمان

غادة:هو انا اقدر

مصطفى:اتفضلى

غادة ركبت
شكرا يابش مهندس

مصطفى:العفو
اخبار شغلك مع كريم اية

غادة:كويس

مصطفى:صعب مش كدا

غادة:اوى بس كدة احسن عشان الشغل يبقا نظامى اكتر وعشان الشركة تكبر

مصطفى بص لغادة نظرة اعجاب
تعرفى ان تفكيرك زى تفكير كريم

غادة اتكسفت وابتسمت
مش اوى كدة

مصطفى:لا بجد

ووصلت غادة ومصطفى ع الشركة

غادة دخلت ع مكتبها

غادة:صباح الخير

ياسمين:صباح النور اية النشاط دا كلة جاية بدرى

غادة:والله كنت هتاخر لولا البش مهندس مصطفى

ياسمين:ااااااة قولتيلى بش مهندس مصطفى

غادة:لا متفهميش غلط دا جارى

موبايل غادة ضرب

غادة:ايوا يافهمى

فهمى:ازيك

غادة:كويسة انت عامل اية

فهمى:هتيجى تخدينى من المستشفى

غادة:اكيد خارج ع امتى كدة

فهمى:ع الساعة 5 كدة

غادة:خلاص هجيلك

فهمى:اوعى تتأخرى

غادة:هو انا اقدر
مع السلامة

الساعى:بش مهندسة غادة البش مهندس كريم عايزك

غادة:طيب ياعم ابراهيم شكرا

ياسمين:قومى استلمى ربنا يستر

غادة:صباح الخير يابش مهندس

كريم:صباح النور اتفضلى
ها عملتى اى شغل

غادة:اتفضل انا لما شفت امبارح الموقع عدلت شويا فى التصميم المبدئى

كريم:امم تمام

وقام كريم ووقف عند المكتب الهندسى
وغادة راحت وقفت جمبة

كريم:بصى لو نظبط دى شويا كدة هتبقا افضل مش كدة

غادة بالقلم:كدة يعنى

كريم:اة
هاتى القلم كدة

غادة وقفت تبص ع كريم وهو بيشتغل وسرحت فية

كريم:لو يبقا هنا كدة يبقا......................................
بش مهندسة انتى معايا
وغادة سرحانة

كريم:بش مهندسة

غادة:هاااااا

كريم:اية انتى فين

غادة:هنا

كريم ابتسم:والله مكنتش شايفك

غادة ابتسمت

كريم:طب اية رايك

غادة بصت فى التصميم
حلو اوى لمسات حضرتك معبرة اوى

كريم استغرب الكلمة
اية ازاى يعنى

غادة:يعنى بتقول حاجة جواك

كريم ضحك
طب ودى بتقول اية بقا

غادة اتكسفت وحطت وشها فى الارض وهى مبتسمة

كريم:هاا بش مهندسة

غادة:اممم

كريم:قولى

غادة:يعنى بتقول.......

كريم:ها بتقول اية

غادة: انك حساس اوى وجوانى

كريم:جوانى؟ يعنى اية؟

غادة:بتخبى مشاعرك كل مشاعرك سواء ان كانت حلوة او وحشة
بتظهر غير مابيكون جواك
يعنى وقت ماتبقا مضايق بتظهر انك فرحان
ووقت لما تكون فرحان بتظهر انك عادى
مش بتعرف تعبر عن نفسك صح

كريم كان باصص لغادة وهو مذهول من كلمها لانة كان حاسة اوى علية

كريم:انتى شايفة كدة

غادة:التصميم بيقول كدا

كريم:انتى عرفتى من التصميم ازاى

غادة:الا بيحب الشغلانة بتاعتنا دى بيفهم الرسم الاقدامة والارسمة

كريم:طب انا بحب الشغل بتاعنا ومفهمتكيش من رسمك

غادة هزت كتفها

غادة:اقدر امشى

كريم:اتفضلى

غادة كانت بتاخد التصميم

كريم:لا سبية انا لسة عايز ادرسة

غادة:اوكية عن اذنك

كريم كان لسة مذهول من كلام غادة
ومسك التصميم وفضل واقف يدقق فية اكتر من ساعة عشان يفهم شخصية غادة

وخلص يوم الشغل
وغادة خرجت وكانت واقفة قدام الشركة عشان توقف تاكسى

كريم خارج ورايح فى اتجاة عربيتة وغادة تبص علية وترجع تحط وشها فى الارض

كريم فتح باب العربية وقفلة تانى وراح لغادة

كريم: مش لقيا تاكسى

غادة:هااا
وقلبها كان بينبض بسرعة

لا هلقى دلوقتى

كريم:طب ماتيجى اوصلك

غادة:لا شكرا مش عايزة اتعبك

كريم:انتى راحة فين

غادة:راحة مستشفى العزيز

كريم:بجد

غادة:فى حاجة
كريم :لا مفيش طب تعالى اوصلك

وجة تاكسى وقف قدام غادة

السائق: ع فين ياانسة

غادة:مستشفى العزيز لو سمحت

السائق:اتفضلى

غادة بصت لكريم:شكرا يابش مهندس

كريم:مش كنت اوصلك فى طريقى احسن

غادة:مرة تانية

كريم:طيب برحتك
اتفضلى
وحاسب سواق التاكسى

غادة:مينفعش يابش مهندس

كريم:اطلع يااسطى
مع السلامة

غادة:شكرا مع السلامة

وكانت فرحانة اوى وحاسة ان فى تغير فى شكل علاقتهم
وبدأت تحس فعلا كلام الناس علية انة طيب وحنين

غادة وصلت للمستشفى

غادة:مساء الخير

فهمى:تعالى ياغادة
غادة:ازيك ياشيرين هانم

الام:ازيك ياحبيبتى

غادة:ازيك ياحسين بية

الاب وهو مبوز:كويس
انا برة ع اما تجهز متتأخروش

غادة اتكسفت وبصت فى الارض

فهمى:ماما ممكن تخدى الشنطة وتروحوا انتوا

الام:نعم وانتى

فهمى:هروح مشوار وهاجى ع العشا

الام:فهمى باباك عازم احمد بية بلاش احراج والراجل جاى عشان يطمن عليك

فهمى:والله هاجى الساعة لسة 5 و10

الام:فهمى

فهمى:والله جاى

الام:طيب
وخدت الشنطة وطلعت برة

الاب:امال فين فهمى

الام:بيقول وراه مشوار وهيجى قبل معاد العشا

الاب:نعم وصدقتية اصل يعملها وميجيش

الام:لالا هو قال انة جاى
يلا احنا ورانا حاجات كتير

الاب:طيب
هات الشنطة يارافت


فهمى:واحشتينى

غادة:والله
انت رايح ع فين بقا

فهمى:عايز اشوف الغروب معاكى

غادة:هو دة بس

فهمى:او والله

غادة:يعنى مش عشان تهرب من العشا

فهمى:لا انا وعدت ماما

غادة مسكت فهمى من خدودوه :ياخواتى موءدب

فهمى ضحك وباس ايديها

غادة:يلا قوم

وراحوا الاتنين ع البحر

فهمى:تعرفى شكل البحر بيبقا حلو اوى لما الشمس بتغرق فية

غادة:اممم

ونامت ع كتف فهمى

فهمى:تعرفى انك زى البحر

غادة:ازاى

فهمى:بحس ان حضنك كبير زية ووممكن يساعى كل الناس
ولما البحر بيطلع ويرجع تانى بيفكرنى بيكى
لما بيطلع زى مابتزعلى بيطلع كل الاجواه وهو غضبان
ولما يرجع بيرجع وهو مبسوط وواخد كل حاجة معاه
بيبقا بيضحك

غادة:والله بيضحك

فهمى:طب بصيلة كدة

غادة بصت للبحر
تصدق اة

فهمى:شوفتى

غادة:اااااااة طب يلا الغروب خلص يلا عشان متتاخرش ع العشا

فهمى:طيب

غادة:هو انتوا عازمين مين

فهمى:احمد بية عبد العزيز

غادة:اوووووووة بجد

فهمى:تعرفى المستشفى الا كنا فيها بتاعة علتة
وتعرفى كمان
البش مهندس كريم الا انتى بتشتغلى عندة

غادة:امم ماله

فهمى:يبقا عمة

غادة:بجد

فهمى:اة والله

صابرين:يلا ياايمان

ايمان:جهزت ياماما
يلا

الاب:امال رامز بية فين

الام:مش عارفة

الاب:مش فى اوضتة ياايمان

ايمان:لالا

الام:طب نكلمة ع الموبايل

الاب:لا يلا مش ايمان معانا خلاص سيبك منة
بس انا حسابى هيبقا معاه
يلا

فهمى:هاااااااى

الام:بيبى كويس انك متاخرتش

فهمى:انا قايل انى جاى

الام:طب اطلع خد شور وغير هدومك والبس اشيك بدلة عندك
ايمان جاية مع باباها

فهمى:طيب

الام:يلا اطلع
رتيبة

الخادمة:ايوا ياهانم

الام:كل حاجة تمام

الخادمة :ايوا ياهانم

الام:طب روحى انتى

الاب:يارب يعجبها ابنك

الام:نعم انا ابنى ياحبيبى كل بنات العالم تتمنا منة نظره
قول هى الا تعجبة

الاب:ياارب خلينا نخلص من موضوع غادة دى

رورة
04-07-2010, 04:34 PM
الحلقة 15

الخادمة:حسين بية احمد بية وصل

الاب:كدة طب روحى انتى يلا ياشيرين الناس وصلوا

ورحوا يستقبلوا الناس

الاب:اهلا اهلا احمد بية نورتنا والله

احمد:ازيك ياحسين بية

حسين:تمام اتفضلوا
اهلا يامدام

صابرين:ازيك حسين بية ازيك مدام شيرين

شيرين:اهلا مدام صابرين اتفضلوا
اية القمر دة

صابرين وايمان ابتسموا

صابرين:دى ايمان بنتى

شيرين:بسم الله ماشاء الله اية القمر دة
كنتوا مخبين عننا البنات الحلوة دى لية بقا

صابرين:ههههه وهانخبيها لية احنا الا مش بنشوفك

شيرين:بينى وبينك انا لو عندى بنت زى القمر كدة اخاف عليها من الهوا

ايمان بكسوف:شكرا ياشيرين هانم

شيرين:هههههه انتى اتكسفتى هههه
شوفتى ياصابرين هانم وشها احمر ازاى
اتفضلوا

حسين بيوشوش شيرين

حسين:ابنك منزلش لية

شيرين:حاضر هبعتلة رتيبة

رتيبة

الخادمة:ايوا ياهانم

وشورتلها ع فوق والخادمة فهمت وطلعت لفهمى تستعجلة

احمد:الله امال فهمى فين

حسين:نازل حالا اصلة لسة طالع النهاردة من المستشفى

صابرين:لا الف سلامة علية

فهمى نزل

فهمى:مساء الخير

حسين بابتسامة عريضة:فهمى ابنى

احمد:اهلا بسم الله ماشاء الله بقا راجل اهوة

حسين:امال دا ابنى الوحيد وهو ان شاء الله الا هيمسك شغلى كلة بعد مايخلص كلية

سلم يافهمى

فهمى سلم عليهم وقعد

احمد:الف سلامة عليك يافهمى

فهمى:الله يسلم حضرتك

شيرين:طب اتفضلوا العشا جاهز
اتفضلوا

عند غادة

الام:غادة بتعملى اية

غادة:بذاكر ياماما انتى عارفة معتش غير اسبوع ع الامتحان

الام:طيب ياحبيبتى ربنا ينجحك

عند مى

الام:مى

مى:ايوا ياماما

الام:مقولتليش عملتى اية مع فهمى

مى:فهمى لا خلاص شيلى الموضوع دة من دماغك

الام:اية ليا اية الا حصل

مى:قالى انة مش بيحبنى وبيحب غادة

الام:اية هو قالك كدة

مى:مش كدة بالظبط بس انا فهمت كدة

الام:لية اية الا حصل

مى:انا قولتلة انى بحبة
وهو قالى انة مش بيحبنى ولما قولتلة بتحب غادة قالى عرفتى منين

الام:غبية غبية

مى:لية بقا

الام:فى واحدة تروح لواحد تقولة انا بحبك كدة خبط لزق

مى:مش انتى الا قولتلى

الام:انا قولتلك تروحى تقوليلة بحبك

مى:اهو الا حصل انسى بقا الموضوع هو شكلة بيحبها

الام:وانتى مضايقة اوى كدة لية

مى عيونها دمعت:مش عارفة بقا

الام:مى انتى حبتية

مى عيطت:اة ياماما انا بحبة

الام:طب بس انا هخليكى تجوزية

مى:اية اتجوزة انا اتجوز فهمى

الام:اة تتجوزية هو هيلقى احسن منك فين

مى ابتسمت :طب وغادة

الام:غادة دى بقا انا لازم اشلها من طريقك خالص

مى:ازاى هتموتيها

الام:اموتها اية انتى كمان

مى:امال هتعملى اية

الام:مالكيش انتى دعوة انا هخططلها صح اصل البت دى مش سهلة زى مااحنا متخيلين

اهم حاجة انتى تحاولى تصلحى مع فهمى الا انتى هببتية

مى:ازاى

الام:تفهمية انة لازم ينسى الا انتى قولتية وتقربى منة وتبقوا اصحاب واحدة واحدة هنوصل للا حنا عوزينة
بس اصبرى عليا

مى:تفتكرى فى امل

الام:طول ماانتى ماشية وريا وبتنفذى الا بقولك علية يبقا تعتبرى نفسك مراتة من دلوقتى
خلاص

مى:مراتة

الام:انا قايمة ذكرى يلا

مى بتهمهم بكلمة:مراتة مراتة الله ياريت بقا مراتة بجد


عند فهمى

احمد:سفرة دايمة ياحسين بية

حسين:بالهنا والشفا
تعالى احنا بقا نشرب القهوة فى المكتب

احمد:اة يلا بينا
عن اذنكوا

شيرين:اتفضلوا
طيب نقوم احنا كمان ياصابرين هانم نشرب قهوتنا فى التراث

وبصت لفهمى
فهمى خد ايمان واتمشوا فى الجنينة وانا هخلى رتيبة تبعتلكوا العصير هناك

فهمى:هااا طيب
اتفضلى

وراحوا الجنينة

ايمان:انت فى كلية اية يافهمى

فهمى:فى تجارة
وانتى

ايمان:انا فى سياسة واقتصاد

فهمى:امممم هتبقى سفيرة بقا

ايمان:اة دا حلمى ونفسى احققة

فهمى:ربنا معاكى

ايمان:وانت

فهمى:انا اية

ايمان:حلمك اية

فهمى:نفسى اسافر بلد برة اخد كورسات فى الموسيقا

ايمان:اية دة انت فنان بقا

فهمى:ههههه فنان يعنى

ايمان:فنان فى اية بقا

فهمى:بعزف كمان
وبغنى

ايمان:ياااااااة انا بحب عرف الكمان اوى بحس صوتة رومانسى اوى

فهمى:وعندى فرقة صغيرة كدا وبنعمل حفلات ساعات

ايمان:بجد انا نفسى اشوفك وانت بتغنى

فهمى:خلاص بعد الا متحانات هنعمل حفلة هبقا ابعتلك دعوة

ايمان:بجد خلاص وانا هاجى

فهمى:ماشى

عند غادة

الا تعبت من كتر المذاكرة وقامت نامت ع السرير وفضلت تفكر فى كريم والا حصل النهاردة معاهم ف الشغل
وقامت شغلت اغنية مش حب وبس
وسرحت فى كريم ع الاغنية

عند كريم


رامز:مساء الخير ياكريم

كريم:اهلا ياخويا دا انا افتكرت مع امك وابوك

رامز:فين

كريم:عند حسين بية

رامز:محدش قالى ورايحين يعملوا اية

كريم:معزومين ع العشا

رامز:اة سيبك قولى قاععد لوحدك فى الجنية لية بتفكر فى الموزة بتاعتك

كريم:موزة اية القرف دة ماتتلم

رامز:اة خلاص نسيت مش بتحب الالفاظ دى

كريم:عوز اية

رامز:اخباركم اية

كريم:عادى مفيش جديد

رامز:ماهو لازم مايبقاش فى جديد مش انت مبتنطقش

كريم:يعنى اعمل انا باجى قدامها ومبعرفش اقولها مش هعرف اقولها بحبك كدة خبط لزق
بعدين هى كل شوية تقولى انتى زى اخويا

رامز:ماهى لازم تقولك كدة مش كل شويا انا الا مرابيكى انا اكتر من مصطفى وانتى اختى الصغيرة
لازم تقولك كدة

كريم:ماانا خلاص بطلت الكلام دة

رامز:بطلت كلام ومبتعملش حاجة تاينة

كريم:يعنى اعمل اية

رامز:بص هقولك اممم انت منة ماشى

كريم:ماشى

رامز:وانا كريم
بص بقا

منة ازيك

كريم فضلت بصصلة وساكت

رامز:هى خرسة ولا اية

كريم:خرسة اية يازفت انت ماتتلم

رامز:امال مبتردش لية ماتنطق

كريم:اة اية الهبل دة قوم يالة

رامز:خلاص ماتنطقش انت حر كنت عاوز اساعدك
ارهنك البت دى هتحب غيرك
اصلك لوح

كريم:تعرف انك دبش ومش بتفهم تقول اية وانا الا غلطان انى بتكلم معاك اصلا

رامز بضحك:طب خلاص خلاص بقا

كريم:زق ايدة:اوعى يالة اوعا

رامز:احمد اخوك جة اهوة

احمد:مساء الخير

رامز وكريم:مساء النور

رامز:اهلا بحضرتك القاضى المحترم

احمد:اهلا ياخويا
قاعدين كدة لية فى الجنينة


رامز:بحاول احرك اخوك

كريم بص لرامز زغمزه

احمد:تحركة ازاى ايعنى

رامز:مفيش ماتخدش فى بالك
قولى اخبارك اية

احمد:الحمد لله الشغل تمام

رامز:شغل اية انت كمان انا اقصد الموزز

احمد:موززز اية مش فاهم

رامز:والله العطيم انا مش عارف انت وكريم وطارق شباب ازاى
دكوا القرف سوءتوا سمعة شباب مصر والله

احمد:اة تقصد البنات يعنى

رامز:ايوا برافوا اية دة

احمد:انا مش فاضى غير لشغلى وبس
الكلام الفاضى والموزز والحركات دى بتاعة الشباب الصيعة الا زيك
فهمت بقا يارامز بية

رامز هز دماغة بأة

الحارس:احمد بية كارت الدعوة دة جة لحضرتك

احمد:ماشى شكرا ياكامل

رامز:وراينى كدة

احمد فتح الكارت

رامز:هاااااا

احمد:هااااااا اية دا فرح صحبى وبعتلى كارت دعوة يوم الخميس الجاى ان شاء الله

رامز:شوفت شوفتوا اصحابك بيتجوزوا وخليكم قاعدين ياولاد عمى رياض

كريم:ماتسكت بقا يالة شويا
هتروح ياأحمد

احمد:اة مينفعش مروحش

رامز:يلا روح يمكن تلقى عروسة ليك

احمد:انا قايم اصل الواد دة سائيل اوى

رامز:بقا كدة ماشى

كريم:وانا كمان

رامز:طيب ماشى حتى انتى ياكريم


عند فهمى

شيرين:نورتونا

صابرين:ربنا يخليك

احمد:المرة الجاية عندنا بقا

حسين:ان شاء الله قريب اوى هنيجى نزوركم

احمد:تشرفونا
عن اذنكم

حسين:مع السلامة

وركبوا العربية ومشوا

صابرين:ها يأايمان اية رايك فى السهرة دى

ايمان:حلوة اوى

صابرين:شوفتك انسجمتى مع فهمى اوى

ايمان:فهمى انسان رقيق اوى لاو كمان طلع عازف كمان اكتر الة بحبها
انسان محترم جدا

احمد:والله طب كويس

ايمان:هو اية الا كويس

احمد:لا ماتخديش فى بالك
وبص لصابرين وابتسموا

رورة
04-07-2010, 04:35 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 16

عند فهمى

الام:اية رايك

فهمى:فى اية

الام:فى ايمان

فهمى:معقولة

الام:معقولة دى زى القمر

فهمى:وانا مالى

الام:وانت مالك اية
ماهى دى عروستك

فهمى:نعم اية عروستى دى

الام:مالها مال وجمال وكل حاجة وبتهياءلى اتكلمنا قبل كدة فى الموضوع دة
ولا اية

فهمى:انا مش بفكر فى ارتباط غير لما اخلص الكلية

الام:طيب لما تخلص امتحانات نبقا نتكلم

فهمى:لما ابقا اخلص عن اذنك

وطلع اوضة

فهمى قعد ع السرير ومسك صورة غادة وملت الدموع عنية

فهمى:مش قادرين يفهموا انتى اية بالنسبة ليا
مش عارفين انى عايش عشانك وانك انتى الهوا الا انا بتنفسة
مش عارفين انك نور عيونى
انتى كل حاجة فى دنياتى ياغادة

بس هما معذورين اذاكان انتى متعرفيش انتى اية بالنسبة ليا

بس انامش ممكن اقبل انى تبقا مراتى واحدة غيرك
بس انا هتصرف ياغادة
هفكر من هنا لما نخلص امتحانات هكون فكرت فى حاجة اهرب بيها من الجوازة دى

عند كريم

رامز:انتوا جيتوا
كنتوا فين

الاب:ماانت لو بنشوفك كنت تعرف احنا فين

صابرين:اتعشيت ياحبيبى

الاب:اهو دلعك دة الا عامل فينا كدة

صابرين:يوو بقا انا مش هعرف اكلم الوادل شويا

الاب:سيبهولك وطالع

صابرين:اتعشيت

رامز:اة

صابرين:طيب عايز منى حاجة

رامز:لا

صابرين:طب انا طالعة انام تصبح ع خير

رامز:وانتى من اهلة

ايمان كنتوا عند حسين بية بتعملوا اية

ايمان:كنت تعال وانت تعرف

رامز:بقا كدة

ايمان:اة

رامز:بت اتمة

تانى يوم الصبح

فى الشركة

حلمى:كريم

كريم:تعالى

حلمى:انا شوفتلك المقاول

كريم:والله بجد وها عملت اية

حلمى:اتفقت معاه ع كل حاجة

كريم:قولتلة انة هو المسئول ع العمال وادوات البناية

حلمى:اة متقلقش

كريم:واثق فية

حلمى:اة ياعم الكل قال علية كويس

كريم:طيب توكلنا ع الله

غادة خبطت ع الباب

كريم:ادخل

غادة:صباح الخير

كريم:اتفضلى يابش مهندس

حلمى ظبط نفسة

غادة:اتفضل يابش مهندس
دا التصميم النهائى للمشروع

كريم:طيب سبية وانا هشوفة وارد عليكى

غادة:طيب عن اذنكوا

حلمى:طيب انا هقوم بقا

كريم:رايح فين

حلمى:هو انا فضيلك عن اذنك

وطلع ورا غادة

حلمى:بش مهندسة غادة

غادة بصت وراها

غادة:فى حاجة

حلمى:انا بش مهندس حلمى شريك هنا فى الشركة

غادة:اة ماانا عارفة

حلمى:اخبار الشغل هنا اية

غادة:كويس

حلمى:ع فكرة انتى زى القمر

غادة:نعم

حلمى:اية اة اقصد ان القمر هو الا زيك
ولو ن عنيكى حلو اوى اللون االاخضر دة حلو

غادة:نعم عن اذنك

حلمى:راحة فين

غادة:انا مش فاضية انا ورايا شغل

حلمى:طب ممكن نتكلم بعد الشغل اعزمك ع العشا

غادة:لا شكرا مبخرجش مع حد

حلمى:هو انا حد دا انا رئيسك فى الشغل

غادة:انت قولتها رئيسى فى الشغل لكن برة لا
عن اذنك

حلمى:اووووووة بت جامدة اووى

بعد الشغل

غادة خرجت ووقفت توقف تاكسى

حلمى:ماتيجى اوصلك هو انا معيش عربية بس هوصلك فى تاكسى

غادة نفخت وبصت الناحية التانية

حلمى:هو فى حاجة يابش مهندسة

غادة:تاكسى

وركبت التاكسى اطلع يااسطى

حلمى:بقا كدة ماشى بكرة تيجى تجرى ورايا ولا عشان معايش عربية يعنى

بكرة يبقا معايا فلوس فلوس كتير ويبقا عندى عربية زى كريم واحسن

تاكسى تاكسى

عند كريم

كريم: مساء الخير
ازيك ياحاجة

الجدة:ازيك يابنى

كريم:احمد جة

الجدة:اة وفى اوضة من ساعة ماايجا

كريم:طب انا طالعلة

احمد:ادخل

كريم:مساء الخير

احمد:مساء النور تعالى

احمد كان واقف قدام الدولاب

كريم:اية واقف كدة لية

احمد:مش عارف البس اية

كريم:لية رايح فين

احمد: معزوم فى فرح

كريم:اة صح

طب فى اية
اية رايك فى البدلة دى

احمد:حلوة

كريم:اة دى شيك اوى

احمد:انت شايف كدة

كريم:اة ياأحمد

احمد:طب خلاص هلبسها

كريم :ماشى امال طارق فين

احمد:طارق سافر

كريم:والله محدش شافة يعنى

احمد:ماانت عارف اخوك مبيعترفش بالمشاعر دى

كريم:طيب هسيبك تلبس عشان متتاخرش

احمد:ماشى

كريم:فوزية اعمليلى الغدا لو سمحتى

الخادمة:طيب ياكريم بية

الام:كريم انت لسة جاى

كريم:اة

الام:طيب غير هدومك وانا هحضر العشا

كريم:طيب

ودخل كريم يغير هدومة

احمد:كريم
ها اية رايك

كريم:زى القمر دا انت رايح بقا تهبل البنات

احمد:بنات اية بس يعنى حلو

كريم:اة ياأحمد قمر بقولك

احمد:طيب انا همشى عشان متاخرش

كريم:مع السلامة

احمد وصل قاعة الفرح

وكان داخل مكسوف اوى وحاسس ان الكل بيبص علية

وع اول طربيزة راح قعد

وفضل قاعد يتفرج ع العروسة والعريس

وبعد شويا

التفت ع صوت بنت بتقول

ممكن اقعد هنا

احمد بص لقا واحدة امورة اوى احمد اتكسف

احمد بكسوف:اة اتفضلى

شكرا

انا منة

انا احمد

منة:اهلا اتشرفت
انت تبع العروسة ولا العريس

احمد:انا صاحب العريس

منة:انا صاحبة العروسة
معايا فى الكلية

احمد:انتى فى صيدلة

منة:اة

احمد:اهلا

وفضلوا قعدين واحمد كان بيبص ع منة بطرف عنية وحس من ناحيتة بااعجاب

منة:انا هقوم اسلم ع العروسة

احمد:طب ممكن اجى معاكى

منة:اة طبعا

احمد:اتفضلى

وقاموا يسلموا ع العروسة والعريس

منة:مبروك ياسلمى

سلمى:الله يبارك فيكى

منة بركت للعريس

احمد:مبروك ياحازم

حازم:الله يبارك فيك

احمد:مبروك للعروسة

حازم:سلمى دة احمد الا حكتلك عنة
الا بقا قاضى

سلمى:اة بجد

احمد:قولتلها اية

حازم:متخفش قولتلها كل حاجة

سلمى:قال عليك انسان محترم وانك بقيت قاضى بسرعة ع الرغم من ان سنك صغير

احمد بكسوف:شكرا اوى لزوقك

حازم:طب تعالى عشان تتصور معانا

سلمى:تعالى يامنة اتصوروا معانا

ووقفت منة هى واحمد جمب بعض ورا العروسة والعريس

ومنة بصت لاحمد وكانت معجبة بية اوى من الكلام الا سمعتة

وبعد قرب انتهاء الفرح

منة:انا هقوم بقا عشان متاخرش

احمد:اة معاكى عربية

منة:لا لسة بس هشوف تاكسى وخلاص

احمد بص فى ساعتة الساعة 12 صعب تلاقى تاكسى

تسمحيلى اوصلك

منة:مش عوزة اتعبك معايا

احمد:لا تعبك راحة اتفضلى

وخرجوا ومنة ركبت مع احمد

احمد:ع فين

منة:تعرف شارع العائلات

احمد:اة اكيد فى حد ميعرفوش

منة: هناك

احمد:انتى عايشة فية

منة:اة اكيد يعنى

احمد:بنت مين هناك

منة:تعرف عايلة الشبيسة

احمد:اة انتى بنت مجدى بية ولا صادق بية

منة:اية دة دا انت عارفهم بقا

احمد:اة عايلة معروفة بس مش معرفة شخصية
بعدين فيهم واحد صاحب اخويا اوى

منة: هو مين

احمد:بش مهندس مصطفى مجدى

منة:بجد دا اخويا

مين بقا اخوك

احمد:كريم

منة:بجد انت اخوا كريم

احمد:تعرفية

منة:هههههه اعرفة دا زى اخويا

احمد:بجد

منة:ابقا اسالة

احمد:لا مصدقك

منة:اااااة انت بقا احمد كريم ياما حكالى عنك


احمد:وقالك اية

منة:قال انك اقرب واحد لية اونك اخوة وابوة وصاحبة وانة بيشورك فى كل حاجة

احمد:كريم قالك عنى كل دة

منة:اة
وفى بالها
بس نسا يقول انك كام جميل ووسيم

احمد:وصلنا

منة:شكرا اوى

احمد:انا الا بشكرك

منة:ع اية هو انا عملت اية

احمد:عرفتنى بيكى

منة ابتسمت:دا انا بجد الا مبسوطة انى اتعرفت عليك

احمد:شكرا اتفضلى

منة:اسفة مش هينفع اقولك اتفضل

احمد:لا يهمك هتفضل قريب ان شاء الله

منة:هااااا

احمد:ولا حاجة تصبحى ع خير

منة:اونت من اهلة سلملى ع كريم

احمد:يوصل
مع السلامة

وفض واقف لحد مامنة دخلت الفيلاة بتاعتهم

احمد ركب العربية ومشا

ومنة دخلت وهى بتدوخ فى الجنينة

واتخبطت فى مصطفى

منة:اااااااة

مصطفى:بتدوخى كدة لية واية الا اخرك وجاية مع مين

منة:جاية مع اخو كريم احمد

مصطفى:احمد اخو كريم وهو عرفك ازاى

منة:موضوع يطول شرحة

مصطفى:طب تعالى احكيلى

رورة
04-07-2010, 04:37 PM
الحلقة 17
عند احمد

الا كان مبسوط اوى وراح لكريم فى اوضة

احمد:كريم كريم

كريم كان نايم

احمد:كريم قوم شويا عايزك

كريم:بس بقا عايز انام

احمد:طيب نام
وغطا وباسة

الام:انت جيت ياأحمد

احمد:اة ياامى

الام:انبسطت فى الفرح

احمد:اة اوى

الام:طب قولى اية الا بسطك

احمد:امى انا ورايا شغل بكرة

الام: بكرة الجمعة

احمد:اة نسيت طيب يعنى مفيش هروب تعالى اقولك بقا فى اضتى

الام:منة بنت مجدى شبيس

احمد:تعرفيها

الام:مش اعرفها هى اعرف امها وابوها ناس محترمين واخوها مصطفى صاحب كريم

احمد:يعنى اية رايك

الام:نسب يشرف ياحبيبى

احمد:طب نحدد يوم نروحلهم فية

الام:اية دا انت مستعجل كدة لية
لما نشوف طارق الاول

احمد:طارق مسافر ولسة هستنا

الام:ههههههه متخافش اوى كدة انا هكلمهولك بكرة ان شاء الله

احمد:ربنا يخليكى ليا

الام: ياااااااة انا كنت بدعى ربنا كل يوم اشوف اليوم دة يوم لما تبقا عريس انت واخواتك

احمد:ربنا يخليكى لينا

الام:تصبح ع خير

احمد:وانتى من اهلة
امى ادعيلى

الام:بدعيلك انت واخواتك وكل المسلمين

احمد:ربنا يخليك لينا

تانى يوم الصبح

كريم:صباح الخير ياأمى

الام:صباح النور

تعالى ياكريم عوزاك

كريم:خير

الام:خير بس تعالى

كريم تعرف منة اخت مصطفى صاحبك

كريم :منة لية فى اية

الام:خير
اصل احمد اخوك عايز يخطبها

كريم بصدمة:مين احمد

الام:اة شفها امبارح فى فرح صحبها وراحت قعدت جمبة واية قامت............................................
وكريم فى دنيا تانيا

ها اية رايك فيها

كريم كريم

كريم:هاااااااا

الام:اية رايك

كريم:فى اية

الام:فى اية اية فى الا انا بحكى فية من الصبح

اية رايك فيها

كريم:كويسة

الام:بجد طب انا هكلم طارق اخوك بقا اوعا اما اروح اكلمة

كريم طلع ع اوضتة
وهو مصدوم وحزين
كريم:هتعمل اية
هتسبها تضيع من ايدك
لا انا هروح اقولها انى بحبها

تروح فين وبعد اية بعد لما اخوك هو كمان حبها

هتروح تقولها اية سيبى اخويا ومتوفقيش علية

هو دة رد للاحمد عملة عشانك مش دة احمد الا ابوك واخوك وكل حاجة فى دنيتك مش دة ضهرك الا قبل ماتقول ايا تلقية بيدويك

هتجرحة

لا ياكريم انسحب احسن احمد يستاهل واحدة زيها
اة انا هبعد عشان خاطر احمد ولازم من النهاردة معتش افكر فيها
دى هتبقا مرات اخوايا
انساها

عند غادة

صحت غادة ع صوت الموبايل

غادة:الوا

فهمى:اية لسة نايمة

غادة:فى اية ع الصبح

فهمى:فى اية فى انى عاوز حقى

غادة:ااااة حقك فى اية

فهمى:فيكى

غادة:نعم ازاى

فهمى:انتى مش قايللى ان الجمعة كلة ليا

غادة:اااااة
طيب خلاص عدى عليا

فهمى:اوامر موزتى

غادة:ههههههه موزتك حلوة دى

فهمى:دا انتى موزتة وقلبى وعمرى ودنيتى و......

غادة:خلاص افصل يلا سلاااام

وقامت لبست وفهمى فات عليها

فهمى:نروح النادى

غادة:ماشى

غادة بصت لفهمى لقيتها مبسوط وبيضحك

غادة:انت فرحان كدة لية

فهمى:عشان هقضى اليوم كلة معاكى عايز اعيشة ثانية بثانية

غادة:طيب ياخويا

فهمى شغل الكاسيت ع اغنية مش حب وبس
وعالا ع الاخر وزود السرعة
غادة سرحت فى الاغنية

فهمى بص لغادة لقها فى دنيا تانيا

فهمى:دوداة غادة

غادة:هااااا

فهمى:مالك

غادة:ماليش
وعيونها دمعت

فهمى:فى حاجة انتى مخبيا عليا حاجة

غادة:لا مفيش بس الاغنية اثرت شويا

فهمى:هو انا مش عارفك لما بتبقا مخبيا عليا حاجة

غادة:طب ممكن نروح ع البحر

فهمى :طيب
وطلعوا ع البحر

فهمى:فى اية بقا

غادة:هو انا لية يافهمى محدش بيحبنى

فهمى:مين قالك كدة فى ناس كتير بيحبوكى اوى ياغادة بس انتى مش حاسة ولا شايفة

فهمى حس انة كلمة مش راضى غادة

فهمى:انتى عايزة مين يحبك ياغادة

غادة سكتت

فهمى:غادة ردى عليا
انتى بتحبى

غادة: اممم

فهمى اتصدم وسكت للحظة

فهمى بصوت مخنوق:مين

غادة بكسوف:كريم

فهمى:كريم مين

غادة:رئيسى فى الشغل

dianaa
04-07-2010, 05:04 PM
يلا يا حبيبتي كملي
اصلها بتجنن اووووووووووووي

عآشقهـ مجروحهـ
04-07-2010, 09:55 PM
كملي يا قمررررررر عايزة اشوف حصل ايه

عآشقهـ مجروحهـ
07-07-2010, 03:38 AM
بسرعة بليز ماتشوقنيش بسرعة

dianaa
08-07-2010, 07:50 PM
اهئ اهئ
الحلقات الكتير راحت فين
اهئ اهئ
بليز والنبي تكمليها بسرعة
شكلها تجنن

اسيـــــ خيالى ـــــره
09-07-2010, 06:37 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركااااته
يلا ياااااااا عسل متشوقيناش اكتر من كده مستنين الحلقات الجديده

عآشقهـ مجروحهـ
10-07-2010, 07:25 AM
يلالالالالالالالالالالالالا بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرعة

وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ء

همسه بغداد
12-07-2010, 01:32 AM
بليييييييييييييييييييييييييييييز بلييييييييييييييييييييييييييييييييييز كمليه ارجوكالقصه حلوة كثير(l):$(l)

dianaa
12-07-2010, 05:39 PM
روزة والنبي تكمليها
احنا مستنيينك بفارغ الصبر

همسه بغداد
14-07-2010, 04:45 PM
ارجوك يا قمر كملي القصه انتضرك على نار بللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل للييييييييييييييييييييييييييز

اسيـــــ خيالى ـــــره
15-07-2010, 12:04 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاااااااته يلالالالالالالالالالالالالالا ياااا عسل كملى القصه شوقتيناااااا اااااااااااااااااااااوى

dianaa
16-07-2010, 07:22 PM
الله انتي مش هتكمليها
ليه
هي البت دي مختفية ولا ايه؟!!؟

همسه بغداد
16-07-2010, 08:19 PM
هااااااااااااااااااااااااااي كملي القصهانت روحتي فين؟؟؟؟

اسيـــــ خيالى ـــــره
21-07-2010, 08:58 PM
انا نفسى اسئل سؤال وبشد فى شعرى منكم يا بنات كل واحد تدخل تكتب القصه بتاعتتها وتكملها بعدها بسنه لحد ما الى منتظر يزهق من كتر انتظاره لباقى الحلقات بنات
انا هكمل القصه دى هى كمان يلا تابعوا معايا عما الاخت صاحبه القصه تاجى باذن الله

اسيـــــ خيالى ـــــره
21-07-2010, 09:07 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 18

فهمى:كريم مين

غادة:رئيسى فاالشغل

تعرف كريم دة مش انسان عادى خالص
تعرف مينفعش تقبلة ومتحبهوش
مينفعش يعدى من قدومك كدة عادى

فهمى:ياااااااة للدرجادى

غادة:واكتر يافهمى

فهمى:لحقتى تحبية اوى كدة

غادة:اول ماشفتة حسيت ان هو دة الا انا بدور علية من زمان
ببقا قدامة مش عايزة انزل عينى من علية
بحس انى نفسى اقوم اخدة فى حضنى واضمة

نفسى اجرب حضنة اوى حاسة ان هو دة الحضن الا انا هتحما فية

فهمى كان بيتقطع من جوا من كلام غادة

فهمى بصوت مخنوق:حبتية لية ياغادة؟

غادة:مينفعش محبهوش يافهمى

غادة قامت ووقفت قدام البحر وفهمى كان قاعد ع العربية

غادة: هو دة الا كنت بحلم بية من زمان راجل راجل بجد بمعنى الكلمة
معتمدش ع اهلة واعتمد ع نفسة عايز يكبر اسمة ونفسة بنفسة
ولما فكر فى نفسة فكر فى اصحابة كمان
بيفكر فى الا حوالية بيفكر فيهم قبل نفسة حتى

بحس ان هو دة الامان هو الا هيدينى الا بدور علية
هو بكل حاجة يافهمى بشكلة بطبعتة بشخصيتة بطرقتة بكل حاجة بكل حاجة يافهمى

انت فهمنى

فهمى:اممم

غادة فضلت واقفة ووشها للبحر وسكتة
وادورت لفهمى
الا كان عيونه كلها دموع

غادة:تعرف انا لازم افوق كريم عمرة ماهيبص لوحدى اكيد انا مش البنت الا بيحلم يتجوزها
صح؟

وقربت من فهمى

فهمى بصوت مخنوق:متقوليش ع نفسك كدة انتى اى حد يحلم تكون حببتة انتى اميرة ياغادة
وانا بحبك اوى

وعيط فهمى

غادة فضلت واقفة مستغربة من بكاء فهمى وقربت منة اكتر ومسكت ايدة ورفعت وشة

غادة:مالك يافهمى بتعيط لية

فهمى مسح دموعة :مفيش مضايق شوية

غادة:من اية

فهمى:مفيش زعلان معاهم فى البيت شويا

غادة:طب بطل عياط انا مبحبش اشوف دموعك دى
فاهم بعدين كبر مش انت الا ع طول بتقولى كدة

فهمى:خلاص انا بقيت كويس
يلا عشان اروحك

غادة:نعم اروح اية مش ع اساس هنقضى اليوم مع بعض

فهمى:خليها يوم تانى اصل ورايا امتحان بكرة ولسة مفتحتش الكتاب

غادة:طيب

وقام فهمى عشان يوصل غادة للبيت

ووصلها وروح فهمى وطلع ع اوضة
وقفل الباب وراح ع السرير وأنفجر فى البكاء
ومسك صورة غادة وفضل يعيط

عند غادة

طلعت اوضتها وقعدت عشان تذاكر وهى بتفكر فى كريم والكلام الا قلتة علية
وحست انها مش مركزة من كتر التفكير فى كريم

غادة بنرفزة:خلاص بقا عايزة اذاكر اووف انساه ازاى بس ياربى

عند كريم

احمد:كريم

كريم:ايوا يااحمد

احمد:اظن مامة قالتلك

كريم بابتسامة حزينة:اة ياسيدى اقول مبروك

احمد:لا مش دلوقتى مش لما اتاكد منها الاول

كريم:وهتتاكد ازاى

احمد:مش عارف

احكيلى ياكريم عنها شويا

كريم:منة بنت رقيقة وطيبة ومحترمة بس دى كل حاجة عنها

احمد:تفتكر تكوت مرتبطة بحد وكدة يعنى

كريم:مفتكرش

احمد:لية يعنى

كريم:منة مركزة فى كليتها ومن البيت للكلية اطمن

احمد بابتسامة عريضة:طمنتينى ياكريم ربنا يطمن قلبك

كريم:يااااااااة لحقت تحبها

احمد:بينوا ياكريم هو دة الحب الا من اول نظرة

كريم:ربنا يسعدك ياأحمد

احمد:ياارب

فى الصباح

احمد راح الكلية بتاعة منة وكان قاعد يتلفت عليها

وبعدين لقها جاية من بعيد دور وشه وعامل نفسة ماشى

منة:استاذ احمد استاذ احمد

احمد ادور لمنة

احمد:انسة منة ازيك

منة:كويسة هو انت بتعمل اية هنا

احمد:ها لا مفيش كنت جاى لدكتور صاحبى بس مالقتهوش

انتى عاملة اية

منة:تمام

احمد:كان عندك محاضرات ولا اية

منة:لا انت عارف دى ايام امتحانات

احمد:انسة منة تسمحلى اتكلم معاكى شويا

منة:ماشى اتفضل

وراحوا للكافتريا

احمد:اتفضلى

منة:ها كنت عوزنى فى اية

احمد:هاا هقولك
وسكت
منة:سمعاك

احمد:انسة منة انا............

منة:هاااا

احمد:هقولك بس اصل دى اول مرة اكلم بنت فيها لوحدنا

منة:يعنى انت عمرك ماكلمت بنت

احمد:كلام عادى والله

منة:ولا حبيت

احمد:انا لا والله

منة:طب عايزنى فى اية

احمد:الصراحة انا ...............

منة:ها انت اية

احمد:معجب بيكى انا اسف

منة بابتسامة:وبتتاسف لية

احمد:اكون ضايقتك

منة:لا مضايقتش

احمد:يعنى افهم من كدة انك مش مضايقة

منة:لا خالص انت قولت حاجة تضايق

احمد:طب ممكن اسالك سؤال سخيف شويا

منة:اتفضل

احمد:انتى مرتبطة

منة:لا

احمد بابتسامة:بجد يعنى لو اتقدمتلك توافقى

منة ابتسمت وحطت وشها فى الارض

احمد:افهم ان السكوت علامة الرضا

منة ضحكت وهزت دماغها باأة

احمد:انا مبسوط اوى انا هكلم والدك
انا جيت اكلمك النهاردة عشان بس اطمن واعرف ردك واتقدم لاهلك وانا مطمن اكتر

منة:واطمنت

احمد:اوى

عند كريم

حلمى:كريم الملف اهوة
كريم

كريم:هاا

حلمى:ها اية انت فين

كريم:فى اية ياحلمى

حلمى:مفيش الملف اهوة

كريم:طيب سيبوة

حلمى:كريم مالك

كريم:مفيش ياحلمى ممكن تخرج باة

حلمى:طيب
مالة دة

عند فهمى
الا كان قاعد فى اوضة ومبيخرجش منها

الام:فهمى فهمى

فهمى:مش عايز اشوف حد ممكن

الام:ياحبيبى اخرج عشان تاكل

فهمى:مش عاوز حاجة ممكن تبعدوا عنى باءة

الام:طب فيك مالك اية مضايقك

فهمى:مش عايز اكلم حد سابونى بقا لوحدى ارحمونى شويا


الاب:فى اية

الام:فهمى شكلة مضايق اوى مش عارفة ماله

الاب:سبية برحتة

الام:اسيبة اية كدة

الاب:شيرين ريحى نفسك شويا بقا ومتخنقيش الوالد

الام:اخنقة وانا هاهدى وهو كدة
ياترى فيك اية يافهمى

عند كريم

كريم كان فى البيت وقاعد فى اوضتة
ولقا الباب بيخبط

احمد:كريم ممكن ادخل

كريم:تعالى يااحمد

احمد:قاعد لوحدك لية

كريم:مفيش مصدع شويا

احمد:طب اجبلك ازبرين

كريم:انا خدت شويا وهبقا كويس
شكللك عايز تقولى حاجة حصل حاجة جديدة

احمد:انا روحت لمنة الكلية النهاردة

كريم:اية لية

احمد:قولت اطمن

كريم:واطمنت

احمد:اممم وعايز اكلم طارق يجى ونخطبها بس لما تخلص امتحانات
هى هتخلص الخميس وطارق هيجى الخميس ان شاء الله

كريم بصوت مخنوق:مبروك

احمد:الله يبارك فيك عقبالك انت كمان لما تلقى الا تحبها وتحبك

كريم بابتسامة حزينة:اة احبها

عند غادة

الا كانت فى الكلية وخلصت امتحانات وراحت الكلية لفهمى

غادة بترن لفهمى بس تليفونة غير متاح

غادة:هو فين الواد دة من يوم مابدات الامتحانات وانا مش عافة اشوفةولا اكلمه

غادة راحت الكافتريا لقت فهمى قاعد فى الكافتريا

غادة:يااااااااة اخيرا شوفتك
كنت فين ياوالة

فهمى رفع وشة لغادة

فهمى:ازيك

غادة:ياااااااااة غياب 3 اسابيع وازيك
كويسة
اية الدقن دى والشكل دة عامل فى نفسك كدة لية

فهمى:مفيش مكنتش فاضى بس

غادة:عملت اية فى الامتحانات

فهمى:عادى

غادة:هو اية الا عادة يعنى حليت كويس

فهمى:معتدش فارقة

غادة:مالك يافهمى هو انت لسة متشاكل مع باباك ومامتك

فهمى:عادى

غادة:هو الا عليك اسمة عادى
مالك عامل كدة لية

فهمى:مفيش

غادة:انت مالك بارد كدة لية

فهمى:مفيش

غادة:كدة طيب انا الا غلطانة انى بسال عليك

فهمى:عملتى اية مع كريم

غادة:ولا حاجة بقال اسبوع مشفتهوش

فهمى:لية

غادة:امتحاناتى بقا وكدة

وبعدين انا عايزة انسا الموضوع دة شكلة مش نافع اصلا وانا مش ناقصة

انت جايب الجيتار معاك

فهمى:اممم

غادة:طب سمعنى حاجة صوتك واحشنى

فهمى:ماليش مزاج

غادة:وحياتى وحياتى يالة بقا

فهمى مسك الجيتار ةبدا يعزف
وغنا وقال

قلبى كان بيدارى عنك
انى سهرت ليلك
عارفة ايوا انا عارفة انك مش هتحس بية
ياما هربت منك والقانى بجيلك
خايفة ارمى نفسى فى حضنك
والقا غيرى فيه

كل الا كانوا فى الكافتيريا ركزوا مع صوت فهمى الا كان حزين ازى وهة بيغنى وغادة سرحت فى لااغنية ع كريم
نكمل

ودة حب من غير امل
اية العمل ونهايتة اية
قلبك بعيد مش هنا
وقلبى انا يما هان علية
شوقك فى قلبى ابتدى
وعارفة كدة
عمرك ماهتحس بية

غادة:الله تحفة اوى يافهمى

فهمى:عجبتك

غادة:امم جاية ع الجرح

عند كريم

احمد:ها ياطارق هتكلم الناس امتى
طارق:مابراحة ياأحمد مستعجل اوى كدة لية

هكلمهم النهاردة

احمد:طب خلى المعاد بكرة ان شاء الله

طارق:طيب خلاص اهدى بقا شويا

الام:وناوى ع اية يااحمد

احمد:جواز ان شاء الله
وتبقا تكمل كلية هنا

الام:ربنا يوفقك يابنى وياتماملك ع خير
وعقبالك ياطارق انت وكريم

طارق:لا انا اهم حاجة عندى شغلى وبس

الام:ياادى الشغل اما نشوف هناخد منة اية

اسيـــــ خيالى ـــــره
21-07-2010, 09:08 PM
بسم الله الرحمن الرحيم


الحلقة 19


فى الصباح


عند كريم


كريم:صباح الخير


الام:صباح النور
تعالى يلا عشان تفطر


كريم:لا انا لازم اروح ع الشغل


الام:مش هتفطر


كريم:هفطر فى الشغل


الام:اة كريم متبقاش تاخر بليل عشان احمد وطارق راحين النهاردة عندى مجدى بية


كريم بصدمة:النهاردة


الام:اة


كريم:طيب


الام:عقبالك


وخرج كريم وهو زعلان اوى وركب عربيتة وراح ع الشركة


غادة للسكرتيرة:البش مهندس جوا


السكرتيرة:اة يابش مهندسة


غادة:صباح الخير


كريم:صباح النور اتفضلى


غادة:انا كنت جاية اسال حضرتك عن رايك فى التصميم


كريم:اااة خلاص هو دة هيبقا التصميم النهائى للمشروع


غادة بفرحة:بجد يعنى عجب حضرتك


كريم:اة انتى مهندسة شاطرة وتصميمك حلو اوى وهيبقا ع ارض الواقع تحفة


غادة:شكرا اوى دا من زوق حضرتك
وهنبدا شغل فى الموقع امتى


كريم:قريب اوى خلال الاسبوع دة
المقاول هيجب النهاردة ان شاء الله كل المعدات


فاستعدى


غادة:لا اطمن انا مستعدية من زمان اوى
عن اذنك


كريم:اتفضلى


وخرجت غادة وراحت مكتبها وهى بتفكر فى اية ممكن يكون مضايق كريم


ياسمين:ها عملتى اية


غادة:مفيش خلاص وافق ع التصميم


ياسمين:اية الرضا دا كلة


غادة:شكلة مضايق اوى


ياسمين:هو مين


غادة:البش مهندس


ياسمين:اممم وانتى عرفتى منين


غادة:من شكلة فى حاجة مضايقة


ياسمين:ااااااااة وانتى مهتمة اوى كدة لية


غادة بلخبطة:هاا لاعادى بس تطفل مش اكتر


ياسمين:وانتى اتلخبطى كدة لية


غادة:لا وهتلخبط لية عادى انتى الا بتقولى كلام غلط


ياسمين:غادة احنا يمكن بقالنا شهرين هنا بس مع بعض
بس انا حاسة اننا اعرفك من زمان ونفسى نكون اصحاب


غادة: مااحنا اصحاب


ياسمين:يعنى انتى شايفة كدة


غادة:ااة


ياسمين:طب قوليلى انتى بتحبى البش مهندس كريم


غادة:اية لالا طبعا حب اية انا انا جاية اشتغل واثبت نفسى واعمل اسم كويس لنفسى
انا مش بتاعة حب ولا كلام فاضى من دة


ياسمين:طب اية براحة ع فكرة انتى باين عليكى اوى


غادة:نعم باين اية


ياسمين:غادة احنا بنات زى بعض ونفهم بعض كويس اوى
وانتى كتاب مفتوح سهل اى حد يعرف اية الاجواة


غادة:كدة طب اوعى


ياسمين:راحة فين


غادة:راحة الحمام


غادة راحت الحمام وغسلت وشها بشوية ماية
وبصت لنفسها فى المرايا


غادة:معقول للدرجادى بقا باين عليا حبك الناس كلها شايفة الا فى قلبى الا انا بحاول ادرية
بس انت الواحيد الا مش شايف ولا عمرك هتحس بيا
انا لازم افوق من الوهم دة
وهم ؟ حبى لية وهم؟
دا الحاجة الوحيدة الا انا فضلت ادور عليها طول عمرى
ولما لقتها لقتها مش بتاعتى
بتاعة واحدة تانية خالص
عشان كدا لازم افوق وانساه
ايوا هنساةكفاية كدا


وخرجت من الحمام وهى ماشية لقت كريم غادة حطت وشها فى الارض وبعدين رفعت عنيها وبصت علية
هو بصلها وابتسم
غادة ابتسمت ومسكت نفسها ودخلت ع مكتبها


لقت حلمى فى المكتب


حلمى:بش مهندسة غادة مستنيكى من الصبح انتى فين


غادة:موجودة فى حاجة


حلمى:مش هتتغدى
تعالى نتغدا فى الكافتيريا مع بعض


غادة:اسفة


حلمى:هو انتى بتعملينى كدة لية مش هضمانى لية


غادة:وحضرتك عايزنى اعملك ازاى


حلمى:يعنى ادينى وش


غادة:نعم بش مهندس حلمى انا جاية هنا للشغل وبس لا فضية ادى وش لحد ولا اتغدا مع حد
خلاص اظن الصورة وضحت


حلمى:بقا كدا


غادة:اممم


حلمى:طيب عن اذنك


غادة:اتفضل


عند فهمى


الا كان قاعد فى اوضة وبيسمع اغنية لعبد الحليم
ومتاثر بيها جدا لانها جاية ع الوجع بالظبط
وكان بيعيط ع الاغنية


اليكم الاغنية عشان تعيشوا مع المسلسل

http://arabsh.com/rabi3w5jnaln.html



وبعد شويا موبايل فهمى ضرب


فهمى بصوت حزين:الوا


ايوا مين معايا


عزت مين


اااة
اهلا
خير


عزت:انا كنت بتصل بحضرتك عشان اسالك ع الفلوس الا بتوصل لغادة يعنى موصلتليش


فهمى:اااة معلش هوصلهالك النهاردة بليل
والفلوس توصلها زى الدور الا فات
انا بعرف


عزت:طيب بس مفيش حاجة ليا


فهمى:هيوصلك 20000 جنية مع فلوس غادة


عزت:شكرا يا فهمى بية
ربنا يخليك لينا
مع السلامة
اتفضل ياباشا اتفضل


عند كريم


روح البيت وكان اخواتة مستنيونة عشان يروحوا يتقدموا لمنة


احمد:كريم اية اخرك كدة يلا اطلع البس هنتاخر عن الناس


كريم:طيب ثوانى


احمد:بسرعة


كريم:طيب


كريم طلع عشان يلبس
ولقا الباب بيخبط


كريم:ادخل


تعالى يارامز


رامز:كريم انت هتروح معاهم


كريم:اة مينفعش اسيب احمد لوحدة فى يوم زى دة


رامز:طب وانت زعلان؟


كريم:ازعل من اية ياواد ياعبيط انت احمد دة اخويا واتمنا لية السعادة


رامز:ولا يهمك الحياة موقفتش بركة تلقى واحدة تستهلك بجد


كريم:انا كويس يارامز زعايزك تنسا الموضوع دة
هى هتبقا مرات اخويا فاهمنى


رامز:فاهمك


احمد:يلا ياكريم


كريم:انا جاهز يلا بينا


وراحوا عند بيت منة


مجدى (والد منة ومصطفى):انتوا شرفتونا


طارق:ربنا يخليك يامجدى بية


مجدى:بصراحة ومن غير لف منة الت لولدتها ع ان احمد راح ليها الكلية وسألها عن رايها


احمد:انا اسف بس كنت عاوز اطمن بس قبل مااجى اتقدم


مجدى:يابنى انت مغلطتش ولا عملت حاجة غلط انت سالت بنتى بكل ادب وجيت ع البيت ع طول لا لفيت ولادورت وانا احترمت دة فيك
والصراحة منة قالت انها موافقة
واحنا مش هنلقى احسن من كدة نسب
انت انسان محترم
وكريم اخوك هنا ع طول وعارفين اخلاقة
ومتربى مع مصطفى وعارفين والدك الله يرحمة
فعشان كدا يابنى احنا موافقين


احمد بفرحة:بجد وانا اوعدك ياعمى منة هشلها فى عيونى


مجدى:وانا عارف يابنى


طارق:ع بركة الله نقرا الفاتحة


مجدى:نقرا الفاتحة


وطبعا قرأوا الفاتحة وابدات الاحضان والزغاريط وضرب طلقات النار


عند غادة الا كانت قعدة مع مامتها


غادة:اية الزغاريط دى


وفتحت بلكونتها


الام:عوض


عوض (البواب):ايوا ياهانم


الام:الزعاريط دى عند مجدى بية


البواب:ايوا ياهانم اصل عقبال البش مهندسة الست الدكتورة منة
ههتجوز


غادة:ههتجوز مين


البواب:ابن رياض بية الله يرحمة


غادة بصدمة:اية هتتجوز كريم


نكمل بعد شويا بقا
يارب الحلقة تعجبكم
اسمعوا الاغنية

انا ظبط اللينك
الاغنية دى مهم لانها هتفهمك مشاعر واحسايس فهمى من اول القصة لاخرها

بالنسبة للتحميل
هتلقوا
اضغط هنا لحفظ الملف
اضغطوا عليها والاغنية هتنزل ان شاء الله

او اضغطوا ع اضغط هنا

وقولولى رايكم
http://www.3gypt.com/vb/images/smilies/11umbup.gif

اسيـــــ خيالى ـــــره
21-07-2010, 09:10 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 20

غادة:اية هتتجوز كريم

الام:كريم مين ياغادة

غادة دخلت اوضتها وفضلت تعيط

الام:فى اية ياغادة بتعيطى لية
ومين كريم دة

غادة:مفيش انا نازلة

الام:نازلة نازلة راحة فين

غادة:هتمشا ع البحر شويا
متقلقيش عليا

ونزلت غادة وطلعت ع البحر
وكانت بتعيط وهى ماشية
وبعد مشوار طويل ع البحر مصاحبة ضوء القمر والنجوم وبكاء غادة
وقفت غادة قدام البحر

غادة بينها وبين نفسها وببكاء:
معقول بالسرعة دى افوق من الحلم ع كابوس
انا كنت هفوق نفسى بنفسى
مش محتاجة الدنيا هى الاتفوقنى
خلاص ياكريم كدا الامل راح
انا كان لازم افهم انك بتحبها واديك خطبتها
اما انا فهرجع للبداية تانى
بس ع الاقل فى البداية انا كنت لوحدى مفيش جرح ولا كان فى حد احبة

معقول ناس تاخد كل حاجة وناس متاخدش اى حاجة
طب هى عندها ابوها وامها وعيلة اى حد يتمنا ينسبهم
اما انا فماليش حد
انا معنديش حاجة
انا انا بحبة
وكان نفسى ابقا مراتة اوى اوى
وبدات غادة تبكى بصوت

وفجأة حد حط ايدة ع غادة
غادة وقفت مكانها من الخضة ومقدرتش حتى تبص وراها

وادورت ع صوت واحدة ست كبيرة

الست:بتبكى لية يابنتى

غادة مسحت دموعها
:هاا مفيش

الست:معتيش تبكى قدام البحر

غادة:لية

الست:البحر وحش بليل يابنتى وانتى واقفة قدامة

غادة خافت ورجعت لورا بعيد عن البحر

الست مسكت ايد غادة
تعالى

غادة شدت ايديها :نعم اجى فين

الست:قعدى هنا

غادة:لا انا هروح عن اذنك

الست:طب اقرالك الكف الاول

غادة:الكف

الست:اة ماانا بقرا الكف
متخفيش مش هاخد منك فلوس

غادة:لا شكرا انا همشى عشان.....

والست قطعت كلام غادة ومسكت ايدة وبرقتلها

الست بوجه جد:قولتلك قعدى اقرالك الكف

غادة خافت وقعدت

الست مسكت ايد غادة وبصت فى وش غادة

الست:لية كل الدموع دى

بكرة احسن هتاخدى الانفسك فية
وهتتعبى منة اوى وهتتمنى انك ماخدية
بتحبى حد وكسرلك قلبك
وانتى فى حد بيحبك اونتى كسرتيلة قلبة

وهو بيتوجع بسببك

وانتى هتتوجعى طول عمرك بسببة

بعد التعب راحة وبعد الراحة تعب وبعد التعب راحة

وبعد الراحة معتش راحة

حاجة كبيرة اوى هضيع منك
وربنا يتولكى برحمتة

وسابت ايد غادة وقامت تمشى

غادة كانت مصدومةمن الكلام وبتحاول تتمالك نفسها وبلعت ريقها

غادة:اية الا هيضيع منى

الستوهى لسة ماشية فى طرقها:ربنا يتولكى برحمتة
وفضلت تكرر الكلمة

غادة خافت وقامت تجرى وكانت بترتعش
فى جريها اتخبطت فى كريم الاكان لسة خارج من عندهم من الشارع

كريم:غادة فى اية

غادة:فضلت بصالة وسكتة
وكانت بتنهج من كتر الجرى ووشها كل عرق

كريم:غادة فى اية
وبص ورا غادة ليكون حد بيجرى وراها

كريم:مالك ياغادة وبترتعشى كدة لية

غادة زقت كريم وطلعت تجرى ع بيتهم
وطلعت ع اوضتها وقفلت عنفسها الباب
وراحت ع السرير وغطت نفسها وغطت وشها
وكانت بترتعش من كتر الخوف
وراحت فى النوم

عند كريم

الا كان ماشى يفكر طول الطريق فى غادة ومستغرب من طرقتها وشكلها
ووصل البيت

الام:يعنى يااحمد اتفقتوا ع كل حاجة

احمد:ايوا ياماما الفرح الشهر الجاى لما منة تكون جاهزت نفسها وهنعمل خطوبه عائلية

واكون انا كمان جهزت الاوضة بتاعتى وكدة يعنى

الام بفرحة:مبروك ياحبيبى وزغرتطت

صابرين:مبروك يااحمد ربنا يسعدك ويتمملك ع خير

احمد:ربنا يبارك فيكى ياطنط

الام:صابرين احنا هنجهز من دلوقتى للفرح
عايزاة يبقا سبع ليالى

صابرين:طبعا

الجدة:مش كنا نفرح بطارق الاول

الام:هعمل لية اية يعنى ياحجة هو عايز كدة

كريم:مساء الخير

الكل:مساء النور

الام:رايح فين ياكريم

كريم:طالع انام لانى عند شغل بكرة بدرى ولازم اصحا بدرى

الام:طيب ياحبيبى

كريم:تصبحوا ع خير

وطلع ع اوضتة وقعد ع السرير وهو زعلان
كريم بينة وبين نفسة:
فوق بقا ياكريم دى هتبقا مرات اخوك
انا مش عارف ازاى هعيش معاها عادى
هشوفها فى كل وقت فى كل مناسبة هتبقا معانا
هتاكل وتشرب معايا
اعمل اية بس ياربى اعمل اية
استغفر الله العظيم
انا لازم اسيب البيت
اة هتحجج باى حاجة واروح قعد عند حلمى او احمد
صح المهم مقعدش هنا
لحد ماالموضوع دة يعدى
ايوا اول ما فرح احمد يخلص هاخد نفسى واروح عند حلمى

وقام اتوضا وصلى ركعتين لبنا ودعا ربنا انة ينسا الموضوع دة

عند فهمى

الاكان مازال قاعد فى اوضة
وحاضن صورة غادة ونايم

ولدتة دخلت علية لقت الاكل زى ماهو

الام:فهمى فهمى

فهمى:اممم

الام:اصحا ياحبيبى انت ماكلتش لية

فهمى:مش عاوز سبينى لوحدى

الام:لا انا مش هسيبك كدة قوم قولى اية الا عامل فيك كدة

فهمى بصراخ:مفيش سبونى فى حالى بقا

الام:هو اية دة الا كل ماحد يكلمة يقول سبونى فى حالى
قوم وكلمنى مالك مين عامل فيك كدة

فهمى:يعنى اسبلك البيت يعنى

الام:لالالا وع اية انا خارجة

وخرجت الام وهى بتبكى

الاب:فى اية بس

الام:ابنك مش عارفة ماله انا خلاص مابقتش عارفة اعمل للوالد دة اية بس

الاب:هنعملة اية يعنى ياشيرين سبية ويمين كدة وهخطبلة بنت احمد

الام:لا بلاش ياحسين

الاب:نعم هو اية الابلاش

الام:بلاش نخطبلة دلوقتى خلية لما يبقا كويس

الاب:شيرين دلعك فية هو الا عامل فينا كدة
سبينى بقا امشية زى ماانا عايز

تانى يوم الصبح

كريم قام من بدرى وراح ع الشركة

وغادة كانت لسة نايمة

الام:غادة غادة يلا يابنتى هتتاخرى ع شغلك

غادة:مش هروح ياماما

الام:لية؟ طب قومى قوليلى مالك

غادة:ماما انا تعبانة وعايزة انام

الام:طيب ياغادة

كريم: ابعتيلى البش مهندسة غادة

السكرتيرة:مجتش النهاردة يابش مهندس

كريم:لية

السكرتيرة:مش عارفة

كريم:طب هاتيلى رقم تلفونها

السكرتيرة:حاضر يابش مهندس

موبايل غادة ضرب

غادة:الوا

كريم:بش مهندسة غادة

غادة بخنقة:ايوا مين

كريم:انا البش مهندس كريم

غادة قامت من مكانها
كريم بش مهندس كريم

كريم:خير ياغادة مجتيش لية

غادة:مفيش تعبانة شويا

كريم:انتى كان مالك امبارح

غادة:لما ابقا اجى هبقا اقول لحضرتك

كريم:يعنى مش هتقدرى تيجى النهاردة

غادة:لا يابش مهندس

كريم:طيب الف سلامة عليكى

غادة:الله يسلمك

غادة قعدت ع السرير وهى مش عارفة تفرح ولا تزعل

غادة:هو عايز منى اية مايسبنى فى حالى بقا

عند كريم

كريم:تعالى يامصطفى

مصطفى:ها ياعم بكرة مانجيش بقا

كريم:ومانجيش لية لا انت العروسة ولا العريس
مصطفى:والله بس انا اخو العروسة

كريم:ع العموم برحتك انا هاجى الشغل عادى

مصطفى:تعالى انت ياخويا انا مش جاى

كريم:هما هيروحوا يجبوا الشبكة النهاردة

مصطفى:اة ياعم شوفت المفعوصة منة هتتجوز

كريم:هههههههه الايام بتجرى

مصطفى:ع رايك انا هقوم اخلص شغلى

كريم:طيب

منة واحمد نزلوا وجابوا الشبكة بتاعتهم
وكانت منة فرحانة اوى

غادة:صباح الخير

ياسمين:صباح النور
ماجتيش لية امبارح

غادة:مفيش كنت تعبانة

ياسمين:لا الف سلامة عليكى

غادة:انا هروح للبش مهندس

ياسمين:مالك ياغادة

غادة:مالى

ياسمين:شكلك زعلانة من حاجة

غادة:تعبانة تعبانة ياياسمين

وراحت لكريم

غادة:صباح الخير يابش مهندس

كريم:صباح النور
عاملة اية

غادة:احمم الحمد الله تمام

كريم:طب الحمد لله

غادة:هو احنا هنروح الموقع النهاردة

كريم:لا النهاردة مش هينفع
اصل خطوبة اخويا النهاردة

غادة:اة مبروك ومبروك لحضرتك كمان

كريم:ليا لية

غادة:مش حضرتك خطبت اخت بش مهندس مصطفى

كريم ابتسم:ااة لامش انا دا اخويا

غادة وشها ابتسم والتعب الاكان ع وشها راح

غاد ةفرحة:اخوك يعنى حضرتك مخطبتش

كريم:لا ياستى مخطبتش

غادة:مبروك

كريم:الله يبارك فيكى عقبالك

غادة بابتسامة:شكرا
عن اذنك

كريم:اتفضلى

غادة رجعت مكتبها بشكل غير الا كانت خرجة بية خالص

ياسمين:ياااااااة هو الحب بيعمل كل دة

غادة:حب اية

ياسمين:الا ع وشك

غادة بابتسامة:هو انا باين عليا اوى كدة

ياسمين:اااة

غادة:طب اعمل اية

ياسمين:حبي ياغادة الحب مش حرام وانتى تستهلى واحد زى البش مهندس
ويارب يبقا من نصيبك

غادة:يااارب

اسيـــــ خيالى ـــــره
21-07-2010, 09:14 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 21

عند غادة
الا كانت مازالت لسة فى الشركة
وبتحاول تتصل كل شويا بفهمى بس موبايلة مغلق

غادة:الله الواد دة راح فين
اخر مرة مكانش طبيعى ياترى فى اية يافهمى

السكرتيرة:بش مهندسة البش مهندس كريم عايزك

غادة: طيب انا راحالة

ايوا يابش مهندس

كريم:جهزى نفسك لاننا هنروح الموقع دلوقتى
نخلص شوية شغل هناك

غادة:انا جاهزة

كريم:طب اتفضلى

غادة:هو البش مهندس محمد مش جاى معانا ولا اية

كريم:البش مهندس من الصبح فى الموقع
احنا هنروح بالعربية بتاعتى

غادة:طيب

غادة كانت فرحانة اوى لانها مع كريم لوحدهم
وركبت مع كريم

كريم:بش مهندسة هو انتى عندك اخوات

غادة:لا انا الوحيدة

كريم:والدك بيشتغل اية

غادة سكتت ومكنتش عارفة ترد تقول اية

بصلها كريم عن سبب سكوتها

غادة:مسافر

كريم:مسافر فين

غادة:هو لسة كتير ع الموقع

كريم:لا قربنا
اة ع فكرة انتى هتروحى بكرة انتى ومحمد لانى بكرة مش هقدر اخلص شغلى فى الشركة واطلع ع الموقع
اصل خطوبة اخويا بكرة ولازم اروح بدرى

غادة:ااااة مبروك

كريم:الله يبارك فيكى
وصلنا اتفضلى


كريم:سلام عليكوا يارجالة

المقاول:وعليكم السلام اهلا يابش مهندسة
وبص لغادة
غادة حطت وشها فى الارض

كريم:البش مهندسة غادة مع البش مهندس محمد هنا فى المشروع

المقاول:اااة اهلا يابش مهندسة

غادة:اهلا

كريم:ها الشغل عامل اية

المقاول:زى ماحضرتك امرت بالظبط
اتفضل حضرتك شوف

عندفهمى
الادخل حلق دقنة ولبس ونزل وركب عربيتة
وطلع تليفونة واتصل بحد


عند غادة

كريم:كدة خلصنا شغل تقدرو تروحوا

محمد:طيب عن اذنكوا اشوفك بكرة يابش مهندسة

غادة:ان شاء الله مع السلامة

وراحت غادة عشان توقف تاكسى
وكانت كل شويا تدور تبص ع كريم
الا كان واقف يتكلم مع المقاول
كريم خلص كلام وبص لقا غادة واقفة ع الطريق

كريم:تعالى يابش مهندسة اوصلك

غادة:لا شكرا يابش مهندس مش عايزة اتعب حضرتك

كريم:مفيش تعب ولا حاجة انتى فى طريقى

غادة فضلت واقفة وسرحت فى كلمة انتى فى طريقى ودماغها بتودى وتجيب فى الكلمة وكانها لاول مرة بتسمع الكلمة دى

كريم:بش مهندسة غادة

غادة:هااااا

كريم:يلا

غادة:اصل.....
وكريم قاطعها

كريم:يلا مابحبش اتكلم كتير

غادة ابتسمت
وراحت ركبت مع كريم العربية
وكانت فرحانة اوى لانها حست باهتمام كريم وان العلاقة بدات تتطور

وواقفوا فى اشارة

وجة طفل ناحية كريم

الطفل:اتفضل يااستاذ ورد

كريم:لا شكرا

الطفل:خدها عشان مراتك

كريم بص لغادة وغادة اتكسفت وحطت وشها فى الارض

كريم:ماشى هات
خد

الطفل:ربنا يخليكوا لبعض يااستاذ

كريم:شكرا
وبص لغادة الا كانت ع وشها ابتسامة كسوف

كريم:اتفضلى

غادة:اية دة

كريم:ورد

غادة:بس هو قالك لمراتك

كريم:بس انا مش متجوز
خديها وخلاص
بعدين هو كان قاصدة عليكى انتى بس كان فاكرك مراتى

غادة ابتسمت وكلمة مراتى رعشتلها قلبها

غادة:شكرا
وخدت الورد

ووصلت غادة للبيت وكانت بتتمنا السكة تطول اكتر من كدة

غادة:شكرا

كريم:العفو بعدين احنا زمايل فى الشغل وعادى يعنى لما اوصلك فى طريقى
متحسسنيش انى عملت شىء كبير يعنى

غادة ابتسمت :اتفضل معايا

كريم:شكرا خليها مرة تانية
يبقالى عزومة عندك

غادة بفرحة:بجد يعنى انت ممكن تقبل عزومتى ليك ع الغدا

كريم:اة فيها اية يعنى

غادة:وعد

كريم:وعد

غادة:ماشى مع السلامة

ودخلت غادة البيت وهى بتشم فى الورد وبتدوخ وبتغنى

غادة بتغنى:مش حب وبس
دا حاجت مش ممكن من غيرك كانت تتحس
دا حاجات فى القلب اكبر من انى اقولهالك بكلام فى الحب

واتخبطت فى مامتها

الام:اية اية بتدوخى كدة لية

غادة :فرحانة فرحانة اوى ياماما

الام:يارب دايما ع طول
اية الورد دة

غادة:الورد ااة لما الحق احطة فى ماية بسرعة

وجرت جابة فاظة وحطت فيها الورد وطلعتها فى اوضتها وحطتها جمب السرير

الام:ممكن اعرف اية مفرحك اوى كدة ومين جابلك الورد دة

غادة:هقولك امال فين مى وطنط زبيدة بقال يومين مشفتهمش

الام:دول راحوا الساحل الشمالى يغيروا جو
ماكنتى تروحى معاهم يومين

غادة:هو انا فاضية انا ورايا شغل ومقدرش اسيبة

الام:هو مين الا متقدريش تسبية

غادة:الشغل

الام بصتلها نظرة مش مصدقاكى

غادة ضحكت:هقوللك كل حاجة خلاص

الام:خلاص

عند كريم

الا كان فى اوضتة بيغير هدومة
ولقا احمد داخل علية

احمد:كريم
اية رايك فى البدلة

كريم:حلوة اوى يااحمد ربنا يتمملك بخير

احمد:عقبالك
ع فكرة منة اخترت الاوضة وخلاص هجبها بعد بكرة
وهبدأاجهز للجواز
نفسى اغمض عينى وافتح القينى يوم فرحى

كريم بابتسامة:مفيش اسرع من الايام
بعدين انا عايزك تتقل شويا مش كدة

احمد:انا حاسس انى بحبها من زمان اوى ياكريم ونفسى يجمعنا بيت واحد

كريم:ربنا يخليكوا لبعض

احمد:يعنى البدلة حلوة

كريم:اااة حلوة اوى كمان

احمد:طيب لما اروح اغيرها بقا

كريم قام وفتح درج مكتبة وطلع صورة مع منة
والهدايا الاكانت مديهالة فى عيد ميلادة

كريم:لازم اولع فى الحاجات دى

احمد:كريم ياكريم

كريم:حاضر نازل
وقفل الدرج بالمفتاح ونزل

تانى يوم فى الخطوبة

عيلة احمد كلها راحت فى بيت منة وكانت خطوبة عائلية اوى

احمد لبس منة الدبل

احمد:مبروك

منة:الله يبارك فيك

احمد:عقبال فرحنا

منة اتكسفت وحطت وشها فى الارض:يارب

كريم:مبروك يااحمد
مبروك يامنة

منة:الله يبارك فيك
شد حيالك يلا عايزين نفرح بيك انت كمان

كريم:لما نفرح بيكوا الاول

غادة كانت واقفة فى البلكونة ع امل انها ممكن تشوف كريم

الام:ها شوفتية

غادة:لا

الام:حلو ياغادة

غادة ابتسمت:قمر ياماما قمر

الام:اوصفهولى كدة

غادة:صعب اوصفة هو فى حد بيعرف يوصف القمر

الام:يااااااااة اية الحب دا كلة
ربنا يجعلة من اسمتك ونصيبك يارب

غادة :يارب

وسمعوا صوت الباب بيتفتح

غادة:مين جة

الام:مش عارفة يمكن طنطك زبيدة ومى

غادة:تعالى نزل نشوف

ونزلوا يشوفوا منة جة ولقوه والد غادة

الام:عزت
انت اية الاجابك

الاب:نعم ياختى
جاى بيتى
ازيك ياغادة

غادة:الحمدلله

الاب:روحى اعملنا ياولية كوباية شاى

الام :طيب

الاب:تعالى ياغادة

غادة راحت وقفت جمب الكرسى بتاعة

الاب:ها بتعملى اية فى الصيف بقا

غادة:بشتغل

الاب:بتشتغلى لية هو انا مخاليكى عايزة حاجة

غادة:انا مش بشتغل عشان محتاجة

الاب:امال ياختى

غادة:عشان اثبت نفسى

الاب:بطلى الكام دة اثبت نفسى والكلام الفاضى دة انا بقولك اهوة
انا معنديش بنات تشتغل

غادة:نعم يعنى اية

الاب:يعنى كفاية اوى انى سبتك تتعلمى

غادة:هو انت كمان مكنتش عايزنى اتعلم

الاب:اة انا البت عندى مالهاش غير بيت جوزها

غادة:دا عندك

الاب:يعنى اية

غادة:يعنى انا هشتغل وهكمل فى شغلى وحقق حلمى

الاب:واية هو حلمك بقا ان شاء الله

غادة:انى ابقا مهندسة معروفة وليا اسمى

الاب:ونابى وهتفضلى قاعدلى كدة

غادة:قعدة كدة ازاى

الاب:كدة من غير جواز وانا هفضل اصرف عليكى لحد ماتبقى مهندسة شاطرة

غادة:ومن امتى وانت بتصرف عليا انا بصرف من الارض والفلوس الا انت بعتها الشهر الا فات انا ممدتش ايدى عليها

الاب:امال راحت فين

الامكمعايا عايناهم للبت عشان جهازها

غادة:انا مش عايزة حاجة من حد
وانا عمرى ماجيت مديت ايدى ليك ولا همدها ليك

الاب:انا قولت مفيش شغل ياغادة وانا بقا هقعدلك وورينى هتعملى اية وهتشتغلى ازاى من غير اذنى

غادة:يعنى هتعمل اية

الاب:لو حتى وصلت انى اروحلك شغلك واشوف مين الا مشغلك واقولة انى مش موافق
واخلية يطردك

غادة:انت جاى لية ؟ها انت اية الا جابك

الاب:فى بنت مؤدبة تقول لابوها

غادة:بص بقا انا مش هسيب شغلى حتى لو مين وقف قدامى انت سامع

الاب :اخرسى وضرب غادة بالقلم ومسكها من ايديها
انا ابوكى وكلمتى هتمشى عليك فهامة ولا لا

غادة بصراخ:ابويا من امتى متقولهاش غير لما تفهم الكلمة الاول انت عمرك ماكنت ليا اب ولا هتبقا اب

الاب:اما انتى بت قليلة الادب صحيح وانا هربيكى

وضرب غادة بالقلم وفضل يضرب فيها لحد ماوشها جاب دم

الام بصراخ:ابعد عنها حرام عليك سيب البت

غادة بصراخ وبكاء:انا بكرهك بكرهك

وطلعت تجرى ع برة

وهو حاول يجرى وراها بس امها زقتة ووقفتله

الام:انت اية الا جابك
جاى لية ياعزت وراك اية قولى

غادة طلعت تجرى وهى بتعيط وراحت ع البحر

كريم فى الوقت دة كان خارج برة الخطوبة
وشاف غادة وهى طالعة تجرى


غادة مشت ع البحر وهى بتعيط ووقعت ع الارض وهى بتعيط

كريم وقف من بعيد كان بيبص ع غادة ولما لقها وقعت ع الارض راح يجرى عليها

كريم:غادة

غادة رفعت وشها الا كان كله دم ودموع

كريم بصلها نظرة حزن ومستغرب من الا شافة

كريم:انتى من عمل فيكى كدة

غادة اترمت فى حضن كريم وفضلت تعيط

كريم:بس بس اهدى اهدى ياغادة

غادة فضلت تعيط بطريقة جنونية فى حضن كريم

كريم عيونة دمعت من بكاء غادة

اسيـــــ خيالى ـــــره
21-07-2010, 09:15 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة22

كريم:اهدى ياغادة

غادة بعدت عن حضن كريم ودورت وشها
وحولت تمسح دموعها

كريم بايدة دور وش غادة لية

كريم:هديتى

غادة فضلت بصة لكريم وهى بتعيط
وهزت دماغها باة

كريم:طيب خليكى هنا وانا هروح الصيدلية الا ع الطريق وجاى ماشى

غادة هزت دماغها باة
كريم راح للصيدلية وهو كل شويا يدور ويبص ع غادة

كريم جاب من الصيدلية قطن ومكراكروم وحاجت لغادة عشان وشها

غادة كانت لة قاعدة وبصة ع البحر وهى بتبكى

كريم:ها ارتاحتى

غادة:اممم

كريم:طيب ممكن تبصلى

غادة بصت لكريم وهى حطها وشها فى الارض

كريم بدأيمسح وش غادة من الدم وينضف جروحها

غادة فضلت بصه لكريم وهى حاسة بكل لمسة منة وحاسة بحنانة وان فى حد حاسس بيها

وجابلها ازازة ماية

كريم:قومى وانا هصب عليكى الماية وانتى اغسلى وشك عشان انضفلك الجروح دى
غادة بصت لكريم وسكتت

كريم:يلا

ومسك ايد غادة وواقفها
وبدا يصب الماية وغادة غسلت وشها

وبعد كدة كريم عملها الاسعافات لوشها

كريم:خلصنا ياستى

انا هقوم اجيب حاجة نشربها ماشى

غادة:احممم لا مالوش لازمة انا تعبتك معايا

كريم:انا هقوم وراجع واوعى تمشى لزعل منك انا بقولك اهوة

غادة:لا مش همشى

كريم:وعد

غادة ابتسمت:وعد

كريم راح يجيب حاجة ساخنة لغادة

وغادة كانت بتفكر فى الا عملة كريم وانها فى عز حزنها وجرحها كانت فرحانة اوى لانة جمبها

غادة فى بالها:انا بحبك اوى ياكريم وهفضل احبك حتى لو انت محبتنيش انا بحبك لانك تستاهل ان الواحد يحبك حتى لو انت مبدلتنيش نفس الشعور

يارتك تحبنى وتحس بيا وتاخدنى من الدنيادى واجى دنيتك وتحمينى من كل الناس
نفسى اتحما فى حضنك ياكريم

كريم جة وغادة لسة سرحانة فية

كريم:اتفضلى غادة

غادة:هااا شكرا
تعبتك معايا

كريم:ماتقوليش كدة

البحر شكلة حلو النهاردة صح

غادة:اممم
تعرف انا كل ما بضايق باجى هنا واقعد قدامة بحس انة بيقولى هاتى همومك
واحكيلة كل حاجة بغسل فية همومى
وبحس انة بياخدها ويبعدها بعيد
ويجى تانى ويقولى هاتى الا عندك
بحس انة بياخد هموم كل الناس

كريم:شكلك بتحبية اوى كلمك حلو علية اوى يابختة

غادة ابتسمت واتكسفت

كريم:واية الا ضايقك النهاردة

غادة سكتت وحطت وشه فى الارض

كريم:انا اسف

غادة:لا انا مقصدش
بس انا عايزة انسا مش عايزة اتكلم فى الموضوع دة دلوقتى

كريم:طيب خلاص

غادة:انا هبقا احكيلك

كريم:وانا موجود فى اى وقت تحتاجينى فية

غادة:انت شوفتنى ازاى

كريم:كنت خارج من الخطوبة وشوفتك

غادة:انا بشكرك اوى انت بجد انسان جميل

كريم:شكرا بس دى معاكسة ولا مجاملة

غادة ابتسمت وبينها وبين نفسها
دى حب

كريم:ها دى اية

غادة:دا احساس احساسى بيك

كريم بص لغادة والكلمة خطفت قلبة

غادة:انا لازم اقوم عشان اتاخرت

كريم:طيب يلا اوصلك

غادة:لا كفاية كدة البيت مش بعيد

كريم شد ايد غادة ومشا وهو بيقول

انتى عارفة انى مش بحب الا بيعندنى
وانتى اكتر واحدة بتعندينى
يلا

غادة كانت ماشية مبسوطة اوى لانها ماشية مع كريم

كريم بص لغادة لقها لفه ايديها ع اكتافها من البرد

كريم قلع الجاكيت بتاعة وحطة ع كتف غادة

غادة وقفت مكانها لما حست بايد كريم

وبصتلة

كريم:شكلك بردانة البسية

غادة ابتسمت:شكرا

ووصلوا للشارع

كريم:طيب كدة وصلنا هشوفك بكرة فى الشركة

غادة:ان شاء الله

كريم:خلى بالك من نفسك و مش عاوز حاجة تزعلك
هشوفك بكرة

غادة:ماشى

كريم:تصبحى ع خير

غادة:وانت من اهلة

كريم شكرا

كريم ابتسم وشاور بايدية باااى

غادة وهى فى الجنينة افتكرت الجاكيت
وطلعت تجرى عشان تلحق كريم بس لقيت مشا
ورجعت ودخلت البيت

الام:غادة كنتى فين قلقتينى عليكى

غادة:انا كويسة

الام:بصت فى وش غادة ياحبيبتى ربنا ينتقم منة

غادة:هو فين

الام:مشا

غادة:انا طالعة انام
تصبحى ع خير

الام:وانتى من اهلة

غادة طلعت اوضتها وقلعت الجاكيت ومسكتة وشمت رايحة كريم فية
وخدتة فى حضنها

وبصت لوشها فى المرايا لقتة الضرب معلم فى وشها
عيونها دمعت
وافتكرت كلمة كريم
مش عاوز حاجة تزعلك فابتسمت
وراحة نامت ع السرير وهى حاضنة الجاكيت وبتفكر فى كريم


تانى يوم الصبح

غادة صحت ولبست ونزلت

الام:يلا ياغادة الفطار

غادة:مش عاوزة

الام:يابنتى

غادة مشت ولقت فهمى واقف بالعربية

فهمى:ازيك

غادة:الحمد لله
انت كنت فين

فهمى:موجود

غادة:ااة ماهو باين انك.......

فهمى قطع كلام غادة ودور وشها بايدة

فهمى:اية دة

غادة:مفيش

فهمى بزعيق:انا بقولك اية دة

غادة:هيكون اية يعنى

فهمى:ابوكى

غادة عنيها دمعت
يلا منة لله بقا

فهمى كتم غيظة ومسح وشه بايدة

فهمى:انتى راحة فين

غادة:الشغل

فهمى:طب تعالى اوصلك

ووصلها فهمى ع الشغل

فهمى:انا اسف

غادة:اسف لية

فهمى سكت: عشان سبتك لوحدك الايام الا فاتت

غادة:ولا يهمك

فهمى:خلى بالك من نفسك

غادة:مع السلامة

فهمى ركب العربية واتصل بوالد غادة

فهمى:ايوا قابلنى
ماشى انا جايلك المطعم

فهمى:وليك نفس تطفح

وساق العربية بسرعة جنونية وكان كلة بركان غضب

فهمى وصل المطعم لوالد غادة

عزت اول ماشاف فهمى من بعيد وقف وبابتسامة

اهلا فهمى بية

فهمى مسكة من رقبتة

فهمى بزعيق:اية الا انت عملتة دة

عزت بخوف:علمت اية

فهمى:يعنى مش عارف عملت اية

عزت:لا والله

فهمى:انا قولتلك ياحيوان انت تمد ايدك عليها انا مش قايلك لو مديت ايدك عليها هقطعهالك

عزت:يعنى كنت اعمل اية ماهى مش عاوزة تسيب الشغل
فقولت يمكن لما اضربها تخاف

فهمى:تضربها ياكلب انت اب انت

عزت:انا اسف والله انا عملت الا انت قولتلى علية

فهمى كان بيحاول يتمالك نفسة بس كل مايفتكر وش غادة يتغاظ اكتر

فهمى:بص بقا انا معتش عايز اشوفك ولا تقرب ناحيتها انت فاهم ولا لا
وزقة ومشا

عزت:دى بنتى ومحدش هيقدر ينكر دة

فهمى رجع لية وضربة بالبوكس فى وشة وقعة ع الارض ومسكة من رقبتة

فهمى:ابوا مين ياكلب ها انت لو قربتلها انا همحيك من ع وش الدنيا

عزت:طب نتفاهم

فهمى :نتفاهم ع اية

عزت:انت مش بتحبها

فهمى سكت:عايز اية خلص

عزت:انا هجوزهالك

فهمى:نعم ازاى بقا

عزت:دا شغلى بس ليا الحلوة

فهمى زقة:لما نشوف

طبعا كل الا كان فى المطعم كانوا واقفين يتفرجوا

عند غادة

الا كانت طلعت من الشركة ع الموقع وكانت بتشتغل
وكريم جة الموقع

كريم:ازايك

غادة:الحمد لله

كريم بص فى وش غادة

كريم:لا تمام

غادة:هو اية

كريم:العملية الا انا عملتها

غادة ابتسمت وحطت وشها فى الارض

غادة:اااة ع فكرة الجاكيت بتاعك معايا
انا هغسلة واجيبة لحضرتك

كريم:طب ولية التعب

غادة:تعبك راحة

كريم:بجد تعبى راحة

غادة ابتسمت ووشها احمر
اة اكيد

المقاول:يابش مهندس

كريم:ايوا حاضر
عن اذنك

غادة:اتفضل

ووقفتغ ادة تبص ع كريم

اسيـــــ خيالى ـــــره
21-07-2010, 10:03 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 23

غادة كانت فى الموقع هى وكريم وكان يوم متعب جدا مبطلوش شغل وفين وفين ع لما خلصوا كانت حوالى الساعة 8 بليل


غادة:اااة اخيرا خلصنا انا خلاص مت

محمد:خلصنا قولى خلاصنا

غادة:اة والله عندك حق

كريم:ها مش هتروحوا

محمد:طبعا هنروح دا احنا خلاص تعبنا

كريم:معلش بقا دا شغل

محمد:طبعا يابش مهندس عن اذنكوا

كريم:اتفضل
وبص لغادة
انتى ناوية تباتى هنا

غادة ابتسمت:لا طبعا انا هروح دلوقتى

كريم:طب اتفضلى قدامى

غادة بابتسامة:ماشى

كريم:يلا عشان اوصلك

غادة:لا انا مش عايزة اتعبك مش كل يوم هتعبك معايا

كريم:قولتلك مية مرة انتى فى طريقى

غادة:خلاص ماشى

كريم:اتفضلى

وركبت غادة مع كريم

ووصلها لحد البيت

غادة:شكرا اوى

كريم:العفو

غادة:تصبح ع خير

كريم:وانتى من اهلة

غادة دخلت الفيلا بتاعتهم

الام:ممكن اعرف مين الا موصلك

غادة:دا بش مهندس كريم

الام:وبش مهندس كريم بيوصلك لية

غادة:الله الرجل كتر خيرة بياخدنى فى طريقة

الام:غادة انا مش عوزة حد يتكلم عليكى

غادة:ماما متخافيش

الام:لا اخاف الناس تقول اية لما تشوفك كل يوم واحد موصلك

غادة:وانا مالى ومال الناس

الام: لا ياغادة احنا مش عايشين لوحدنا هنا

غادة:ياسلام طب ماانا طول عمرى راحة وجاية مع فهمى عمرك ماقلتلى الناس يعنى اشمعنا المرة دى

الام:عشان فهمى معاكى من صغرك وعارفينة لكن انتى تعرفى كريم دة منين

غادة:كريم انسان محترم وانا عارفة من الشغل وبشتغل معاه

الام:يابنتى انا خايفة عليكى الناس الا اغنيا اوى دول متعرفلهمش حاجة وبعدين العيلة دى صعبة ومبيحبوش حد غير نفسهم وبس

غادة:اطمينى ياماما
انا طالعة اغير هدومى وانام لانى هموت وانام
تصبحى ع خير

وغادة طالعة ع السلالم

الام:انا فاهماكى ياغادة انتى بتفكرى فى اية بس الا بتفكرى فية عمره ماهيتحقق

غادة ادورت وبصت لمامتها

غادة بتحدى:لية يعنى

الام:عشان دول يوم مابيفكروا يتجوزوا بيروحوا لوحدة من توبهم لكن انتى هيجيلك لية وع اية
فوقى انتى معندكيش حاجة تخلى واحد زى دة يبصلك ولو بصلك مش هيفكر فيك كزوجة ياغادة ولا شريكة لية فى مستقبلة

غادة قعدت ع السلالم وعيونها اتملت بالدموع

غادة:انتى عمرك ماكنتى اسية عليا اوى كدة

الام راحت لغادة وقعدت جمبها
الام:عشان بحبك وانا ماليش غيرك وعايزة افوقك قبل ماتفوقى ع وهم كبير

غادة:كلامك واجعنى اوى حاسسنى انى قليلة اوى انى ماليش حق فى اى حاجة
انا ماليش ذنب ان ابويا ضايع فلوسة ماليش ذنب ان دى عليتى ولاانك امى ولا انة ابويا اسوء اب فى الدنيا
انا مخترتش كل دة
انا الا اخترتة حاجة بسيطة اوى الكلية بتاعتى وكريم
دول الا انا اختارتهم دول الا هيرفعونى لفوق الا هيحسسونى انى مش اقل من بنت عمى الا معايا فى نفس البيت ولا اقل من منة دا الا هيخلنى زيهم
مش هيخلوهم يبصولى من تحت لفوق

فهمتينى سبينى بقا اطلع من البيت دة ومن سمعة ابويا سبونى يمكن اعمل حاجة لنفسى انتوا مقدرتوش تعملوها

وسابت امها وطلعت

الام:خايفة عليكى يابنتى

غادة:دا خلاص بقا اختيارى ومحدش هيقدر يبعدنى عنة

ودخلت اوضتها وقفلت الباب عليها واترمت ع السرير وفضلت تعيط

غادة ببكاء:لية بس ياربى لية كل ماقول خلاص تتقفل فى وشى
ونبى يارب انا بحبة بحبة اوى انا مش عايزة حاجة غلط انا عايزاة يبقا جوزى

وبصت ع الجاكيت بتاع كريم وراحت خدت فى حضنها

عند احمد ومنة

احمد كان عند منة فى بيتهم ومعاة الكاتلوجات عشان تختار اوضة النوم

احمد:ها يامنة اختارتى اية

منة:الصراحة يااحمد كلة تحفة مش قادرة اختار

احمد:ياحبيبتى اختارى الا انتى عوزاه

منة:طب اية رايك فى دى

احمد:حلوة

منة:بس دى احلى

احمد:ياحبيبتى انتى الا هتحلى الاوضة

منة ابتسمت واتكسفت:طب خلاص انا اختارت دى

احمد:طب كويس

وجة مصطفى اخو منة

مصطفى:ازيك يااحمد

احمد:ازيك يامصطفى

مصطفى:ها اختارتوا اوضة النوم

احمد:ااة بس بعد اية

منة:قول اية رايك فى دى كدة يامصطفى

مصطفى:حلوة اوى

منة:بجد طب خلاص دى يااحمد

احمد:حاضر

مصطفى:ربنا يتمملكوا بخير

احمد:ربنا يخليك

مصطفى:عن اذنكوا

منة:تعالى نخرج الجنينة

احمد:طيب يلا

منة:مش قادرة اصدق ان كلها اسبوعين وهسيب البيت دة الا اتربيت وعشت فية عمرى كلة وهروح بيت تانى وناس تانية

احمد:البيت التانى دة هيبقا بيتك وبيت جوزك والناس دول هيبقوا اهلك وخواتك فاهمة

منة:عارفة يااحمد بس خايفة

احمد:خايفة من اية

منة:من الحياة الجديدة انى هبقا زوجة ومرات ابن ومرات اخ خايفة مكنش لسة قد المسئولية دى
وخايفة من........ وسكتت

احمد:سكتى لية ماتقوليها خايفة منك

منة:انا اسفة يااحمد

احمد:ولا يهمك انا عارف انك لسة ماخديش عليا
بس عايزك تعرفى حاجة واحدة انك هتبقى مراتى وكل حاجة فى حياتى
يعنى عمرى ماهزعلك ولا عمرى هخليكى تندمى انك اتجوزتينى

منة ابتسمت:انا عارفة انت رقيق اوى وعارفة انى هبقا اسعد زوجة معاك

احمد:خلاص عايزك معتش تفكرى فى حاجة تخوفك ولا تزعلك
وعايزك تفكرى فى تحضيرات الزواج وبس
ماشى

منة بابتسامة:ماشى

فى الصباح

عند غادة

الام:مش هتفطرى

غادة:مش عايزاة

غادة خرجت وراحت ع شغلها وطلعت ع الموقع

كريم جة الموقع
وغادة كانت واقفة بتتكلم مع العمال فى الشغل

كريم:صباح الخير

غادة:صباح الخير يابش مهندس

كريم :مالك

غادة:مافيش عن اذنك عشان عندى شغل
وهى ماشية ااااة ثوانى هجيب لحضرتك الجاكيت

وراحت جابت الجاكيت

غادة:اتفضل يابش مهندس

كريم:مالك ياغادة

غادة:مافيش عن اذنك

وراحت ع شغلة وهى زعلانة اوى عشان عاملة كريم بطريقة جافة شويا
وكريم كان واقف ماسك الجاكيت وبيبص عليها ومستغرب منها


عند فهمى
الا كان مع زمايلة فى الاستديو وكانوا بيدربوا شويا عشان عندهم حفلة وقعدوا يستريحوا شويا

محمد:وازاى غادة

فهمى:معتش بشوفها كتير

محمد:لية

فهمى:طول النهار فى شغلها لا والجديد بتحب

محمد اتخض:اية بتحب غادة بتحب مين

فهمى:واحد اسمة كريم معاها فى الشغل

محمد:اممممممم دة بقا الا افلك كدة

فهمى:ولا افلنى ولا حاجة انا بحاول ابعد يمكن اقدر انسا

محمد:احسن حاجة ابعد شويا وانت هتنساها

فهمى عيونة اتملت بالدموع:مش عارف انساها

محمد:انت عشان طول الليل والنهار مع بعض فا شايف ان حياتك واقفة عليها لكن لما تبعد شويا هتلقى لنفسك حياة تانية من غيرها زى ماهى عملت بالظبط

فهمى ببكاء:بحاول بحاول ابقا انانى زيها بس مش عارف بفكر فيها كل دقيقة بفتكر ايامى معاها بشوف صورنا مع بعض
شرايط رحلتنا معايا فى كل وقت
غادة دى يامحمد مش حبيبتى
دى روحى عمرى كلة دى طفولتى وشبابى هى ضحكتى ودمعتى وهمومى
هى كل حاجة

محمد:امم طب ماتقولها

فهمى:حاولت اقولها بس مش عارف شايف التانى فى عنيها
انا بكرهه اوى

محمد:فى اية يافهمى اهدى شويا

فهمى: واقف مابينا مبقتش تحب تخرج معايا زى الاول عشان شغلها لاحسن البية يزعل منها حتى همومها ومشاكلة مبقتش اعرف عنها حاجة
خايف يكون هو الا بقا بيحللها كل مشاكلها ويخرجها من همومها

محمد:طب اهدى شويا
كويس اننا مسافرين بكرة القاهرة عشان الحفلة اهو تبعد شويا

فهمى:ابعد دا انا حاسس انى كل مابعد كل مابحبها اكتر

محمد:بكرة كل حاجة هتبقا كويسة يافهمى صدقنى

فهمى:انا عارف غادة متقدرش تستغنا عنى ولا انا اقدر استغنا عنها
مينفعش اصلا تحب حد غيرى ولا انا هخليها تحب حد غيرى حتى لو كان مين بس انا سايبها بس لما تعرف ان مالهاش غيرى
انا عارف الواد دا عمرة ماهيحبها وبكرة هترجعلى وانا الا هطيبلها جروحة زى كل مرة
وهتترما فى حضنى حضنى اناوبس

عند غادة

الا خلصت شغلة فى الموقع
وراحت عشان تمشى

غادة:بش مهندس انا ماشية

كريم:طب استنى اوصلك

غادة:لا شكرا

كريم:لية.......
وغادة قطتة
عن اذنك

وراحت وقفت ع الطريق
ووقفت تاكسى ومشت

غادة وهى فى التاكسى اضيقت من نفسها اوى وعيطت عشان كريم

غادة فى بالها:واخرت الا بتعملية دا اية
امال اية كان لزومة الكلام الا انتى قولتية امبارح
واختيارى ومش هسيبة

كلام كان كلام انا بحبة بحبة اوى كمان بس فعلا هو هيحبنى لية ولا هيبصلى ع اية
حتى لو حبنى اكيد اهلة مش هيرضوا بيا
معقول اخوه يبقا واخد بنت مجدى بية وهو ياخد بنت عزت بتاع الستات الا كل يوم فى بلد مع واحدة شكل ورامى بنتة لاخوة يربيها هو

انا عمرى ماهرضها لكريم عشان كدا لازم انسحب وانا لسة ع اول الطريق احسن مابقا فى نص الطريق و لقى نفسى كنت بحلم وماشية فى طريق كلة اوهام
كدة احسن

السائق:وصلنا ياانسة

غادة:شكرا
ونزلت عند البيت

غادة:مساء الخير

الام:مساء النور
هحضرلك العشا

غادة:لاانا تعبانة وهنام

الام:مش هتاكلى

غادة:لا مش عوزة
تصبحى ع خير

الام:ياغاطة انتى زعلانة

غادة:خلاص ياماما انا تعبانة تصبحى ع خير

عند كريم

رامز:وانت مهتم اوى كدة لية واية يعنى لما تغير ماعملتها معاك

كريم:ازاى يعنى يعنى النهاردة كانت بتكلمنى كويس بكرة تكلمنى رسمى واقول اية يعنى

رامز:كريم انت بتحبها

كريم:احبها احب اية يامجنون انت لا طبعا

رامز:امال مهتم بيها اوى كدة لية وبعدين مجنون لية هى وحشة يعنى

كريم:لا مش واحشة حلوة

كريم بابتسامة زى مايكون شايف غادة قدامة:امورة

رامز:اممم طب اوصفهالى كدة

كريم: اوصفها ازى يعنى

رامز:الله اوصف شكلها

كريم:مش بعرف

رامز:يووو قولى لون عنيها اية

كريم:لون عنيها خضرة ومش خضرة

رامز:نعم يعنى اية

كريم:يعنى خضرة بس مش الخضار الجامدة دة الا الهادى

رامز:اوووة حلو طب وشعرها

كريم: اسود اوى وناعم اوى
حلوة يابنى مش هقعدا اوصف فيها

رامز:شكلك بتحبها ياكريم

كريم:احب اية انا مش عاوز احب

رامز:امال مهتم اوى كدة لية

كريم: مش عارف بس حاسس ان فى حاجة تعبها وبعدين الكام مرة الا شفتها فيها ع البحر كانت غريبة اوى نفسى اعرف فى اية

رامز:اممم يعنى تطفل

كريم:بالظبط هو دة مش اكتر

ولقوا احمد جاى

احمد:مساء الخير
قعدين فى الجنينة لية

كريم:مساء النور ادينا قعدين

رامز:عملت اية مع خطبتك

احمد:الحمدلله تمام اختارت خلاص الاوضة

رامز:اوووة يعنى خلاص قربت تدخل القفص

احمد:ايوا بالظبط
واحلى قفص

رامز:بكرة ياخويا تلعن اليوم الا اتجوزت فية

احمد:ياربى منك الملافظ سعد يابنى

كريم:سيبك منة يااحمد

احمد:مش كدا
عايزكوا معايا عشان ننقى البدلة

رامز:كدة بس دا انت تؤمر
انا اعرف محل تحفة بيبيع حاجات حلوة


احمد:خلاص خلوها بعد بكرة لان بكرة ان شاء الله هجهز الاوضة

كريم:مبروك

احمد:الله يبارك فيك وعقبالك

اسيـــــ خيالى ـــــره
21-07-2010, 10:12 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 24

فى الصباح

عند غادة

الام:غادة قومى يلا هتتاخرى ع شغلك

غادة:خلاص انا قومت

الام:طب يلا ع ما حضرلك الفطار

غادة:طيب

ونزلت الام تحضر الفطار
وغادة قامت ولبست ونزلت

غادة:انا ماشية

الام:اية مش هتفطرى

غادة:لا

الام:يعنى كل يوم ياغادة انتى لابتغدى ولا بتفطرى

غادة:انا باكل فى الشغل
مع السلامة
وخرجت

الام:يرضى مين دة بس يارب

عند كريم

الاكان ع الفطار مع العيلة كلها

الجدة:واخبار شغلك اية ياكريم

كريم:الحمد لله ياحجة
ادعيلى انتى بس

الجدة:ربنا معاك

رامز:ومفيش حاجة ليا

الجدة:هو انت بتعمل اية ولا وراك اية غير الصرمحة يمين وشمال
عايزنى بقا ادعيلك ربنا يوفقك فى الصرمحة دى

صابرين:هو جرا اية ياحاجة هو طلب اية دى دعوة

الجدة:ماهو انتى الامبواظة بدلعك دة
اديهم فى الاجازة بيعمل اية مايروح يشتغل

صابرين:يشتغل لما يبقا يخلص كلية يبقا يشتغل

الجدة:خليكى دلعى فية لحد ماتبوظية خالص

رامز:خلاص انا غلطان معتش هتكلم تانى

صابرين لسة هتتكلم رامز قاطعها

رامز:خلاص ياماما خلاص بلاش شكلة كل يوم الصبح دى

كريم:طيب اسبكوا تتشكلوا واروح انا شغلى

وخرج كريم ورامز قام وراه

رامز:كريم انت رايح الشركة ولا الموقع

كريم:هطلع ع الشركة الاول وبعدين الموقع
لية فى حاجة

رامز:كنت بقول اعدى عليك فى الموقع واشوف البت الا مدياك وش دى

كريم:نعم بت اية اااااااااة بقولك اية اطلع من الموضوع دة
وبعدين انت مدى للموضوع دة اكبر من حقة لية

رامز:انا الا مدية ولا انت

كريم:لية انت شايفنى بقطع فى نفسى

رامز:لا بس بتفكر

كريم:تعرف ان انا الا غلطان انى اتكلمت معاك فى حاجة اصلا
امشى يالة
واياك اشوفك ناحية الموقع
فاهم دا مكان شغل مش كلام فاضى

رامز:بقا كدا
طيب ياكريم برحتك
بس متتاخرش النهاردة عشان نشوف البدلة الاخوك

كريم:طيب ياخويا
سلاام

رامز:سلاام
بس برضة هروح ماانا لازم اشوفها

عند غادة

الا كانت فى الموقع
وبتحاول تشغل نفسها فى الشغل عشان ماتفكرش
وفنفس الوقت كانت كل شوية تبص ع الطريق ع كريم
عشان كان هو اتاخر ومجاش وكانت قلقانة بس بتحاول ماتبينش

وفين وفين ع ماكريم جة

كريم :صباح الخير

ها اخبار الشغل اية

غادة كانت واقفة مع العمال بتتكلم فى الشغل وادورت ع صوت كريم

كريم وقف اتكلم مع المقاول

المقاول:لنهاردة ان شاء الله يابش مهندس هنستلم دفعة جديدة من الاسمنت

كريم:طب كويس اهم حاجة عندى يكون اسمنت كويس

المقاول:طبعا يابش مهندس امال

كريم:طيب شوف شغلك

وراح كريم فى اتجاة غادة الا كانت واقفة وعامله نفسها بتشتغل بس هى كانت بتبص ع كريم
غادة بدات تجهز لكريم الا جاى عليها

كريم فات من جمب غادة

كريم:صباح الخير يابش مهندسة

غادة:صباح النور

كريم:اخبار الشغل اية

غادة:كويس الحمد لله مشين حسب الخطة الا حطنها

كريم:طيب مش عاوز تاخير
عن اذنك

وسابها ومشا
غادة حست انها مخنوقة من العياط غادة بلعت ريقها
وحاولت تتمالك نفسها

كريم:اخبار الشغل اية يابش مهندس

محمد:كلة تمام يابش مهندس

كريم:طيب شدو حيالكوا
انا مش هعرف اجى لاخر الاسبوع

محمد:لية يابش مهندس

كريم:عشان فرح اخويا الخميس الجاى

محمد:بجد مبروك

كريم:الله يبارك فيك
عايز الشغل مايقفش ويبقا زى الساعة

محمد:طبعا يابش مهندس

كريم:طيب كدة تمام
يلا سلام

محمد:مع السلامة يابش مهندس

كريم فات من جمب غادة ومبصلهاش حتى غادة كانت بتظبط شوية حاجات فى التصميم
ولما كريم فات من جمبها رفعت وشها وبصت لية

كريم راح ركب عربيتة ومشا

غادة اضيقت اوى بس حاولت تعطى عدم اهتمام

تليفون غادة ضرب

غادة:ايوا يافهمى

فهمى:ازيك

غادة:الحمدلله

فهمى:انتى فين

غادة:انا فى الموقع
لية ؟

فهمى:غادة انا مسافر وكنت عاوز اشوفك

غادة:مش هينفع انا فى الموقع

فهمى:يعنى اسافر من غير ما شوفك

غادة:لا بس هو انت مسافر دلوقتى

فهمى:ااة

غادة:انت مسافر فين

فهمى:رايح مصر ماانتى عارفة حفلة كل صيف

غادة:ااة نسيت
طب خلاص هستناك

فهمى:طيب ادينى العنوان

فهمى قفل مع غادة

فهمى:حتى ياغادة معتيش فاضية تشوفينى


فهمى راح لغادة الموقع
وغادة راحت لة وكانوا واقفين يتكلموا ع الطريق بعيد عن الموقع

فهمى:واحشتينى

غادة:وانت كمان

فهمى:بجد

غادة:اممم

فهمى:اول مرة اسافر من غيرك ياغادة

غادة:معلش بقا

فهمى:كل حفلة كنتى بتيجى معايا بتبقى جمبى وبتشلى منى القلق

غادة:ماتوعلش بس اديك شايف ومينفعش اخد اجازة انا عارفة انى مقصرة فى حقك
ماتزعلش منى

فهمى:انا عمرى مازعلت ولا هزعل منك ابدا
عايزك تعرفى كدة

غادة ابتسمت:ابقا صورى الحلفة

فهمى:مين هيصورها انتى الا كنتى بتصوريها لينا ع طول

غادة:اتصرف يافهمى يعنى انت هتغلب

فهمى:طيب

غادة:يلا عشان متتاخرش ع السفر

فهمى:خلى بالك من نفسك

غادة:وانت كمان

فهمى:هتوحشينى

غادة ابتسمت:وانت كمان
ابقا كلمنى لما توصل

فهمى:عوزة حاجة

غادة:خلى بالك من نفسك

فهمى ابتسم ومسك ايد غادة وباسها

فهمى:بااااى

غادة:مع السلامة

غادة رجعت الموقع وفهمى مشا وهو عيونة ع غادة مش قادرة تفرقها

وسافر وهو حاسس انة سايب قلبة فى اسكندرية

عند كريم

كريم راح مع رامز واحمد عشان يختاروا البدلة
ولفوا ع محلات كتير
وفين وفين ع لما لقوا بدلة حلوة واختارها احمد

كريم:حلوة دى

رامز:ااة بس كان احسن انك تجبها من برة

احمد:هتاخد وقت هى دى مش حلوة

رامز:لا حلوة

كريم:تعرف تسكت بقا
دى حلوة اوى يااحمد

احمد:بجد ياكريم

كريم:يعنى هضحك عليك

رامز:دا انت هتبقا احلى من العروسة

احمد:مش للدرجادى

رامز:طب بكرة تشوف

احمد:طب خدها ياكريم وحاسب عليها

كريم:وانت رايح فين

احمد:هكلم منة

كريم:طيب

احمد اتصل بمنة

منة:ايوا يااحمد

احمد:انتى فين

منة:بعمل بروفا ع الفستان

احمد:عجبك

منة:اممم اوى

احمد:خلاص يامنة هانت كلها يومين بس

منة:انا حاسةا نى بحلم

احمد:لا دا بجد حلمنا هيتحقق

كريم:احمد احنا هنسبقك ع العربية

منة سمعت صوت كريم

منة:هو دة كريم

احمد:ااة

منة:طب ادهونى كدة

احمد:طيب
كريم منة عوزاك

كريم اتخض وبص لرامز الا غمزله انة يروح يكلمها

كريم برعشة:الوا

منة:بقا كدة انا زعلانة منك

كريم:لية بس

منة:بقا من يوم الخطوبة مشوفكش

كريم:اعذرينى بقا مشغول مع احمد

منة:مش مبرر انت كنت زمان ع طول بتيجى وبتكلمنى

كريم:انا اسف

منة:لا انا مخصماك ولازم تصلحنى

كريم: اصلحك ازاى يعنى

منة:زى زمان ياكريم ولا دى كامن نسيتها

كريم:لا منستش

منة:امال اية انا خلاص هبقا مرات اخوك يعنى مالكش حجة

كريم:ااة ماانا عارف

منة:طب خلاص تعالى النهاردة الفلا عوزة اشوفك

كريم:مش هينفع

منة:لية بقا

كريم:عندى شغل
منة احمد معاكى اهوة

احمد:ايوا يامنة

منة:مالة كريم

احمد:تعبوا معايا النهاردة

منة:طيب بس قولوا انى زعلانة منة

احمد:لية كدة

منة:كدة قولة كدة بس

احمد:طيب يونى مبحبش ادخل بنكوا
هبقا اقولة
طيب مع السلامة


رامز:كانت عوزاك فى اية

كريم:زعلانة منى

رامز:لية بقا

كريم:عشان مبكلمهاش
انا كل مابقول خلاص بحس انى هموت

رامز:بس انا شايفك ثابت ياكريم

كريم:لغاية دلوقتى مش مصدق حاسس ان خطيبة اخويا واحدة تانية
مش منة خالص

انا كل ليلة بصلى لربنا انى انساها وعاملها زى مايرضى ربنا
وان شاء الله بعد فرح احمد انا هسيب القصر

رامز:نعم هتروح فين

كريم:عند احمد او حلمى

رامز:بس...

كريم:اسكت احمد جة

احمد:يلا اطلع يارامز
فى اية ياكريم مزعل منة لية

رامز وكريم بصوا لبعض

كريم برتجاف:وانا هزعلها لية
هى قالتلك اية

احمد:ماقلتش هى زعلانة لية
بس انا مبحبش ادخل بينكوا
دى حاجة بينكوا مش اخوها الكبير

كريم بزعل:ااة طبعا اخوها

اسيـــــ خيالى ـــــره
21-07-2010, 10:19 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يلا يا بنات عايزه ردود كتيره منكم عشان اكمل القصه

اسيـــــ خيالى ـــــره
24-07-2010, 12:36 AM
طب وربنا انا زعلانه منكم جااااامد جدا عشان انتوا بطلتوا تتبعوا القصه الله يسامحكم وعشان كده مش هكملها يلا اشوفكم ع خير واعتبروا ان القصه دى متحطتش من الاساس

tigresse89
24-07-2010, 11:56 PM
laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kamliha plzzzzzzzzz ana mtab3aha min il awil kamliha plzzzzzzzzzzzz plzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

dianaa
25-07-2010, 01:24 PM
بصي يا عسل
انا كتير مبسوطة انك كملتي القصة دي
بجد انبسطت اووووي
انا ئبل فترة كنت ادخل ما الئى اي حلئة
جديدة
فدلوئتي كتير انا طايرة من الفرحة
بجد يسلمووووووووووو

dianaa
25-07-2010, 03:47 PM
ايه دا انتي مش هتكمليها
ولا ايه
انا فعلا حبيت القصة دي
اوووي
ممكن تكمليها

dianaa
26-07-2010, 04:10 PM
ايه دا
انتي زعلانة مني
مش عايزة تككمليها ليه
اهئ اهئ

dianaa
28-07-2010, 05:15 AM
يلا يا عسل
كملي الباقي

×عكس قانونهآ×
28-07-2010, 05:48 AM
يعطيك العآآفيــــــه

dianaa
29-07-2010, 03:32 AM
فيييييييين الباقي:@
كملي بلييييييييييييز

عآشقهـ مجروحهـ
04-08-2010, 05:41 AM
فيــــــــــــــــن الباقي

دلوعة الماماا
04-08-2010, 08:33 AM
يعطيك العآآفيــــــه

اسيـــــ خيالى ـــــره
04-08-2010, 09:04 PM
مشكورين يا بنات ع المتابعه الفاضله منكم وانا فعلا زعلانه من كل واحده دخلت القصه وكتبتش ولا تعليق لو حتى بكلمه شكر مش ليا حق ازعل ع العموم اكراما بس لكم انا هنزل الحلقات الجديده يلا وسعوا

اسيـــــ خيالى ـــــره
04-08-2010, 09:13 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 25

عند غادة

الا كانت فى الموقع وكانت مستنية كريم وكل شوية تبص ع الطريق
وفضلت مستنياه طول اليوم بس هو للاسف مجاش
غادة روحت وهى زعلانة جدا ومضايقة وكان كريم واحشها اوى
وكانت كل شوية تمنى نفسها بان بكرة هيجى اكيد هيجى
ومابين عذاب غادة فى محاولتها لنسيان كريم الا مابيتنساش وبين شوقها لكريم وصورتة الا كانت مبتفرقش خيالها

وجة اليوم التانى فى غياب كريم
وهى فضلت برضة منتظراة وهو مبيجيش
وكان قلبها موجوع اوى من غياب كريم

وجة وقت الانصراف وكريم مجاش برضة وروحت غادة ودموعها ملية عيونها
ودخلت اوضتها وقفلت ع نفسها الباب واترمت ع السرير وانفجرت فى البكاء

امها دخلت عليها ولقت غادة فى حالة وحشة اوى

الام:فى اية ياغادة

غادة حضنت مامتها وعيطت جامد

الام:طب قوليلى مالك بس

غادة:انا موجوعة موجوعة اوى ياماما

الام وعيونها اتملت بالدموع:اية الا وجعك

غادة فضلت تعيط ومردتش ع السؤال

الام:كريم برضة ياغادة

غادة ببكاء:ااااة

الام:طب اهدى هو عمل اية مزعلك اوى كدة

غادة:معملش معتش بشوفة

الام:لية

غادة:مش عارفة انا انا بحبة اوى ياماما نفسى اشوفة اشوفة بس

الام:للدرجادى بتحبية ياغادة

غادة:انا حاولت انساه بس معرفتش مش عارفة انا بكدب ع روحى
انا مش عارفة انساة ومش عايزاة انساة
مش عارفة اعمل اية

الام:انا هقولك تعملى اية

غادة بصت لمامتها الا مسحتلها دموعها

الام: اشغلى نفسك مش كفاية الشغل اخرجى غيرى جو
امال فهمى فين

غادة:مسافر

الام:مسافر وهيرجع امتى

غادة:يوم الاربعا

الام:يعنى بعد بكرة طب كويس
حاولى ترجعى غادة بتاعة زمان اشغلى نفسك بفهمى زى زمان

غادة:وكدا هنسا

الام:ااة وبكرة تشوفى

غادة هزت راسها بطيب

الام:قومى بقا امسحى دموعك وانزلى قعدى معايا تحت نشوف التلفزيون


ااة ع فكرة مى ومامتها رجعين بكرة ان شاء الله
قومى بقا نحس ان دة بيتنا ولو حتى ليوم


غادة ابتسمت:طيب



عند كريم

الا كان مشغول مع احمد اوى من تجهيز لاوضة احمد لقاعة الفرح والبدلة والتظبيطات الازمة
وكل ليلة قبل ماينام يصلى ويدعى ربنا انة ينسا منة ويعاملة زى اختة
بس المرة دى اختة بجد


عند فهمى

الا كان مشغول فى الحفلة بس برغم كل دة كان بيفكر فى غادة ويتصل يطمن عليها كل يوم
وكان شايفها قدامة وكان نفسة يرجع اسكندرية ويخلص الحلفة
كانت واحشاه اوى اكتر من مامتة وباباه وعارف قد اية هو بيحب غادة ومش هيقدر يستغنا عنها ولو للحظة


عند منة واحمد

الا خلاص معدش غير يومين ع فرحهم وكانوا مشغولين فى تجهيزات الفرح

ومنة الا كانت قلقانة من الحياة الجديدة الا هتعشها والعيلة الجديدة الا هتعيش معاهم

وقلق يوم الفرح والفستان والحاجات الا بتقلق اى عروسة دى

احمد كان مابين شغلة ومابين تجهيزات فرحة و منة

وكان نفسة يغمض عنية ويفتح يلقى نفسة يوم الفرح او بعد الفرح

اليوم التالت من الغياب

الاراحت الموقع وهى ع امل ان كريم يجى وكانت مستياة
وكانت مقررة ان لو كريم مجاش النهاردة كمان هى هتروحلة الشركة عشان تطمن علية
وبعد وقت طويل وفى نص اليوم
وبعد ماغادة فقدت الامل فى ان كريم يجى النهاردة كمان

غادة وهى مشغولة مع العمال سمعت صوت كريم

غادة التفتت وراها بلهفة وكان فعلا كريم غادة مكنتش مصدقة نفسها
غادة مشت فى طريقها لكريم وهى مش شايفة حد حواليها غير كريم الاكان قدامها

وهو كمان كان بيدور عليها فى الموقع ووهو بيكلم المقاول بص قدامة لقا غادة فى طريقها لية
كريم عدل نفسة وبص لغادة
الا كانت ماشية كانها نايمة
وكريم هو كمان بدا يتحرك فى طريقة ليها
واخيرا واقفوا قدام بعض

غادة واقفت وهى باصة لكريم وكانها بتتملا فى كريم وفى كل حتة فية

كريم بص لغادة وهى واحشاه اوى هى كمان و كان فى نفس الوقت مستغربها

كريم:ازيك يابش مهندسة

غادة بصوت خافت :هاا

كريم:ازيك

غادة:احمم الحمد لله تمام ازاى حضرتك

غادة حولت تتملك نفسها شويا وماتبينش اى مشاعر ولا اهتمام لكريم

كريم:اتفضلى

غادة:اى دى

كريم:دى دعوة فرح احمد اخويا يوم الخميس ان شاء الله

غادة:مبروك

كريم:الله يبارك فيكى
عقبالك

غادة:شكرا

كريم فضل واقف هو وغادة قصاد بعض وهما سكتين
وكل الا بيعملوة بيبصوا لبعض بس

وفضلوا واقفين كدة لدقيقتين
الى ان جاء

المقاول بصوتة الخشن المتحجر:يابش مهندس

كريم وغادة اتخضوا من الصوت من الدقائق الرومانسية الى صوت لايطاق

كريم بص للمقاول بغضب:نعم

المقاول:امضلى هنا ع دفعة الاسمنت الجديدة

كريم:طيب
وبص لغادة نظرة حنينة جدا
عن اذنك يابش مهندسة

غادة الابدلتة نفس النظرة:اتفضل

كريم مشا وهو حاسس انة مش طبيعى وان فى حاجة حصلت وهو مش عارف اية هى

غادة كانت لسة واقفة مكانها وعيونها ع كريم الا مشا
وهى قلبها بينبض بسرعة وكان نفسها كريم يفضل معاها شويا
ومسكت الدعوة بايديها اوى


وخلص اليوم وروح كريم وغادة ع بيوتهم

كريم اول مروح مالحقش يقعد لان اخوه احمد بعتة هو ورامز للقاعة عشان يطمنوا ع كل حاجة
وانشغل جدا مع اخوة

عند غادة الا روحت ولقت بنت عمها مى وصلت الفيلا

غادة:حمدلله ع السلامة يامى

مى:الله يسلمك كانت نقصاكى والله

غادة:تتعوض المرة الجاية ان شاء الله
حمد لله ع سلامتك ياطنط

الام:الله يسلمك ياحبيبتى

شوفتى يامى انكل مجدى بعتلنا دعوة ع فرح بنتة

مى:بجد ياماما ورينى كدة
ووواووو حلوة اوى الدعوة يابختها عرفت تختار محظوظة اوى البت دى
هاتيجى ياغادة الفرح

غادة لسة هتتكلم

الام:للاسف مبعتش دعوة غير لينا عائلة فارس بية بس
كان نفسى ناخدك معانا بس انتى عارفة الافراح دى بالعدد

غادة:شكرا ياطنط بس انا اصلا معزومة

الام بصدمة:مين عزمك

غادة:اخو العريس
عن اذنكوا

مى وامها بصوا لبعض بغيظ

الام:اخو العريس
شوفتى ياخيبة من فهمى لواحد زى اخو احمد دة
وانتى خليكى كدة

مى:وانا اعمل اية يعنى

غادة طلعت اوضتها وبصت لنفسها فى المرايا وافتكرت الا حصل مع كريم وابتسمت وعنيها جت ع مكان الدعوة فى المرايا
ادورت وبصت ع الدعوة وبصت للدولاب

وراحت فتحت الدولاب وبدات تقلب فى فستانها
وطلع كل فستان وتحطة عليها وتبص لنفسها فى المرايا وترمى ع السرير

فى وقت انشغالها باختيار فستان التليفون ضرب

غادة:الوا

فهمى:ايوا ياغادة

غادة:فهمى انت رجعت

فهمى:ااة واحشتينى اوى

غادة:وانت كمان

فهمى:عايز اشوفك

غادة:مش هينفع النهاردة الوقت اتاخر

فهمى:انا اساسا قدام البيت وهشوفك يعنى هشوفك

غادة:قدام البيت وراحت ع البلكونة وبصت منها لقت فهمى واقف ورافع راسه ليها

غادة:انت مجنون

فهمى:انزلى

غادة:مش هينفع الوقت اتاخر

فهمى:كدا طب انا طالع

غادة:طالع فين

فهمى:طالعلك

غادة:هتطلع ازاى يعنى

فهمى:هواركى
غمضى عنيكى

غادة:لا امشى وبطل هبل

فهمى:انتى شايفة كدا

غادة:ااة يلا وهشوفك بكرة

فهمى:طيب سلاام

غادة:فهمى
وقفل الخط

غادة:مجنون وبدات تبص ع فهمى الا غاب عن عيونها

غادة:الواد دة اتجنن

والتفتت ودخلت الاوضة وبتدور عشان تقفل باب البلكونة

غادة:هااااااااا
فهمى
انت دخلت ازاى

فهمى مبتسم وباصص لغادة

غادة لطمت ع وشها:ياخرابى انت دخلت ازاى هنا

فهمى:كنت هموت واشوفك

غادة بخوف:وشوفتنى يلا امشى بقا

فهمى:مش ماشى
وراح نام ع السرير

فهمى:سريرك حلو اوى

غادة:راحت تشد فية
غادة:قوم قوم

فهمى:مش قايم

غادة:فهمى ونبى

وفجاءة حد خبط ع باب الاوضة

غادة فضلت بصة للباب فى صدمة وخوف

فهمى:ماتفتحى

غادة بصت لفهمى
:هااا
ياخرااااابى

اسيـــــ خيالى ـــــره
04-08-2010, 09:15 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 26

غادة :هاااااا
ياخرابى

وبدات تلطم ع وشها
وفهى باصصليها وهو مبتسم

غادة بخوف وبصوت خافت:فهمى امشى

فهمى بصوت خافت:نعم

غادة:ام شى

فهمى هز راسة بالا

غادة:ابوس ايديك يافهمى

فهمى:انتى مرعوبة كدة لية

غادة:لا ابدا مفيش حاجة شاب معايا فى اوضة نومى بس مفيش حاجة

فهمى:هو انا اى شاب برضة

الباب خبط تانى

غادة:ونبى لتقوم

فهمى:طب شوفى مين

غادة بصوت واطى جدا:مين

فهمى بصلها وابتسم :اعلى

غادة بصوت اعلى :مين

الام:افتحى ياغادة

غادة:ماما وبصت لفهمى ماما

فهمى:دى طلعت تنط قومى افتحلها

غادة:انت بتهزر
امشى بقا

فهمى:لا

غادة بدات تبكى:ونبى بقا يافهمى

فهمى:طب خلاص هقوم

الام:افتحى يابت الباب دة فى اية

غادةة:حاضر اعمل اية
وبدات تتلفت حواليها
اخبية فين

وبصت للدولاب وشددت فهمى وفتحت الدولاب وزقتة فية وقفلت باب الدولاب


وراحت تجاة الباب وبدات تظبط فى نفسها وتهدى نفسها خدت نفس عميق وخرجتة وفتحت الباب


الام:فى اية بقالى ساعة واقفة برة م شبتفتحى لية

غادة:هيكون فى اية بس كنت بشوف فستان وعما غيرت وكدة


الام:طيب عندك حاجة تتغسل


غادة:لا معنديش


الام:بقولك

غادة:هاا


الام:مش طنطك زبيدة هتروح تشترى فستان بكرة لبنتها وليها ماتروحى معاها


غادة ملبوخة وبتبص للدولاب ومرعوبة

غادة:هاا بجد طيب


فهمى جوا الدولاب وقاعد يقلب فى الهدوم وبيشك فى ريحتها


الام:طيب تصبحى ع خير

غادة:وانتى من اهلة

وقفلت الباب بالمفتاح وراحت تجرى ع الدولاب

وفتحتة وكان فهمى ماسك قميص نوم ليها

غادة شدت من ايدة القميص


غادة:انت قليل الادب

يلا اطلع برة


فهمى كان خلاص معتش قادر يمسك نفسة

وبص لغادة نظرة كلها حب واشتياق


غادة:فى اية بتبص كدة لية يلا امشى


فهمى قرب من غادة ومسك ايديها
غادة وقعت القميص من ايديها

الباب خبط فهمى اتخض وساب ايد غادة

غادة اتخضت هى كمان ورجعت لورا بعيد عن فهمى
ومسكت فى عمود السرير

وبعيون كلها خوف وترجى:ونبى امشى

فهمى:ابتسم من شكل غادة
طيب همشى

بس هشوفك بكرة

غادة:هزت دماغها بطيب

فهمى:بس عارفة لو مجتيش
انتى عارفة

غادة:لا والله هاجى

فهمى:طيب
تصبحى ع خير

غادة:وانت من اهلة

فهمى فتح البلكونة ونزل منها

غادة جرت وقفلت الشباك بسرعة
وبلعت ريقها وحطت ايديها ع قلبها وقعدت ع السرير

فهمى
نزل وراح عند عربيتة ووقف وبص ع بلكونة غادة
وركب العربية ومشا

فهمى طول ماهو فى العربية بيفتكر فى شكل غادة وهى خايفة
وقد اية كان بيتمنا يقولها انة بيحبها بس مقدرش


غادة صحت الصبح

غادة:انا ماشية ياماما

الام:غادة انتى عارفة هتروحى الفرح بااية

غادة:اى حاجة

الام:اى حاجة اية خدى الفلوس دى هاتى بيها فستان

غادة بصت للفلوس
منين دى ياماما
فلوسة صح

الام:لا والله دى فلوس انا كنت شايلها من فلوس الارض

غادة بصت لامها انها مش مصدقاها

الام:والله مافلوسة

غادة:ماشى

غادة راحت ع الشغل وقضت يومها عادى

عند كريم

الا كان مشغول اوى مع احمد فى تجهيزات فرحة
ومرحش الشركة

غادة خلصت شغلها وطلعت تشوف فستان حلو عشان تروح بية الفرح
وبعد لف طويل لقت الفستان

تليفون غادة ضرب

غادة:ايوا يافهمى

فهمى:هاا انتى فين

غادة:مافيش كنت بشترى فستان

فهمى بفرحة:فستان لية عشان خارجة معايا

غادة:خارجة معاك اية عشان معزومة ع فرح بكرة

فهمى:فرح اية

غادة:اخو كريم

فهمى:اااة طيب نروح مع بعض بقا

غادة:لية

فهمى:انا معزوم

غادة:بجد خلاص نروح مع بعض بقا

فهمى:يعنى مش هشوفك النهاردة

غادة:خليها بكرة بقا

فهمى:كدا طيب برحتك

غادة:متزعلش بقا

فهمى:مش زعلان سلاام

غادة :فهمى

كان هو قفل

كدة يبقا زعل

يوم الفرح

غادة لبست الفستان وكان حلو اوى عليها

ونزلت لمامتها

غادة:ها اية رايك

الام:بسم الله الله اكبر

غادة:بجد

الام:حلوة اوى ياغادة

مى:ها خلصتى وجابت بنعيونها غادة من فوق لتحت

غادة:أة لية

مى:عشان تيجى معانا

غادة:طيب اصل مش عارفة فهمى هيعدى عليا ولا لا

ولقت الباب بيخبط
وكان البواب وجاى يقولها ان فهمى مستنيها برة

غادة:طيب انا جاية باااى ياماما

الام:مع السلامة

مى :طيب خلى سى فهمى ينفعها
يلا ياماما احنا

غادة خرجت لفهمى الا كان قاعد ع العربية وحاطط وشة فى الارض وزعلان
ولما حس بغادة رفع عيونة يبص ع غادة ولما شفها رفع وشة وابتسم
وجت غادة وقفت قدامة

غادة:زعلان

فهمى مسك ايد غادة وباسها

لا

غادة ابتسمت :طب يلا عشان منتاخرش

فهمى كان معجب بغادة اوى الا كانت شكلها حلو اوى

فهمى طول ماهو فى الطريق بيبص لغادة الا كانت بتفكر فى كريم

غادة بصت لفهمى :اية بتبصلى كدة لية

فهمى:اصلك حلوة اوى النهاردة

غادة:بجد يعنى هعجب كريم

فهمى اتصدم :مين كريم

غادة:انت نسيتة

فهمى بزعل:لا ودا يتنسى برضة

غادة:مش كدة

فهمى:انتى مش كنت شلتى الموضوع من دماغك

غادة:حاولت بس معرفتش
مش عارفة انساه

فهمى:طيب ممكن اركز فى الطريق

غادة:طيب ركز

اسيـــــ خيالى ـــــره
04-08-2010, 09:54 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 27

غادة وفهمى وصلوا لقاعة الفرح

فهمى:اتفضلى

غادة:واو شايف القاعة يافهمى تحفة صح
لما هى من برة حلوة كدة امال من جوة عملة ازاى

مش معقول فهمى بية
ازيك

فهمى:اهلا
وبص لغادة

فهمى:اة غادة هانم
احمد بية رجل اعمال

غادة بصت لفهمى واستغربت ع كلمة هانم دى

اهلا غادة هانم وباس ايديها

عامل اية يافهمى بية لية محدش بيشوفك

فهمى:مفيش كنت مسافر

غادة:طب عن اذنكوا اتشرفت بمعرفة حضرتك
انا هسبقك يافهمى

ومشت وعين فهمى كانت عليها وكان عايز ينهى حوارة مع الراجل دة بس معرفش

غادة دخلت وكانت مكسوفة اوى انها دخلة لوحدها بس كانت متلهفة لرؤية كريم
وكانت حاسة ان كل الناس بتبص عليها وكانت بدور بعيونها ع كريم وع طربيزة فاضية تقعد عليها او اى حد تعرفة

غادة عيونها وقعت ع كريم وشافتة وهو بالبدلة السودا وابتسمت وكنا شكلة زى الامير

كريم وهو بيتكلم مع رامز عيونة وقعت ع غادة الا كانت واقفة بصالة واول ماشفتة بيبص نزلت عنيها للارض

كريم ساب رامز من غير كلمة وراح لغادة

غادة اول ماشافت كريم جاى عليها كانت بترتعش وقلبها بينبض بسرعة وبتقول لنفسها استمتعى بكل لحظة معاه وبتدعى ربنا انها تعجبة

كريم:ازيك ياغادة

غادة:ازيك يابش مهندس

كريم:بتحرجينى يعنى

غادة:لية

كريم:يعنى انا اقولك ياغادة وانتى تقوليلى يابش مهندس ولا انتى لسة بتعملينى رسمى

غادة:لا خلاص انا اسفة
ازيك ياكريم

كريم ابتسم:اية الحلاوة دى

غادة تكسفت ووشها احمر وحطت وشها فى الارض

كريم ابتسم عشان كسوفها:اتفضلى
زمايلك فى الشركة ع الطربيزةالا هناك

غادة:ماشى

كريم:اتفضلى هوصلك كاتخفيش

غادة:عادى هروح لوحدى

كريم:لا اتفضلى
بس اية الحلاوة دى

غادة ابتسمت:مبروك

كريم:الله يبارك فيكى
عقبالك

ووقفوا جمب الطربيزة

كريم:اتفضلى

غادة:شكرا

كريم:عن اذنك

ياسمين:تعالى ياغادة
ازيك

غادة كانت بتبص ع كريم والتفتت ع صوت ياسمين

غادة:ازيك ياياسمين

ياسمين:معتش بتيجى الشركة يعنى واحشتنيى والله

غادة:مانتى عارفة فى الموقع ع طول

ياسمين:بس اية الحلاوة دى

غادة:شكرا سبينى اسلم ع المهندسين بقا

ياسمين:طيب

فهمى خلص كلام مع الراجل الا كان بيتكلم معاه
ودخل يجرى يدور ع غادة

ووقف يبص عليها بس مالقهاش

دخل جوا اكتر يبص ع الطربيزات وعينة جت ع طربيزة بابة ومامتة
وباباة شارولة

فهمى:يوووو

الاب:تعالى يافهمى

فهمى:ازيك يااحمد بية

احمد:ازيك يافهمى

الاب:اقعد يافهمى

فهمى قعد وهو ع اخرة وكان بيدور ع غادة بس مش لقيها

الام:امال ايمان فين يااحمد بية بقالى كتير مشوفتهاش

احمد:موجودة ثوانى عن اذنكوا هبعتهلكوا

الام:ماشى

الاب:اتفضل

ايمان راحت عند والدة فهمى

ايمان:ازيك ياطنط

الام:اهلا واحشانى موت

ايمان:وانتى كمان

الام:محدش بيشوفك لية

ايمان:كان عندى امتحانات

وكانت عيون ايمان بتقع ع فهمى الا كان مشغول فى البحث عن غادة

الاب:اهلا ياايمان

ايمان:اهلا ياانكل

الاب:اتفضلى

وخبط فهمى
فهمى بص لقا ايمان وقف

فهمى:اهلا ياايمان

ايمان برقة:ازيك يافهمى

فهمى:الحمد لله
اتفضلى

ايمان قعدت جمب فهمى

الام:حسين شايف مين هناك رفعت بية
تعالى نقوم نسلم علية

الاب:طيب يلا
عن اذنكوا

الام:هنسلم ع رفعت بية ورجعين
خليكى ياايمان هنا وانا ثوانى وراجعة عشان عايزاكى

ايمان:طيب ياطنط

ايمان بصت لفهمى الا كان مش معها مع البحث

ايمان:انت كنت فين الايام الا فاتت كنت كل يوم بروح النادى واستناك بس انت مجتش

فهمى مردش

ايمان:فهمى فهمى

فهمى:هااا انت مش معايا

فهمى:لا معاكى كنتى بتقولى اية


عند غادة الا عيونها مفرقتش كريم فى كل وقت وكل حركة
وكريم كان واخد بالة من نظرات غادة
وكل مايبصلها تبص ناحية تانية وترجع تبصلة تانى

رامز:كريم ياكريم

كريم:اية فى اية

رامز:مين دى الا انت قاعد تبصلها وتبصلك

كريم:مفيش

رامز:دى غادة صح

كريم:انت اية مبتنساش حاجة ابدا

رامز:هى دى تتنسا
بس زوقك حلو ياكريم جميلة
حلوة اوى

كريم:خلاص اية

رامز:انت بتغير

كريم:اغير اية انت كمان
انا كل ماقولك حاجة تقلبها لا بتحبها لا بتغير
انا قولتلك مية مرة لاعايز احب ولا حاجة خلاص اهدى بقا

رامز:طيب انت حر
سبها ليا بقا

كريم:اتلم يالة واياك اشوفك بتكلمها انت فاهم

رامز:طيب
روح شوف طارق بيندة عليك

رامز:مساء الخير

غادة:مساء النور

رامز:انا رامز

غادة:اهلا فى حاجة

رامز:طيب عارفينى عليكى

غادة:وانا مش عايزة اتعرف

رامز:كدة طب داانا ابن عم كريم

غادة سكتت واتكسفت

انا اسفة

رامز:لاو ولايهمك
تسمحلى ارقص معاكى

غادة:لا انا اسفة مبرقصش

رامز:لية ماالكل بيرقص

غادة:انا اسفة

رامز:طيب عن اذنك
اية البت دى
بس جامدة اخر حاجة
يابختك ياكريم

ايمان:فهمى اية رايك مانقوم نرقص

فهمى:اصل انا .......

ايمان:قوم بس مش هنرقص كتير

وشدت فهمى من ايدة

كريم فضل واقف لوحدة وكان كل شوية يبص ع غادة

الدجى:تتفضل العروسة والعريس يرقصو ثلو واى كابل ياجماعة ممكن يشارك العريس والعروسة

غادة سرحت مع نفسها واتمنت ان كريم يرقص معها

وفاقت ع صوت كريم

كريم:غادة تسمحيلى بالرقصة دى

غادة ادورت وبصت لكريم وابتسمت وهزت دماغها بااة

وقامت ترقص مع كريم وهى مش مصدقة نفسها

ومد ايدة كريم غادة بصت لايد كريم ورفعت عيونها ع عيون كريم ومدت ايديها لايدة
وقربت منة ودى كانت اول مرة تقرب من كريم اوى كدة

وبدات ترقص هى وكريم
وكانت حاسة انها اسعد انسانة فى الدنيا وكانت من وقت لتانى تبص فى عيون كريم العسلية
وغمضت عيونة وحلمت انها بترقص معاه فى فرحهم

كريم كان مستغرب نفسة اوى وازاى هو مش مهتم بمنة ولاحتى زعلان وفرحان اوى لاحمد
وانة عايز يقرب من غادة اكتر ويبقا معاها وقد اية هو سعيد انة بيرقص معها وحس باحساس غريب تجاة غادة

رامز شاف غادة بترقص مع كريم
رامز:ياسلام اشمعنا كريم يعنى
والله البت دهى بتحبة

مى:ماما شايفة مى بترقص مع مين

الام:ااااااااة شايفة مش انتى خليكى قاعدة جمبى
بتلعب صح

مى:وانتى عايزانى اعمل اية مش قولتى هتزحيها من سكتى

الام:انا خلاص فكرتلها فيها بس استنى عليا لما احمد اخوكى يرجع من السفر

مى:لية احمد

الام:عشان افتحة فى موضوع غادة

مى:اية انتى عاوزة تجوزى احمد لغادة

الام:ومالها غادة حلوة ومهندسة ومننا وعلينا مش هتكلفنا حاجة هتقعد معانا فى البيت
يعنى مفيش اى حاجة وحشة بس قولى احمد يوافق

مى:اكيد احمد مش هيوافق

الام:لما يرجع من السفر نبقا نشوف

فهمى وهو بيرقص مع ايمان عيونة وقعت ع غادة الا كانت بترقص مع كريم

فهمى اتخض وبص لغادة الا كانت فى دنيا تانية
فهمى اضايق ان غادة بترقص مع كريم
ولسة هيسيب ايمان ويروحلها
لقا الرقصة خلصت والناس بتصقف

ايمان:كانت رقصة حلوة اوى

فهمى:ااة عن اذنك

غادة:شكرا ع الرقصة الحلوة دى

كريم:العفو

غادة:تعرف ان دى اول مرة ارقص فيها مع حد

كريم:بجد بس حسيتك مش مكسوفة اوى شى طبيعى يعنى

غادة:مش عارفة انا كمان حسيت كدة

كريم:تعرفى انى دى اول مرة ليا انا كمان ارقص فيها مع حد

غادة استغربت وبصت لكريم وابتسمت كنت طبيعى

كريم ضحك:مش عارف

غادة ضحكت
انا لازم امشى

كريم:طب استنى اوصلك

غادة:لا متتعبش نفسك
انا هروح مع......

كريم قاطع غادة:انا هوصلك بطلى بقا تعندينى فى كل حاجة

غادة ابتسمت:ماشى

كريم:اتفضلى

فهمى وهو فى طريقة لغادة واقفة باباه

الاب:انت رايح فين

فهمى:مفيش هشوف واحد صحبى

الاب:واحد صاحبك ولا ست غادة الا طلعت لينا فى البخت

فهمى:انت عايزنى اعمل اية
قعاد وقعد معها رقص ورقصة اعمل اية اكتر من كدة

الاب:متعملش
انا االا هعمل وهكمل باباها ع انك تخطبها

فهمى:اية لا لاطبعا متعملش كدة

الاب:لية احنا مش اتكلمنا فى الموضوع دة قبل كدة

فهمى:لو سمحت يابابا

الاب:الموضوع منتهى

فهمى:طب لحد ماالنتيجة تظهر عشان ابقا خلصت

الاب بص لفهمى وهو مقتنع بكلامة

الاب:طيب لما اشوف اخرتك

فهمى راح يشوف غادة والقهاش فضل يتلفت فى كل مكان بس مالقهاش


عند والدة غادة
الالقت الباب بيخبط
ولما فتحت لقيتة ابوا غادة

الام:انت اية الا جابك

الاب:جاى اشوفك عملتى اية مع بنتك

الام:عايزنى اعمل اية يعنى فى يوم وليلة اخليها تحب فهمى يعنى الموضوع عايز شويا

الاب:ااة طب والشغل

الام:بنتك مستحيل تسيب الشغل
بس انا بحاول اقنعها بفهمى وانها تقرب منة

الاب:بقولك اية انا مش عايز كل الا خططتله يبوظ

الام:ولازمة اية ماتسيب البت فى حالها هى مش بتحب فهمى

الاب:اية امال بتحب مين

الام:مبتحبش

بس لازم فهمى مايمكن ليها نصيب فى حاجة احسن

الاب:هو فى احسن من فهمى بية
انتى عارفة لو بنتك اتجوزت فهمى دة هنبقا استريحنا فلوس وسلطة وكل حاجة فى اية احسن من كدة فى اية مفيش اى بنت بتتمناه
حب وبيحبها وبيتمنالها الرضا ترضا
وفلوس وكل حاجة دا لما ابوه وامة يموتوا هو الا هيورث كل حاجة يعنى كل العز دة هيبقا لبنتك

الام:بنتك مابتبصش للفلوس بس

الاب:امال لااية ياهانم
للحب علمتهولها يالطيفة ها
هطلعيها زيك

الام:ولازمة اية الكلام الا انت بتقولة دة

الاب:ولا حاجة اصل بيصعب عليا لما اشوف بنتك كرهانى ودة كلة بسببك انتى
وبتصعب عليا وهى فاكرة انك بريئة وضحيتى بنفسك عشانها
غبية متعرفش حققتك
متعرفش انك انتى الا خلتينى اهرب من كل حاجة حتى من بنتى الا بحبها
خلتينى اكرها لانها بقت زيك بالظبط
خينة

الام عيونها اتملت بالدموع:ولازمة اية الكلام دة بتقلب فى الماضى لية

الاب:دا عمره ماكان ماضى دا مستقبل دا حياة انتى حرقتيها عشان حب وعشان واحد مايستهلش
بس انا قبلت نرجع عشان خاطر بنتك
الا بتقلى انت عملت ليا اية
رجعتك عشان متتفحضش عشان دى بنت مينفعش تبقا امها سمعتها وحشة
مينفعش تكبر تلقى امها هربت من ابوها مع واحد
عشان دى بنت كان لازم استحمل واخليكى ع ذمتى
بس انا سبتلك الدنيا بحالها وسبتهالك
واتقلبت الاية انا الا بقيت خاين ووحش وانتى الا بقيتى احسن ام
غبية متعرفش حقيقة امها
يلا مش هنعيدة

بنتك لو متجوزتش فهمى انا هقولها ع حقيقتك انتى فاهمة يالطيفة هانم ولا مش فاهمة

الام:حاضر حاضر
امشى بقا قبل ماتيجى

الاب:حاضر همشى زى مامشيت زمان
ومشا الاب
الام ببكاء:يعنى كل مابحاول انسا تيجى انت وتفكرنى


فلاش باك

عزت(والد غادة):بقولك هربت مع واحد يابا
ازاى بتقولى ارجعها

الاب:عشان خاطر بنتك يابنى هتستفيد اية لما الناس تعرف ان امها هربت مع عشيقها
وسمعة بنتك دى وصمة عار وهتفضل فيها طول العمر

عزت:انا هقتلها واشرب من دمها

الاب:مش هو دة الحل

عزت:امال اية الحل
اسمحها وارجعها تعيش مع بنتها
انا لازم احرق قلبها عليها مش هى سبتها وهربت مع عشقها راجعة دلوقتى لية

الاب:سامح يابنتى المسامح كريم

عزت:اسامحها

الاب:عشان بنتك

عزت:انا بكرهة وبكرة بنتى الاهتربطنى بيها

الاب:سبها ع زمتك وخلاص اهى تربى البنت
والحمدلله ان محدش عرف بالحكاية
اخوك ومراتة مقدور عليهم لكن اهل البلد لا
فسبها تربى البت تبقا خدامة ليك ولبنتك


لطيفة(ام غادة):سامحنى ياعزت انا غلطت

عزت:اسامحك هى دى ينفع فيها اسامحك
هربت مع عشيقك وتقوليلى اسمحك

لطيفة:انا مهربتش معاه

عزت:اااة هربتى لية صح العن واضل ياهانم مفيش فرق

لطيف:غصب عنى ياعزت انا ابويا غصبنى ع الجواز منك وكنت بحبة قبلك فضل يكلمنى بعد ماتجوزنا ضحك عليا ووهمنى بالحب
وقالى تعالى نهرب
وهربت وطلع انسان كداب منةلله زى ماخرب عليا
سامحنى ابوس رجلك وانا هعشلك خدامة انت وبنتك

عزت:بعد اية بعد لما خلبتنى مش قادر ابص لخويا ومراتة
انا هسيبك هنا عشان بنتك بس انا مش هيجمعنى بيكى مكان تانى بعد النهاردة

لطيفة:انت بتلم هدومك ورايح فين

عزت:هروح اى مكان المهم معتش اشوفك
معتش عايز افتكر الا عملتية

لطيفة:ارجوك ياعزت سامحنى وخلين نبدا من جديد

عزت:الا بنا خلاص انتها

عزت واشتريت تمن سكوت اخويا ومرات بكل مااملك وعشت بعيد حتى بنتى مبقتش طايقها ولا عايزها
انا كل الا بعملة دة عشان بكرهك بنتى وامها
ولازم ادمرهم زى مادمروزنى
لو كانت غادة مش موجودة كان زمانى طلقت امها بس وجودها خلاها تفضل موجودة قدامى بعارها

مسيرك تعرفى ياغادة حقية امك وتعرفى انك ظلمتينى بس لما يكون فات الاوان

اسيـــــ خيالى ـــــره
04-08-2010, 09:58 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 28

غادة ركبت مع كريم

غادة وكريم فضلوا ساكتين طول الطريق
لحد ماوصلوا للبيت

غادة:شكرا

كريم:العفو

غادة:كان نفسى اقولك اتفضل بس الوقت متاخر

كريم:لا ولا يهمك
تصبحى ع خير

غادة:وانت من اهلة

ومشت غادة وكريم فضل واقف لحد مادخلت البيت وادورت شاورتلة بااى كريم شاورلها وركب العربية ومشا

غادة دخلت وهى بتفكر فى الفرح وقد اية انبسطت وافتكرت انها وهى جاية مع كريم ماتكلموش فزعلت

الام:ها انبسطى

غادة:اااة

الام:جاية مع فهمى

غادة:لا تصدقى نسيتة

الام:اية

غادة:بعدين انا طالعة فوق

غادة اتصلت بفهمى الا اول ماشاف نمرتها كنسل عليها

غادة:اممم يبقا زعل

فى الصباح

غادة:ماما انا راحة النادى

الام:طيب

غادة راحت النادى وسالت ع فهمى وعرفت انه فى الاسطبل

فهمى كان واقف ومعاه الحصانة بتاعتة

غادة:هاااى صباح الخير

فهمى بصلها بزعل ودور وشة

غادة:انت زعلان

فهمى:لا ابدا

غادة:طب فى اية بس

فهمى بغضب:انتى مش شايفة نفسك عملتى حاجة غلط

غادة:لا

فهمى:بجد

غادة:ااة

فهمى:طيب

غادة:بس انت زعلان وانا عايزة اعرف انت زعلان لية

فهمى بزعيق:انتى عايزة تموتينى انتى مش شايفة نفسك عملتى حاجة

غادة:عملت اية

فهمى:بصى ياغادة انا مش السواق بتاع حضرتك عشان اجى اخدك من الفيلا واوصلك للفرح وبعد كدة انتى تروحى تمشلى مع حبيب القلب بتاعك انتى فاهمة

غادة:انت بتتكلم معايا كدة لية حاسب ع كلمك يافهمى

فهمى:انا محاسب اوى ياغادة انتى الا اتغيرتى

غادة:انا اتغيرت

فهمى:ايوا بقا كل همك الشغل وبس معتش بتشوفى حاجة غير الشغل وصدقتنا بقت حاجة اخيرة عندك معتش بعرف اشوفك انا الا لازم اجيلك واشوفك وحضرتك تسبنى وتروحى للزفت بتاعك

غادة بعصبية:فهمى متغلطش لو سمحت

فهمى:اية هزقت البية المحترم

غادة:فهمى احترم نفسك

فهمى بزعيق:احترمى نفسك انتى وشوفى انتى بتعملى اية بصى قدامك وشوفى انتى راحة فين كويس اوى ياغادة هتلقى نفسك ماشية فى سكة غلط

غادة:انا محترمة نفسى كويس اوى
وموضوع الشغل دة تعبك اوى كدة لية

فهمى شد الحصان ومشا
مش تعبنى انتى حرة بس ياريت تبقى فعلا اهم حاجة عندك الشغل مش حاجة تانية

غادة:انا عارفة انت مش طايق نفسك لية انت عايزنى ابقا زيك

فهمى وقف وكلمة غادة وجعتة وادور لغادة الا قطعت كلامها لانها حست الكلمة غاط ومعرفتش هى قالتها ازاى

فهمى:وانا مالى بقا

غادة :عايزنىى ابقا فاضية زيك موريش حاجة صح

فهمى ضحك ضحكة استهزاء انة مش مصدق كلامها
وسبها ومشا

غادة:فهمى فهمى

فهمى مشا

غادة:يوو انا اية الا قولتة دة

فهمى راح عشان يركب العربية لقا غادة قعدة ع العربية
فهمى وقف مكانة

غادة:انا اسفة اسفة بجد

فهمى سكت وهو لسة زعلان

غادة:خلاص بقا
انت عارف انا مقدرش ع زعلك

فهمى:خلاص ياغادة

غادة:يعنى مش زعلان

فهمى:لا

غادة:بجد

فهمى:بجد

غادة:طب ممكن تعزمنى ع الغدة

فهمى ابتسم :ممكن يلا

مصطفى:ازيك ياكريم

كريم:تمام

مصطفى:اخبار منة واحمد اية

كريم:هيكون اية رجعين النهاردة من شهر العسل

مصطفى:بجد مقالتش

كريم:اصل احمد كان ناوى يقعد اسبوع كمان ع شهر العسل بس اجازتة خلصت وبقا لازم يرجع

مصطفى:امم يلا ربنا يهنيهم

كريم:يارب

الام:حمد لله ع السلامة يااحمد

احمد:الله يسلمك

منة:ازيك ياماما

الام:اهلا ياحبيبتى نورتى بيتك

منة:ربنا يخليكى

احمد:امال كريم فين

الام:زمانة جاى من الشغل
اطلعوا انتوا غيرو هدمكوا واستريحوا و لما يجى هبعتهلكوا

احمد:طيب عن اذنكوا

منة دخلت الاوضة هى واحمد

احمد:هاا اية رايك

منة:حلوة اوى يااحمد

احمد:عجبتك

منة:اوى

احمد:يارب يبقا وشها حلو علينا
ونملها عيال

منة ضحكت واتكسفت

احمد:اية مش عوزة عيال

منة:لا طبعا عوزة بس دا احنا لسة متجوزين بقالنا شهر لسة بدرى

احمد:لا مش بدرى انا بقا عايز طفل عشان افرح بيه والحق اربية

منة:اية تلحق تربية دى ربنا يخليك ليا

احمد:ربنا يخليكى
وباس ايد منة

كريم روح الفيلا واتعشا مع العيلة كلها ومنة واحمد وطلع اوضتة عشان يلم هدومة

رامز:خلاص ماشى

كريم:ااة

رامز:خليك ياكريم الفيلا مهيبلهقاش طعم من غيرك

كريم:لازم ابعد شويا

رامز:انا حاسس انك كويس

كريم:الايام دى غير الا فاتت منة قعدة معانا يعنى هشوفها كل يوم وكلام وغدا وكدة وانت عارف كدة احسن لحد ماحس انى خلاص بجد اقدر اعملها زى مرات اخويا

احمد:ممكن ادخل
كريم:اة تعالى

احمد:رايح فين
كريم:عندى شغل كتير صبح وليل فهروح اقعد مع احمد يومين

احمد:ياسلام اول ماجى انا تمشى انت ولا اية

كريم:لا طبعا بس غصب عنى
هما يومين

احمد:يومين بس

كريم:يومين بس

احمد:طيب خلى بالك من نفسك

كريم:وانت كمان

رامز:هو مسافر

كريم:عندك حق انا مش مسافر يااحمد

احمد:انت عارف الفيلا من غيرك ولا حاجة

كريم:ربنا يخليك ليا

احمد:متتاخرش عليا

كريم:طيب
ونزل للعيلة تحت

الام:خلاص ماشى

كريم:يومين ياامى بس

الام عيطت

كريم:الله بتعيطى لية هو انا مسافر دا انا رايح يومين وراجع تانى

منة:انت مسافر

كريم:لا دا ورايا شغل فهقعد يومين عند احمد

احمد:خلاص بقا ياماما متكبريش الموضوع دول يومين

الام:يومين بس ياكريم

كريم:طيب يومين بس
يلا سلاام
الام:مع السلامة

احمد:خلى بالك من نفسك
كريم:طيب سلاام

وراح كريم عند احمد

احمد:اتفضل البيت بيتك ياكريم متعملش نفسك غريب

كريم:شكرا يااحمد
انا عارف انى بتقل عليك

احمد:انت بتقول اية احنا مش اصحاب احنا اخوات يالة

كريم:اكيد يااحمد

احمد:طيب غير هدومك وهحضرلك العشا

كريم:لا انا اتعشيت عندنا
نشرب سيجارة احسن

احمد:طيب هجهز شاى ونشرب سيجارة فى البلكونة

غادة كلمت فهمى فى التليفون:ايوا يافهمى
النتيجة بانت

فهمى:بجد عملتى اية

غادة:الحمد لله نجحت
وانت

فهمى:لسة هروح اشوفها

غادة:ابقا طمنى

فهمى:طيب

باااى

فهمى راح يشوف النتيجة

فهمى:كما توقعت يلا كدة احسن

غادة فى الشغل

كريم:صباح الخير

غادة:صباح النور يابش مهندس

كريم:اخبار الشغل اية

غادة:الحمد الله تمام

كريم:طب كويس
انا هروح اشوف الشغل

غادة:طيب اتفضل

كريم راح ووقف مع العمل ووهو بيشتغل ايدة وقعت عليها شيقارة اسمنت

العمال:حاسب يابش مهندس

غادة :جرت ع كريم
اية فى اية

كريم:مافيش

غادة:ورينى ايدك كدة
ومسكت ايد كريم وحاولت تحركها

كريم:ااااة

غادة:حاول تحركها عشان نطمن

كريم:طيب

غادة:ممكن تتفضلوا انتوا ع شغلكوا

العمال:طيب سلامتك يابش مهندس

كريم:الله يسلمكوا

غادة:حاول تحرك ايدك

كريم بدا يحرك ايدة

غادة:ايوا كدة
غادة عملت لكريم مساج فى ايديها

كريم بصلها لقا عيونها كلها لهفة علية
وكان مش حاسس بالواجع

غادة:هاا حاسس باي وج...ع
وبصت لكريم الا كان سرحان فيها
ولما انتبة لغادة

كريم:هاا

غادة:حاسس بوجع

كريم:لا تمام شكرا اوى

غادة:لا ولا حاجة اردلك جميلك بس

كريم:لا جمايل ولا حاجة
شكرا
عن اذنك


الاب:فهمى فهمى

فهمى:ايوا فى اية

الام:فى اية ياحسين بتوعق كدة لية

الاب:بزعق دة لية هو لسة شاف حاجة

الام:هو عمل اية

الاب:البية ابنك

الام:ماله

الاب:سقط

الام:اية سقط

الاب:ااة العميد كلمنى وقالى نتيجتة قالى ان الدكاترة معرفوش ينجحوة زى كل سنة لان البية مكنش حالل اى حاجة مش كاتب غير بسم الله الرحمن الرحيم مؤمن اوى ياخويا

الام:لية يافهمى كدة

فهمى:عادى فى اية الامتحانات كانت صعبة

الاب:والله بجد كانت صعبة معرفتش اى حاجة

فهمى:ااة

الاب:بيقولى اة

الام:اهدى ياحسين لو سمحت خلاص حصل خير
السنة الجاية وخلاص

الاب:انتى عايزة تموتينى
انا قرفت منك
اوعا من سكتى

الام:متزعلش نفسك يافهمى هو هيهدى دلوقتى

وراحت لجوزها

الام:فى اية ياحسين متعصب ع الوالد كدة لية

الاب:هو هينفع طول ماهو ماشى مع الا اسمها غادة
كدة كل تخططى باظ احمد عمرة ماهيرضى بية وهو لسة ساقط فى الكلية

الام:احنا هنجوزهما دا خطوبة

الاب:لا خطوبة ولا جواز
بس انا هربيه
انا عارف هو عمل كدة لية عشان ميتجوزش بنت احمد
انا هربيك يافهمى

غادة:اية سقطت

فهمى:ااة بقولك اية انا واخد امبارح محاضرة قد كدة

غادة:طب لية بس كدة انت ناجح النص الاول
هتقعد السنة كلها ع النص التانى

فهمى:بقولك اية مش عرفتى خلاص اقفلى الموضوع دة بقا
خدى

غادة:اية دة

فهمى:هدية نجاحك

غادة:والله انت رايق

فهمى:مش ناجحتى ولازم اجبلك هدية
خدى

غادة:ورينى

واو حلوة اوى السلسلة دى

فهمى:هاتى لما البسهالك

غادة:خد

فهمى قام وقعد ورا غادة وشال شعرها ع الجنب ولبسها السلسلة ورجع شعرها تانى ع ضهرها وقرب من شعرها وخد نفس عميق

غادة:حلوة اوى

فهمى:اوعى تقلعيها ابدا

غادة:طيب
شكرا هدية حلوة

فهمى:انا اهم حاجة عندى سعادتك

احمد:ازيك ياامى

الام:اهلا يااحمد

احمد:مالك زعلانة لية

الام:زعلانة من كريم

احمد:مالة

الام:قال هروح اقعد يومين وداخلين فى شهرين وهو قاعد عند صاحبة استحلى القعدة

احمد:انا هكلمهولك النهاردة واقولة يرجع فعلا اليومين بقوا شهرين
متزعليش هينام بكرة ان شاء الله فى حضنك

الام ابتسمت:ربنا يريح قلبك زى ماانت ماريحنى

احمد باس ايد امة:ربنا يخليكى انا طالع لمنة ع ماتحضروا العشا

الام:طيب

احمد:مساء الخير

منة:مساء النور

احمد باس منة فى دماغها
احمد:واحشتينى

منة:وانت كمان

احمد:مالك

منة:انا كويسة

احمد:لا صوتك تعبان ووشك اصفر

منة:مفيش الظاهر انى خدت برد من التكيف

احمد:برد

منة:ااة فى معدتى

احمد:لا انا هتصل بالدكتور

منة:لا مالوش لازمة

احمد:لا طبعا لازم يشوفك دكتور
تعالى
وسند منة ونايمها ع السرير

انا هخلى ماما تكلم الدكتور

منة:مالوش لازم يااحمد

احمد:مش هطمن غير بالدكتور

ماما

الام:ايوا يااحمد

احمد:كلمى الدكتور

الام:الدكتور لية

احمد:مفيش منة تعبانة شويا

الام:تعبانة مالها

احمد:مش عارف شوفى الدكتور

الام:طيب
معقول تبقا حامل
يارب ونبى تكون حامل

احمد:ها يادكتور

الدكتور:مالك يااحمد بية مخضوض كدة لية
دا انت لازم تفرح

الام:يفرح

الدكتور:ااة مبروك المدام حامل

احمد:حامل بجد انت متاكدة

الدكتور:طبعا مبروك

الام:الله يبارك فيك

الدكتور:خليها تابع مع دكتور متخصص
عن اذنكوا
الام:اتفضل

الام بفرحة:مبروك يااحمد

احمد مكنش مصدق نفسة وكان فرحان اوى

احمد:الله يبارك فيكى

ودخل لمنة

منة:ها يااحمد الدكتور قالك اية

احمد بفرحة:قالى مبروك

منة:اية مبروك

احمد:اة انتى حامل

منة:انت بتهزر

احمد:لا بجد
مبروك
يااحلى ام فى الدنيا

منة: انا مش مصدقة نفسى انا هبقا ام

احمد:اة

منة:وانت هتبقا اب
لا انا مش مصدقة بجد
بعنى انا حامل

احمد:ااة يااحلى ام فى الدنيا

اسيـــــ خيالى ـــــره
04-08-2010, 10:00 PM
لما الاقى ردود كتير منكم باذن الله هرجع اكملها تانى فى امان الله

رورة
07-08-2010, 05:13 PM
انا اسفة اوي يا بنات بس انا كنت مسافرة علشان كدة اتاخرت عليكم وخلاص يا اسيرة خيالي انا هكمل انا القصة

رورة
07-08-2010, 05:22 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 29

تليفون كريم ضرب وكان احمد

كريم:ايوا ياااحمد

احمد:ازيك

كريم:الحمد لله وانت

احمد:انا زعلان منك اوى كلنا هنا زعلانين منك

كريم:لية بس

احمد:هم دول اليومين ياكريم يبقوا شهرين

كريم:معلش بس عندى شغل كتير

احمد:لا مش هقبل اى اعذار منك
انا وعدت مامتك انا هتنام النهاردة فى القصر

كريم:بس ...............احمد قاطع كريم

احمد:مافيش بس الموضوع انتها بعدين ع الاقل تعالى عشان تباركلى

كريم:اباركلك

احمد:اة هتبقا عم ياندل

كريم باستغراب:اية بجد مش مصدق مبروك

احمد:لا مبروك دى لما ترجع عشان تبارك لمنة

كريم:بس يااحمد

احمد:احنا هنستناك سلااام

كريم:احمد يااحمد

والخط قطع

كريم فى باله
هتعمل اية دلوقتى
هتروح تبارك لاخوك وترجع القصر وتعيش هناك

لا مش راجع

لا لاازم ارجع واكون اقوى من كدة
ايوا انا خلاص نسيتها
وخلاص دى بقت مرات اخويا
وام ابنة كمان

لازم تواجة ياكريم
وان شاء الله هتقدر

يارب اقدر

وقام يلم هدومة

احمد:الله بتلم هدومك لية

كريم:راجع القصر عندنا

احمد:لية فى حاجة ضيقتك هنا

كريم:بالعكس يااحمد دانا تقلت عليكى بقالى شهرين قاعد هنا

احمد:ومالة ان شاالله تقعد العمر كلة

كريم:ربنا يخليك بس لازم ارجع بقا

احمد:ع العموم البيت دة هيفضل مفتحولك فى اى وقت

كريم:وانا عارف
وربنا يخلينا لبعض



عند غادة الاكانت ع البحر مع فهمى

فهمى:بابا عايزنى انزل الشغل من بكرة

غادة:بجد طب كويس

فهمى:هو اية الا كويس لاطبعا

غادة:طب لية بس مش احسن من انك فاضى

فهمى:انا مش بحب الشغل دة انا مش عاوز ابقا بيزنس مان انا بحب الموسيقى نفسى اعمل كورسات فى الموسيقا
بس طبعا بابا مش هيرضا

غادة:بص يافهمى انت لازم تشتغل الاول لان فى الاول وفى الاخر دى شركاتك وفلوسك واكيد باباك عايزك تتعلم الشغل وبعد كدة اعمل الا انت عوزة اهم حاجة تشتغل وتكون مع والدك

فهمى بص لغادة وهو مش مقتنع

فهمى:لا مش بحب كدة

غادة:هو اية مش بحب دا شغل مافيش فية حب وكلام من دة وبعدين انت جربت شغلك عشان تقول لا جربة واكيد هتحبة

فهمى:مش عارف

غادة:جرب مش هتخصر حاجة

فهمى:طيب هشوف

غادة:ايوا كدة
وخبطت بايديها كتف فهمى الا بصلها وابتسم

غادة:تعرف يافهمى انا نفسى كل احلامنا تتحقق نفسى لما نكبر نفضل مع بعض نيجى هنا واحنا كبار ونفتكر الايام دى ونضحك عليها
ويكون عندنا عيال
بس عارف لو ابنك حب بنتى وبصتلة وابتسمت انا هوافق
بس يكون حلو زيك كدة وواخد العيون الزرقا دى الا انا بموت فيها

فهمى:ولادنا

غادة:امممم

فهمى:تفتكرى هنكبر ونخلف كمان

غادة:اة ربنا يديك طولت العمر

فهمى بص لغادة:وعايزة مين ابوا ولادك

غادة ابتسمت واتكسفت:مش حد

فهمى:بجد مفيش حد

غادة:لا فى

غادة وفهمى اتكلموا فى نفس واحد:كريم

غادة ضحكت وفهمى زعل

غادة:عرفت منين

فهمى:احساسى مش انا بحسك بيكى من قبل ماتتكلمى

غادة:عارفة بس تفتكر الحلم دة هيتحقق


فهمى:الله اعلم

غادة:يارب يتحقق

عند كريم الاروح القصر

احمد:اهلا نورت القصر والله

احمد حضن كريم

كريم:مبروك

احمد:الله يبارك فيك عقبالك
يلا ادخل لمامتك


منة ووالدتة كانوا قعدين فى الصالون مع بعض وصابرين

كريم:مساء الخير

الام بلهفة:كريم واحشتنى دول اليومين شهرين ماحدش يشوفك

كريم:غصب عنى

كريم حضن مامتة وعيونة جت ع منة وبص ع باطنها ورجع شال عيونها عنها

صابرين:ازيك ياكريم

كريم:ازيك ياطنط

وبص لمنة

كريم:ازيك يامنة

منة:الله يسلمك عاش من شافك

كريم:مبروك

منة ضحكت واتكسفت:الله يبارك فيك

الام شدت كريم من ايدة

الام:تعالى اقعد جمبى دا انت واحشنى

كريم:وانتى كمان

الام:انت خسيت كدة لية

يافاطمة حضرى العشا

كريم:طيب انا هطلع اسلم ع جدتى واطلع الشنطة
عن اذنكوا

الام:هو مالة يااحمد

احمد:مالة ياماما

الام:متغير كدة

احمد:مش عارف


كريم طلع لجدتة

كريم:ازيك ياحجة

الجدة:اهلا اية الغيبا دى كلها

كريم:شغل بقا هعمل اية

الجدة:ربنا يوفقك يابنى

كريم:ربنا يخليكى لينا
وباس ايد جدتة

رامز دخل ع كريم وهو عند جدتة فى الاوضة


رامز:وانا بقول البيت نور كدة لية

كريم:ازيك
وقاموا حضنوا بعض

رامز:الفيلا مكنش ليها طعم من غيرك
ولا اية ياحجة

الجدة:اة والله ولاتسوى من غير اى حد فيكوا


الاب:دا مكتبك

فهمى:طيب

الاب:عايزك تفهم كل كبيرة وصغيرة فى الشغل

فهمى:طيب

الاب:وهنا الاستاذ سعيد هيفهمك كل حاجة وهيدربك فى كام شغلانة كدة

فهمى:طيب

الاب: مش عاوز دلع عايزك تفهم فى كل حاجة فى اسبوع
انت فاهم

فهمى:طيب

الاب:اية كلمة طيب دى الا انت طالع فيها
يلا ابدا شغل مش عاوز دلع

فهمى:طيب

الاب خرج وفهى راح وهو زعلان ومضايق وقعد ع المكتب وفتح الملفات ولقا نفسة مش فاهم اى حاجة
قفل الملف

فهمى بزعل:كلة عشان خاطرك ياغادة

عند غادة الا كانت فى الموقع

كريم:ها يابش مهندسة اخبار الشغل

غادة:الحمدلله كلة تمام

كريم وهو بيبص ع الشغل:تفتكرى هنلحق

غادة:اة انشاء الله خليك متفائل

كريم:يارب
انتى نتيجتك ظهرت؟

غادة:امم من زمان

كريم:بجد وعملتى اية

غادة:الحمد لله نجحت وبتقدير

كريم:مبروك

غادة:الله يبارك فيك

كريم:واخبار مشروع التخرج اية

غادة:يعنى بدات احط فية قلم رصاص

كريم:هتعملية عن اية

غادة:قرية سياحية

كريم:يااااا مش كبيرة عليكى دة

غادة:لا ان شاء الله هقدر اعملة

كريم:طيب

غادة:هو انت مشروع تخرجك كان اية

كريم:مول تجارى

غادة:حلو دة

كريم:امم طب تسمحيلى اساعدك فى مشروع تخرجك

غادة مكنتش مصدقة نفسها:اية بجد اكيد

كريم:خلاص لما تعوزينى ابقى قوليلى

غادة بابتسامة:طيب

كريم:يلا اسيبك تكملى شغلك

غادة:طيب

ووقفت تبص ع كريم وهى فرحانة اوى عشان هيساعدها فى موضوع التصميم

عند فهمى
الاخلص فى الشغل ومكنش عارف حتى يمسك التليفون يكلم غادة
ولما خلص ونزل من الشركة وركب العربية حاول يكلم غادة بس كان موبايلها غير متاح
ووصل البيت واتحدف ع السرير وناااام

عند غادة الا كانت لسة فى الموقع و الساعة بقت 10

كريم:ها خلصتى

غادة:اة تقريبا لسة بس حاجة بسيطة

كريم:طيب انا هستناكى هناك ع ماتخلصى

غادة بفرحة:طيب

ووقفت تخلص فى شغلها

وكريم وقف بعيد وكان بيبص ع غادة ومكنش قادر يشيل عيونة من عليها

كريم فى باله:مالك ياكريم انت معلق مع غادة لية

اوعا تكون بتحبها

احبها اية لا طبعا انا خلاص قفلت كفاية كدة

بس متحبهاش لية هى مالها ماهى حلوة ومهندسة شاطرة وطموحة وبنت مؤدبة فيها اية وحش بقا

لالالا هى مفيش فيها حاجة وحشة بس انا مش عايز احب
بس هى شكلها بتحبك وانت كدة ممكن تكون بتعلقها بيك

هو انا بعمل اية يعنى بعملها زى ما بعامل اى حد وحكاية التوصيل دى عادى يعنى بنت والوقت متاخر ومن الذوق انى اوصلها
عادى فى اية بقا اكتر من حد
وكانت لسة عيونة ع غادة

غادة خلصت وراحت لكريم

غادة وهى راحة لكريم بتكلم نفسها

اى الاهتمام دا كله تفتكرى ياغادة انة حبك
لا اية الكلام دة لالالا بلاش توهمى نفسك
امال اية اهتمامة عايز يساعدنى فى التصميم وكمان هيوصلنى اسمية اية

اكيد حب ياغادة اكيد

رورة
07-08-2010, 05:23 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 30

غادة وهى راحة لكريم بتكلم نفسها

اى الاهتمام دا كله تفتكرى ياغادة انة حبك
لا اية الكلام دة لالالا بلاش توهمى نفسك
امال اية اهتمامة عايز يساعدنى فى التصميم وكمان هيوصلنى اسمية اية

اكيد حب ياغادة اكيد

وقربت من كريم الاكان عيونة عليها

كريم:اتفضلى

غادة:ماشى وفضلت واقفة

كريم بص لغادة

كريم:هو فى حاجة

غادة:لا بس هو ممكن نمشى

كريم:ااة ممكن اتفضلى

ومشت غادة هى وكريم وكانت فرحانة اوى

كريم:بكرة الجمعة هتعملى اية بكرة ان شاء الله

غادة:عادى بروح النادى وانت

كريم:بصحا افطر واروح اصلى وبروح النادى

غادة:بجد مش بشوفك هناك

كريم:وانا برضة مش بشوفك
اصلى بروح الجيم ع طول

غادة:اممم انا بروح اتمشا اشوف اصحابى كدة يعنى
وساعات بروح الاسطبل

كريم:بجد بتحبى الخيل

غادة:ااة بس من بعيد من غير تعامل

كريم:انا بحبهم اوى وبروح الاسطبل كمان صدقنينى الاحصانة حلوين اوى وركبوهم متعة لوحدة

غادة:بتحبهم اوى كدة

كريم:حيوان وفى بجد

غادة:اممم

كريم:لازم تتعليمى ركوب الخيل

غادة:ومين هيعلمنى

كريم:انا ممكن اعلمك

غادة بفرحة:بجد انت بنفسك هتعلمنى

كريم:اااة فيها حاجة دى

غادة:لا انا موافقة

كريم:خلاص انا هروح النادى بعد الصلاة اشوفك هناك

غادة:ماشى

ووصلوا لبيت غادة

غادة:انا اسفة عشان خليتك تمشى

كريم:لا عادى بالعكس هى المسافة كانت طويلة بس محستش بيها

غادة بصت لكريم وابتسمت وكانت الفرحة بينة فى عنيها

كريم:يلا اشوفك بكرة

غادة:ان شاء الله

كريم:ان شاء الله
تصبحى ع خير

غادة:وانت من اهلة
مع السلامة

ومشا كريم وغادة دخلت وفى فرحانة اوى وطلعت اوضتها وفتحت النور وادوخت فى الاوضة ونامت ع السرير وهى باصة فى السقف ومبتسمة

غادة:هشوفة بكرة ياااااااة اول معاد غرامى فى حياتى
انا مش قادرة اصدق نفسى
امتى بكرة يجى
لما نام بسرعة عشان بكرة يجى بسرعة
انا بحبة اوى اوى


عند منة الا كانت مستنية احمد فى اوضتهم بس احمد مجاش
منة نزلت لاحمد الا كان قاعد فى المكتب بيشتغل

منة:احمد مش كفاية شغل بقا وتطلع عشان تنام

احمد:معلشى ياحبيبتى بس هخلص القضية دى وهحصلك

منة:احمد انت من العصر وانت فى المكتب بتشتغل

احمد مردش ع منة وكان مشغول فى الشغل

منة بزعل:احمد

احمد:حبيبتى هخلص واحصلك

منة:طيب برحتك

وسابتة وطلعت وهى زعلانة
وبصت لقت كريم داخل

كريم حط وشة فى الارض

كريم:مساء الخير

منة:مساء النور
اية ياكريم معوتش بشوفك يعنى

كريم وهو وشة فى الارض

كريم:مفيش يامنة ماانتى عارفة شغل
عن اذنك

منة:اتفضل
ووقفت وبصت ع المكتب وطلعت اوضتها عشان تنام

احمد خلص شغل وطلع لمنة ولقها نايمة قرب منها وباس ايديها
ونام

فى الصباح

غادة قامت وهى مبسوطة ونشيطة ولبست ونزلت

غادة:صباح الخير

الام:صباح النور
قايمة بدرى يعنى

غادة:راحة النادى

الام:طب افطرى

غادة:هفطر فى النادى

الام:مادام ملهوفة كدة يبقا راحة تقبلى فهمى

غادة:لالا راحة اقابل كريم

الام:اية كريم

غادة باست مامتها فى خدها وطلعت تجرى

الام:غادة ياغادة

غادة:لما اجى بااااى

الام:يعنى هى كانت ناقصة كريم دا كمان

غادة راحت النادى وراحت ع الاسطبل
وفضلت واقفة تستنا كريم


عند كريم

رامز:هتعمل اية دلوقتى

كريم:مش عارف

رامز:بقولك اية ماتيجى نروح نشترى شوية حاجات

كريم:طب خليها بليل

رامز:كريم بقالنا زمان مخرجناش فاكر لما كنا نخرج من اول النهار منرجعش غير بليل

كريم:طبعا ودى ايام تتنسى

رامز:طب يلا بقا يامان

كريم:يلا بس انا حاسس انى ناسى حاجة ورايا حاجة

رامز:انت خدت بس انك تبقا مشغول
يلا

كريم:يلا
ومشا كريم وهو حاسس انة ناسى حاجة او وراه حاجة

عند غادة الا فضلت واقفة فى الشمس اكتر من ساعتين وعيونها ع الارايح وجاى

غادة فقدت الامل ان كريم يجى وعيونها اتملت بالدموع
وجة حد من وراها وحط ايدة ع عنيها

غادة افتكرتة كريم وابتسمت
ع كلمة

واحشتينى

غادة:فهمى

فهمى:مستنيانى

ودموع غادة الا كانت بتحاول تحبسها نزلت

فهمى شاف غادة بتعيط

فهمى بلهفة:فى اية بتعيطى لية

غادة كانت بتعيط جامد

فهمى:اهدى وقوليلى فى اية

غادة حاولت تتمالك نفسها

غادة ببكاء:ك كريم

فهمى بغضب:ماله

غادة:كان المفروض انة يقابلنى بس مجاش

فهمى:يقابلك انتوا كنتوا متفقين

غادة:اممم

فهمى :ماانا قولتلك شيلى الموضوع دة من دماغك الواد دة اساسا بيتسلى بيكى

غادة بغضب وبكاء:لو سمحت يافهمى انا مش مستحملة كلمة من حد انا ماشية

وجت تمشى فهمى مسكها من كتفها

فهمى:راحة فين

غادة:همشى

فهمى:طب استنى اوصلك

غادة:لا يافهمى انا مضايقة وعايزة اروح لوحدى

فهمى:وتفتكرى انا هسيبك

غادة:فهمى انا عايزة امشى لوحدى
اشوفك بعدين

وسابتة ومشت

فهمى بغضب:وصلت الحكاية لمقابلات ياغادة وكمان بتعيطى عشانوا
بقا حتة الحقير دة يخليكى تعيطى دموعك تنزل عشانة
طيب ياكريم انا همسحك من ع وش الارض

وخرج فهمى من الاسطبل وهو زعلان
ولقا فى وشة ايمان

ايمان:فهمى انا مش مصدقة نفسى

فهمى :ازيك ياايمان

ايمان:كويسة انت عامل اية

فهمى:كويس

ايمان:انت رايح فين

فهمى:ماشى

ايمان:ماشى طب ماتخليك معايا شوية

فهمى:اصل ياايمان................وخطرت فكرة لفهمى خليتة يسكت

فهمى:خلاص انا هقضى اليوم معاكى

ايمان بفرحة :بجد
طب يلا

غادة طلعت ع البحر وكانت حزينة اوى وبتعيط

غادة وهى ماشية ع البحر والامواج تتخبط فى رجليها

غادة بينها وبين نفسها

غادة:معقول يكون نسا ينسا ازاى هو الا مدينى المعاد

ولازى مافهمى قال انة بيضحك عليا بيتسلى بيا

معقول يكون احساسى غلط وكلام فهمى صح
المصيبة انى مش مصدقة حد غير نفسى وبس
ياترى مجتش لية ياكريم

ولا انا الا فهمتك غلط انا الا وهمت نفسى
انا اية خلانى اصدقة
انا زعلانة منك اوى ياكريم اوى


عند كريم

الاكان مشغول فى الشوبنج مع رامز ودخل محل فى مول ولقا مكتوب ع المحل بخط كبير غادة

كريم بص للاسم وفضل واقف مصدوم

رامز:فى اية ياكريم

كريم:غادة

رامز:غادة مين

كريم:غادة انا كنت مديها معاد فى النادى ونسيت

ورما الا كان فى ايدة لرامز وطلع يجرى
خد لعربية وطلع ع النادى
فى طريقة للنادى

انا ازاى نسيت وبص فى الساعة
انا اتاخرت اوى زمانها مشت
واكيد زعلت ليها حق

وكان الطريق زحمة كريم كان متعصب اوى وفضل يدى كلكس للعربيات

كريم بعصبية:يعنى هى ناقصكوا

ووفين وفين لما وصل كريم النادى
وكان داخل يجرى وراح ع الاسطبل وفضل واقف يدور ع غادة بس ملقهاش
سال السايس

كريم:عم متولى
تعرف واحدة اسمها غادة

السايس:غادة مين لامعرفش

كريم:هى شعرها اسود وعيونها خضرة وشقرة

السايس:هو كان فى انسة تدى شبه للحضرتك بتقولة كانت واقفة هنا وكانها مستنية حد فضلت واقفة ساعتين وبعدين مشت

كريم:طيب شكرا
ووقف كريم وهو زعلان وخد نفس عميق وطلعة
انا اية الا انا عملتة

ووهو ماشى من النادى
فهمى شافة وهو خارج وكان بيبص وراه ويدور ع حد

فهمى ابتسم ابتسامة سخرية

رورة
07-08-2010, 05:25 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 31

كريم خرج من النادى وركب عربيتة وهو مضايق اوى انة مالقاش غادة
وافتكر انة لما كانت بتضايق كانت بتطلع ع البحر
كريم طلع ع البحر
وفعلا لقا غادة قعدة ع البحر
كريم وهو رايح لغادة لقا محل ورد
دخلة واشترى بكية ورد لغادة


كريم جة من ورا غادة وقعد وراها ومد بوكية الورد قدام غادة

غادة اتخضت وبص للبوكية وادورت ع صوت كريم

كريم:انا اسف

غادة ادورت لكريم وعيونها كلها دموع ومبتسمة ومسكت بوكية الورد

غادة بفرحة وبكاء:لا مفيش حاجة

كريم لقا غادة شكلها معيط وكانت بتعيط

كريم بزعل:انا زعلتك اوى كدة

غادة مسحت دموعها وابتسمت لكريم:لالالا خالص مش زعلانة

كريم وحط وشة فى الارض:انا اسف ياغادة

غادة بصت لكريم الا كان وشة فى الارض وحزين وعيونها كلها حب لية وفرحة بانة فكر فيها وكان نفسها تضمة فى حضنها

كريم رفع وشة وبص لغادة الا كانت مازالت بتبكى بس من الفرحة طبعا

كريم:انا مش عارف اقول اية بجد انا........

غادة حط ايديها ع شفايف كريم

غادة:مش عايزة اعرف مش مهم انت خلاص جيت حتى لو اتاخرت بس فى الاخر جيت
وانا عمرى ماهزعل منك ابداا طول عمرى لو كان لينا نصيب اننا نفضل مع بعض

كريم كان باصص فى عيون غادة الا كانت رايحة جاية ع عيون ووش كريم
وحس بيها

كريم:اكيد لينا نصيب ان شاء الله

غادة ضحكت وحطت وشها فى الارض

غادة:تعرف ساعات الدنيا بتقفل معانا جامد فى لحظة وفى نفس اللحظة تفتح لينا كل الابواب
وزى مافى لحظة بتاخد كل فرحتنا فى لحظة ممكن ترجعهلنا تانى

كريم كان باصص لغادة ومستغرب من كلمها الجميل

كريم:تعرفى الواحد لما يشوفك مايشوفش فيكى كل الحزن دة
بس لما يكلمك ويقرب منك وبالذات لما يسمع كلام من قلبك بيحس قد اية الدنيا دى علمت فيكى

غادة بصت لكريم وكانت فرحانة اوى من كلام كريم عنها

غادة بفرحة:انت شايف كدة

كريم:اممم وبص فى عيون غادة انتى وسكت للحظة

وغادة فى بالها:ها قول قول انك بتحبنى قول انك الا بحلم بيها
قول ياكريم قول

كريم كمل كلامه انتى احلى بنت قبلتها فى حياتى
عمرى ماقبلت بنت دماغها كدة

غادة:ازاى

كريم:يعنى انتى عارفة بنات اليومين دوول اهم حاجة عندهم اللبس والخروج والشوبنج والعريس الا معاه فلوس تعيشهم ملكة طول عمرها

وبص فى عيون غادة لكن انتى غيرهم بتفكرى فى شغلك ومستقبلك مش مستنية حد يعملك بتعملى لنفسك
وحدة غيرك فى جمالك كان ممكن تعمل حاجة تانية تشوف حد مبسوط ترسم علية الحب وتتجوزة وتعيش حياتها
دايما بشوفك رسمة لنفسك حاجة عايزة توصليلها
وان شاء الله توصليلها

غادة فى بالها :انت الحاجة دى
ويارب اوصلك

غادة:ممكن اسالك سؤال

كريم:اااة اتفضلى

غادة:بس متضايقش منى

كريم:لا مش هضايق اسالى

غادة:انت حبيت قبل كدة وهى سبتك عشان الحاجات دى كلها

كريم :لا بس يمكن مرة وماكنش لينا قسمة ونصيب

غادة:كانت زملتك

كريم:غادة ممكن نقفل الموضوع دة

غادة زعلت:اممم
طيب

كريم:اية رايك نقوم نتغدا

غادة:لا مالوش لازمة انا هروح كفاية كدة

كريم:لية انتى زعلتى

غادة:لالا عادى بس عشان متاخرش
انا خارجة من الصبح ودخلين ع المغرب

كريم:طيب برحتك اشوفك بكرة فى الشغل

غادة:ان شاء الله
عن اذنك

كريم:طب اوصلك

غادة:لا مالوش لازمة كفاية كدة
عن اذنك

كريم:اتفضلى
غاادة
الورد

غادة خدت الورد
شكرا

ومشت وهى زعلانة ان كريم مرضاش يتكلم عن الاكان بيحبها

غادة:اكيد لسة بيحبها عشان كدا مرضاش يتكلم عنها
طب انا اية بالنسباله انا كل ماحاول انسا بنفتكر اكتر
وهو بيعلقنى
عايز منى اية ياكريم سبنى فى حالى انا مش ناقصة جرح

غادة وهى داخلة الشارع لقت فهمى

غادة:فهمى

فهمى:كنتى فين مستياكى من زمان

غادة:كنت ع البحر

فهمى:اممم
وبص ع الورد
منين الورد دة

غادة بصت للودر:من كريم

فهمى:اية هو جالك

غادة:اممم بيعتذرلى ع المعاد

فهمى:يعنى كل الوقت دة وانتى معاه ع البحر

غادة:اممم

فهمى اضايق وحاول يبلع غضبة

فهمى:غادة انا عايزك تنسى الموضوع دة

غادة:موضوع اية

فهمى:موضوع كريم

غادة:حاولت بس مش عارفة

فهمى بغضب:فوقى بقا الواد دة بيضحك عليكى بيتسلى بيكى

غادة:اية الا انت بتقولة دة
جايب اكلام دة منين

فهمى:من ايمان انا مكنتش عاوز اقولك بس انتى الا بتجبرينى انى ازعلك

غادة والدموع ملت عنيها
وايمان قالتلك اية

فهمى:انا سالتها علية عشان قلبى يطمن عليكى
فسالتها علية
شوية اسالة كدة
قولتلها انى اعرفة وهو مهندس شاطر
وسالتها هو متجوز
فقالتلى لا
قولتلها ولاخاطب
قالتلى اة خاطب
استغربت وقولتلها خاطب
قالت اة
قولتلها بس مش فى ايدة دبلة
قالتلى لبنت عمتى كلام لسة
بس معروف كريم لسلمى وسلمى لكريم
والعيلة كلها عارفة
قولتلها امال مخطبهاش رسمى لية
قالتلى كان مستييى احمد وطارق وهى لسة صغيرة لسة فى تانية كلية
بس ان شاء الله قريب هيعملوا خطوبة رسمى
و........

غادة ببكاء:بس يافهمى اسكت
كفاية انا مش مصدقة كريم مايعملش كدة

فهمى:لسة برضة بدفعى عنة
انتى عاوزة اية اكتر من كدة

وراح ركب عربيتة
ماشى هخليكى تشوفية بعينك ياغادة
ومشا بالعربية
وغادة وقفة مكانها مزهولة من الاحصل


تانى يوم غادة راحت الشغل وكانت مقفلة اوى مع كريم
كلام فى الشغل وبس
وكريم حس انها متغيرة

كريم:فى حاجة ياغادة حصلت شكلك زعلانة

غادة:لا بس ورايا شغل كتير لازم اخلصة
عن اذنك

عند فهمى

فهمى:فهمتى هتعملى اية عاوزك تبانى كانكوا بتحبوا بعض
فهمتى

البنت:خلاص يافهمى بية فهمت

فهمى:تتصلى بية وتكلمية انك واحدة وعايزاها فى موضوع
وتديلوة معاد
ولما يسخن معاكى ادينى زانة وانا هاجى خلاص

البنت:خلاص والله انا فهمت

فهمى:طب وراينى شطرتك بقا

عند كريم تليفونة ضرب

كريم:الوا

البنت:بش مهندس كريم

كريم:ايوا مين

البنت:انا واحدة وكنت عاوزاك فى حاجة

كريم:حاجة اية

البنت:مساعدة ياكريم بية

كريم:طب تعالى الشركة

البنت:مش هينفع دى لازم دلوقتى مستعجلة

كريم:طب اقبلك فين

البنت:قابلنى فى كافتريا الاحلام دلوقتى

كريم:طيب

البنت:ايوا يافهمى بية كلة تمام هيقبلنى دلوقتى

فهمى:طيب زى مااتفقنا

فهمى اتصل بغادة

غادة:ايوا يافهمى

فهمى:عاوز اشوفك حالا

غادة:لية

فهمى:عشان اوريكى سى كريم بتاعك مع خطبتة عشان تصدقينى

غادة:اية
وانت عرفت منين

فهمى:لما تيجى قابلينى عند كافتيريا الاحلام
وقفل السكة

غادة فضلت قاعدة بتفكر ماترحش بس طول تفكير قررة انها تروح

عند كريم

البنت:يابش مهندس

كريم:حضرتك الا كلمتينى

البنت:ايوا اتفضل
تشرب اية

كريم:لا شكرا اتفضلى قولى انتى عاوزة اية

البنت:هقول لحضرتك

غادة وصلت للكافتيريا وفهمى كان مستنيها

فهمى:غادة تعالى

غادة:هو فين

فهمى :بصى وراكى

رورة
07-08-2010, 05:26 PM
يا بنات سامحوني اوي انا اسفة وعلشان ماتزعلوش مني هزودلكوا 7حلقات تاني بس.........عايزة ردود

رورة
07-08-2010, 05:28 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 32

فهمى :بصى وراكى

غادة ادورت بهدوء وقلبة بيدق

لقت كريم قاعد مع البنت ووقفت تبص عليهم

عند كريم

كريم:ها كنتى عوزانى لية

البنت:انا اسفة ع الطريقة الا كلمتك بيها عشان تقبلنى

كريم:لا حصل خير مفيش حاجة

البنت وبدات تتملا عيونها دموع الخداع
البنت ببكاء: انا ولدتى فى المستشفى وتعبانة اوى ومحتاجة عملية وناس ولاد حلال قالولى انك ممكن تساعدنى
انا اسفة بجد بس انا مقدميش حل تانى

كريم بكل شفقة وحزن: لا ولا يهمك ان شاء الله هكون قد المسئولية واقدر اساعدك

البنت بدات تبكى اكتر

كريم :خلاص بقا ان شاء الله هقدر اساعدك ووالدتك هتبقا كويسة

وطلع منديل واداه للبنت

البنت مسحت دموعها وبصت لكريم وحطت ايديها ع ايدة

البنت بخداع:انا مش عارفة اشكرك ازاى

كريم طبطب ع ايد البنت:لا ولا يهمك
قومى عشان نروح لولدتك ع المستشفى

عند غادة

الا عيونها دمعت والبنت مسكة ايد كريم
ونزلت الدموع زى الشلال لما كريم مسك ايد البنت



عند فهمى

الا كانت عيونة ع غادة الا كانت مديالة ضهرها وبتبص ع كريم

وكانت عيونة كلها حزن ع حال غادة وفى نفس الوقت بيراقب المسلسل الا هو الفة واخرجة


غادة قررت انها تمشى وكفاية اوى الا شفتة

ولسة غادة بتتحرك عشان تمشى


فهمى قام من ع العربية ومسك غادة من ايديها

فهمى:راحة فين

غادة ببكاء:ماشية

فهمى:تعالى اوصلك

غادة بلعت ريقها: عايزة ابقا لوحدى

فهمى:وانا مش هسيبك

تعالى

غادة راحت مع فهمى تركب العربية وفتحت الباب ووقفت لما شافت كريم خارج هو والبنت وركبوا عربية كريم

غادة فضلت واقفة وهى فاتحة باب العربية وبتبكى

وكريم مشا بالعربية


غادة ركبت العربية مع فهمى


فهمى مشا بالعربية وكانت عيونة ع غادة الا كانت بتبكى

فهمى:اطلع ع فين ياغادة

غادة بحزن:ع البحر


كريم راح مع البنت ع المستشفى ودفع فلوس للمستشفى

كريم:لو احتجتى اى حاجة كلمينى

البنت:انا مش عارفة اشكرك ازاى

كريم:لا ولا يهمك


عند غادة الا وصلت ع البحر مع فهمى

وسابت فهمى ونزلت تتمشا هى وفهمى قعد ع العربية وعيونة عليها

غادة مشت ع البحر وهى بتبكى وحزينة اوى وحاسة ان الدنيا سودة فى عنيها

تليفون فهمى رن وكانت البنت

فهمى بزعل:ايوا

البنت:ها كلة تمام

فهمى:ااة خلاص معتش عايز اشوفك

البنت:اوامرك ياباشا احنا تحت الخدمة

فهمى قفل مع البنت ولسة عيونة ع غادة

غادة كانت لسة ماشية وبتبكى ووقعت ع الارض وانهارت من البكاء

فهمى قام يجرى عليها

فهمى قعد ع الارض قصاد غادة ومسكها من كتافها

فهمى:غادة

غادة بصت لفهمى وهى بتبكى

فهمى:قومى قومى معايا

غادة ببكاء:هو لية عمل كدة

فهمى بحزن:عمل اية

غادة:هو الا بيضحك عليا ولا انا الا بضحك ع نفسى بحبى لية
هو فعلا بيعملنى كويس ولا انا الا بيتهيائلى

قولى يافهمى انا صح ولا غلط انا بحلم ولا فى حقيقة
قولى يافهمى

فهمى بص فى الارض ورفع عيونة فى عيون غادة الا كانت كلها دموع وحزن

فهمى:انا اسف

غادة: ع اية

فهمى:عشان خليتك تشوفية

غادة ببكاء:لية عملت كدة

فهمى:عشانك مش عايز اشوفك موهومة بحد مايستهلش
حد بيخدعك وانتى مغمضة عينك ومصدقة مش عايزة تشوفى غير الصورة الا فى خيالك وبس
مش عايزة تشوفية ع حققتة
حبيت افوقك ياغادة

غادة ببكاء:انت اديتنى الم صعب اوى يافهمى

فهمى:انا اسف

غادة:فهمى ساعدينى انا عايزة انساة يافهمى عايزة امحية من حياتى

فهمى حضن غادة

فهمى وعيونه كلها دموع:انا معاكى ياغادة وهحميكى من الدنيا بحالها ومش هسمح لحد يخدعك اوى يخليكى تعيكى عشانة
فهمتى


ومرت الايام

وغادة شغلت نفسها فى الشغل ومشروع التخرج وفهمى وبس

وكانت معملتها مع كريم بحدود اوى وكانت من جوها مجروحة منة اوى وفى نفس الوقت مش بتقدر تشيل عيونها من علية وهو فى الموقع
غادة كانت بتخلص شغلها وتخرج مع فهمى وع كدة كل يوم ويوم الجمعة بتقضية مع فهمى وكانت مبتكلمش ع كريم خالص
ع الرغم انها كانت مع فهمى بيجلها اوقات تسرح فى كريم

كريم كان ملاحظ تغير غادة المفاجىء الا غير مفهوم بالمرة
وكان كل مايحاول يقرب هى بتبعدة ولو حاول يتكلم معاها فى موضوع غير الشغل تسيبة وتمشى

الحاجات دى كانت مزعلة غادة اوى وكانت بتبكى كتير و بيجلها اوقات تبقا نفسها تبكى فى حضن كريم بس كانت بتعملة بطريقة غير الا فى قلبها خالص

تليفون كريم ضرب
وكانت مامتة

كريم:ايوا ياماما

الام:كريم منة ولدت

كريم بفرحة:بجد

الام:جابت ولد زى القمر

كريم:انا جيلكوا ع المستشفى

وبص ع غادة الا كانت وقفة مع العمال بتشتغل

كريم :بش مهندسة

غادة ادورت وبصت لكريم

كريم:انا ماشى

غادة:طيب

كريم وغادة فضلوا واقفين باصين لبعض

وبعد دقيقة غادة دورت وشها
كريم كان لسة واقف وبعد كدة مشا

غادة بعد لما كريم مشا بصت علية وعيونها كلها دموع

كريم راح المستشفى

كريم:مبروك يااحمد

احمد:الله يبارك فيك عقبالك

كريم:هتسموة اية

منة:هنسمية كريم

كريم اتفاجأ وبص لمنة واحمد

كريم:بجد

احمد وهو بيضحك:ااة بجد بس ع شرط
تسمى ابنك ان شاء الله احمد

كريم:بس كدة وانا موافق
وراح للطفل
اهلا بكريم الجديد

عند غادة
الا تليفونها ضرب

غادة:الوا
ازيك ياسمين

ياسمين:اية يابنتى فينك قولت اسال مادام انتى مش بتسالى

غادة:موجودة بس المشروع واخد كل وقتى

ياسمين:كدة طب فاضية اشوفك

غادة:ااة انا خلصت شغل

ياسمين:خلاص نتغدا مع بعض

غادة:ماشى شويا واكون عندك

عند كريم
الا كان قاعد فى الجنينة مع رامز

رامز:طب هى بتعمل كدة لية

كريم:مش عارف اتغيرت من ناحيتى بقت واحدة تانية من ساعة يوم النادى دة

رامز:طب ماتكلمها

كريم:هقولها اية اتغيرتى لية من ناحيتى
افرض كان بتعاملنى كدة عشان حاجة تخصها
لالالا مش هحرج نفسى

رامز:ممكن خلاص سيبك منها انساها

كريم:انساها

رامز:ومالك اتخضيت اوى كدة لية لما قولتلك انساها
كريم انت بتحبها

كريم:يووو هو كل لما اتكلم معاك تقولى بتحبها انا مبحبش حد فهمت
وهى عايزة تزعل وتتغير من ناحيتى هى حرة مش هجبر حد يعملنى حلو
انا قايم

رامز:خلاص متزعلش كريم خلاص

كريم مشا وطلع اوضة وهو مضايق

كريم بينة وبين نفسة

انت زعلت لية وزعلان من اية
عشان غادة اتغيرت من ناحيتك
طب واية يعنى واحنا مالنا
مش بتخلص شغلها خلاص مش مهم الباقى

بس ازاى انا عايزة اعرف زعلانة منى اوى كدة لية
عيونها كلها حزن وعتاب ليا عايز اعرف اية مزعلها اوى كدة

كريم انت بتحبها؟

كريم سكت ومبقاش عارف يجاوب ع نفسة

بتحبها؟

لا مش بحبها انا مش عايز احب مش بحبها

يبقا خلاص تسيبك منها والا يزعل يزعل بقا

فعلا انا لازم انساه واشيل الموضوع دة من دماغى واعملها زيها زى اى واحدة بتشتغل فى الشركة

صح مش هى عاوزة معاملة رسمى انا هوريها

رورة
07-08-2010, 05:29 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 33

عند غادة الا راحت تقابل ياسمين ويتغدوا مع بعض

ياسمين:اهلا بالمهندسة الا محدش عاد بيشوفها

غادة:غصب عنى والله انتى عارفة الموقع وكدة

ياسمين:طب تعالى ليكى واحشة

غادة:وانتى كمان اخبارك اية

ياسمين:تمام الحمد لله عايشة
اخبارك انتى اية مع البش مهندس

غادة بزعل:البش مهندس

ياسمين:اااة البش مهندس مالك هو حصل حاجة


عند كريم

الام:اتفضلى يامنة حمد لله ع السلامة

منة:ربنا يخليكى ياماما

احمد:نورتى بيتك

منة بصت لاحمد وابتسامت رضا:الله يسلمك ياحبيبى

احمد ومنة طلعوا اوضتهم

احمد شال ابنة وباسة
احمد:نورت بيتك
ربنا يخليك ليا
واشوفك احسن واحد فى العالم كلة

منة:ياسلام اية الحب دا كلة

وراحت وقفت جمب احمد وعيونها ع ابنها

منة:هو سى كريم هياخد الحب كلة ولا اية مفيش حاجة لمامتة

احمد:ازاى بقا مش انتى الاجيبالى احلى ابن فى الدنيا

منة بزعل بدلع:ياسلام يعنى بتحبنى عشان انا ام ابنك بس

وراحت قعدت ع السرير وهى زعلانة
احمد نايم الوالد فى سريرة وراح قعد جمبها
منة دورت وشها

احمد وهو بيشيل شعر منة من ع اكتافها وباسها فى رقبتها

احمد:ازاى بقا انتى مراتى وحبيبتى وام ابنى
يعنى كل حاجة ليا فى الدنيا دى

منة:ياسلام اضحك عليا

احمد:طب غمضى عيونك

منة:لية

احمد:غمضى بس

منة:اهوة
وحطت ايديها ع عيونها وهى فرحانة ومتلهفة للهدية

احمد:فاتحى

منة:الله حلوة اوى
ربنا يخليك ليا
وباست احمد

احمد:عجبك

منة:طقم الماظ تحفة يااحمد
ربنا يخليك ليا


عند غادة

ياسمين:ياسلام وانتى صدقتى

غادة:بقول شوفت بعنية

ياسمين بضحكة استهزاء:والله العظيم انتى هبلة

غادة:لية بقا

ياسمين:يعنى هو الراجل كان بدأ يقربلك وتقربوا لبعض ومقابلات وفى الاخر تصدقى كلام زى دة وتغير معاملتك معاها وترجعى للصفر تانى

غادة:يعنى كنتى عوزانى اعمل اية يعنى بقولك شوفتة

ياسمين:شوفتى اية واحد قاعد مع واحدة فى كافتريا فى مكان عام وقاموا ركبوا العربية مع بعض عادى

غادة:هوا اية الا عادى
كل الا قولتلك علية عادى طب منى دى ويقعد معاها لية وتمسك ايدة ويركبوا العربية مع بعض

ياسمين:طب قوليلى انتى وفهمى بتاعك دة مش بتخرجوا مع بعض وتمسكوا ايد بعض
وبتقولى عادى اصحاب
مش لو البش مهندس شافك معاها ممكن يفهمك غلط صح وانتوا مفيش بنكوا حاجة

وبعدين انتى اية الا مخليكى مصدقة الا اسمة فهمى دة وهو سايب كل الا وراه وماشى حضرتة يراقب كريم
مش كدة الواد فهمى دة مش مطمناله

غادة:تقصدى اية

ياسمين:يعنى لية مش ممكن يكون فهمى دة قاصد يوقع مابنكوا

غادة:طب وفهمى هيعمل كدة لية

ياسمين:مش عارفة طب مايمكن بيحبك

غادة:يحبينى اية انا وفهمى زى الاخوات لا اكتر ولا اقل

ياسمين:والله انتى هبلة غادة لو البش مهندس انسان مش محترم زى مابتقولى وبتاع بنات طب ماهو كان ممكن يتسلى بيكى وعمرة ماعامل اى واحدة بقلة زوق ولا قلة ادب بل بالعكس الكل بيتكلم ع ادبة واخلاقة واظن حضرتك شوفتى

غادة:طب اعمل اية

ياسمين:اعدلى ياغادة مع كريم وظبطى الحكاية بقا

غادة:انتى شايفة كدة

ياسمين:اممم

فهمى اتصل بغادة
بس غادة مردتش علية

فهمى:الله مبتردش لية

وخطر فى باله انها ممكن تكون مع كريم

فهمى:معقول تبقا معاه
واتصل تانى بغادة بس غادة كانت قفلة من ناحيتة فعشان كدة مردتش علية

فهمى:اعمل اية

محمد:ها يافهمى مش نقوم نشتغل

فهمى:استنا بقا يامحمد

محمد:فى اية

فهمى:بتصل بغادة بس هى مبتردش عليا

محمد:طب مايمكن مشغولة

فهمى:ويمكن مع الا اسمة كريم

محمد:فهمى اهدى شوية انت عامل كدة لية مية مرة قولتلك شيل موضوع غادة دة من دماغك

فهمى بغضب:انت بتقول اشيل مين يابنى انت اتهبلت

محمد:لية يعنى غادة شكلها مش بتحبك وبتحب الا اسمة كريم

فهمى قام ومسك محمد من قميصة

فهمى بغضب وزعيق:انت بتقول غادة مش بتحب حد غيرى وعمرها ماهتبقا لحد غيرى حتى لو صل بيا انى اموت الا اسمة كريم دة

محمد زق ايد فهمى:ولية دا كلة الا بيحب حد مش بيعمل الا انت بتعملة يافهمى

فهمى:عمر ماحد حب الا الحب الا انا حبيتة لغادة ولا حد هيحبها زى مابحبها
غادة دى ملكى انا انا وبس وعمرها مهتبقا لحد غيرى

محمد:لما نشوف
وساب فهمى ومشا

فهمى بصوت عالى:بكرة تشوف يامحمد غادة دى عمرها ماهتبقا لحد غيرى
بكرة تشوف فهمى هيعمل اية عشان غادة

واتصل بغادة تانى بس غادة مردتش علية

فهمى بزعيق:ردى بقا ردى

غادة روحت البيت وكانت قعدة قدام المرايا بتسرح شعرها وبتفكر فى كل كلام ياسمين والكلام بيتردد فى ودانها

غادة:ياسمين معاها حق انا فعلا الابعمله دة هيضيع كريم منى

وافتكرت المعاملة الا كانت بتعملها لكريم

غادة:انا ازاى كان جيلى قلب اعملة كدة
انا اسفة ياكريم انا عمرى ماهعملك وحش
انا بس بزعل منك اصللك متعرفش انا بحبك قد اية
يارب تبقا من نصيبى

وقامت شغلت الكاسيت ع اغنية مش حب وبس

غادة:نفسى القى كلمة تانية غير بحبك كلمة توصفلك حنينى
نفسى اقولك وانت جمبى اية بحس ياحبيب قلبى وسنينى

ااااة نفسى ياكريم اقولك انى بحبك اااااااااوى والا فى قلب مش حب وبس ياكريم
دا اكتر من الحب كلمة بحبك دى قليلة عليك

وقامت فتحت الدولاب وطلعت منة الهدوم وبدات تشوف حاجة تلبسها لبكرة

تانى يوم الصبح

الام:صباح الخير ياكريم

كريم:صباح النور

ازيك يامنة

منة:ازيك ياكريم

كريم:امال احمد فين

منة:احمد نزل من بدرى ع شغلة

كريم:ربنا معاه
واخبار كريم الصغير اية

منة:الحمد لله نايم

كريم:ابقى بوسيهولى

منة:ماشى

كريم:انا رايح ع الشغل

الام:الله مش هتفطر

كريم:معلش الساعة بقت 8 انا اتاخرت

الام:طيب يابنى ربنا معاك
مع السلامة


غادة قامت من النوم وبصت فى المنبة لقت الساعة 8 و30

غادة:ياخرابى وقامت تجرى بسرعة
ولبست هودمها واتزوقت ونزلت تجرى

الام:غادة مش هتفطرى

غادة:متاخرة ياماما
بااااى

الام:اما اشوف اخرتك اية

غادة طلعت بسرعة ع الطريق وفضلت واقفة مستنية تاكسى وفضلت واقفة للساعة 9 وفينوفين لما لقت تاكسى

كريم كان فى الموقع

كريم:بش مهندس محمد هى البش مهندسة مجاتش

محمد:لا يابش مهندس زمانها ع وصول

كريم:ماشى

وفضل واقف ومستنى غادة وعيونة فى الشغل وع الطريق

وااااخيرا وصلت غادة الساعة 9 و10

غادة نزلت من التاكسى وظبطتت نفسها وخدت نفس عميق وخرجتة

وراحت وهى ع وشها نظرة حب ورضا لكريم

وهو نظرة غضب

العمال راحوا ع غادة عشان يسالهوا فى الشغل

العمال:يابش مهندسة فى شغل واقف.......

كريم رايح لغادة وهى عيونها ع كريم

كريم بغضب:اية الا اخرك كدة يابش مهندسة
انتى مش عارفة ان مواعيد الشغل الساعة 8

غادة:انا........

كريم قاطع كلام غادة

كريم بزعيق:انتى اية
غادة اتخضت
انتى مهملة فى شغلك ومش بتحترمى مواعيدك
ياريت معتش تاخير تانى

غادة عيونها اتملت بالدموع لان كريم زعقلها قدام
العمال

كريم:مخصوم منك 3 ايام اتفضلى ع شغلك

غادة نزلت دموعها ع خدها

كريم بص لقا غادة بتعيط قلبة اتقبض وزادت دقاتة
وعيونة رقة لدموع غادة

غادة دورت وشها وراحت ع شغلها وهى بتبكى

كريم فضل واقف مكانة وهو زعلان انة زعق لغادة وحرجها قدام العمال

كريم بينة وبين نفسة

اية الا انا عملتة دة انا ازاى ازعقلها كدة
وكمان اخليها تعيط

ونات قلبك وجعك لية عادى مش هى الا عوزة معاملة رسمية تاخد بقا
بعدين هى اتاخرت وانا مبحبش الهزار فى الشغل
انا مش غلطان
وماتزعل انا مهتم لية
عادى بس كدة احسن تستاهل

كريم كان بيقول الكلام دة وقلبة مش مطوعة برضة بس كبريائة مش سامحلة انة يعترف بغلطة

غادة مسحت دموعها وهى محرجة من الا كريم عملة وموجوعة منة اوى
وحاسة ان كل الا كانت بتحلم بية باظ فى لحظة ولحظة صعبة اوى

وبدات تدخل فى مود الشغل
وكل ماعيونها هى وكريم يجوا ع بعض يدورو وشهم بسرعة

غادة وكريم خلصوا شغلهم

وقفت غادة ع الطريق مستنية تاكسى

كريم راح وركب عربيتة وعدا من قدام غادة من غير مايبصلها ولا يعزم عليها انها تركب معاه زى زمان

كريم مشا بالعربية من قدام غادة ولا كانها واقفة

غادة بصت فى الارض وعيونها اتملت بالدموع

رورة
07-08-2010, 05:31 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 34

غادة روحت البيت وهى مضايقة جدا وطلعت ع اوضتها وقفلت عليها الباب ونامت ع السرير وهى بتعيط من الا عملة كريم وخيبة امالها فى انها تصلح العلاقة وراااااااااحت فى النوم

عند كريم الا روح البيت ومكنش طايق حد يكلمة وطلع ع اوضة ومرضاش يتغدا

رامز خبط ع باب اوضة كريم

رامز:ادخل

كريم:تعالى يارامز

رامز:مالك يامان

كريم:مالى انا الحمد لله تمام

رامز:والله عليا جيت من شغلك مبوز ومرضتش تتغدا معانا خير حصل حاجة فى الشغل

كريم:لا ابدا عادى

رامز:فى حاجة حصلت مع الا اسمها غادة

كريم سكت

رامز:مادام سكت يبقا فى حاجة حصلت قول بقا

كريم قام ووقف قدام البلكونة

كريم:مفيش زعقتلها قدام العمال وخصمتلها 3 ايام وخلتها تعيط و كانت مستنية تاكسى وانا عديت بالعربية من قدامها من غير مابصلها حتى

رامز:يامفترى وبتقول مفيش دا انت بهدلت البت

كريم:ماهى الا عايزة كدة يارامز مش هى الا كل يوم بتعملنى رسمى تشرب بقا
وبعدين انا كنت مغيوظ منها اوى

رامز:حرام عليك بس انت كدة زودتها كنت شوفها مالها

كريم:نعم انتى عوزنى اروحلها واقولها مالك بتعملينى وحش لية
لا طبعا

رامز:عيبك انك ياكريم واخد الموضوع كرامة ودة مش ينفع فى الحب

كريم:حب اية

رامز:ااة حب بلاش تكذب ع روحك ع الاقل لو هتكذب ع الناس كلها
انا نازل اشرب الشاى فى الجنينة

ورامز عند الباب ولسة كريم واقف قدام البلكونة

رامز:فكر فى كلامى ياكريم

رامز نزل الجنينة ولقا ايمان اختة بتنده علية

ايمان:رامز

رامز:ايوا ياايمان تعالى

ايمان بتردد:هو انت .......

رامز:انا اية لخصى

ايمان:طيب هو انت بتشوف فهمى

رامز:فهمى مين

ايمان:ابن انكل حسين

رامز:اااااااة لا مش بشوفة ولا عاوز اشوفة عشان الواد دة مش بينزلى من زور
وبعدين انتى بتسالى لية

ايمان:لا عادى بس معتش بشوفة فى النادى

رامز:ااااة مشغول من يوم ماشتغل فى الشركة مع باباه

ايمان:بجد هو بقا بيشتغل مع والدة

رامز:اممم

ايمان فرحت اوى

ايمان:طيب شكرا

رامز:ايمان ع فكرة فهمى بيحب واحدة

ايمان اتصدمت ووقفت فى مكانها

ايمان:اية

رامز:النادى كلة عارف انة بيحب واحدة معاه من صغرة ومش بيمشى غير معاها وع طول معاها

وساب ايمان ومشا
الاكانت لسة واقفة فى مكانها مصدومة من كلام رامز وعيونها اتملت بالدموع وعيطت وطلعت ع اوضتها

ايمان دخلت اوضتها تعيط
ايمان ببكاء:معقول يافهمى بتحب واحدة طب وانا ومين دى وشكلها اية الا خليتك تحبها
طب وانا انا اية بالنسبالة
هعمل اية اعمل اية.....

عند غادة الا صحت الساعة 6 من النوم
وبصت فى الموبايل لقت فهمى طلبها كتير

غادة قامت ولقت مى بتخبط ع الباب

مى:غادة ادخل

غادة:تعالى يامى

مى:مالك من ساعة ماجيتى من الشغل وانتى نايمة مالك

غادة:مفيش تعبانة بس من الشغل

مى:امممم

غادة موبايلها ضرب وكان فهمى

غادة:ثوانى يامى

مى:فهمى

غادة:ااة هشوفة عايز اية
ايوا يافهمى

فهمى:اية ياابلة فينك من امبارح

غادة:ورايا شغل يافهمى

فهمى:طب عاوز اشوفك

غادة:طيب اشوفك فى النادى

فهمى:ماشى سلااام

غادة:مع السلامة

مى:انتى هتقبلى فهمى

غادة:ااة لية

مى:لا بسال بس اصل بقالى كتير مش بشوفة

غادة:انتى لسة حطة الموضوع فى دماغك يامى

مى سكتت وعيونها دمعت

غادة رفعت وش مى

غادة:مى انسى فهمى

مى بصت لغادة نظرة حزن

غادة:متزعليش من الا انا بقولة لو كان عندى امل ان فهمى يحبك كنت قولتلك حولى بس صدقنى
فهمى مش بتاع حب

مى:هو بيحبك

غادة:يوووووو قولتلك مية مرة لا بحبة ولا بيحبنى افهمى بقا بس كل الموضوع ان فهمى مش بيحب حد خالص هو اتعود ع كدة الوحدة صدقينى يامى انا خايفة عليكى

مى:هحاول

غادة:ماشى انا هلبس ونزلة

مى:طيب انا تحت

غادة:ماشى

غادة لبست ونزلت لقت مى ومامتها بيعيطوا

غادة اتخضت:فى اية يامى مالكوا

مى:مفيش اصل احمد لسة ماكلمنا وقالنا انة مش هينزل اجازة دلوقتى

غادة:اممم طب ياطنط انتى زعلانة لية مش شغلة

الام:انا خلاص زهقت شغل اية دة الا يخلينى ماشفهوش حتى خالد مش ناوى يجى فى الاجازة انا خلاص انا مش عارفة انا خلفتهم لية

غادة:معلش ياطنط ربنا يرجعهم بالسلامة

الام:يارب

غادة بصت حواليها:امال ماما فين

مى:فى المطبخ

غادة طيب انا راحلها

وراحت لمامتها

غادة:ماما انا خارجة

الام:راحة فين

غادة:راحة النادى هشوف فهمى واتمشا شويا وارجع مش هتاخر

الام:طيب ياحبيبتى

وغادة خارجة

الام:غادة

غادة:ايوا

الام:ابوكى

غادة:مالة

الام:داخل ع السنة ولا حس ولا خبر انا قلقانة علية

غادة:هو مكلمكيش خالص

الام:لا

غادة:ولا كلم عمى

الام:برضة لا

غادة:طب ماتقلقيش انا هحاول اسال علية

الام:ونبى ياغاة اطمنى علية اخر مرة كان هنا كان شكلة مش عاجبنى

غادة:طيب باااى

الام:مع السلامة يارب استر

عند ايمان

ايمان:انا نازلة ياماما

الام:راحة فين

ايمان:راحة النادى

الام:طيب

عند منة

الاكانت بتنايم فى ابنها وبصت فى الساعة لقت احمد اتاخر

منة:هو اتاخر اوى كدة لية

وقامت طلبت احمد ع الموبايل

احمد:ايوا يامنة

منة:اية يااحمد التاخير دا كلة

احمد:انا فى الطريق

منة:ماشى
مع السلامة

ونزلت منة تحت

الام:هو احمد اتاخر لية يامنة

منة:انا كلمتة فى الطريق

الام:ربنا يجيبة بالسلامة
اما اقول للخدمين يحضروا الاكل

كريم نزل

منة:كريم محدش عاد بيشوفك

كريم:مفيش انتى عارفة الشغل وكدة

منة:وتخبار الشغل اية

كريم:الحمد لله قربنا نخلص المشروع

منة:ربنا معاك
اصلك معتش بتسال يعنى فين ايام زمان كنت كل يوم بشوفك من يوم ماجيت الفيلا هنا وانا معتش بشوفك خالص

كريم:معلشى الشغل بقا
امال كريم الصغير فين

منة:نايم

كريم:اااة ابقى بوسهولى

منة:طيب

كريم:انا خارج عوزة حاجة من برة

منة:لا شكرا

كريم:عن اذنك

منة :اتفضل

كريم مشا ومنة فضلت واقفة تبص علية

منة:غريبة مكنتش اعرف انه هيتغير اوى كدة من نحيتى لما اتجوز احمد


ايمان وصلت النادى ودخلت وقعدت مع اصحابها

ايمان:سلمى تعالى عوزاكى
عن اذنكوا

سلمى:فى اية

ايمان:انتى تعرفى البت الا مصاحبها فهمى

سلمى:اااة لية

ايمان:اسمها اية

سلمى:اسمها غادة

ايمان:طب انا عوزة اشوفها

سلمى:مش عارفة هى هنا ولا لا اصل مش بشوفها

ايمان:طب اشوفها فين غير النادى

سلمى:مش عارفة والله ياايمان

ايمان:طب انتى بتكلميها

سلمى:يعنى هاى بااة كدة بس

ايمان:معاكى موبايلها

سلمى:ااة

ايمان:طب كلميها وشوفيها فين وقوليلها تيجى النادى

سلمى:لية كل دة

ايمان:اعملى الا بقولك علية

سلمى :طيب

سلمى اتصلت بغادة وعرفت منها انها فى طريقها للنادى

سلمى:ممكن اعرف فى اية

ايمان:وانتى مالك
قوليلى هى حلوة

سلمى:اممم

ايمان:اية امم دى يعنى حلوة

سلمى:هتشوفيها دلوقتى
نروح بقا للجروب عشان ميزعلوش

ايمان:طيب

غادة وصلت النادى

وكانت بدور ع فهمى

سلمى:ايمان اهى الا هناك دى

ايمان:دى

سلمى:اممم

ايمان:طب اندهيه

سلمى:طيب غادة غادة

غادة ادورت ع الصوت وشورت لسلمى وراحتلها

غادة:مساء الخير

سلمى:مساء النور اتفضلى

اعرفك ايمان غادة

ايمان وغادة سلموا بعض

وايمان فضلت تبص ع غادة وتعاين كل حتة فيها

سلمى:اية يابنتى محدش بيشوفك لية

غادة:معلشى الشغل بقا

سلمى :ااة ربنا معاكى

موبايل غادة ضرب

غادة:ايوا يافهمى

ايمان اتنفضت من مكانها

غادة :انا فى النادى
ماشى سلاام

عن اذنكوا انا لازم اقوم

ايمان:لية فى حاجة

غادة:لا مفيش بس هشوف حد

ايمان:حبيبك

غادة ابتسمت:لا خالص دا صاحبى مش اكتر
عن اذنكوا
انا مبسوطة انى اتعرفت عليكى ياايمان

ايمان:وانا كمان مع السلامة خلينا نشوفك

غادة:ماشى
باااى

ايمان:باااى

سلمى:ممكن تفهمينى انتى طلبتى تشوفيها لية

غادة راحت لفهمى

فهمى:اهلا بالهانم الا مش بترد عليا

غادة:هى دى مقابلة

فهمى:امال عوزانى اقبلك ازاى وانتى من امبارح مش بتردى عليا

غادة:ااة انت جايبنى بقا عشان تسمعنى الاسطوانة دى

فهمى:لا خلاص وع اية
تشربى اية ولا نتعشا

غادة:لا هشرب عصير

فهمى:ماشى
وطلب مشروب

فهمى:اخبارك اية فى الشغل

غادة:الحمد لله تمام

فهمى:مش ناوية تسيبك من الشغل دة وتيجى تشتغلى معايا انتى خلاص كلة اسبوع وتطلع نتيجة مشروع التخرج

غادة:فهمى انا مش هسيب الشغل مع كريم

فهمى:نعم احنا مش خلاص سبنا الموضوع دة

غادة:لا يافهمى انا مش هسيب شغلى

فهمى:طب وكريم

غادة:انا مأجلة الموضوع دة

فهمى:يعنى اية مأجلة

غادة:يعنى مش مستعجلة فى الحكم علية

فهمى:نعم بعد الا شفتية بعينك

غادة:ااة

فهمى:انتى اية لااغيرك كدة هو حصلت حاجة
انتى مكنتش كدة من يومين دانتى كنتى بتتحيلى عليا اساعدك

غادة:خلاص يافهمى اقفل الموضوع دة بقا لو سمحت
بعدين انت شاغل نفسك بية اوى كدة لية
وممكن اعرف انت عرفت منين انة رايح يقابل واحدة

فهمى:عرفت وخلاص

غادة ضحكت ضحكة استهزاء:انت بتعمل كدة لية

فهمى:بعمل اية

غادة:ولا حاجة انا ماشية

وقامت وقفت

فهمى:انتى راحة فين اقعدى

كل دة وايمان وصاحبتها واقفين بعيد يبوصوا ع فهمى وغادة

غادة شدت ايديها :انا ماشية يافهمى

وسابت فهمى ومشت

فهمى قام وراها ومساكها من ايديها

فهمى بصوت واطى وهو ضاغط ع سنانة:قولتلك مية مرة لما نبقا مع بعض ماتبنيش وتقومى كدة

غادة زقت ايد فهمى:وانا قولتلك مية مرة معتش تمسك ايدى كدة

وزقت فهمى ومشت
وفهمى وقف يبصلها بغيظ

فهمى:ماشى ياكريم انا همحهولك ياغادة

ايمان:هو اية الا حصل

سلمى:ولا اعرف

غادة خرجت وهى مضايقة وركبت تاكسى وروحت ع البيت

عند البش مهندس محمد

محمد كان قاعد ع الكافتريا ولقا واحد صاحبة جاى علية

اسلام:اهلا مش معقول ازيك يامحمد
وسلموا ع بعض

محمد:اهلا يااسلام

اسلام:انت بتتشغل فين دلوقتى

محمد:انا بشتغل فى شركة لسة فاتحة جديد
وانت

اسلام:انا بشتغل فى شركة حسين جروب

محمد:بجد وعرفت توصلها ازاى

اسلام:عادى هما بيطلبوا مهندسين انت اية لا رماك ع الشركة الا انت فيها

محمد:هعمل اية النصيب

اسلام:طب لو قولتلك تيجى تشتغل معايا توافق

محمد:بجد فى شركة حسين جروب

اسلام:ااة

محمد:طب ياريت

اسلام:طب خلاص اعتبر نفسك اتعينت
هما طالبين مهندسين جدد

بس اهم شىء سيب الشركة الا انت فيها من بكرة

محمد:وانا موافق

اسلام:مبروك

عند فهمى
تليفونة ضرب

فهمى:ايوا يااسلام

يعنى هيسيب الشغل من بكرة
طب خلاص
يلا سلاام

لما اشوف هتعمل اية ياكريم
انا هخربها ع دماغك

رورة
07-08-2010, 05:32 PM
كُتب : [ 27-Jun-2010 - 06:48 AM ]



بسم الله الرحمن الرحيم


الحلقة 35


فى الصباح


غادة راحت ع الموقع


ولقت كريم قاعد ع الرمل وحاطط ايدة ع رجلية وشكلة زعلان اوى


غادة قربت من كريم وهى قلبها بينبض وتزيد دقاتة كل ماتقرب من كريم


غادة وقفت قدام كريم الا كان باصص فى الارض وزعلان


غادة:مالك يابش مهندس


كريم بصوت حزين:البش مهندس محمد ساب الشغل


غادة اتفجئت:طب لية


كريم:لازم يسافر هو عندة حق اية يربطة مع شركة لسة مبتدئة زينا اكيد اتعرض علية شغل احسن من كدة


غادة:اية الكلام الا انت بتقولة دة وبعدين واية يعنى لما يسيب الشغل حصل اية يعنى


كريم:حصل انة رابع مهندس يسبنا فى اسبوع ومش هنقدر نسلم المشروع فى معادة


غادة قعدت جمب كريم ع الرمل


غادة:اية الياس دة لا طبعا ان شاء الله هنقدر


كريم:ازاى؟ ومين الا هيعمل كدة؟


غادة :انا وانت


كريم بصلها


غادة وقلبها زادت دقاتة من كريم


غادة:ايوا انا وانت هو انت لية مستقل بيا انا متاكدة اننا لو حطيناايدنا فى ايد بعض هنقدر نخلص المشروع


كريم بكل ياس:مش هنقدر ازاى اتنين هيخلصوا مشروع زى دة عمرنا مهنقدر شكلنا هنقفل الشركة وكل الا حلمت بية هيضيع


غادة:لية مش هنقدر لو رتبنا نفسنا هنقدر وبعدين انا عمرى ماهتخلا عن الشركة دى عارف لية


كريم:لية؟


غادة:عشان دا حلمى زى ماهو حلمك وانا اتعودت انى لازم اتعب عشان احقق الا انا بحلم بية والحمد لله عمرى ماتعبت لحاجة وماتحققتش
وبما ان حلمنا زى بعض يبقا لازم نساعد بعض عشان نحقق حلمنا
لو عايز تتخلا عن الحلم دة امشى لوحدك بس سبنى احقق حلمى انا وادينى فرصة


اما لو عايز تحقق حلمك
ووقفت غادة قدام كريم وهو لسة باصص فى الارض


غادة:فهات ايدك فى ايدى واشدك ونقوم نتعب عشان نحقق حلمنا


ومدت ايديها لكريم


كريم رفع عيونة وبص ع ايد غادة وخد نفس عميق وخرجة


وابتسم ومد ايدة لغادة ومسكوا ايد بعض


كريم وغادة كان بيرتعشوا من جوا وقلبهم بينبض بسرعة


غادة ابتسمت وشدت كريم
وقاموا عشان يبدأوا شغل



عند فهمى
الا كان فى مكتبة ووصلتة اخبار ان كريم موقف الشغل فى الموقع


فهمى:اما اشوف ياغادة قريب اوى الشركة دى هتتقفل
واما اشوف انا ولا سى كريم الا انتى طالعالى فية دة



عند غادة


غادة:بش مهندس


كريم:ايوا


غادة:انا فكرت فى خطة عمل عشان ننجز شوية


كريم:طب تعالى نقف هناك وتشرحيلى اية الخطة


ومشوا وراحوا وقفوا بعيد عن العمال


كريم:ها اتفضلى


غادة:انا من رايىء اننا لازم نزيد شويا فى عدد العمال ونعمل فترات يعنى نمد شويا فى ساعات العمل


كريم:ازاى


غادة:يعنى عمال يشتغلوا من الساعة 7 صباحا للساعة 3 وعمال تنين من الساعة 3 للساعة 8


ها اية رايك


وكريم كان سرحان فى غادة وهى بتشرح وكان باصص ليها اوى وهى بتتكلم


غادة:بش مهندس


كريم:ها معاكى


غادة:اية رايك


كريم:ااة موافق


غادة:طيب يبقا حضرتك تروح تشوف موضوع العمال وانا هفضل فى الموقع


كريم:ماشى


كريم مشا وركب عربيتة وهو فى العربية


كريم:معقول فى بنات كدة عندهم كل الامل والطاقة دى يارتنى قابلتها من زمان اكيد كانت غيرت حاجات كتير فيا
انا مش عارف من غيرها كان زمانى عملت اية دلوقتى
هى دى الا انا كنت بحلم بيها انا عمرى ماهنسا ليها وقفتها جمبى ابدا


عند غادة الا تليفونها ضرب وكان فهمى


غادة:ايوا يافهمى


فهمى:انتى لسة زعلانة


غادة:فهمى انا ورايا شغل ومش فاضية دلوقتى


فهمى:شغل اية


غادة:اية شغل اية انا فى الموقع ووريا شغل كتير
لما اروح هكلمك سلاام


وقفلت


فهمى:غادة الوا


بتقفلى فى وشى ياغادة وشغل اية مش الشغل واقف هناك
اما اشوف الزفت دة الشغل هناك عامل اية



فهمى :لسة شغال والبش مهندسة لوحدها هناك وشغالة من نار
طيب ياغادة يعنى اعملك اية ااقتلهولك عشان تستريحى


ع العموم اتعبى واتهبدلى عمرك ماهتلحقى وساعاتها يبقا تشوف الشركة هتتدفع الشرط الجزائى للمشروع منين


عند غادة الا بعد ساعات طويلة وصعبة من الشغل


لقت كريم جااى ومعاه عمال كتير


غادة راحت ع كريم وهى فرحانة ومبتسمة


غادة:اية دا كلة


كريم:دول كفاية يابش مهندسة


غادة:طبعا


كريم بصلها نظرة اعجاب وابتسم
غادة حطت وشها فى الارض


كريم ابتسم لكسوفها


كريم:بش مهندسة


غادة:ايوا


كريم:هنعمل اية دلوقتى


غادة:دلوقتى هنقسم العمال


كريم:طب اتفضلى


كريم:كان يوم متعب اوى


غادة:امم بس الحمد لله حققنا فية حاجات كويسة


كريم:عارفة احلى حاجة فية هى اية


غادة:اية


كريم:اننا اتصلحنا


غادة ابتسمت:هو احنا كنا زعلانين


كريم:مش عارف
بس الخصم خلاص


غادة:ههههههه بجد


كريم:اااة بجد
دا انا لازم اصرفلك مكافاة


غادة:مكافاتى ان المشروع نسلمة فى معادة


كريم:ان شاء الله
هو احنا هنبات هنا


غادة:هههههه لا طبعا


كريم:طب مايلا نمشى
اتفضلى


غادة:يلا


غادة ركبت هى وكريم العربية وكريم وصلها


غادة:اتفضل يابش مهندس


كريم:معلشى اصل هروح انام لانى تعبت اوى وبكرة عندنا يوم اصعب


غادة:ااة ان شاء الله
بكرة الساعة 7


كريم:ان شاء الله اشوفك بكرة
مع السلامة


غادة:مع السلامة


غادة دخلت البيت


غادة:السلام عليكم


الام:وعليكم السلام


غادة:انا طالعة ياماما ع اما اخد دوش ياريت تكونى حضرتلى اكل لانى هموت وانام


الام:طيب ياحبيبتى
ع فكرة باباكى كلمنى النهاردة


غادة:بجد واية الا اخرة


الام:مفيش كان مشغول


غادة:كدة طيب
مش كويس


الام:ااة كويس


غادة:طب كويس
انا طالعة


عند كريم الا روح وهو فرحان اوى


الام:احضرلك الاكل


كريم:ياريت لانى جعان وعايز انام


الام:كريم من الحق سبوع كريم بكرة


كريم:بجد كويس انك قولتلى


الام:اوعى تنسا


كريم:هو انا اقدر الا كريم الصغير


غادة خدت دوش وقعدت قدام المرايا تسرح شعرها وفضلت تفكر فى كريم وتفتكر نظراتة وابتسمت لما افتكرت نظرتة لما جاب العمال


غادة:يارب يكون احساسى صح ياكريم


تانى يوم الصبح


كريم وغادة من الصبح فى الشغل وكان الشغل فى الموقع ماشى تمام


كريم:بش مهندسة


غادة:ايوا


كريم:انا بعزمك ع سبوع ابن اخويا النهاردة


غادة:بجد مبروك


كريم:الله يبارك فيكى
هتشرفينا


غادة:اكيد
بس لازم نروح بدرى


كريم:اكيد
هبقا افوت اخدك


غادة ابتسمت:اوكية



عند فهمى


الاب:ها يافهمى اكلم احمد بية


فهمى:ها لا يابابا


الاب:لية يافهمى


فهمى:عشان انا لسة مش مستعد
بعدين لما اخلص امتحاناتى


الاب: ماانت قربت تخلص
يابنى اخلص البنت ممكن تتخطب لغيرك
دى فرصة ارحمنى بقا


فهمى:انا قولت الا عندى
انا قايم اسبقكوا ع الحفلة


الاب:بقا كدة طيب يافهمى لما اشوف اخرتك اية


غادة روحت البيت ولبست فستان واتشيكت ع الاخر


ونزلت لقت كريم مستياها قدام البيت


كريم بص ع غادة ولقها زى القمر


غادة سلمت ع كريم وباس ايديها
وغادة متنحة قدام كريم
وفتحلها باب العربية وركبت
وكانت مبسوطة اوى



ايمان:ازي يافهمى


فهمى:ازيك ياايمان


ايمان:لية مش بشوفك


فهمى:مشغول فى الشركة


ايمان:فرحت اوى لما عرفت انك بتشتغل


فهمى:بجد طب كويس


ايمان:انت مالك


فهمى:مالى


ايمان:حساك مضايق


فهمى:لا انا كويس


كريم وغادة وصلوا


كريم :اتفضلى


غادة بابتسامة:شكرا


غادة دخلت مع كريم
والكل انتابة ليهم اوى
ووقفوا يبصوا عليهم


صابرين:من الا مع ابنك دى يامنى


الام:ولا اعرف


فهمى بص لقا غادة داخلة مع كريم


فهمى ولع نار وحاس انة عايز يقوم يشدها من ايديها ويضرب كريم
وكان متغاظ اوى


غادة كانت مكسوفة اوى لانها حاست بانبتاة الكل ليها هى وكريم وكانت حاسة كانها ماشية مع خطبها وكانت فرحانة اوى وحاسة انها بتحلم


رامز:ااة منك ياكريم امال لية لما بكلمك بتتنفخ عليا
والبت دى اية كل مرة بتحلو عن الا قبلها


كريم وغادة وصلوا عند مامة كريم


كريم:ماما اعرفك بش مهندسة غادة


الام:اهلا


غادة:اهلا ياطنط


الام:نورتينا


غادة:شكرا ربنا يخليكى


كريم مسك ايد غادة


غادة بصت ع ايد كريم واتفضت من جواها


وفهمى اتنفض من كانة لما كريم مسك ايد غادة وخد نفس من الغيظ وحاول يكتم غيظة



كريم:تعالى اعرفك ع احمد اخويا


غادة:ااة


كريم:احمد اعرفك بش مهندسة غادة


احمد:اهلا يابش مهندسة


غادة:اهلا بحضرتك
كريم ع طول بيكلمنى ع حضرتك


احمد بص لكريم وابتسم :والله


كريم:ااة فيها حاجة


احمد:لا عادى
منة تعالى اعرفك


منة:ايوا يااحمد


احمد:منة مراتى بش مهندسة غادة


غادة:ااة اهلا انا حضرت فرحكوا


منة:اهلا


غادة:مبروك


منة:الله يبارك فيكى


غادة:دى هدية بسيطة يارب تعجب... هو اسمة اية


منة واحمد وكريم فى نفس واحد:كريم


غادة بصت لكريم وضحكوا الاربعة وفضلوا واقفين يتكلموا مع بعض ويضحكوا


عند فهمى
الا كان حاسس انة عايز يقوم يولع فيهم


فهمى انسحب من الحفلة وركب عربيتة ومشا


فهمى بزعيق:بقا كدة ياغادة ماشى
انا هوريكم كلكوا
طيب ياغادة
عيشى وحبى بس عمرك ماهتبقى غير ليا


انا هوريكوا


وطلع موبايلة واتصل بحد


ايوا نفذ الا اتفقنا علية

رورة
07-08-2010, 05:34 PM
بسم الله الرحمن الرحيم


الحلقة 36


غادة هى وكريم كانوا ماشين فى الجنينة


غادة:شكرا اوى ع الوقت الحلو دة


كريم:نغير جو شوية بعيد عن الشغل ومشاكلة


غادة:عيلتك ظريفة ربنا يخلهملك


كريم:ربنا يخليكى


غادة فى بالها:يارب ابقا من العيلة دى
كريم فى بالة:يارب تبقى واحدة مننا


وبصوا لبعض وابتسموا


غادة وصلت عند بيتها


غادة:اتفضل


كريم:شكرا


غادة:كل مرة اقولك اتفضل ومبتدخلش


كريم:معلشى بس الوقت متاخر
مرة تانية


غادة:طيب لما اشوف


كريم:ان شاء الله مرة هاجى البيت عندك


غادة:وعد


كريم:وعد


وضحكوا الاتنين


كريم:اشوك بكرة
تصبحى ع خير


غادة:وانت من اهلة


غادة خدت نفس عميق وخرجتة وكانت مبسوطة اوى وماشية مبتسمة


فى الموقع


المقاول:انت متاكد من الاسمنت دة
لحسن تودينا فى دهية


الرجل:ياعم قولتلك متخافش
هو نفس الا انت كنت بتستعملة بس دا ارخص شوية
وباقى الفلوس ينفعك انت وولادك
ها هتشترى ولا فى غيرك يتمنا


المقاول:خلاص ياعم هاخد


الرجل:خلاص اتفقنا


وبعد ماخلصوا


الرجل طلع موبايلة
كلة تمام ياباشا



ومرت الايام وغادة اتخرجت ونجحت باأمتياز
والشغل فى الموقع ماشى كويس وغادة وكريم بيعملوا المستحيل عشان يلحقوا المعاد
وكل يوم بيشتغلوا من الصبح لبليل
لحد مابيتعبوا وبيروحوا مش شايفين قدامهم
ومع كل التعب دة غادة وكريم كانوا بيقربوا من بعض اكتر
واكتر وقتهم بيقضوا مع بعض فى الشغل وفى وقت الراحة بيقعدوا مع بعض ياكلول ويضحكوا ويتكلموا


اما فهمى


فبيحاول يقرب من غادة بس هى مشغولة وع طول مش فاضية
وبيقعد كل يوم ع البحر ساعة الغروب زى ماكانوا بيعملوا زمان
ويفتكروا ايامهم
وخلص جامعة ونجح وابوها بيضغط علية عشان يخطبلة ايمان بس هو رافض
وع طول بيزعل مع باباة بسبب الموضوع دة


عند منة واحمد


منة ع طول مع ابنها كريم ونجحت فى الكلية ولسلها اخر سنة وتخلص
واحمد ع طول مشغول فى قضاياة وكان كريم ع طول بيقعد مع ابن احمد والوالد كان بيحبة اوى
بس احمد يوم الاجازة بيقضية مع منة اوبنة وبيخرجوا يوم الجمعة يرحوا النادى
وحياتهم كويسة ومبسوطين


عند مى


كانت مشغولة فى مذكرتها وبتحاول تشغل نفسها عشان تنسا فهمى
بس اوقات كتير بتقبلة فى النادى وبيتكلموا مع بعض


اما ايمان


فمشغولة بفهمى اوى ومش ناوية تسيبة ابدا
وبتحضر كل حفلاتة وجابتلة هدية فى تخرجة
بس فهمى كان بيتمنا غادة الا تكون معاه
وايمان بتحاول تقرب فهمى منها


ومستغلية انشغال غادة بشغلها وبكريم
وفرحت اوى لما شافت كريم مع غادة يوم السبوع وحاست انهما بيحبوا بعض


غادة وكريم فى الموقع


كريم:انا مش مصدق نفسى اننا خلصنا المشوع قبل معاد التسليم ب3 ايام


غادة بصت لكريم وهى مبتسمة:مش قولتلك ان مفيش حاجة اسمها مستحيل
واننا لازم نتعب عشان نحقق لا بنحلم بية


كريم:انا مش عارف من غيرك كنت عملت اية


غادة:كنت قفلت الشركة


وضحكوا الاتنين


كريم:لا بجد انتى بعد ربنا السبب فى اننا نلحق نخلص المشروع


غادة اتكسفت وحطت وشها فى الارض


غادة:لو كنت لوحدى مكنتش هعرف اعمل حاجة
كل حد فينا محتاج حد تانى يكملة ويكمل معاه
وانت لاا كلمتينى وكملت معايا ولولاك مكناش وصلنا لكدة ولا اية


كريم ابتسم وفضل باصص لغادة نظرة اعجاب


غادة كانت مكسوف


غادة:امال هنعمل الافتتاح امتى


كريم:بعد بكرة ان شاء الله


غادة:ان شاء الله


عند فهمى الا كان فى مكتبة
وواحد دخل لة المكتب


الرجل:فهمى بية الافتتاح بعد بكرة يافندم


فهمى بغيظ:بقا كدة
سبهم ان شاء الله كريم دة هيروح فى ستين دهية
روح انت


بكرة تشوف ياكريم اما هديت المشروع دة فوق دماغك مبقاش انا


يوم الافتتاح


غادة كانت متشيكة ع الاخر


كريم:اية الحلاوة دى كلها


غادة بابتسامة كسوف:شكرا لذوقك


كريم:لا والله زى القمر النهاردة


غادة:ميرسى


كريم:ميرسى مشى النهاردة عملين حفلة كدة للشركة بمناسبة انتهاء المشروع وتسليمة
هاتيجى


غادة:اكيد مش انا المهندس المنفذ
فلازم اجى ولازم اسمع كلام مدير الموقع
ولا اية


كريم:ااة لازم لو كدة ماشى
اتفضلى


كريم طلع عشان يقول الكلمة


كل الناس بتصقف وغادة طبعا


كريم :شكرا
بسم الله الرحمن الرحيم


طبعا انا بشكر ربنا الاول لانة صاحب الفضل الا احنا فية
وبشكر كل مساعدى فى مجلس الادارة فى الشركة ع اننا اتعونا عشان شركتنا تقدم انجاز عظيم وانا قولت علية عظيم لان انا شايف ان اساس مستقبل اى بلد فى التعليم
وانا سعيد ان يكون اول مشروع ليا ولزملائى ع ارض الواقع تكون مدرسة لتعليم اولادنا


الكل طبعا صقف لكريم


اوقات كتير مننا بيجيلة اوقات من الياس ويظن انة غير قادر ع تحقيق اى حلم من احلمة حتى لو كان بسيط
انا مريت بالتجربة دى
بس الصراحة لقيت ورايا حد بيشد فى ايدى ورفض انى استسلم وتمسك بحلمة وحلمى ومد ايدة ليا وحطينا ايدينا فى ايد بعض
اقدملك المهندسة الا انا شايف ان هيبقلها شان كبير فى مصر
وهتقدم لبلادها الكثير
خلونى اقدملكوا المهندس التنفيذى للمشروع وصاحبة التصميم وليها الفضل بعد ربنا لوصولنا لهذا الشكل من المشروع


حيوا معى المهندسة غادة عزت


غادة قلبها اتنفض وزادت دقاتة وفضلت مكانها وبتبص لكريم وهى مش مصدقة نفسها


كريم :تعالى قومى


غادة قامت وهى رجليها بترتعش وقلبها بينبض بسرعة مش عارفة تقول اية


والكل كان بيصقفلها


غادة وقفت جمب كريم كريم شاورلها انها تتكلم فى المايك


غادة:هقول اية


كريم:قولى الا انتى عوزاها
يلا


غادة وقفت قدام المايك وهى خايفة اوى


غادة:احم بسم الله الرحمن الرحيم


الصراحة انا مش عارفة اقول اية
لان البش مهندس كريم وبصت لكريم
قال الا ممكن اى حد يحب يقولة


بس صراحة انا كنت عايزة اوضح حاجة بسيطة
هى انى مش صاحبة الفضل ولا حاجة ولا صاحبة المشروع
لانى لو مكنتش لقيت شركة تقف جمبى ودعمنى مكنتش وصلت لااى حاجة
فلولا الصراحة كل المهندسين الا اسسوا الشركة
ابتدأنا من المهندس كريم
والمهندس مصطفى
وحلمى واحمد مع حفظ الالقاب طبعا
مكناش انا بقيت مهندسة


وبشكر كل الا ساعدونا فى المشروع من عمال ومقاولين ومهندسين
وشكرا


طبعا الكل صقف


فهمى كان واقف بعيد يبص ع غادة وكان زعلان اوى ان غادة مش فاكرة فى الوقت دة وكان نفسة يكون جمبها بس الا جمبها البش مهندس كريم


طبعا اهل غادة وكريم كانوا موجودين
ووالدة غادة كانت فرحانة اوى وكانت بتتمنا ان ابوها يكون موجود وكانت بتبكى من الفرحة
وطبعا والدة كريم واهلة احمد اخوة
ومنة حتى ابنة كريم


كريم وغادة لما خلصوا غادة راحت لوالدتها حضنتها
وكريم راح لاهلة


وشال ابن اخوة


وكان يوم حلو اوى لغادة وكريم
ووحش اوى لفهمى

اسيـــــ خيالى ـــــره
07-08-2010, 08:53 PM
يلا يا عسل كملى بجد انا فرحااانه جدا ان صاحبه القصه رجعت كملتها يسلم رجوعك يا قمر وكملى وانا معاكى متابعه لانى بموووووووووووووت ف القصه دى وياريت اى قصه انتى كنتى نزلتيها والظروف الى حصلت منعت تكملتها تكمليها

رورة
17-08-2010, 03:14 AM
انا اسفة اوي يا بنات بس في ظروف حصلت فاماقدرتش اكمل القصة

رورة
17-08-2010, 03:52 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 37

كريم وغادة بعد ماخلصوا الافتتاح راحوا ع ياخت يسهروا فية وكانت معاهم كل زمايلهم فى الشركة

راحوا واتعشوا وقعدوا يرقصوا شوية وكان كريم مأجر الياخت ليهم

غادة خدت نفسها وطلعت ع سطح اليخت ووقفت تبص ع البحر وتشم الهوا
وجة من وراها كريم

كريم بصوت عذب:غادة

غادة غمضت عيونها ع صوت كريم
وادورت وراها وبصت لكريم

كريم قرب منها :وقفة لوحدك لية

غادة:مفيش تعبت من الدوشة فقولت اطلع اشم هوا

كريم:مبسوطة

غادة:اممم اوى
انا بحب البحر اوى لدرجة انى بنسا نفسى قدامة
تعرف انا نفسى اعمل فرحى ع البحر

كريم ابتسم:بجد
طب خلاص نعملة ع البحر

غادة استغربت من كلمة نعملة وبصت لكريم باستغراب
وكريم بص قدامة ع البحر وخد نفس وخرجة
كريم بص لغادة الا كانت لسة بصالة

كريم:فى اية

غادة:هااا مفيش
وبصت قدامها ولسة الكلمة بترن فى ودانها


احمد:اية ياحلمى قاعد لوحدك لية

حلمى:عوزنى اعمل اية يعنى

احمد:يعنى مابتقمش تقف معانا لية

حلمى:عادى

احمد:طب ماتعرفش كريم فين

حلمى ضحك ضحكة استهزاء:كريم فوق فوق اوى مظبط نفسة ع الاخر

احمد:انت بتقول اية فوق فين ومع مين

حلمى:فوق ع السطح مع المهندسة المحترمة غادة
امال لية كانت عملة عليا انا محترمة
ولا عشان هو معاة فلوس لا واحنا ريحين نزودهالة برئيس مجلس الادارة

احمد :قوم تعالى

وبدا يقوم فى حلمى

حلمى زق ايد احمد:سبنى يااحمد سبنى احسن ارميلك نفسى فى البحر

الكل وقف ع صوت زعيق حلمى وكريم سمع صوتة

كريم:اية الزعيق دة

غادة :مش عارفة

ونزلت غادة وكريم ع تحت

حلمى:بقولك ابعد عنى بقا سبونى بقا

كريم:فى اية ياحلمى

حلمى بص لكريم الا كان قلقان علية اوى وبص لغادة نظرة استحقار وسبهم ونزل تحت

كريم:هو فى اية يااحمد

احمد:ها مفيش سيبة ياكريم

كريم:اسيبة ازاى وهو فى الحالة دى

احمد:هو هيبقا كويس خلينا نرجع بس

كريم:طيب

ورجع الياخت وكلهم نزلوا ع البحر

احمد:انا هوصل حلمى

كريم:طيب انا هحصلك ع هناك
احمد:طيب

كريم:استنى ياغادة هوصلك

غادة:لا ياكريم خليك انت مع حلمى وانا ياسمين هتوصلنى

كريم:عشان ابقا مطمن عليكى

غادة:متخفش عليا

كريم:طيب ابقى كلمنى لما توصلى

غادة:طيب

كريم:مع السلامة
ااة انتى عندك اجازة 3 ايام عشان تستريحى

غادة:ماشى
مع السلامة

كريم:غادة كلمنى لما توصلى

غادة ابتسمت:طيب

وركبت مع ياسمين

وكريم راح مع احمد وحلمى

كريم:هو اية الاحصل يااحمد

احمد:مش عارف

غادة:شكرا اوى يايسمين تعبتك معايا

ياسمين:لا تعب ولا حاجة بس قوليلى كريم قالك حاجة

غادة:لا كنت حاسة انة عاوز يقول حاجة بس مقدرش او الوقت مسمحلناش

ياسمين:تعرفى باين فى عيونك اوى

غادة بلهفة:باين اية

ياسمين:هيكون باين اية حب طبعا

غادة:بجد ياياسمين باين علية

ياسمين:اممم اوى

غادة ابتسمت

ياسمين:انتى هتباتى هنا

غادة:هههههه لا نزلة باااى

ياسمين:باااى

عند فهمى

الاكان قاعد فى ديسكوا وبيرقص وبيشرب خمرة لحد ماوقع
والبودى جارد روحوة البيت

الام:فهمى مالة

البودى جارد:شرب كتير ياهانم

الام:شرب فهمى قوم

ونايموا فهمى ع السرير
وامة قلعتة الجزمة وقعدت جمبة وحسست ع شعرة و باستة فى جبينة

الام:نفسى اعرف اية الا تعبك اوى كدة يافهمى

عند كريم

الاوصل حلمى للبيت هو واحمد

كريم:مالك ياحلمى اية الاحصل

حلمى:انا تعبان وعايز اطلع انام

كريم:طب قول اية الاحصل بس

حلمى بزعيق:محصلش سبونى بقا

احمد:خلاص ياكريم سيبة يطلع ينام وبكرة نتكلم

كريم:طيب ياحلمى اطلع

احمد:يلا بينا احنا
كريم:يلا
وبص فى موبايلة

عند غادة
كان امها واحمد ومامتة قاعدين

غادة:مساء الخير

الجميع:مساء النور
الام:
تعالى ياحبيبتى

غادة:حمد لله ع السلامة يااحمد

احمد:الله يسلمك
مبروك مامتك بتحكلى عن المشروع الا عملتية

غادة:الله يبارك فيك

الام:اتعشيتى

غادة:اااة بس تعبانة وهموت وانام

الام:طيب ياحبيبتى يلا وخدينى معاكى لانى هموت وانام

غادة:تصبح ع خير يااحمد

احمد:وانتى من اهلة

الام:ها يااحمد اية رايك

احمد:فى موضوع غادة

الام:ااة

احمد:بصراحة مش هالقى احسن من كدة وهتقدر ظروفى وشغلى
بس هو هتوافق

الام:وهى هتلقى احسن من كدة فين
سيب الموضوع دة عليا
لما باباك يرجع من العذبة هفتحة فى الموضوع

احمد:طيب

غادة طلعت اوضتها وغيرت هدومها
ولقت موبايلها بيضرب

غادة لقيتة كريم

غادة:الوا

كريم:الوا
وصلتى

غادة:اممم

كريم:طيب ماكلمتنيش لية

غادة:كنت هكلمك بس قولت يعنى زمانك مع حلمى فاسيبك برحتك
هو عامل اية

كريم:يعنى سبناه ينام وبكرة ان شاء الله هشوفة ماله

غادة:اممم انت وصلت

كريم:انا فى جنينة القصر

غادة:وانت كمان عندك اجازة بكرة

وراحت نامت ع السرير وهى بتلعب فى خصل شعرها

كريم:ااة يعنى لسة مش عارف

غادة:ازاى يعنى

كريم:انا دلوقتى حاسس انى تعبان لكن مش عارف يمكن لما انام واصحا ان شاء الله بكرة ابقا كويس
فسيبها

وانتى

غادة:انا حاسة انى عايزة انام لااسبوع

كريم:يااااااة لدرجادى

غادة:اممم

كريم:ياكسلنة

وطلع الصبح وكريم وغادة بيتكلموا وغادة لسة ع نومتها ع السرير وكريم رايح جاى فى الجنينة

كريم:غادة

غادة:اممم

كريم:انا عندى اجازة من الشغل

غادة:عرفت ازاى

كريم:الصبح طلع واحنا بنتكلم

غادة قامت بصت ع البلكونة:اية دة دا بجد
طيب يلا عشان تنام

كريم:ماشى
هبقا اكلمك لما اصحا

غادة:طيب
تصبح ع خير

كريم:وانتى من اهلة

غادة حضنت التليفون ونامت ع السرير وسحبت فى النوم

وكريم طلع يجرى ع فوق

عند فهمى

الام:فهمى ياحبيبى

فهمى:ايوا ياماما

الام:انت عامل اية دلوقتى

فهمى:حاسس ان راسى هتنفجر

الام:اكيد مش جاى شارب وحالتك زى الزفت امبارح
قول ياحبيبى

وحط فهمى راسة ع رجل امة وهى بتحسس ع شعرة

الام:اية مزعلك اوى كدة

فهمى بخنقة:مفيش

الام:هو انا مش بعرفك من نظرتك يافهمى
فى حاجة مزعلك ومزعلك اوى كمان

فهمى:مفيش

الام:كل شوية مفيش
غادة مش كدة

فهمى سكت

الام:حصل اية

فهمى:مبيحصلش حاجة
بس بعدت عنى بقا ليها حياتها وشغلها
واخر حاجة ممكن تفكر فيها هى فهمى وممكن كمان متفكرش

الام:بتحبها يافهمى

فهمى:اوى ياماما
بس

الام:بس اية

فهمى:مفيش انا هقوم اخد دوش

الام:طب كملى

فهمى:انا هخد دوش ولا اقولك انا نازل البيسين احسن

ومرت 3 ايام بتوع الاجازة
وغادة وكريم كل يوم بيتكلموا يطمنوا ع بعض

وغادة رجعت الشركة

غادة:صباح الخير

ياسمين:ياصباح النور

غادة:ااة الشركة واحشتنى اوى

ياسمين:طبعا بقالك كتير اوى مدخلتهاش

غادة:هو البش مهندس كريم جة

ياسمين:من الصبح
وعامل اجتماع مع شركائة

غادة:ااة واحشنى اوى

ياسمين:ياسلام ع الحب


كريم كان فى مكتبة مع احمد ومصطفى وحلمى فى اجتماع ليهم

كريم:مصطفى انت ماشى تمام فى مشروعك
انت واحمد
بس ممكن اعرف حلمى متاخر لية

حلمى كان سرحان ومردش

كريم:حلمى

حلمى:هاا

كريم:اتفضلوا فى اية مالك ممكن تقولنا انت مش طبيعى من يوم الافتتاح

حلمى:مفيش

كريم:هو اية الا مفيش كل مانسالك مفيش
امال اية الا شغلك ومش مخليك واخد بالك من شغلك

حلمى:فى اية ياكريم انت هتعمل علينا رئيس مجلس ادارة ولا اية
متفوق احنا الا خلينك تبقا رئيس مجلس الادارة
مش كل شوية هتتحكم فينا كاننا بنشتغل عندك

كريم:حلمى مفيش محدش بيشتغل عندى هنا كلنا هنا من اصغر واحد لاكبر واحد بنشتغل مع بعض

حلمى:والله ماانا واخد بالى

كريم:فى اية مالك

حلمى:فى انى اتخنقت ومعتش عايز الشركة دى

احمد :نعم

مصطفى:اهدوا شويا ياجماعة

كريم:يعنى اية ياحلمى

حلمى:يعنى الا سمعتوة

مصطفى:ودا من امتى بقا

حلمى:من النهاردة
ونصيبى مش عايزة

وقام حلمى وطلع ورزع الباب وراه

احمد:انا هقوم اشوفة واعتبروة ولا قال حاجة

كريم:شوفة يااحمد مالة

مصطفى:انا مش فاهم الواد دة بقا عامل كدة لية

احمد:خلاص اهدوا انا هشوفة

واحمد راح لحلمى

احمد:فى اية ياحلمى

حلمى:فى انى تعبت من اوامرة كاننا بنشتغل عندة

احمد:حلمى احنا مش بنشتغل عند حد كلنا هنا شركا

حلمى:انت صدقت الكدبة دى احنا بنشتغل عندة تعرف لية
لانة هو االامعاة فلوس هو الاداخل بفلوسة
اما احنا فدخلين بااية ولا حاجة
خد مزانية الشركة كلها لمشروعة عشان يعملة ويطلع هو فى المؤتمرات يتكلم ويخطب ويوجة الشكر كلة لحتة بت ولا تساوا حاجة
اما اصحابة طظ

احمد:طب اهدا

حلمى:تقدر تقولى من يوم ما فتحنا الشركة دى خدنا منها اية خدنا كام مالاليم هو ولا همة لانة لو احتاج هياخد من رصيدة الا فى البنك
اما احنا فنتحرق نحتاج ومانلقيش

احمد:انت عمرك ماكنت كدة

حلمى:تعبت بقا تعبت من الظلم والمهانة تعبت

احمد:هو فين الظلم والمهانة دى ياحلمى

حلمى:الااحنا فية دة مهانة
عرفت فين المهانة

وسابة وخرج

احمد:اية الا غيرك كدة ياحلمى انت عمرك ماكنت كدة

يارب الحلقة تعجبكمhttp://vb.bnanet.com/images/smilies/clap_1.gif

رورة
17-08-2010, 04:02 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 38

ياسمين:ها ياغادة خلصتى

غادة:اة

ياسمين:طب يلا عشان اوصلك

غادة:لا انا هروح لوحدى

ياسمين:والله شكلك كدة مرتبة ع توصيلة من البش مهندس

غادة بابتسامة ودلع:حاجة زى دى

وسابتها وخرجت وراحت وقفت برة الشركا وعاملة نفسها بتوقف تاكسى
وكل شوية تبص وراها ع كريم
وبعدين لقيتة جاى فدورت بسرعة وهى قلبها دقاتة بتزيد وبينبض بسرعة

كريم لقا غادة واقفة فابتسام وكان فى طريقة ليها

جت عربية وقفت قدام غادة ونزل منها فهمى

غادة بزعل:فهمى

فهمى راح لغادة ومد ايدة :ازيك

غادة مدت ايديها هى كمان :الحمد لله انت عامل اية

فهمى:كويس مرواحة

غادة:اية اااة

فهمى:طب يلا

غادة:ااة طيب

وراحت تركب وهى مضيقة وبصت ع كريم الا كان كل نظراتة غضب وشك وغيرة
وراح عشان يركب عربيتة وغادة فتحت الباب وفضلت واقفة
كريم بصلها نظرة مش كويسة وسبها وركب عربيتة وسقها بسرعة

غادة ركبت وكانت زعلانة اوى

غادة فى بالها:دا وقتة يافهمى ياترى بيقول عليا اية دلوقتى اكيد فهم غلط ولة حق واقفتى كانى كنت مستيا فهمى اة اعمل اية انا بقا

فهمى:غادة غادة

غادة:هاا اية يافهمى

فهمى:انا هطلع ع مكان نتكلم فية شويا لازم اتكلم معاكى

غادة:طيب يافهمى

كريم كان فى عربيتة وكان متعصب اوى ودماغة بدوادى وجيب والف فكرة وفكرة بتخطر فى باله

كريم:هى ركبت مع الا اسمة فهمى دا لية
واكيد كانت واقفة مستنياة
بقا كدة ياغادة ياترى فى اية بينك وبينة


فهمى وغادة راحوا يقعدوا فى مطعم

فهمى:هتطلبى اية

غادة:ولا حاجة

فهمى:بقا كدة انتى اكيد جعانة

غادة:لا يافهمى هشرب اى حاجة وخلاص
ها فى اية

فهمى اضايق من طريقتها

فهمى:طيب هطلبلك حاجة الاول

وندة ع الجرسون وطلب مشروب لغادة ولية

فهمى:فى اية ياغادة مالك متغيرة لية اوى كدة

غادة بعصبية:مالى انا كويسة اهوة اية بشد فى شعرى يعنى

فهمى:لا مش بتشدى فى شعرك بس شكلك مضايقة
انتى لسة زعلانة من اخر مرة

غادة:لا يافهمى عادى ماتخدش فى بالك

فهمى:عاملة اية مع كريم

غادة:كويسين

فهمى:طب كويس ها قالك انة بيحبك

غادة استغربت من طريقة فهمى اول مرة يكلمها كدة ويسال ع موضوعها مع كريم

غادة:غريبة يعنى اول مرة تسالنى عنى انا وكريم

فهمى: لية يعنى مش بطمن عليكى

غادة:اطمن انا وكريم كويسين اوى

فهمى:طب كويس ربنا يوقفكم

غادة ابتسمت:انت بتهرج مش كدة

فهمى:لا والله بتكلم بجد

غادة:بجد يعنى انت خلاص مش زعلان عشان انا بحب كريم

فهمى:وهزعل لية يابت ياخيبة انتى انا بس كنت خايف عليكى بس هو شكلة بيحبك وانتى بتحبية

غادة:ااة انا بحبة اوى يافهمى
وانت؟ فى جديد

فهمى:يعنى

غادة:طب قول

فهمى:اخوكى بيحب

غادة:لا بجد مين

فهمى:ايمان

غادة:اية دا احكيلى اية لاا حصل

فهمى:محصلش حاجة بس انا وهى بنقابل بعض كتير وبنتكلم هى ظريفة وطيبة وحاسس انها بتحبنى
هى الا كنت بحلم بية
وكل الكلام كان موجهة لغادة بص فى عنيها وقال كلة الا حاسة تجاة غادة والا كان نفسة يقولة لها

هى انسانة رقيقة وجميلة جميلة اوى نفسى تكون هى اول واحدة عنيا تشوفها الصبح واخر واحدة
نفسى اخدها فى حضنى واقولها انى بحبها اوى
نفسى اشوفنى فى عنيها ع انى حبيبها مش صاحب وخلاص

نفسى اكون كل حاجة ليها فى حياتها
انا بحبها اوى ياغادة بحبها بجد
ويارتها تقدر ولا تعرف

غادة كل دة حطة ايديها ع خدها وبتبص لفهمى وهى مبتسمة

وحطت ايديها ع ايد فهمى

غادة:قولها يافهمى كل الا انت حاسة

فهمى:نفسى بس لما اتاكد الاول ان مفيش حد فى حياتها

غادة:والله البت دى امها دعيلها فى حد يحب حد اوى كدة يابختها بيك بجد

فهمى:بجد

غادة:اة والله

فهمى:انتى بعدتى لية ياغادة عنى

غادة:انا انا بجد اسفة يافهمى انا عارفة انى قصرت فى حقك وانت كنت ع طول بتحاول تقرب منى بس انا كنت ببعد بس والله غصب عنى الشغل وكدة بس انا اهوة فضيتلك

فهمى:ولو انشغلتى تانى

غادة:لا مش هحاول انشغل عنك
انا عارفة اننا بعدنا اوى ومعدناش زى زمان بس تعالى نبدا ومن جديد انا هحاول اعوضك كل الافات

بجد انا اسفة انا كنت وحشة معاك اوى الايام الافاتت
اية رايك نرجع نقضى يوم الجمعة مع بعض

فهمى:ونرجع نشوف الغروب مع بعض

غادة:ااة ياريت وحشنى اوى اشوفة معاك
بس وايمان

فهمى:مالها

غادة:مش هتقصر معاها احسن تزعل ولا تفتكر حاجة

فهمى:لا متخافيش

غادة:بجد

فهمى:انتى فاكرانى انى ممكن افضلها عليكى
مش معقول ابيع عشرة 13 سنة مقابل سنة واحدة ولا اية ياغادة

الكلمة دى كان فهمى يقصد بيها غادة

غادة:عندك حق اكيد

فهمى:خلاص نتعشا بقا ولا

غادة:لا نتعشا طبعا

غادة كانت حاسة انهاوحشة اوى فى حق فهمى وبتحاول تعوضة كل الا فاتة

كريم اتغدا وقعد وطول الوقت مع كريم ابن اخوة

احمد:كريم منسجم معاك يعنى

كريم:ااة بنلعب مع بعض

احمد:والولد بيجبك اوى ياكريم دا متعلق بيك اكتر منى

كريم:وانا اعملك اية بقا

احمد:متعملش خلاص تعالى ياكريم تعال لبابى

الولد مرضاش يروح لاحمد ومسك فى كريم ودور وشة

احمد:والله بقا كدة طيب خلية ينفعك

كريم ضحك:متوعلش اوى كدة

احمد:خلهولك

وخرج راح اوضة

غادة راحت تانى يوم الشغل ومكانتش عارفة هتفهم كريم ازاى انها ركبت مع فهمى

غادة:البش مهندس كريم جوا

السكرتيرة:اة يابش مهندسة اتفضلى

غادة خبطت ع الباب

كريم:ادخل

غادة دخلت

صباح الخير

كريم رفع عيونة ع صوت غادة

كريم:صباح النور
اتفضلى

غادة:شكرا اخبار الشغل اية

كريم:زى ماانتى شايفة لسة مجاش مشاريع جديدة

غادة:ان شاء الله هيجى شغل كتير

كريم:ان شاء الله

غادة كانت قعدة ومش عارفة تجيبها ازاى لكريم

غادة:تصور فهمى بية ابن حسين بية تعرفة صح

كريم:ااة ماله

غادة:اصل انا وفهمى اصحاب من زمان اوى من واحنا صغيرين انت شوفتة معايا امبارح احنا زى الاخوات بالظبط

كريم:وبعدين

غادة:هاا

كريم:انا مالى بالكلام دة يخصنى فى اية

غادة اتكسفت: ااة اقصد انة كان بيقولى ع شغل وكدة هيعملوا معانا

كريم:شكرا اوى ياغادة احنا مش هنروح نشحت الشغل

غادة:اية نشحت تقصد انى بشحت شغل للشركة

كريم:لا مقصدش بس.....ز

غادة:وقفت شكرا اوى يابش مهندس الفكرة وصلت عن اذنك

كريم:غادة غادة

ولسة غادة بتفتح الباب كريم حط ايدة ع الباب وعيونها كانت مليانة بالدموع

كريم:انا اسف

غادة:انا الا اسفة الظاهر انى تخطيت حدودى

كريم:لا متقوليش كدة انا عارف انتى تقصدى اية كويس اوى من الا قولتية

غادة بصت فى عيون كريم وكانت حاسة انة فهمها

غادة:بجد

كريم:ااة

غادة:يعنى مش فاهمنى غلط

كريم:لالا

غادة:ابتسمت
طب عن اذنك

كريم:اتفضلى

غادة فتحت الباب وخرجة

كريم:انتوا اصحاب وبس ياغادة مش كدة

غادة ابتسمت وادورت لكريم

غادة بابتسامة:اخوات زى الاخوات

ومشت ع مكتبها وكانت فرحانة اوى هى وكريم
ودقات قلبهم زادت

وكان نفسهم يقولوا لبعض انهم بيحبوا بعض اوى



كريم:مش هتنطق بقا

انا قدمها بنسا الكلام

بس خلاص انا هقولها

بس لما يجى الوقت المناسب

اكيد ها قولها

نكمل الحلقة الجاية

ويارب الحلقة تعجبكمhttp://vb.bnanet.com/images/smilies/bye.gif

رورة
17-08-2010, 04:04 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 39

فى الشركة

كريم كان عامل اجتماع

كريم:احنا ماشين بمستوى كويس كشركة هندسية لسة مبتدئة محتاجين شوية وقت

يعنى الا عايزنا نكبر فى يوم وليلة(وبص لحلمى)
دا عمرة طبعا ماهيحصل لازم نكبر بجهدنا وتعبنا وهيبقالنا اسم فى السوق ونقدر ننافس الشركات الكبيرة
اظن مفهوم كلامى
مشروع المدرسة الا قومنا بتنفيذة انا والبش مهندسة غادة خلص فى مدة كبيرة وبتعب بس الحمد لله خلصناة قبل معادة وسلمناة كامل والحمد لله المشروع اشتغل
لكن فى بعض المشاريع لسة وقفة محلها مبتتحركش لان المهندسين المسئزلين عنها مش بيشتغلوا
زى مشروع البش مهندس حلمى ولا اية

ولسة كريم بيكمل كلامة وفجأة دخلت الشرطة والكل اتفزع وقاموا من اماكنهم

الظابط:مين فيكوا كريم العزيزى

كريم:انا خير ياحضرت الظابط

الظابط:هاتوة

كريم:فى اية

الظابط:وفين غادة عزت

غادة بخوف:انا

الظابط:هاتوهم

العساكر مسكت كريم وغادة وشدوهم قدامهم

ومصطفى واحمد بيجروا ورا الظابط:فهمنا فى اية ياحضرت الظابط

الظابط:المدرسة الا انتوا بناتوها وقعت النهاردة الصبح ع دماغ الا فيها

كريم وغادة بصدمة بصوا لبعض وفى نفس واحد:اية

الظابط:ركبوهم البوكس

وغادة وكريم ركبوا وهما مصدومين من الاسمعوة

كان لسة حلمى واحمد وكل المهندسين واقفين مش بيتكلموا مصدومين

مصطفى:احنا هنفضل واقفين كدة يلا نروح وراهم

وطلعوا يجروا ع عربيتهم

زبيدة(مرات عم غادة):قولت اية

العم:والله مش هلقى احسن من غادة لااحمد وانتى عارفة هى قد ايو بنت مؤدبة وشاطرة فى شغلها

زبيدة:طبعا هو لو مفيش كدة كنت خطبتها لابنى يعنى افهم من كدة انك موافق

العم:طبعا

زبيدة:طيب انا هكلم لطيفة واقولها ولما غادة تيجى ابقا كلمها انت

العم:طيب انا رايح الاراضى

زبيدة:طيب مع السلامة

ونزلت للطيفة الا كانت بتشرب الشاى قدام التلفزيون

زبيدة:لطيفة كنت عايزاكى فى موضوع

لطيفة:خير يازبيدة

زبيدة:بصى ياستى انا وفارس اتفقنا اننا ناخد غادة بنتك لابننا احمد

لطيفة بصدمة:اية

زبيدة:اية مالك اتفزعتى كدة لية هو انتى مش موافقة ولا اية

لطيفة :لا ازاى بس لما ناخد راى غادة لاول

زبيدة:طبعا هناخد رايها وراى ابوها كمان ولا اية

لطيفة:ااة اكيد لازم

زبيدة:طيب انا طالعة فوق

لطيفة:طيب
يعنى هى كانت ناقصاكى انتى وابنك
ربنا يستر

غادة وكريم لسة فى طرقهم للنيابة

غادة كانت لسة مصدومة ومش ببتكلم

كريم بص لغادة

كريم:غادة غادة

غادة بصت لكريم

كريم:انتى كويسة

غادة هزت دماغها بااة

كريم:انا عايزك تطمنى انا هكلم احمد اخويا وهو ان شاء الله هيحلها

غادة هزت دماغها برضة وماتكلمتش

كريم:ردى عليا ياغادة

العسكرى:انزلوا يلا اخلصوا

وشد كريم وغادة من ايديهم
وكريم كان كل همة غادة وكل شوية يبص عليها وغادة كانها كانت فى دنيا تانية

العسكرى زق غادة كريم اتنرفز علية

كريم بزعيق:براحة عليها

العسكرى:امشى قدامى
اقعدوا هنا ع لما اشوف الباشا

كريم قرب من غادة وبدا يحسس ع ايديها
وغادة كانت سندة راسها ع الحيطة ومش بترد علية

كريم:غادة سمعينى صوتك اتكلمى متقلقنيش عليكى كفاية الاانا فية

ولقا اصحابة جم

مصطفى:ها ياكريم فهمت الموضوع بالظبط

كريم:لسة وصلينا ومدخلناش
انا قلقان اوى ع غادة شكلها تعبان

مصطفى:اطمن تلقى من الصدمة بس اهم حاجة الا انتوا فية يعدى ع خير

كريم:مصطفى كلم احمد انا محتاجة اوى

مصطفى:طيب

كريم:وانت يااحمد روح المشروع وشوف اية الا حصل وطمنى

احمد:حاضر بس لما اشوف هتعمل اية جوا

كريم:لا روح انت يلا

احمد:طيب هرجعلكم

مصطفى:انا هكلم احمد ومتقلقش

كريم:انا قلقان ع غادة

ولقا واحد معدى شايل كوباية وشاى وكدة

كريم:لو سمحت هات كوباية ماية هنا

الساعى:اتفضل

كريم خد الكوباية

كريم:غادة خدى اشربى
وشرب غادة شوية ماية

مصطفى:دى محتاجة تفوق بشوية ماية ع وشها

كريم :انت شايف كدة

مصطفى:ااة دى تقريبا غايبة عن الوعى

كريم رش ايدة بشوية ماية وبدأ يحسس ع وش غادة بالماية

غادة بصت لكريم

كريم:انتى كويسة

غادة:اممم

كريم:طب اتكلمى سمعينى صوتك

غادة:انا كويسة ياكريم

كريم:طب الحمد لله قلقتينى عليكى اوى

مصطفى:انا هروح اكلم احمد

كريم:بسرعة يامصطفى

غادة:هما هيعملوا فينا اية

كريم :ولا حاجة هياخدوا اقولنا وهنشوف النيابة هتأمر باية

غادة اتملت عيونها بالدموع

كريم:لا انا مش عايز اشوف دموعك دى

غادة :ايدى وجعتنى من الكلابشات دى

كريم:وجعتك من الكلبش ولا عشان جمب ايدى

غادة بصت لايديهم وابتسمت:لا يعنى هى ايدك مش بتوجعك

كريم:الا مهون عليا الوجع ان ايدك جمب ايدى

غادة اتكسفت وبصت فى الارض

كريم:انا مش عايزك تقلقى خالص كل شىء هيبقا تمام

كريم كان بيحاول يخرج غادة من الا هى فية

مصطفى:انا كلمت احمد وهو فى الطريق

كريم:طب كويس
شوف احمد عمل اية

مصطفى:طيب
انتى عاملة اية ياغادة

غادة:انا الحمد لله كويسة

مصطفى:طب الحمدلله هشوف احمد

وطلع العسكرى من عند وكيل النيابة

العسكرى:كريم رياض عبد العزيز

كريم اتفزع من مكانة هو وغادة

كريم:ايوا

العسكرى :قوم ادخل للباشا

غادة مسكت فى كتف كريم:كريم انت رايح فين

كريم طبطب ع ايديها :متخافيش انا مش هسيبك بس هيحققوا معايا اطمنى

وفك العسكرى الكلبش من ايد كريم وقفل ع ايد غادة

وغادة وكريم بصين لبعض وعيونهم مليانة بالدموع وكريم كان بيحاول يتمالك نفسة
ودخل لوكيل النيابة


نكمل الحلقة الجاية

يارب الحلقة تعجبكمhttp://vb.bnanet.com/images/smilies/mad.gif

رورة
17-08-2010, 04:09 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 40

كريم دخل لوكيل النيابة

وكيل النيابة:اتفضل
اسمك وسنك ومهنتك؟

كريم: اسمى كريم رياض عبد العزيز
السن 26 سنة
المهنة مهندس

وكيل النيابة:ماهو اقوالك فيما هو منسوب اليك؟

كريم:حضرتك انا لغاية دلوقتى معرفش هو فى اية بالظبط

وكيل النيابة:والله يعنى متعرفش ان المدرسة الا حضرتك بانتها ادهت ع دماغ الا فيها

كريم سكت وحط وشة فى الارض

وكيل النيابة:ها مسمعتش صوتك

كريم:ايوا حضرتك

وكيل النيابة:ممكن تقولى اية اقولك فيما هو منسوب اليك

كريم: اقوالى انى بنيت المدرسة باحسن المواد البنائية ومعرفش الخلل الا حصل دة ناتج عن اية
وكان فى مقاول هو الا مسئول عن المواد البنائية مش انا

وكيل النيابة:هنعرف دة ناتج عن اية بس لما يوصلنا التقرير

عند غادة

الا كانت قعدة برة قلقانة ع كريم
ووصل احمد اخو كريم ومعاه مصطفى واحمد زميلهم

مصطفى:ها ياغادة كريم دخل

غادة:ااة

احمد:بقالة قد اية جوا

غادة:كتير
انا قلقان اوى

احمد :انا مش عايزك تقلقى قولى كل الا تعرفية
وهيدخل معاكى الاستاذ رشدى المحامى

غادة:طيب

بش مهندس احمد هو اية الا حصل فى الموقع

احمد:الاحصل ان جزء كبير من المبنى وقع وللاسف كان فية طلاب

غادة:اية وحصل لحد حاجة

احمد:فى اصابات و 3 فى حالة خطرة

غادة:اية وعيونها دمعت وبصت للسما
يارب استر

عند كريم

وكيل النيابة:يعنى دى كل اقوالك

كريم:ايواا حضرتك

وكيل النيابة:طيب اتفضل امضى هنا

كريم قام عشان يمضى

وكيل النيابة:اندهالى يابنى ع المتهمة التانية

كريم بص لوكيل النيابة بغيظ ع كلمة متهمة

كريم:مش عندكوا فى القانون المجرم برىء حتى تثبت ادانته ولا اية

وكيل النيابة بابتسامة غضب: انتوا خلاص بالنسبالى ثبتت ادانتكوا
خودة ياعسكرى

كريم كان مش طايق وكيل النيابة والعسكرى شد كريم من ايدة وهو لسة عيونة ع وكيل النيابة الا كان مازال مبتسم ابتسامتة

العسكرى:غادة عزت

غادة اتنفضت من مكانها

وبصت لاحمد اخو كريم

احمد:متخافيش زى ماقولتلك والمحامى معاكى

غادة وهى دخلة قابلت كريم

العسكرى:خليكى هنا

ووقفت ع الباب

وكريم خرج

غادة:كريم

كريم:متخافيش قولى كل الا تعرفية

العسكرى:ادخلى

غادة دخلت وهى وكريم بيبصوا لبعض

وكيل النيابة:اهلا اتفضلى

اسمك وسنك ومهنتك

غادة بصوت مرعوش:غادة عزت
23 سنة
مهندسة

وكيل النيابة:اية اقوالك فيما هو منسوب اليكى؟

غادة بصت للمحامى والمحامى هزالها راسة عشان تاجب

غادة:كل الا اعرفة انى والبش مهندس كريم استعملنا مواد بناءية مصرح بيها وكان فى مقاول مسئول عن كدة

وكيل النيابة:يعنى بتلبسوا التهمة للمقاول

المحامى:حضرتك انا برفض اتهم موكلتى بمحاولة تلفيق التهمة بالمقاول

وكيل النيابة: بعد اذن حضرتك ممكن اشوف التوكيل

المحامى:حضرتك البش مهندسة لسة هتعملى توكيل

وكيل النيابة:يعنى حضرتك حاضر مع المتهمة بدون توكيل
اتفضل اخرج

المحامى:نعم

وكيل النيابة :الا سمعتة اتفضل وحضرتك عارف القانون لما تبقا تعملك توكيل ابقا حضرتك احضر معاها
اتفضل

المحامى قام وخرج برة

وغادة كانت عيونها ع المحامى ومليانة بالدموع

وكيل النيابة:ها اتفضلى جوبى

كريم لقا المحامى خارج

قام يجرى علية

كريم :ها يااستاذ رشدى

المحامى:وكيل النيابة دة رخم جدا
طردنى لانى معيش توكيل

كريم:اية طب والعمل

المحامى:لازم البش مهندسة لما تخرج تعملى توكيل

احمد:متقلقش ياكريم

كريم:يعنى اية مقلقش وكيل النيابة شكلة عايز يلبسنا التهمة وخلاص

المحامى:كريم انا لازم اقعد معاك انت والبش مهندسة ونتكلم فى كل حاجة عشان اكون ملم بالقضية
لما نشوف وكيل النيابة هيؤمر باية وبعد كدة هطلب امر بالزيارة

كريم:زيارة
يعنى ممكن نتحبس

المحامى:لازم نتوقع كل شىء

وكيل النيابة:اتفضلى امضى هنا

غادة قامت تمضى وهى بترتعش

وكيل النيابة:اكتب يابنى
امر وكيل النيابة واكتب اسمى بحبس كل من كريم رياض وغادة عزت 4 ايام ع ذمة القضية

غادة اتصدمت وحست انها راحت دنيا تايية ومكنتش فى وعيها

وكيل النيابة:خدها يابنى

العسكرى شد غادة من ايديها
وهى كانت مصدومة

كريم اول ماشاف غادة قام يجرى عليها

كريم :غادة

غادة بصت لكريم واغما عليها

كريم بصراخ:غادة

نكمل بعد شوية
واسفة ع التاخير

عآشقهـ مجروحهـ
17-08-2010, 09:03 AM
ميرسي يا قمرررررررررررررررررررر

كملي بسرعة بلييييييييييييييييييييييييز

انا متابعة معاكي

اسيـــــ خيالى ـــــره
17-08-2010, 06:00 PM
الحمد لله ظهر الحق وزهق الباطل ان الباطل كان زهوق بالله عليكى مش تتاخرى تاااااااااااااانى ولو هتتاخرى قولى ليا عشان اكملها معاكى طول فتره غيابك يا عسل وع فكره القصه حلوه جدا وليها توابع ف مش تتاخرى

رورة
23-08-2010, 04:05 AM
معلش يا بنات اصلي الكمبيوتر كان بيتصلح علشان كان بايز سامحوني

ŁǿήêŁy Ģ!яŁ
24-08-2010, 02:43 PM
يااااااا انهااااااااااااار كملى يا بت كملى يلا بسرعة
انا متبعاها انا خلصتها كلها النهاردة
عايزة اعرف الباقى بسرعة
يلا ممتاخريش بالله عليكى
عايزة اعرف الجديد ضرورى
متتاخريش والنبى
سلااام

رورة
24-08-2010, 05:39 PM
حاضر حاضر يا عسل اديني هكملها

رورة
24-08-2010, 05:44 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 41

غادة وكريم كانوا قعدين فى اوضة

غادة فتحت عيونها ع كريم الا كان بيفوقها وحاطط ايدة ورا راسها

كريم:انتى كويسة

غادة قعدت كويس:احمم ااة

كريم:انا مش عايز اشوفك كدة لازم تجمدى شويا

غادة عيونها اتملت بالدموع:اجمد اية ياكريم احنا هندخل السجن
معقولة احنا غلطنا اااة اكيد غلطنا واستعملنا مواد بنائية غلط اكيد لما استعجلنا

غادة بدأت تتكلم بعصبية وتطغط ع ايديها

كريم مسك ايد غادة

كريم:ممكن تهدى شويا

غادة بعصبية وبكاء:لالا اكيد احنا السبب ااة احنا هنتسجن خلاص

كريم بزغيق:قولتلك اهدى

وزق غادة

غادة بصت لكريم وبكت

كريم حاول يبلع غضبة

وحضن غادة وهى كانت بتبكى

كريم:انا مش عايز اشوفك كدة ابدا لازم تعرفى انى عمرى ماهسيبك كدة

غادة ببكاء:كريم انا مش عايزة ادخل السجن

كريم:اطمنى ياغادة مش هتدخلى السجن

كريم مسك بايدة وش غادة ومسحلها دموعها

كريم:مش عايز اشوف الدموع دى تانى

غادة هزت دماغها وهى مبتسمة بموفقة

كريم:اوعدينى

غادة:اوعدك

احمد اخو كريم دخل عليهم الاوضة

احمد:مساء الخير
ازيك ياغادة دلوقتى

غادة:الحمد لله

كريم:ها يااحمد هيحصل اية دلوقتى

احمد بزعل:للا سف ياكريم النيابة امرت بحبسكم ع زمة القضية 4 ايام

كريم :يعنى اية

احمد:هيرحلكوا دلوقتى ع السجن

غادة:اية سجن

احمد:للاسف ااة ع فكرة ياغادة اهلك برة وعايزين يشوفوكى

غادة:اية اهلى

احمد:ايوا
هما هيدخلوا دلوقتى

واحمد قام يشوف اهل غادة
وكريم قام وراه

كريم:احمد عايزك شويا

احمد:طيب ياكريم جيلك

احمد فتح الباب لاهل غادة

والدة غادة وابن عمها احمد وعمها دخلوا لغادة
ووالدتها جرت عليها وحضنتها وهى بتبكى

الام:عملة اية يابنتى

غادة ببكاء:الحمد لله ياماما

احمد:متقلقيش ياغادة احنا معاكى وهنقوملك احسن محامى

غادة:انا هعمل توكيل لمحامى البش مهندس كريم هو الا هيمسك القضية

الام:ربنا يسترها شوفتى اخرت الشغل اية

العم:مش وقتة الكلام دة

غادة:انا والله والبش المهندس معملش اى حاجة ولا نعرف اى حاجة

احمد:احنا عارفين ياغادة مش لازم تحلفيلنا

عند كريم

احمد:انت تبقا اتجننت فاهم يعنى اية تشيل القضية لوحدك

كريم:ميهمنيش اهم حاجة ان غادة متدخلش السجن

احمد:كريم مش وقتة الجدعانة والحنية والحاجات دى

كريم:انا خلاص خدت قرار

احمد:تبقا اتجننت ياكريم افهم
فاهم يعنى تعمل الا انت عوزة يعنى لو لا قدر الله اتحكم عليك فى القضية هتشيل الحكم كلة لوحدك لكن لو معاك حد هيشيل معاك افهم بقا

كريم:انا ابقا اتجننت لو فكرت بالطريقة دى وسبتها تدخل السجن عشان تقسمنى الحكم انا لو هموت عمرى ماهحط غادة فى وضع زى دة

وبص ع غادة الا كانت بتتكلم مع اهلها

هى متستهلش كل البهدلة دى
وبص لااحمد تانى

وبعدين دى بنت فاهم يعنى اية تدخل السجن

احمد:كريم قدامك 4 ايام رجع نفسك فيهم

كريم:لا انا مش هستنا 4 ايام شوفلى وكيل النيابة

احمد:وكيل النيابة هيرفض يسمع اقولك غير بعد 4 ايام
والله اعمل يمكن يحصل جديد وتطلعوا انتوا الاتنين

كريم:تفتكر

احمد:مفيش حاجة بعيدة عن ربنا

ودخل العسكرى

العسكرى:الزيارة انتهت

كريم:هيحصل اية دلوقتى يااحمد

احمد:هيرحلوكوا ع السجن
متقلقش انا مش هسيبك

الام:خلى بالك من نفسك ياضانايا

غادة:طيب خلى بالك من نفسك انتى بس

الام خرجت وهى بتبكى وغادة كمان

احمد:خلى بالك من نفسك

غادة:خلى بالك من ماما يااحمد

احمد:مش عايزك تقلقى
فكرى فى نفسك وبس

عند فهمى

فهمى:انت بتقول اية
اتحبست

المحامى:ايوا يافهمى بية
4 ايام ع ذمة القضية

فهمى بعصبية:وهى مالها

المحامى:حضرتك هى المهندس المنفذ يعنى بيقع عليها المسئولية

فهمى بزعيق:انا مش لما سالتك قولتلى انها بعيدة عن المسئولية والا هيشلها الزفت التانى

المحامى بخوف وصوت مرعوش:ايوا يافندم بس مكنتش اعرف انها مسئولة فى الشركة

فهمى:والله مكنتش تعرف وادتدها فى ستين دهية وتقولى مكنتش اعرف
قوم غور من وشى

المحامى قام يجرى وهو مرعوب

فهمى:انت

المحامى:ايوا ياباشا

فهمى:اتصرف وزى ماورطها تخرجها
شوفلى الزفت المقاول دة راح فين

المحامى:اوامر حضرتك

فهمى:ااة واعملى طلب زيارة عايز اشوفها بكرة

المحامى:حاضر

فهمى:غور

كل الا خططلة باظ بسبب الا غبية الا بيشتغلوا تحت ايدى
اغبية مش هعرف اخلص منك ياكريم
وخدها معاك فى كل حتة

وزق بايدة كل الا كان ع المكتب

عند غادة وكريم

غادة وكريم كانوا فى عربية البوكس وراحين السجن

كريم كانت عيونة ع غادة واخد قرار انة يشيل القضية لوحدة

غادة كانت بتفكر فى الا مستنيها وياترى اية الا هيحصلها فى الحبس

كريم وغادة وصلوا

العسكرى:انزلوا

غادة كانت ماشية مرعوبة

العسكرى:خليكوا هدى خبر للظابط

وبعد شويا خرج الظابط من اوضة

الظابط:فك الكلابشات دى يابنى


العسكرى فك الكلابشات

الظابط:تعالوا ادخلوا

كريم وغادة بصوا لبعض وهما مستغربين ودخلوا

الظابط:اتفضلوا

كريم:هو حضرتك تعرفنا

الظابط بابتسامة:اااة انا كنت زميل احمد واعرفة

كريم:بجد

الظابط:ااة انا مش عايزكوا تقلقوا انا مش هبيتكوا فى السجن
ع الاقل يوم ورديتى بس معرفش بكرة بقا هتعملوا اية

تقدروا تقعدوا فى اوضة جمبى تستريحوا فيها لحد بكرة

كريم:انا مش عارف اشكرك ازاى

الظابط:متقولش كدة احمد لية جمايل كتير عليا
اتفضلوا

كريم وغادة دخلوا اوضة تانية وسبهم الظابط
وبعد شويا العسكرى دخل باكل ليهم

كريم:شوفتى ربنا سهلها ازاى

غادة:ااة ربنا يستر بكرة

عند كريم فى البيت

احمد دخل البيت والعيلة كلها كانت قعدة مستنياه

احمد اول مادخل

الام:كريم فين

احمد:النيابة امرت بحبسة

الام:اية اتحبس وسبتة وجيت

احمد:وانا المفروض كنت اعمل اية هقعد معاه فين

الام:تقعد فين اية سبت اخوك يدخل السجن يااحمد

احمد:ماما القضية مش سهلة

الام:انا ماليش دعوة هتولى ابنى

رامز:اهدى ياطنط

صابرين:تعالى يامنى اقعدى

وسندتها بايدها

الام زقت ايدها

الام بصراخ وبكاء:هتولى ابنى كلملى اخوك طارق وعمك احمد هما هيسبوا الواد يروح منى

الجدة بزعيق:اهدى بقا

الام:مش ههدى غير لما اشوف ابنى

احمد:طيب ياامى بس اهدى

وندة احمد ع الخدامة هاتى كوباية ليمون بسرعة

الام:مش عوزة حاجة انا عايزة كريم

احمد طلع اوضة ومنة طلعت وراه

منة:احمد كريم عامل اية

احمد:الله يكون فى عونة

منة:طب هى القضية صعبة

احمد:ااة وكريم عايز يشلها لوحدة ويخلى مسئولية البش مهندسة الا معاة

منة:اية يشلها لوحدة
طب وانت هتعمل اية مفيش قدامنا غير المقاول لازم نلقية هو الا كان مسئول عن المواد البنائية ووجودة هيغير القضية

منة:ان شاء الله هتلقوة بس اهدى انت

احمد:اهدى ازاى وان شايف كريم بيغرق وانا واقف اتفرج

منة:وانت فى ايدك اية

احمد:لا فى ايدى كتير

عند كريم وغادة

غادة نامت من كتر التعب
وكريم كان بيشري سجاير وبيفكر فى القضية ورايح جاى فى الاوضة

عند فهمى

الا كان لسة سهران فى الشركة ونايم ع الكنبة وماسك صورة غادة

فهمى:انا السبب فى كل الا انتى فية دلوقتى
بس زى مادخلتك فيها لازم اطلعك منها


عند احمد

الاكان قاعد فى كتبة بيفكر فى القضية وبيدور فى كتبة

وطلع ورقة وقلم

بسم الله الرحمن الرحيم

اقدم انا القاضى:احمد رياض عبد العزيز
استقالتى من المنصب القضائى

احمد كان بيكتب استقالتة وهو بيبكى

ومنة دخلت علية

منة:احمد اية الا مصاحيك لغاية دلوقتى

احمد:مفيش

منة قربت من احمد وحطت ايدها ع كتفة وبصت فى الا بيكتبة

منة:اية دة يااحمد

احمد:استقالتى

منة:اية استقالة اية

احمد:انا هستقيل وهترفع عن كريم

منة:احمد دا قرار سريع فى وقت غضب بلاش تاخدة عشان متندمش علية

احمد:اندم ع اية عشان هقف جمب اخويا

منة:انت هتقدر تقدملة اية ما المحامين كتير واستاذ رشدى احسن محامى فى مصر كلها

احمد:انا هترافع عن اخويا وانا خلاص خدت قرار

منة:يعنى اية هتتنازل عن كل الا انت وصلتله بسهولة وعشان اية

احمد:عشان اخويا

منة:احمد الكلام دة لو مفيش محامين غيرك كنت قولتلك اة

احمد:منة الموضوع خلاص انتها

منة:والا انت وصلتله والا لسة بتحلم بية انك تحققة فى القضاء

احمد:كل دة ميجوش الى حاجة جمب اخويا
عن اذنك

منة وقفت وكانت غضبانة اوى من احمد

يارب الحلقة تعجبكم

رورة
24-08-2010, 05:47 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 42

عند غادة وكريم

غادة بدأت تفوق من النوم وبصت حواليها ع كريم لقت كريم نايم ع المكتب قدامها

غادة ابتسمت وقامت وقربت من كريم
وحسست بأيديها ع شعره

وكانت بصة لكريم وهى هيمانة اوى ونسية كل الا حواليها

كريم فاق لقا غادة فى الوضع دة

كريم بصلها وضحك غادة اتنفضت من مكانها وبعدت عن كريم واتكسفت اوى

غادة بااضطراب:انا كنت جاية اصحيك

كريم بابتسامة:والله

غادة:والله انت فهمت اية

كريم:انك جاية تصحينى

غادة:هى الساعة كام

كريم:بص فى ساعته الساعة ياستى 7 صباحا

غادة:طب ودلوقتى هيحصل اية

كريم:مش عارف

ولقوا الظابط داخل عليهم

الظابط:صباح الخير

كريم وغادة:صباح النور

الظابط:انا اسف اوى ياجماعة بس لازم دلوقتى تدخلوا الحبس

كريم وغادة بصوا لبعض
وغادة استخبت ورا كريم ومسكت فى كتفة

الظابط:انا اسف بس معرفش ظروف الظابط الا بعدى اية انا ورديتى خلصت

كريم:لا ولا يهمك اتفضل احنا جهزين

الظابط:ع العموم متقلقوش انا هوصي عليكوا

كريم:احنا مش عارفين نكرك ازاى

الظابط:لا شكر ع واجب
اتفضلوا

وغادة كانت لسة مستخبية ورا كريم

كريم زقها بايده من ضهرة جمبة

الظابط:ياريت تجهزوا هبعتلكم العسكرى
عن اذنكم

وخرج

غادة بصت لكريم

كريم:مالك

غادة:انا خايفة

كريم:متخفيش كل حاجة هتبقا كويسة

غادة:انا مش عوزة ادخل الحبس دة ياكريم وابقا وسط الحرمية وبنات الاداب

كريم:صدقينى دى هتبقا اخر مرة

غادة عيونها اتملت بالدموع وعيطت من الخوف

كريم :انا قولت اية مش عايز اشوف الدموع دى

غادة ببكاء:انت هتبقا فى مكان وانا فى مكان مش هنشوف بعض

كريم مسك بايدة وش غادة ومسحلها دموعها وغادة تنحت لكريم

كريم:مش قولتلك مش عايز اشوف الدموع دى تانى
انا معاكى متقلقيش

وضم غادة ع صدرة

كريم:ع فكرة كدة هتبقا قضية اداب كمان
وضحك

غادة بعدت عنة وهى مخضوضة
وبصتلة وضحكت

غادة بابتسامة:انت بتهزر

كريم:لا والله خلى حد يشفنا فى الوضع دة
هيعملوا اية

غادة هزت كتفها بمتعرفش

عند فهمى

الا صحا الصبح وهو مش طايق حد يكلمة

الاب:ممكن اعرف مسافرتش لية عشان تخلص الشغل

فهمى:مش دلوقتى

الاب:ولية مش دلوقتى

فهمى:مش فاضى

الاب:طبعا ماحضرتك بتجرى ورا الست هانم الا فى السجن

فهمى بغضب:بابا لو سمحت متقولش ع غادة كدة

الاب بعصبية:ولد انت عوز اية ها عايز تموتنى ماتفوق لنفسك بقا ولشغلك وبطل تحشر نفسك فى المواضيع دى

فهمى:انا فايق كويس اوى

الاب:ماهو باين حضرتك مش فاضى لشغلك حضرتك فاضى تجرى ورا الهانم

فهمى:يووو انا ماشى

الاب:خد هنا ياولد لسة مخلصتش

فهمى ساب والدة ومشا
وراح ركب عربيتة وسقها بسرعة
واتصل بالمحامى

ايوا يااستاذ جبتلى امر بالزيارة

النهاردة الساعة 10
طيب

وقفل السكة

عند كريم
الا كان قاعد فى الحبس وبيبص ع كل الا حوالية وبيعزموة ع بيسجارة
وكريم اخدها
وجة الشويش

وندة ع كريم وقالة زيارة

كريم راح يشوف مين وكان احمد اخوة

كريم:احمد
وحضن اخوة

احمد:عامل اية

كريم:الحمد لله
ازاى ماما

احمد:كويسة الحمدلله
انا طلبت اقبلك وبعد شويا هشوف غادة

كريم:لية

احمد طلع ورق من شنطتة

امضيلى هنا

كريم:اية دة

احمد:دا توكيل عشان المحامى

كريم:طب ماانا عامل توكيل لاستاذ رشدى

احمد:لا مش استاذ رشدى الا هيمسك القضية

كريم:امال مين

احمد:انا الا همسك القضية

كريم بصدمة:اية انت انت استقلت من منصبك

احمد:ااة امضى

كريم:انت ازاى تعمل كدة انت عارف انت علمت اية

احمد:ايوا عارف عارف انى هقف جمب اخويا

كريم:مش انك تتنازل عن حلمك

احمد:حلم اية واخويا فى السجن لازم تعرف ان حملى دلوقتى انى اخرجك من القضية دى فاهم ولا لا
هو دة حلمى والا عوزك تساعدنى انى احققة

كريم:لالا انا مش همضى

احمد:كريم لازم تمضى فاهم خلاص الموضوع انتها وانا استقلت موافقتك من عدمها مش هتعمل حاجة

امضى

كريم مضا واحمد خد نفس عميق وخرجة

وطلب مقابلة غادة

وجت ومضت توكيل لااحمد

احمد:دلوقتى عايزكوا تحكولى كل حاجة عن المشروع من اول ماابتديتة فية لحد دلوقتى

غادة وكريم حكوا كل حاجة لااحمد

احمد:اكتبلى اسم المقاول دة هو دة مفتاح القضية

غادة:يعنى اية حضرتك لو لقيتة هنطلع احنا براة

احمد:تقريبا

قولولى كان فى حد من العمال بيبات فى الموقع او كدة

كريم:كان فى حارس ليلى

احمد:طب اكتب اسمة هو كمان
انا مش عايزكوا تقلقوا

كريم عوزك
بعد اذنك ياغادة

غادة:ااة اتفضلوا

احمد خد كريم ووقفوا بعيد

احمد:لسة مصمم تشيل القضية

كريم:ااة

احمد:كريم متتسرعش وان شاء الله هلقى المقاول

كريم:الموضوع خلاص انتها

ودخل العسكرى:الزيارة انتهت

فى الشركة

احمد ومصطفى اكنوا قعدين فى مكتب كريم مع بعض بيتكلموا
ودخل عليهم حلمى

حلمى بغضب:اتفضلوا

ورملهم الجرناال

مصطفى:اية دة

حلمى:شوفوا مكتوب اية عن سى كريم وعن الشركة
خلاص كل حاجة راحت بسبب سى كريم

احمد:طب اهدى شويا

حلمى:اهدى لية ها وكل المهندسين الا فى الشكرة استقالوا وكل الشغل الا كان عندنا سحبوة من تحت ايدينا ووقفوا شغل الشركة لغاية الحكم فى القضية
وكل دة بسبب سى كريم وبتقولى اهدى

مصطفى:حلمى كريم برىء وملوش اى ذنب

حلمى:انا ماليش دعوة بكل دوول
انا منسحب من الشركة
ومش عايز اى حاجة منكوا وهروح ادور ع شغل فى حتة تانية

مصطفى:هتتخلا عنا قدام مشكلة زى دى

حلمى:اونت همك اية يامصطفى سوا انت ولا كريم ها هممكوا اية

فلوس ومعاكوا واية يعنى الشركة تتقفل ماطظ لكن تفكروا فى انا واحمد
لا مينفعش
لوكنت انا انانى قيراط فانتوا انانين 24 قيراط

عن اذنكوا

احمد قام يندة ع حلمى

مصطفى:سيبة يااحمد واد انانى

ودخل عليهم احمد اخو كريم

احمد:السلام عليكوا

مصطفى:وعليكم السلاام

تعالى يااحمد

احمد:ازيك يااحمد

احمد:ازيك

احمد:انا كنت جاى عوز عنوان المقاول والحارس الليلى

مصطفى:لية

احمد:انا هترفع عن القضية

مصطفى:اية

عند غادة

الاكانت قعدة فى الحبس فى جمب لوحدها ومبتكلمش حد

وجة العسكرى

العسكرى:غادة عزت

غادة اتنفضت من مكانها

غادة:ايواا

العسكرى:زيارة

وغادة خرجت ودخلت المكتب لقت فهمى

غادة اول ماشافت فهمى
حضنوا بعض

فهمى:عملة اية

غادة:الحمدلله كويسة

فهمى:انا مش هسيبك هنا ياغادة

غادة:اطمن عليا انا معايا كريم

فهمى:كريم ااة
انا هشوفلك محامى

غادة:لا احمد اخو كريم هيترفع عننا

فهمى:طيب
انا هكلم حد من المسئولين عشان متقعديش فى الحبس دة

غادة:بجد يافهمى

فهمى:طبعا ياغادة
ومسك ايد غادة
انتى فكرة انها سهلة عليا انى اشوفك هنا واسيبك كدة

غادة:انا عارفة يافهمى

فهمى:متقلقيش النهاردة هتباتى برة الحبس

غادة:طيب بس مش لوحدى

فهمى:يعنى اية

غادة:يعنى انا وكريم

فهمى:كريم مش عارف ياغادة هعرف ولا لا لكريم

غادة:ياانا وكريم يااما خلاص

فهمى بغيظ"طيب ياغادة

العسكرى:الزيارة انتهت

غادة:انا وكريم يافهمى

فهمى:طيب انتى وكريم

وغادة خدها العسكرى

فهمى بغيظ:ياادى زى زفت الا مش عارف اخلص منة


نكمل الحلقة الجاية
ويارب الحلقة تعجبكم

رورة
24-08-2010, 05:50 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 43

عند احمد
الا خد من مصطفى عنوان المقاول وراح ع العنوان بس مالقاش حد هناك والجيران قالواله ان هما سابوا البيت
وسال ان كان ليهم اقارب ولقة ليهم اقارب وخد عنوانهم
الا هو الزقازيق
وخد عربيتة وطلع ع الزقازيق

عند كريم وغادة

العسكرى خد غادة من السجن ودخلها اوضة

العسكرى:جالى امر انك تقعدى هنا

غادة:طب وكريم

العسكرى:مش عارف

وسابها وخرج

غادة قعدت مضيقة وكانت بتفكر فى كريم

عند فهمى

الا كان ع اتصال مع رجالتة الا بيدوروا ع المقاول

فهمى:يعنى اية مش لقينوا
تنزلوا سابع ارض تطلعوا سابع سما يكون عندى بليل
انتوا فاهمين
يلا روحوا شوفوا شغلكوا

اغبيا

احمد روح بيتة وكان مضايق اوى

منة:ها يااحمد عملت اية

احمد بزعل:هعمل اية روحت الزقازيق واهلة قالوا انهم ميعرفوش عنهم حاجة بقالهم سنين

منة:طب هتعمل اية

احمد:مش عارف

منة:ع فكرة طارق جة

احمد:بجد طب انا نزلوة

منة:طب مش هتاكل

احمد:مش عاوز

ونزل لطارق

احمد:حمد لله ع السلامة

طارق:الله يسلمك
ها عملت اية

احمد:ولا حاجة
طارق اخوك كريم كدة هيروح مننا

طارق:طب والعمل

احمد:انا بدور ع المقاول فى كل مكان دا غير ان الحارس مالقتلوش عنوان

طارق:احتفاء المقاول بيدل ع انة متورط فى حاجة

احمد:اكيد بس النيابة لو مالقتش المقاول هتوجة اتهامة لكريم

طارق:معقول يااحمد
طب مانشوف حد يشيل القضية

احمد:انت بتقول اية يعنى اية

طارق:يعنى نشوف حد من العمال يشيل القضية وخلاص

احمد بغضب:انا لا يمكن اعمل كدة
انت عايزنى اضلل العدالة

طارق:امال هنعمل اية

احمد:هنمشى قانونى ياطارق بالقانون والعدل
هنجيب حق اخونا
وان شاء الله هيطلع براة

طارق:طيب ورينى
بس لو معرفتش تتصرف انا الا هتصرف
عن اذنك

غادة فضلت راحة جاية طول الليل فى الاوضة بتفكر فى كريم

غادة ندهت ع العسكرى

العسكرى:ايوا

غادة:لو سمحت عايزة اعرف البش مهندس كريم فين
ممكن تعرفلى

العسكرى:حاضر يافندم

غادة:شكرا
يارب
عند كريم الا كان قاعد فى اوضة

العسكرى:حضرتك كويس

كريم:نعم

العسكرى:اصل البش مهندسة غادة بعتتنى اطمن ع حضرتك

كريم:ابتسم
ااة قول لها كويس وبيسلم عليكى مكان

العسكر راح لغادة

غادة بلهفة:هااا

العسكرى:كويس وبيسلم ع حضرتك

غادة ابتسمت:الله يسلمة
هو فى الحبس

العسكرى:لا حضرتك فى اوضة زى دى

غادة:بجد طب شكرا

وخرج العسكرى

غادة فرحت اوى انها اطمنت ع كريم

ومرت الا يام وجة يوم العرض ع النيابة

غادة وكريم قاموا الصبح وجهزوا وكاناو مبسوطين انهم هيشوفوا بعض

وكل واحد منهم جة العسكرى خدو

وقابلوا بعض فى النيابة

كريم كان قاعد وغادة لسة مجتش

كريم كان باصص فى الارض ورفع عيونة لقا غادة جية

كريم وغادة كانت عيونهم كلها شوق ولهفة

كريم:ازيك ياغادة

غادة:انا الحمد لله كويسة
انت عامل اية

كريم:كويس

غادة:مفيش اى اخبار

كريم:مش عارف احمد اتاخر لية

وجة فهمى

فهمى:ازيك ياغادة

غادة:الحمد لله

فهمى:ازيك يابش مهندس

كريم:كويس

فهمى وكريم كانوا مش طايقين بعض

غادة:شكرا اوى يافهمى

فهمى:ع اية

غادة:انت عارف

فهمى بص لكريم
تقصدى عشان موضوع الحبس وكدة

غادة:اممم

فهمى: بتشكرينى ع اية ياغادة بطلى بقا
انا وصتهم عليكوا والحمد لله عملوا بالتوصية
هو البش مهندس هو كمان مقعدش فى الحجز

غادة بابتسامة عريضة:لا
وبصت لكريم وهى مبتسمة
لقت كريم مبوز وباصص لفهمى نظرات غيظ
وبص لغادة الا كانت مبتسمة نظرة غضب

غادة لمت الابتسامة وحست ان كريم اضايق

فهمى:فطرتى

غادة:ااة الحمد لله

العسكرى:كريم رياض عبد العزيز

كريم دخل وكانت عيونة ع احمد الا كان جاى يجرى علية

احمد وهو بينهج:انا اسف ع التاخير

كريم:طب يلا ندهو عليا

احمد:يلا

كريم وهو داخل

كريم:مفيش اخبار

احمد:بعدين

وكيل النيابة:اتفضلوا

احمد:انا المحامى حاضر مع موكلى
ودة التوكيل

غادة:انا قلقانة اوى يافهمى

فهمى:متقلقيش

غادة:ربنا معاك ياكريم

فهمى بصلها نظرة زعل ودرو وشة الناحية التانية

غادة امها وابن عمها وعمها جم

غادة:ماما
وحضنت مامتها
انتى اية بس الا جابك

الام:ازاى اسيبك لوحدك

احمد:عاملة اية ياغادة

غادة:الحمد لله

عند كريم

وكيل النيابة:ممكن توضح كلامك

كريم:حضرتك انا المسئول عن كل حاجة كانت فى الموقع محدش كان بيعمل حاجة غير بأذنى

وكيل النيابة:يعنى حضرتك عايز تقول انك كنت تعرف موضع الاسمنت الغير مرخص

كريم:لا انا اقصد ان البش مهندسة غادة مالهاش دعوة بالمواد البنائية ولا بااى حاجة كان كل عملها فى الموقع متابعة العمال والعمل البنائى بس

وكيل النيابة:اااة حضرتك بقا عوز تشيل التهمة عنها
بس كدة حضرتك بتعرض نفسك انك تثبت ع نفسك التهمة وتعترف انك كنت تعرف بموضوع القضية

كريم:حضرتك........
وقطعة احمد

احمد:كريم يقصد حضرتك ان البش مهندسة مش من تخصصها المواد البنائية
دا من تخصص المقاول

وكيل النيابة:دا اخر كلام عندك

كريم:ااة

وكيل النيابة:اتفضل امضى

وخرج كريم

والعسكرى ندة ع غادة

غادة:ها ياكريم

كريم:الحمد لله

ودخلت غادة وهى مش مطمنة

وكيل النيابة :اتفضلى

فهمى بص لكريم

فهمى:ربنا معاك

كريم:شكرا

فهمى:انا ياما نصحت غادة ماتشتغلش الشغل دة بس هى مرضتش
كانت فاكرة نفسها انها هتحقق طموحتها مكانتش تعرف انها دخلة فى مكان غلط من الاساس

كريم:تقصد اية

فهمى بغضب:اقصد انك سبب المصايب كلها وكل الا غادة فية بسببك

كريم بغضب:وانت مالك انت اصلا

فهمى:لا مالى بس لازم تعرف انى هخرجها من هنا انت فاهم مش هسبها تتشد معاك فى السجون

وسابة وقام

غادة:اية ازاى كريم يقول كدة

وكيل النيابة:اظن سؤالى واضح تعرفى بخصوص المواد البنائية ولا لا؟

غادة بصت لااحمد الا هزالها دماغة بالا

غادة:لا

وكيل النيابة:امضى هنا

غادة مضت

وكيل النيابة:يفرج عن غادة عزت من ثرايا النيابة مع عدم مغادرتها البلاد ودفع غرامه 500 جنية
ويجدد حبس كريم رياض ع ذمة القضية

غادة خرجت وعيونها مليانة بالدموع

واول ماخرجت لقت كريم فى وشها

غادة مكانتش قادرة تتكلم
كريم بصلها وعيونة اتملت بالدموع
والعسكر حط فى ايدة الكلابشات وهو واقف يبص لغادة وهما بيعيطوا

وشد كريم
غادة اول ماكريم مشا وكان مدور بيبص عليها
انفجرت فى البكاء بطريقة هسترياة ووقعت ع الارض وهى بتبكى

فهمى كان بيجرى عليها كريم زق العسكرى ورجع عشان غادة وزق فهمى وهو بيجرى فهمى اتخبط فى الجدار وراح كريم لغادة

وطبعا العسكرى كان بيجرى وراه واحمد اخوة

كريم وعيونة كلها دموع:غادة

غادة بصت لكريم وهى بتبكى

وجة العسكرى وشد كريم

وكريم كانت عيونة ع غادة الا فهمى راح شلها من ع الارض وهو بيبص لكريم نظرة غيظ

وركب كريم عربية البكس وهو بيبكى

غادة اهلها خدوها وروحت البيت
وكانت تعبانة اوى
ودخلت نامت وهى بتبكى


يارب الحلقة تعجبكم
ونكمل بعد شويا

رورة
24-08-2010, 05:53 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 44

غادة قامت تانى يوم الصبح ولبست هدومها وراحت لكريم

العسكرى:كريم رياض

كريم اتخض:ايوا

العسكرى:زيارة

كريم كان متوقع انة يكون اخوة

كريم بص لقا غادة

كريم:غادة

غادة:ازيك ياكريم

كريم:الحمد لله

الظابط:طيب انا هقوم عندى شغل برة

غادة:اتفضل

غادة بصت لكريم الا كان حاطط وشة فى الارض

غادة:لية عملت كدة

كريم رفع عيونة ع غادة

كريم:عملت اية

غادة:ورطت نفسك ياكريم

كريم:انا معملتش حاجة

غادة بغضب:كل دة معملتش حاجة
ممكن اعرف انت عملت كدة لية

كريم:عشان مورطكيش معايا
عشان طموحاتك ومبقاش انا سبب المصايب

كريم قام ووقف وادة ضهرة لغادة

غادة قامت وقفت ورا كريم:اية الكلام دة
هو انا كنت اشتكتلك

كريم:لا

غادة:طيب يبقا اية الكلام دة

كريم:انتى عوزة اية

غادة زعلت وبصت لكريم بااستغراب:انت بتعملنى كدة لية

كريم:غادة لو سمحتى انا فيا الا مكفينى

وراح ناحية الباب

كريم:ياعسكرى ياعسكرى

غادة بصوت حزين:كريم
خليك شويا

كريم الكلمة هزت قلبة
وادور لغادة

كريم :انا اسف

غادة عيونها اتملت بالدموع:انا الا اسفة
انا اكيد ضايقتك

كريم راح لغادة ومسك ايديها وغادة بصت ع ايد كريم وقعدة ع الكرسى

عند فهمى

الا اتصل بغادة فى البيت وعرف انها خرجت

فهمى:اكيد راحة لحبيب القلب اوووف حاجة تقرف
ربنا يخدة

واتصل بحد

فهمى:ايوا لقيتوا المقاول
مالقتهوش
طب خلاص معتوش تدورو

ماشى ياكريم عايز تعملى شهم وتشيل القضية انت طيب شيلها بقا وورينى هتخرج منها ازاى

عند احمد

الا كان بيلف ع شركات الا تصالات عشان يعرف رقم المقاول
وفين وفين
ع لما لقا اسمة فى احدى الشركات

احمد:طب ماتعرفش عنوانة

الرجل:اة اهوة

احمد:ورينى
دا نفس العنوان القديم

الرجل:طب ماحضرتك عرفت رقم موبايلة ممكن حضرتك تكلمة وتعرف مكانة

احمد:ازاى

الرجل:عن طريق جهاز اسمة جهاز تتبع ممكن يعرفلك مكانة

احمد:بجد طب انا ممكن القى الجهاز دة فين

الرجل:انا هديك عنوان مهندس الكترونيات يعرف الحاجات دى وممكن يساعدك
اتفضل

احمد:شكرا اوى

احمد نزل ركب عربيتة
وكان موصى ناس يدورو لية ع عنوان الحارس
ولقا تليفونة بيضرب

احمد:الوا
ايوا ياحسام
لقيت عنوانة
طب ادهولى

طيب شكرا مع السلامة

احمد راح ع المهندس الاول

احمد:لو سمحت البش مهندس ايمن جوا

البواب:ايوا يابية

احمد:طيب شكرا

ودخل لية

احمد:صباح الخير انا احمد رياض

ايمن:ااة اهلا لسة مدحت مكلمنى وقيلى ع حضرتك
اتفضل

احمد:طيب هو شرح لحضرتك الموضوع

ايمن:ااة
ممكن النمرة

احمد:اتفضل

انا هطلبة من عندى عشان البرنامج وهو هيعرف لينا العنوان

احمد:بجد اتفضل

عند غادة وكريم

العسكرى:الزيارة انتهت

غادة وكريم بصوا لبعض ومش عوزين يقوموا

غادة:ربنا معاك

كريم:مع السلامة

عند احمد

الا كلموا المقاول ع انهم غلطنين فى النمرة
وقدرو يعرفوا مكانة

احمد كان مبسوط اوى
اوتصل بوكيل النيابة
وبلغهم ع مكانة

وطلع ع عنوان الحارس

ولقا الحارس موجود
وخده ع النيابة عشان يشهد
وهو فى الطريق
كان بيتكلم معاه عشان يعرف منة اى معلومة
ولما وصلوا
عرف انهم قبضوا ع المقاول كمان

وبدا التحقيقات مع المقاول والحارس
وكريم وغادة
وبعد مرور ايام

عرفت النيابة ان المقاول هو الا اتورط فى الاسمنت غير المرخص وان كريم معندوش فكرة

وقال الحارس
ان فى الفترة الاخيرة من المشروع كان بيجى للمقاول نقلات اسمنت بليل
وفتشو بيتة ولقوا فواتير للاسمنت غير المرخص
واكتشفوا انة كان بيمضى كريم ع فواتير غلط

وكيل النيابة:امرت النيابة بحبس المقاول حسين السيد متولى
والافراج عن كريم رياض عبد العزيزى من سرايا النيابة

احمد:حمد لله ع السلامة

كريم خرج لقا غادة مستياة

غادة:حمدلله ع السلامة

كريم الله يسلمك

كريم روح وطبعا لقا كل اهلة فى انتظارة وامه عملتلة احلى الا كلات وكانت العيلة كل يوم عندهم
ووحدة وحدة بدات ترجع الحياة لطبيعتها

وغادة مكنتش بتشوف كريم لانة تقريبا مكنش بيخرج من البيت
وكان مشغول اوى مع عيلتةوابن اخوة

عند غادة

احمد:ها ياماما مشكلة غادة خلصت مش هتكلموها بقا

الام:خلاص انا هقول لمامتها تفتحها فى الموضع

احمد:طب ياريت بسرعة قبل مااسافر

الام:طيب انا هكلمها

غادة كانت فى اوضتها بتتصل بكريم

غادة:الوا
ازيك

كريم:الحمدلله
انتى عاملة اية

غادة:كويسة

وراحت نامت ع السرير وبتلعب فى شعرها

كريم:هشوفك بكرة فى الشغل

غادة:بتتكلم بجد هنرجع بكرة

كريم:ااة

غادة:خلاص اشوفك بكرة

ومامتها دخلت عليها

غادة:طب انا هقفل دلوقتى عشان ماما عوزانى

كريم:طيب
مع السلامة

غادة قامت وظبطت نفسها

غادة:تعالى ياماما

الام:كنت عوزا اتكلم معاكى شويا

غادة:خير

الام بتردد:هو

غادة:ها هو اية

الام:هو فى عريس ليكى

غادة :هههههه عريس ليا انا
ودا مين تعيس الحظ دة

الام:احمد

غادة:احمد مين

الام:احمد ابن عمك

غادة بصدمة:احمد

الام:ااة ها اية رايك

غادة:راى فى اية

الام:فكرى وابقى ردى عليا

غادة:من غير تفكير
انا مش موفقة

الام:اية ولية بقا هو فى اية وحش

غادة:مفيش فى حاجة وحشة بس احمد زى اخويا

الام:يابنتى فكرى

غادة:ماما الموضوع منتهى
وانا قفلتة

الام:دا اخر كلما عندك

غادة:ااة

الام:انا مش هقدر اقول كدة ليهم
قولى انتى بقا لعمك

غادة:اية لا قوليلهم انتى

الام:وخايفة لية قولى انتى بقا لعمك

عن اذنك

غادة:اوووف يعنى انا كنت ناقصة ياربى مشاكل هنا كمان


عند كريم

الا لبس وكان مزاجة حلو
ونزل

رمز:متزوق كدة ورايح فين

كريم:متزوق

رامز:ااة مالها دى

كريم:دى بتاعة البنات

رامز:طيب ياخويا وانت بقا رايح تقابل بنات

كريم:بنات اية انا رايح عند مصطفى

رامز:وهو الا مصطفى بتتزوقلة كدة

كريم:اوعا يالا دا انا مش هخلص منك

رامز:موحشكش رزلتى

كريم:اووى

اوعا

عند غادة

الا راحت لعمها عشان تقولة قرارها

غادة:مساء الخير ياعمو

العم:تعالى ياغادة

غادة:دخلت وهى مكسوفة

امال ماما فين

العم:مامتك خرجت وقالتلى انك عوزانى

غادة فى بالها:بقا كدة طيب ياماما

العم:ها كنتى عوزة اية

غادة:انا كنت عوزاك بخصوص موضوع احمد

العم:مامتك قالتلك

غادة:اممم

العم:طب اية رايك

غادة سكتت وبصت فى الارض

العم:اممم ردك باين مش موفقة مش كدة

غادة:انا اسفة ياعمى احمد مافيش فية اى حاجة عيب بس انا بعتبرة زى اخويا


العم:انا عارف محصلش حاجة مفيش نصيب

غادة:يعنى حضرتك مش زعلان

العم:لا ولا يهمك

عن اذنك

غادة كانت محرجة اوى وخدت نفسها وطلعت اوضتها وكانت بتفكر فى الا حصل
وخايفة من المشاكل

غادة قامت وحاولت تشغل نفسها وفتدت دولابها وبدات تدور ع حاجة تلبسها وهى راحة تشوف كريم بكرة

عند عمها

الام:انت بتقول اية رفضت

العم:ااة خلاص مفيش نصيب

الام:يعنى اية
ابنى انا رفضتة

ولقوا الباب بيخبط وكان احمد

احمد:ها يابابا

ابوة بص فى الارض

احمد:موفقتش

الاب:مفيش نصيب

احمد:بقا كدة انتوا السبب

وسبهم ونزل مشا

الام:شوفت بقا حتة البت دى تكسر بخاطر ابنى والله لهتبقا وقعتها سودا معاايا

العم:بقولك اية مش عاوز مشاكل انا نازل

الام:بقا كدة والله ماانا سيبها


وراحت لغادة الا كان بتقيس فى الهدوم
وفتحت الباب

غادة اتخضت وبلعت ريقها

غادة:ايوا ياطنط

الام:طنط ضربة لما طنططك

غادة وقفت مصدومة

الام:بقا انتى يابت ترفضى ابنى انا يبتاعة السجون ياصياعة

غادة:لازمتة اية الكلام دة بقا

الام:لازمتة انى عملتلك قيمة لما طلبتك لابنى انتى كنتى تطولى

انتى فكرة حد هيبصلك يابت انتى مش عارفة انتى بنت مين
دا انتى بنت لطيفة وعزت
يعنى سيرتك سبقاكوا

انا لما فكرت اخدك لابنى كنت عشان ادارى فضحتك

غادة بزعيق:فضيحت اية حسبى ع كلمك

الام:فضيحت امك ياروح امك
امك يابش مهندسة كانت هربانة مع واحد وخانت ابوكى وابوكى كان هيقتلها

نكمل الحلقة الجاية
وهتبقا الحلقة الاخيرة ان شاء الله فى الجزء الاول
يارب الحلقة تعجبكم

رورة
24-08-2010, 06:00 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 45والاخيرة

غادة بزعيق:فضيحت اية حسبى ع كلمك

الام:فضيحت امك ياروح امك
امك يابش مهندسة كانت هربانة مع واحد وخانت ابوكى وابوكى كان هيقتلها

غادة بصدمة:انتى بتقولى اية

الام:الا سمعتية

غادة:لا انتى زوتيها واتفضلى اطلعى برة

مرات عمها شدت غادة من ايديها

مرات العم:انتى الا تطلعى برة ومعتش عايزة اشوف وشك هنا تانى

وزقت غادة طلعتها برة الاوضة وفضلت تزق فيها وهى نازلة ع السلالم

وجت مى تجرى

مى:فى اية ياماما

الام:فى انى معتش عايزة الا شكل دى فى بيتى
صحيح عاملة زى القطط تاكل وتنكر مش كفاية اننا مقعدنكوا معانا فى بيتنا لا كمان بترفضى ابنى
بتتشرطى ع اية يابنت لطيفة
يلا برة معتش عايزة اشوفك هنا ولما امك ترجع هرميها وراكى

غادة الدموع ملت عيونها

غادة:انا سيبهالك وماشية بس اخد هدومى
وجت غادة تطلع حطت ايديها قدامها

الام:مفيش طلوع امشى برة

مى:ياماما اية دة بس بقا مينفعش كدة

الام:اخرسى انتى
انزلى

وزقت غادة قدامها لحد ماوصلتها للباب وفتحت الباب وزقتها برة وقفلتة

غادة خبطت ع الباب وبزعيق:افتحى اخد هدومى

طلعت مرات عمها لفوق ودخلت اوضتها ومى وراها

مى:اية الا انتى بتعملية دة ياماما انا هنزل افتحلها

الام:بت انسى خلص ان ليكى بنت عم

مى:لية دا كلة

الام:اخرسى

عند كريم

مصطفى:طب خلينى اوصلك

كريم:لا يعنى مش عارف الطريق انا همشى انا
اشوفك بكرة فى الشركة

مصطفى:طيب برحتك مع السلامة

كريم خرج من عند مصطفى وسمع صوت زعيق

مرات عم غادة وقفت فى البلكونة وحدفتلها هدومها من البلكونة وغادة كانت واقفة بتبكى

مرات العم :خدى يلا معتش عايزة اشوفك

الجيران:فى اية يااام احمد

مرات العم:فى ان نقعدهم فى بيتنا ويسرقونا ويشتمونا مبهدلنا ياختى مش عوزة اقولك ع الا بتعملة

غادة وطت ع الارض وهى بتبكى وبتلم فى هدومها ومش عارفة تعمل اية ولا تروح فين

ولقت حد وقف قدامها غادة رفعت عيونها لقيتة كريم

عند فهمى

السواق:الشنط جاهزة يافهمى بية

فهمى:طيب

الام:مع السلامة يافهمى خلى بالك من نفسك

فهمى:طيب ياماما

الاب:تخلص شغلك وترجع

فهمى:حاضر
يلا انا كدة هتاخر
مع السلامة

وركب فهمى العربية وهو مشغول بالموبايل وبيرن ع غادة ومحدش بيرد

فهمى:هو لسة قد اية ع الطيارة

السواق:يدوبك نوصل يافندم

فهمى:يووو يعنى معقول اسافر من غير مااشوفك ياغادة

وفضل يرن ع غادة

عند غادة

الا اخدها كريم وراحوا فى مكان هادى

غادة كانت بتبكى

كريم:خلاص بقا ياغادة اشربى العصير

غادة كانت مكسوفة اوى من كريم

كريم بصوت ملىء بالحب والحنان:غادة

تتجوزينى

غادة من الصدمة وقف العياط وبصت لكريم

غادة:اية

كريم:تت جوزينى

غادة وبعد دقائق:انا عارفة انى صعبانة عليك بس..........

كريم حط ايدة ع شفايفها

كريم:مش عاوز اسمع منك الكلام دة
غادة انا

ب ح ب ك

غادة اتصدمت اكتر

كريم لقا غادة مصدومة

كريم:غادة انا بجد عوز اكمل معاكى حياتى عايزك تبقى نصى التانى تشركينى افراحى واحزانى
انتى الا انا كنت مستنيها طول عمرى

غادة انا عوزك تبقى معايا فى كل لحظة فى حياتى

يمكن الظروف مش مناسبة بس ....... انا والله بحبك

غادة بلعت ريقها:كريم قبل اى جواب منى فى حاجات كتير لازم تعرفها عنى وفى حاجات انا محتاجة اعرفها عن نفسى

كريم:انا مش عوز .............

غادة:كريم دا جواز لازم تعرف عنى كل حاجة عشان متتفاجأش بأى حاجة فى يوم من الايام
اسمعنى ياكريم

عند والدتة غادة

الام:يعنى اية غادة راحت فين

مرات العم:معرفش

الام:قولتى لغادة اية يازبيدة

مرات العم:قولتلها الاانتى عارفاه

الام:اخص عليكى

مرات العم:بقولك اية انتى هتغلطى يلا اطلعى برة يلا
ومعدناش عايزين نشوفكوا هنا برة

الام:سيبهالك وطلعة

عند غادة
كريم وغادة كانوا قعدين ع البحر فى وقت الغروب
وكانت بتحكيلة كل حاجة عن حياتها
غادة:دى كل حاجة
ها اية رايك

كريم:غادة تتجوزينى

غادة بصت لكريم وابتسمت

كريم:هااا

غادة هزت راسة :امممم

غادة وكريم حضنوا بعض

وكانت غادة مبسوطة اوى
وكانت حضنة كريم اوى ومش عايزة تسيب حضنة

عند والدتة غادة

الام ببكاء:ياترى روحتى فين يابنتى منك لله يزبيدة
اروح فين ولمين بس ياربى

وفضلت ماشية فى الشارع

وحاولت تتصل بفهمى بس لقت موبايلة خارج الخدمة

فاتصلت بوالد غادة

عند غادة

غادة:انت هتعمل اية

كريم:هروح لااهلى هقلهم ان فى بنت زى القمر خطفت قلبى بعيونها الخضرة وبجمالها وانى لازم اتجوزها بسرعة

غادة كان مبتسمة من كلام كريم

غادة:وهما هيوفقوا

كريم:اكيد يعنى

غادة:اية مخليك متاكد

كريم:هما كانوا حاسين من ساعة السبوع

غادة:اية دة بجد

كريم:اة والله كان باين علينا

غادة اتكسفت

كريم:اونتى هتعملى اية

غادة:انا لازم اشوف بابا لازم اتكلم معاه

كريم:طب ومامتك

غادة:اااة افتكرت انا لازم اكلمها
وكانت بدور ع موبايلها
انا نسيت الموبايل

كريم:طلع موبايلة خدى كلميها

غادة:شكرا

وكلمت مامتها

غادة:ايوا ياماما

الام بلهفة:ايوا ياغادة انتى فين

غادة:انا ع البحر
هستناكى

غادة:تفتكر هنلقى فندق

كريم:والله وانا هسيبك تنزلى فى فندق

غادة:امال هروح فين

كريم:خدى
وادا لغادة مفتاح

غادة:اية دة

كريم:مفتاح شقة بتاعتى كنت بقعد فيها اوقات اقعدى فيها انتى ومامتك لحد مانتجوز

غادة بكسوف:لا طبعا واهلك

كريم:انتى مالك محدش هيعرف ياستى خلاص

غادة:لا ياكريم بلاش

كريم:بقولك اية انا الراجل وكلمتى انا الا هتمشى انتى باين عليكى نسيتى الوش التانى

غادة ضحكت:كنت رررررررررخم

كريم:والله يعنى انتى الا مكنتيش رخمة

غادة:انا لا طبعا

وفضلوا يتكملوا عن الايام الا كانوا بيخصموا فيها بعض

ومامتها جت وكريم خدهما ع الشقة

كريم:انا همشى انا

غادة:خلى بالك من نفسك

كريم:فتحى مامتك بقا ها

غادة:طيب
مع السلامة

غادة دخلت ووقفت قدام مامتها

غادة:ممكن اعرف الا كانت الست دى بتقولة

الام:قالتلك اية

غادة:قالتلى انك خنتى بابا وكلام انا مش فاهمة

الام:انا كلمت باباكى وهو هيجى بكرة بأذن الله وهيقولك كل حاجة

غادة:وانتى

الام:انا انا دخلة انام

عند كريم

احمد:طب وانت اية يجبرك تتجوز واحدة بكل المشاكل دى ياكريم

كريم:احمد انا بحبها

احمد:بس ياكريم يعنى انت شايف دى تناسب مستوانا الاجتماعى والعائلى

كريم بزعل:الله فى اية يااحمد ومتنسبناش لية
انت هتخلينى اندم انى حكتلك

احمد:لا خلاص انا اسف
بس فكر ياكريم بلاش تكون متسرع

كريم:احمد دا اخر كلام عندى

احمد:بقا كدة

كريم:ااة

احمد:طيب ياكريم انا هقول لطارق ولجدتك
بس مش هقول الكلام التانى
وياريت ميعرفوش انها قعدة فى شقتك

كريم:طيب

تانى يوم

والد غادة جة ع بليل

الاب:تعالى ياغادة

غادة قعدت ومتكلمتش

الاب:مش هتتكلمى

غادة:اظن ان ماما قايلة ليك كل حاجة

الاب:ااة

غادة:طب ممكن اعرف الحقيقة
مين صادق ومين كذاب

الاب:الكلام الا مرات عمك قالتة مش كل كذب ولا كلة حقيقة

غادة:يعنى اية

الاب:يعنى مامتك اة كانت مش بتحبنى وكانت بتحب واحد تانى بس عمرها ماخنتنى
كنا ع طول فى مشاكل كانت عوزة تنفصل عنى
بس لما عرفت انها حامل بدات تحاول تصلح العلاقة بنا
بس انا كنت خلاص مكنتش عوزها
وصبرت ولما جيتى انتى كانت ع طول بتتكلم معايا اننا نصلح العلاقة
بس انا كنت برفض
لحد ماكل واحد فينا خلاص فقد الامل
واتفقنا انها تفضل ع ذمتى عشانك وتربيكى وانا سبت البيت وسافرت
وسبتك وسبتها

تعرفى

انا مش اب كويس ولا وحش ساعات بناخد قرار فى لحظة ممكن يضيع كل حياتنا الا جاية

انا خلاص اتعودت ع العيشة كدة وانتى كمان اتعودتى ع الحياة من غير اب

خلينا نكمل كدة

غادة:ومين قالك انى محتاجك

الاب:انا عارف انك مش محتاجانى
انا همشى زى ماانا طول عمرى ماشى
بس عوزك تعرفى حاجة
امك دى احسن ام فى الدنيا

وساب غادة ومشا

الام:عزت
انا مش عارفة اقولك اية ع انك مقولتش الحقيقة لبنتك

عزت:هى دى الحقيقة يالطيفة
عن اذنك
خلى بالك من غادة

الام:عزت
بنتك محتجالك

الاب وقف:اية

الام:ااة فى عريس متقدملها وهى محتاجة لاب ولو لمرة واحدة

الاب:عريس

الام:ااة ابن رياض عبد العزيز

الاب:بجد
يعنى هبقا زى اى اب واتكلم مع عريس بنتى

الام:اااااة
خليك معانا شويا

الاب بابتسامة حزن:طيب

عند كريم

الا كان مستنى راى اهلة
وكان رايح جاى فى الصالة

رامز:ماتهدى بقا ياعم

كريم:انا خايف

رامز:خايف من اية هو اية الا يخوف

كريم:خايف يرفضوا

منة:متخفش ياكريم
طالما احمد اقتنع يبقا خلاص

كريم:تفتكرى

منة:اااااة
انت بتحبها اوى كدة

كريم اتكسف وحط وشة فى الارض
رامز:اتوقع اى حاجة

كريم:اية....

ولقا احمد طالع من جوا

كريم:جرا علية ها يااحمد

احمد بصلة وهو زعلان

احمد:كريم



مبروك


كريم :ااة وحضن اخوة

الله يبارك فيك

ورامز قام يجرى علية
وحضنوا

رامز:كوكو مبروك

وكل العيلة جت تبارك لكريم


يارب يكون الجزء الاول من القصة عجبكم
ومستنية رايكم فى الحلقة الاخيرة من الجزء الاول
ورايكم فى الجزء كلة

وانتظروا الجزء التانى
من
مش حب وبس

tigresse89
25-08-2010, 03:50 PM
kamli plz fin iljoz2 tani ana mistaniyah bifarigh sabr

ŁǿήêŁy Ģ!яŁ
25-08-2010, 06:42 PM
رووووووووووووووووووووووووعهــ ربنا يخليكى يا حبى اموااااااااااااااااااااااااااه
يلا بقا عايزة اخر حلقة ربنا يخليكى ومتعمليش جزء تانى كملى فى دة
بجد عايزة اعرف الباقى انا معاكى من الاول للاخر متتاخريش
بالله عليكى ما تتاخرى منتظرة الباقى سلااااام

رورة
25-08-2010, 07:23 PM
بسم الله الرحمن الرحيم


الجزء التانى


الحلقة الاولى


فى الصباح المليىء بالغيوم ومع قطرات المطر
هناك قطرات من الدموع تنزل ع خد امرأة جالسة ع كرسى هزاز امام الشباك قد كسرها الحزن


وبالاقتراب من وجهة هذة المرأة لمعرفة من هى
فكانت
غادة
المراءة التى كسرها الالم وتنتظر من وقت الاخر الموت حتى ينقذها من التى هى فية


بينما غادة جالسة امام الشباك تتأمل المطر
فتقول


غادة ببكاء: ازاى كل شىء يروح منى كدة فى غمضة عين
ازاى هقدر اعيش من غيرة او احاول ابدأ من جديد
ياترى هو فين دلوقتى


غادة بصراخ:اااااااااااة
نار فى قلبى اااااااة ياحبيبى
انا كل يوم بشوفك فى الحلم
بس انت وحشنى اوى


مش معقول تكون دى ياربى النهاية
البداية مكنتش بتقول كدة


وتعود غادة للماضى للتتذكر ونتذكر معاه كيف كانت البداية


فأليكم البداية


ياسمين:الله ياغادة الفستان تحفة


غادة وهى بتتدوخ قدام المرايا وبتبص ع نفسها:بجد حلو


ياسمين:اااااااااة
تعرفى انا كنت زعلانة منك


غادة:لية


ياسمين:عشان مقولتليش انك وكريم هتتجوزو غير امبارح يعنى قبل الفرح بيوم ياندلة


غادة:والله ماتزعلى كل حاجة جت بسرعة طب تصدقى ان كل حاجة تمت فى لمح البصر
يعنى جة هو واهلة يوم السبت واتفقنا
رتب هو كل حاجة فى يومين بس
وادينى اهوة فى اليوم الرابع فرحنا


ياسمين:مبروك ياغادة انا فرحانة ليكى اوى


غادة بابتسامة:تعرفى انا مش قادرة اصدق انى هتجوز كريم لما بسرح مع نفسى كدة وبتخيل انى خلاص هبقا مراتة هكمل حياتى الجاية كلها معاة ببقا حاسة انى بحلم
تعرفى
دا احلى حلم حلمتة واتحقق ليا فى يوم


ياسمين:ربنا يخليكوا لبعض
قومى بقا عشان الكوافير عشان منتاخرش


غادة:ااااااااااااااة


ياسمين:هو انتوا عاملين الفرح فين


غادة:والله مااعرف كريم قالى مفاجأة


عند كريم


الا كان بيلبس البدلة


كريم:هاا اية رايك


رامز:قمر ياكريم
خد بقا حط البرفان دة


كريم:ماشى


رامز:قولتلها انت عامل الفرح فين


كريم:لا هخليها مفاجأة


رامز:اشمعنا اخترت المكان دة


كريم:عشان هى بتحبة اوى
وكان نفسها تعمل فرحها فية


رامز بصوت حنين:بتحبها ياكريم


كريم سرح بعيونة وابتسم:لالا الا انا فية دة مش حب دا اكيد عايز كلمة اكبر من الحب توصفة


تعرف يارامز انا عمرى ماكنت متخيل انى ممكن لما اجى اتجوز ابقا فرحان اوى كدة
انا حاسس انى اسعد انسان فى الدنيا دى
يارب اقدر اسعدها زى ماهى ماديانى كل السعادة دى


رامز:ربنا يخليكوا لبعض ياكريم


كريم:يارب


عند غادة الا خلصت كوافير وكانت زى الاميرة ومستنياة الامير بتاعها


ياسمين وهى باصة لغادة نظرة سعادة


غادة بصت لقتها بتبصلها اوى


غادة:بتبصلى كدة لية


ياسمين:اصلك بسم الله مشاء الله زى القمر ياغادة


غادة ابتسمت وبصت لنفسها فى المرايا:بجد يعنى هعجب كريم


ياسمين:دا انتى هتهبلية


غادة:ههههههه رفعة معنوياتى


وجت عليهم بنت


البنت:العريس جة


غادة قلبها اتقبض وزادتة دقاتة


كريم كان واقف برة ومعاة رامز وبس


ياسمين طلعت لكريم وطلبت منة يجى ياخد غادة


كريم قلبة كان بينبض بسرعة وبص لرامز وابتسم


رامز:يلا


كريم هز دماغة بطيب


وراح لغادة الا كانت طلعة من باب الكوافير وكانت شيلة الفستان وعيونها فى الارض
ورفعت عيونها ع كريم
وبصتلة اوى ودققت فى كل حتة فية وكان طبعا زى القمر وابتسمت


وكريم كان واقف مش بيتحرك ومش بيعمل حاجة غير انة باصص لغادة اوى


ياسمين بصت لقت الاتنين متنحين لبعض
ياسمين زقت ايد كريم


ياسمين:يلا


كريم فاق وبص لغادة وابتسم
ومد ايدة وغادة مدت ايديها
كريم مسك ايد غادة وباسها
غادة اتكسفت وحططت وشها فى الارض


كريم انجش غادة ونزلوا وكان رامز واقف وجرى فتح باب العربية
وكان مبتسم
رامز:مبروك


غادة:الله يبارك فيك


رامز:قمر ياواد ياكريم يابختك


كريم:طب اتلم


رامز ركب وجمبة ياسمين وساق بيهم العربية


غادة:مش هتقولى برضة هو الفرح فين


كريم:دلوقتى هتعرفى


ووصلوا


غادة لقت نفسها ع البحر
وكان المنظر تحفة


غادة بصت لكريم وابتسمت


غادة:بحبك


كريم الكلمة هزت قلبة


كريم:بحبك


وبصوا لبعض وابتسموا


ونزلوا
وطبعا الجميع كان بيصقفلهم


غادة سلمت عليها مامتها وبابها
ووالدة كريم واخواتة ومنة


غادة كانت مبسوطة اوى
وكل شوية تبص لكريم
وتقول لنفسها


معقول انا بحلم
يارب ماكون بحلم


وكانت حاسة انها فى اى وقت هتصحا من الحلم


وطبعا غادة وكريم رقصوا صولو ع اغنية مش حب وبس


وغنت غادة لكريم
فى يوم وليلة


وكريم غنلها
الهوا هوايا


ومبطلوش رقص
وكانوا فرحانين اوى


وكان فى مكان بعيد
شخص مشغول اوى ع غادة الا كل مايتصل بيها يلقى تلفونها مغلق وفى بيتها محدش بيرد


وهو
فهمى


فهمى اتصل بصحبة محمد


فهمى:ايوا يامحمد
فين غادة
مش بترد عليا
هى كويسة


محمد:طب قول ازيك


فهمى:ازيك يامحمد


طمنى بقا انا قلقان عليها اوى


كان محمد واصحاب فهمى واقفين بعيد ع البحر وشايفين غادة قدامهم هى وكريم وهما بيرقصوا


محمد:هى كويسة


فهمى:امال لية مش بترد عليا


محمد:ها مش عارف بس مفيش حاجة


اصحابة بصوا لمحمد وبصوت خافت :اوعا تقولة حاجة


محمد:هى كويسة يافهمى


فهمى:طب محمد روحلها وقولها تفتح موبايلها
انا هتجنن واسمع صوتها


محمد:طيب خلى بالك من نفسك


فهمى:طيب
محمد هى كويسة مش كدة


محمد:والله العظيم كويسة ومفيش اى حاجة
وانا هقولها


فهمى:طيب انا مستنى
مع السلامة


اصحابة:هااا


محمد:شكلة مش مطمن
كان المفروض اقولة


اصحابة:لا طبعا لما يجى ع لاقل هنبقا كلنا هنا معاه
ربنا يستر علية


محمد:يارب


وراحت عيونة ع غادة


الا كانت بتلبس كريم الدبلة
وشلها كريم ودوخها


نكمل الحلقة الجاية
ويارب الحلقة تعجبكم


سلااااااااااااااام

ŁǿήêŁy Ģ!яŁ
26-08-2010, 06:25 PM
رووووووووووووعهـ الجزء الاول وميرسى على الحلقة
وياريت متتاخريش بالجديد
يلا مستنياكى يا قمر
سلام

tigresse89
26-08-2010, 06:27 PM
kamliiiiiiiiiiiiiiiii plz ana mistaniyaki plzzzzzzzzzzzzzz

ŁǿήêŁy Ģ!яŁ
26-08-2010, 06:36 PM
يلالالالالا بسرعة انا كنت بحسب هتجيبى 4 زى كل مرة يلاااا بقا بالله عليكى
عايزة اعرف الى هيحصل متتاهريش علينا يلاااااااااااااا

رورة
27-08-2010, 10:29 PM
حاضر يا عسل

ŁǿήêŁy Ģ!яŁ
30-08-2010, 12:48 AM
يلاااااااااا يا بنتى انتى اتاخرتى اووووووووووووووووووووووووى

Dora
31-08-2010, 10:25 PM
لا كدة التاخير ده كتير انا مقدرش علي كدة

ايمى الدلوعه
05-09-2010, 03:26 AM
يلاااااااااا بقاااااااااااااااااااااااااا انا قولت هرجع الاقى كتير فين الجديد
القصه جامدة اوى وعجبانى جداً بجد حلوه وياريت تكمليها بسرعة
يارييييييييييييت

رورة
07-09-2010, 10:40 PM
حاضر يا بنات

رورة
07-09-2010, 10:48 PM
بسم الله الرحمن الرحيم


الحلقة التانية


غادة وكريم خلصوا الفرح وطلعوا ع المطار عشان يسافروا تركيا لشهر العسل
وطبعا اهلهم كانوا بيودعوهم
وركبوا الطيارة


طيارة غادة طلعت من المطار
وكانت طيارة فهمى نزلة المطار


فهمى وصل المطار
وكانت فى عربية مستنياة


السائق:حمد الله ع السلامة
فهمى:الله يسلمك
اطلع ع شارع العائلات


السائق:مش هينفع ياباشا حسين بية عاوز حضرتك ضرورى


فهمى:مقلكش عاوز اية


السائق هز دماغة بالا


فهمى:يووو طيب


فهمى وصل الفيلا عندهم
وكان باباة ومامتة مستنينوا


الام:انا خايفة ع فهمى لما يعرف


الاب:متخفيش فهمى خلاص كبر


الام:تفتكر


الاب:اااة


الام بقلق:يارب


فهمى:هااى مامى


الام:اهلا روح مامى وحشتنى
وحضنتة اوى


فهمى:ازيك يابابا
وسلم ع باباة وحضنة


الاب:انا مبسوط منك اوى
عشان خلصت الاتفاقية لصلحنا


فهمى:امال ابنك
اتفضل دى كل اوراق الاتفاقية


وجة يمشى


الام:رايح فين


فهمى:رايح لغادة


الام والاب بصوا لبعض


الاب:طب تعالى الاول عوزك


فهمى:يابابا مش هتاخر هاجى ع طول بس اطمن عليها


الام كانت مخنوقة من البكاء وحاولت تمسك نفسها


فهمى:مش هتاخر يلا سلاام


ومشا فهمى ناحية الباب


الاب:هتروحلها فين


فهمى:هروحلها البيت طبعا


الاب:مش هتلقيها


فهمى:اية لية


الاب:هى سابت البيت بتاع عمها


فهمى:سابت بيت عمها
وراحت فين


الاب والام بصوا لبعض وسكتوا


فهمى:حد يجوبنى اية الا حصل لغادة


الاب:محصلش حاجة هى كويسة


فهمى:كويسة طب اروحلها فين


الام:فهمى


فهمى بص لاأمة وهو قلقان ومنتظر صدمة


الام:غادة اتجوزت كريم


فهمى اتصدم وفضل واقف باصص لمامتة وباباة وعيونة اتملت بالدموع
ومع نزول اول دمعة ع خدة


فهمى:انتوا كذبين
غادة لايمكن تتجوز حد غيرى
غادة مبتحبش حد غيرى


الاب:فهمى
فوق بقا
فوق واكبر وبطل خيابة


فهمى كان واقف باصصص قدامة وبيبكى


الام:براحة ياحسين ع الولد


الاب:براحة اية كفاية بقا دلع
لازم يفوق من الوهم الا هو فية دة


فهمى كان شايف قدامة كل حياتة م غادة


والاب والام بيتكلموا وهو مكانش سامع اى حاجة منهم


الاب مسك ايد فهمى وهزة


الاب:فوق فوق بقا


فهمى بص لباباة وزق ايدة


فهمى بصراخ وبكاء:كدابين كلكوا كدابين
وبدأيكسر فى كل حاجة فى البيت وهو بيصرخ بكلمة كلكوا كدابين


الام ببكاء:اهدا يافهمى


والاب كان بيحاول يمسك فية بس هو كان بيزقة


فهمى وقف وبصلهم وكل وشة دموع وايدة كلها دم
فهمى:كلكوا كدابين


ووقع اغما علية


الام والاب بصراخ:فهمى


فهمى نقلوة ع المستشفى


الاب:ها يادكتور هو عامل اية


الدكتور:فهمى بية عندة انهيار عصبى حد
احنا خيطنالة الجروح الا كانت فى ايدة


وخد حقنة مهدأة ونام


الام:انا عوزة اشوفة


الدكتور:هو نايم دلوقتى ومش هيحس بحد


الام:مش هقلقة يادكتور


الدكتور:طيب بس خمس دقايق بس


الام:طيب
ودخلت لفهمى


الدكتور:حسين بية لو سمحت ممكن اعرف بالظبط اية الا حصل وص فهمى بية للانهيار بالشكل دة


الاب:انا هقول لحضرتك كل حاجة


الام دخلت لفهمى
وهو كان نايم وشكلة كان حزين اوى


الام قربت منة وباست كل حتة فى وشة
ومسكت ايدة وباست الجروح الا فى ايدة


الام ببكاء:لية بتعمل فينا كدة يافهمى انت مش عارف احنا بنحبك قد اية
دا انت لو جراللك حاجة احنا نموت
بس ارجع واقول احنا السبب لو كنا سبناك تتجوزها مكنش حصل كل دة
انا مكنتش اعرف انك بتحبها اوى كدة


وبدات تهز فى ايدة
قوم يافهمى مش بحب اشوفك كدة
قوم ياحبيبى قوم



عند غادة وكريم


كريم راح لغادة الا كانت نايمة فى السرير
وحسس بايدة ع شعرها وباسها


غادة فتحت عيونها ع كريم وهو بيبوسها
وبصتلها وابتسمت


كريم:صباح الخير


غادة:صباح النور


كريم:قومى بقا ياكسلانة كل دة نوم


غادة بابتسامة:هو احنا لحقنا ننام


كريم:والله الساعة 2 الضهر


غادة:ااة بجد


انا عوزة انام


وشدت الغطا ع وشها


كريم:والله وشد الغطا من علها
يلا قومى


غادة:مش هقوم
انا هنام


كريم:كدة
وشلها
وطلع بيها بره الاوضة ونزل بيها البسين


وغادة بتصرخ :لالالاياكريم كريم


كريم كان بيضحك


كريم:ها لسة عوزة تنامى


غادة:لالا خلاص


وقربت من كريم ولفت ايدها حوالين رقبتة


غادة:كدة تعمل فيا كدة
كل دة عشان اصحا


كريم:عشان تبقى معايا وابقا قدام عيونك


غادة:انت قدامى حتى وانا نايمة


كريم:ياكدابة قدامك فين


غادة:فى الحلم
انا مبحلمش غير بيك ياكريم


كريم حط ايدة ع وش غادة


كريم:انا بوعدك ان عمرى الجاى ليكى لوحدك


غادة:والا فات


كريم:كنت مستنيكى ولقيتك
انا موجود عشان انفذلك كل الا انتى عوزاة
انتى تؤمرينى بس
وانا انفذ


غادة:أامورك


كريم:ايوا


غادة بصت وكانت بتفكر تقول لكريم اية
بص
انا عوزاك


انسان طيب وحنين
عايزاك تبقا ضهرى وكل حياتى


عايزاك تحبنى كل دقيقة وكل لحظة وكل يوم


مش عوزاك تغيب عنى
وتبقا ليا لوحدى انا وبس


كريم:انا هبقا حياتك وكل عمرك
هبقا ضهرك وصحبك وجوزك
وعمرى ماهسيبك غير لو فرق بنا الموت


غادة حطت ايديها ع شفايف كريم:بعد الشر عليك


كريم باس ايد غادة


بحبك



غادة وكريم حضنوا بعض
وكريم شال غادة وطلع بيها برة البسين ع الاوضة


ومرت الايام وغادة وكريم مبيفرقوش بعض وكل يوم فى مكان شكل فى تركيا وكانوا بيتفرجوا ع كل الاماكن مع بعض
وبيهزروا مع بعض وبيتصوروا
وعايشين حياتهم ع الاخر


اما فهمى


فكان عايش ع المهدأت
وكل يوم اصحابة وابوه وامة عندة


ومحدش كان يعرف غير دوول
وكان الا يسال ع فهمى
يقولوا انة مسافر


وخلص شهر العسل


غادة:معقول شهر العسل خلص بسرعة كدة


كريم حضن غادة:ياحبيبتى كل يوم معاكى شهر عسل لوحدة


غادةا بتسمت وباست كريم فى خدة


غادة:ربنا يخليك ليا


والتليفون ضرب


كريم:الوا
وقال احنا جاهزين ونزلين حالا(بالانجليزى طبعا)


كريم:يلا العربية جاهزة


غادة:يلا


ونزلوا وراحوا ع المطار لمصر


اما فهمى


فقرر خلاص انة ينسا غادة ويبقا انسان تانى ولازم متفرقش معاه ويبقا اقوى من كدة
ومكنش بيتكلم مع حد خالص


الام:يلا ياحبيبى العربية تحت


فهمى خرج مع مامتة عشان يرجع الفيلا


ونكمل الحلقة الجاية
ويارب الحلقة تعجبكم

رورة
07-09-2010, 10:51 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 3

عند فهمى
الا خرج من المستشفى ومامتة وصلتة لااوضة


الام:حمدلله ع السلامة ياحبيبى

فهمى:الله يسلمك
ممكن تسبينى لوحدى شويا

الام:لية ياحبيبى

فهمى:عاوز انام شويا

الام:طيب يافهمى

فهمى كان حزين وبص جمبة لقا صورة غادة
فهمى مسك الصورة وفضل يبص فيها
وعيونة اتملت بالدموع
وخدها فى حضنة وانهارمن البكاء

فهمى بص للصورة :لية كدة ياغادة لية رميتى كل حاجة بنا ورا ضهرك
دا انا عمرى ماحبيت غيرك ولا بتخيل نفسى اكون مع غيرك

لية تبقى اكتر واحدة حبتها وتجرحنى جرح كبير كدة
مفيش اى واحدة ممكن تخلينى انساكى ولو حتى لثوانى

بس انا مش عارف هكمل حياتى من غيرك ازاى
يارتنى اموت لانى مش هبقا عايش وانا بعيد عنك

انا بحبك اوى ياغادة
وحضن الصورة

عند غادة وكريم الا كانوا وصلوا الفيلا

الام:حمد الله ع السلامة ياحبيبى

كريم:الله يسلمك ياامى

الام: حمد الله ع السلامة يغادة
نورتى بيتك

غادة:الله يسلمك
ربنا يخليكى ياماما

ونزلت منة وكانت شايلة ابنها

منة:حمد الله ع السلامة

كريم وغادة:الله يسلمك

كريم:الله امال فين احمد

منة:فى الشغل
من يوم مافتح مكتب المحاماة وهو مبقناش نشوفة لا انا ولا كريم

كريم:ربنا معاه

منة:روح ياكريم سلم ع عموة

والولد راح لكريم وقعدت غادة وكريم معاهم شويا

منة:تعالى ياكريم عشان عمو يطلع يستريح من السفر

الولد مسك فى كريم ودور وشة

كريم:خلاص سبية يامنة

منة:عشان تستريحوا شويا

كريم:عادى سبية
تعالى بقا اوريك احان جبنالك اية من تركيا
يلا ياغادة

غادة:طيب عن اذنكوا

الام:طيب اطلعوا استريحوا ولما نحضر الغدة هنندهلكو

كريم:طيب

وطلع هو وغادة وكان معاهم كريم الصغير

كريم:اية رايك فى الاوضة

غادة:حلوة اوى ياحبيبى

كريم حط الولد ع السرير

كريم:انا هدخل اخد دوش
خلى بالك من كريم

غادة:طيب

وبعد شويا وغادة بتحط الهدوم فى الدولاب
جت منة وخبطت

غادة فتحت الباب

غادة:تعالى يامنة

منة:انا بس جاية اخد الولد

غادة:طب تعالى ادخلى

منة:لا معلشى هاتلى بس كريم

غادة راحت جبتلها الولد

غادة:باااى ياكريم

وقفلت الباب

ولقت التليفون بيضرب وكانت مامتها

غادة:ايوا ياماما
انتى كمان وحشانى
لازم تيجى النهاردة

خلاص هستناكى بليل
مع السلامة

كريم:كنتى بتكلمى مين

غادة:دى ماما
ادخل اخد شور انا كمان

كريم:ماشى

فى المساء

غادة وكريم نزلوا عشان يتغدو

كريم:ااة احمد
وحشنى

وحضن اخوة احمد

احمد:حمدلله ع السلامة
ازيك ياغادة

غادة:الله يسلمك

احمد:عامل اية كريم معاكى لو زعلك تعالى قوليلى

غادة ابتسمت:ماشى خلاص

كريم:هو انا اقدر ازعلها
تعالى احكيلى عملت اية فى شغللك

وجت مامة غادة والعيلة كلها واتعشوا مع بعض
وقعدوا كلهم يتكلموا مع بعض
ويتفرجوا ع شريط الفرح والصور بتاعة غادة وكريم فى شهر العسل

الام:انا همشى بقا ياغادة

غادة:خليكى ياماما شويا

الام:شوية اية الوقت اتاخر
عن اذنكوا ياجماعة

كريم:ماتخليكى ياطنط

الام:معلش ياحبيبى خلى بالك انت بس من غادة

كريم:دى فى عينى

الام:تسلم ياحبيبى

غادة:استنى ياماما هوصلك

كريم:اجى اوصلك ياطنط

الام:لا ياحبيبى متتعبش نفسك

كريم:طب ع ا لاقل هخلى السواق يوصلك

الام:طيب

ومشت هى وغادة

الام:كريم معاكى كويس

غادة:كريم دا اطيب انسان شفتة ياماما

الام:ربنا يسعدك يابنتى
شدى حيلك شويا

غادة:اشدة فى اية

الام:فى الخلفة
مانتش شايفة منة مافيش غيرها

غادة:يااااااة ياماما لسة بدرى

الام:بدرى اية ياخيبة بقالك شهر

غادة:طيب ياماما

الام:مش عوزة حاجة

غادة:عوزة سلمتك
هوا انتى لسة قعدة فى شقة كريم

الام:ااااااة

غادة:طيب مع السلامة

وجة كريم

كريم:ها مشت

غادة:اممم

كريم:طب خشى من البرد دة

غادة ابتمست:طيب

وحط ايدة ع كتف غادة وهى حطت ايدها فى وسطة

كريم بصوت خافت:تعرفى انك وحشتينى

غادة:ابتسمت
وانت كمان

فى الصباح

غادة:صباح الخير ياكريم

كريم:صباح النور

غادة:انت لبس ورايح فين

كريم:هروح الشركة

غادة:طب مش هتستنا اجى معاك

كريم:خليكى النهاردة
وتعالى معايا من اول الاسبوع

غادة:طيب انا اصلا مكسلة اوى

كريم قام وقرب من غادة الا كانت لسة نايمة من ع السرير
وقرب وشة من وشها وكانوا بصين فى عيون بعض

كريم:طب مش هتقومى تفطرى معايا

غادة ابتمست: هقوم

كريم:طب يلا قومى

غادة:هقوم ازاى مش لما تقوم انت

كريم ابتسم:ااااااة
اصل عايز افضل باصص لعيونك عشان هتوحشينى اوى

غادة ابتمست ولفت ايديها حوالين رقبة كريم

غادة:تعرف انى بموت فيك


الكل تحت كان منتظر كريم وغادة عشان يفطروا مع بعض

احمد:انا كدة هتاخر ع شغلى

الام:يابنى استنا هو كان بيقول من ساعتها انة نازل

احمد:طب حد يطلع يشوف اتاخروا لية

رامز:الله مش عروسة وعريس

الام:امال منة فين يااحمد

احمد:بتلبس كريم ونازلة

رامز:افطروا بقا وسبكوا من كريم

احمد:انا فعلا هفطر
انا هتاخر ع شغلى

الام:سنية خبطى ع كريم بية

الخادمة:حاضر ياهانم

وطلعت الخادمة خبطت ع كريم وغادة

غادة:هااااا كريم احنا نسينا الفطار

كريم:اااة يلا بسرعة

غادة وكريم قاموا يجروا ورا بعض

ونزلوا بسرعة


الام:كل دة نووم

كريم وغادة بصوا لبعض واتكسفو

كريم:لا اصل كنت وسكت ومعرفش يقول اية

وبصوا لبعض
وضحكوا

الام:طب افطرو

احمد:انا رايح شغلى

كريم:مع السلامة

غادة:افكر ياكريم عشان متتاخرش

كريم قرب من غادة وبصوت خافت:مااحنا فطرنا فوق

غادة خبطت كريم بايديها فى ايدة

رامز:فى اية مالكو

كريم:مالنا

رامز:مفيش

منة:صباح الخير

الجميع:صباح النور

كريم:تعالى ياحبيب عمو

منة:الله امال احمد فين

الام:احمد راح شغلة

منة:مشا
وزعلت وقعدت عشان تفطر

كريم:خدى يامنة كريم
وباسة
انا همشى انا

منة:هات ياكريم

كريم قرب من غادة
كريم:مش عوزة حاجة ياحبيبى

غادة:لا ياكريم

وباس غادة فى دماغها

ومنة كانت قعدة تبص لكريم وغادة ومضيقة
غادة قامت تجرى ورا كريم

غادة:كريم

كريم:ايو ياغادة

غادة:انا هنزل امول اشترى شوية حاجات ليا

كريم:ماشى
معاكى فلوس

غادة:ااة ياحبيبى

كريم:طب خدى الكريدد الكارت دى خليها معاكى

غادة:ماشى
مع السلامة

وخلص الفطار


وغادة قعدت معاهم شويا
وطلعت اوضتها

غادة كانت بترب فى الاوضة
ولقت الباب بيخبط

غادة:ادخل

الخادمة:الورد دة جة لحضرتك ياهانم

غادة:ورد
وراحت خدتة
وبصت فى الكرت

الف مبروك

فهمى

غادة:هااا فهمى
ياربى انا ازاى نسيتة

زمانة زعلان ولية حق

انا ازى اتلبخت ونسيتة

انا ازاى نسيتة بس زمانة زعلان اوى

وراحت اتصلت بفهمى ع الموبايل

فهمى كان فى الشركة

فهمى :طب روحى انتى

السكرتيرة:طيب يافندم

فهمى بص ع الموبايل ولقها غادة

فهمى فضل ماسك الموبايل ومتردد يرد ولا لا

غادة اتصلت تانى بفهمى

فهمى مقدرش يقاوم انة يسمع صوت غادة

فهمى:الوا

غادة:ايوا يافهمى

فهمى كان ساكت ومبيردش

غادةكانا عارفة ان ليك حق تزعل بس والله انت لو تعرف اية الا حصل هتعذرنى

فهمى كان وحشة اوى صوت غادة

غادة:فهمى

فهمى:ايوا ياغادة

غادة:ممكن اشوفك النهاردة

فهمى:ماشى

غادة:هقبلك بعد ساعة فى مول دريم
خلاص

فهمى:طيب
مع السلامة

فهمى كان قلبة بينبض بسرعة

السكرتيرة:فهمى بية عند حضرتك اجتماع بعد ساعة

فهمى:اجليه وخليهم يحضروا العربية
انا نازل

نكمل الحلقة الجاية

ويارب الحلقة تعجبكم

سلااااااااام

Dora
08-09-2010, 06:09 AM
لا لا و الف لا يا غادة يا رب فهمي ينساها يارب

شقاوة أنثى
19-09-2010, 11:52 AM
إستمــــري ...... إستمـــري ,,,,,,

مشكـــوووووووره
لا تحـرمينــا مـن جـديـدك ومفيـدك
لكـي منـي جـزيــل الشكــر والتقـديــر

تقبلـي ودي قبـل ردي

مـع تحيــآآتـي / شقاوة أنثى .....

pain of sensation
17-10-2010, 03:30 AM
فين الباقي ياقمر؟؟؟؟؟؟؟؟

rora webas
12-11-2010, 03:48 AM
علشـــــــــــــــــــــــــــــــــــان خاطري كملي وبسرعه ارجوكــــــــــــي
بجد كمليها ونزلي حلقات كتير ارجوكي ارجوكي ارجوكي

عجزت انساكـ
14-11-2010, 09:33 PM
كمليها يا قمر
القصة حلوه كتير

اسيـــــ خيالى ـــــره
16-11-2010, 12:30 AM
بكره باذن الله هنزل الحلقات الجديده يااارب الاقى متابعتكم الطيبه

عجزت انساكـ
18-11-2010, 04:31 PM
كمليها بليز
القصة حلوه كتير
انا متبعاكي

اسيـــــ خيالى ـــــره
25-11-2010, 11:16 PM
لاسف يا بنااااااااااااااااااااااااااااااااااااات القصه دى بالتحديد فيها لغبطه جامده جدااااااااااااااااااااااااااااااااااا لان كاتبه القصه الحقيقيه تقريبا كده مش هتكملها لانها ليها اجزاء تالته اا نا هخلص معاكم الجزء ده بس عشان تعرفوا انها مش هتكمل اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووووك

رورة
03-12-2010, 06:49 PM
يا بنات انا رجعت معلش غبت عنكم فترة طويلة جدا بس الكمبيوتر اتغير

رورة
03-12-2010, 07:18 PM
بكرة ان شاء الله انزلكوا الحلقات الجديدة

رورة
04-12-2010, 09:49 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 4


غادة نزلت عشان تشوف فهمى

فهمى كان مستنى غادة

فهمى اتصل بغادة

فهمى:ايوا ياغادة انتى فين

غادة:انا وصلت انت فين

فهمى:انا فى الكافتيريا

غادة:ايو انا شفتك
وشورت لفهمى

فهمى دقات قلبة زادت وكان مستنيها ع نار وكانت وحشاة اوى

غادة :ازيك يافهمى

فهمى كان بيبص لغادة وكانة مش مصدق نفسة انها قدامة
وهز دماغة هزة خفيفة

فهمى:الحمد لله
ازيك

غادة:انا كويسة
انا عارفة انك زعلان منى اوى
ولك حق بس والله يافهمى الموضوع كلة حصل بسرعة
هو اة مش سبب مقنع بس والله انا مش عارفة اية الا خلنى انسا

فهمى بصوت حزين:نستينى ياغادة

غادة بصت لفهمى والكلمة زعلتها

غادة:نسيتك ؟ هو انا اقدر انسا كل سنين عمرى الا قضتها معاك برضة يافهمى
انا

فهمى:خلاص ياغادة انا مش زعلان

غادة:بجد مش زعلان منى

فهمى:هو انا اقدر ازعل منك حتى لو موتينى

غادة:اموتك؟ بعد الشر عليك

فهمى بصلها وابتسم ابتسامة حزينة وفباله:انتى خلاص موتينى

عند كريم
الا كان فى الشركة

كريم:يعنى اية يامصطفى مفيش اى شغل فى الشركة

مصطفى:للاسف ياكريم من ساعة القضية بتاعتك ومفيش اى شغل جالنا وكل المهندسين مشوا

كريم:واحمد وحلمى فين

مصطفى:احمد وحلمى راحوا اشتغلو فى شركة حسين الهندسية
تتصور ياكريم كل المهندسين الا كانوا عندنا بيشتغلوا هناك
كانهم مصتقصدنا

كريم:حسين بية امم
وهنعمل اية دلوقتى

مصطفى:مش عارف

كريم سكت وهو بيفكر

مصطفى:طب انا هقوم اروح
مش هتمشى

كريم:ها شويا ومشى
روح انت

مصطفى:طيب خلنى اشوفك

كريم مسك موبايلة

عند غادة

فهمى:يعنى هنفضل زى ماكنا

غادة:طبعا يافهمى وهنتغير لية يعنى

فهمى بص لغادة وهو مش مصدقها

فهمى:ياريت متبعديش عنى انتى عارفة انا ماليش حد غيرك

غادة:انت خايف اوى كدة لية

فهمى:مش عارف حاسس انك هتسبينى لو حدى

غادة:لو حدك

فهمى:ااة ياغادة ماانا طول عمرى لوحدى ماكنش ليا غيرك

غادة بصت لفهمى وهى حزينة علية

غادة:انا عمرى ماهسيبك يافهمى

فهمى:بجد

غادة:اااة

فهمى:اوعدينى

غادة لسة هترد لقت الموبايل بيضرب وكان كريم

غادة:طب ثوانى يافهمى هرد ع كريم

غادة :ايوا ياكريم

كريم:انتى فين

غادة:انا فى المول

كريم:لوحدك

غادة:لا مع فهمى

كريم :نعم مع مين

غادة:فهمى ياكريم

كريم:ماانا عارف انك مع سى زفت بتعملى اية معاه

غادة:انا.....

كريم قطعها:خمس دقايق والقيكى فى البيت عارفة لو كلمتك ولقيتك برة البيت شوفى هعمل فيكى اية

غادة:حاضر

وقفل السكة فى وشها

غادة:معلشى يافهمى انا لازم اقوم

فهمى:لية

غادة:مفيش

فهمى:طب استنى اوصلك

غادة:لا مالوش لازمة انا هروح بتاكسى

فهمى:معقول هسيبك تروحى فى تاكسى
يلا
غادة:طيب

غادة :بس هنا يافهمى

غادة نزلت من العربية
وكان كريم داخل الفيلا

كريم بصلها وسبها ومشا

غادة:مع السلامة يافهمى

ودخلت غادة تجرى وكان كريم ماشى قدمها

غادة:كريم ياكريم

وحصلت كريم ومسكت فى كتفه

غادة:كريم مبتردش عليا لية

كريم:حسبنا لما نطلع فوق
قدامى

الام:كويس انكوا جيتو عشان تتغدو معانا

غادة لسة هاتتكلم

كريم بصلها:احنا اتغدينا برة
اتغدوا انتوا
وشد غادة من ايديها وطلعوا ع فوق

الام:شوفتى يامنة بيحبوا بعض اوى
مش قادر يبعد عنها

منة بغيرة:اااة انا طلعة اشوف كريم

كريم فتح الباب وزق غادة قدامة ورزع الباب وراه

غادة:ممكن اعرف مالك

كريم قرب من غادة وزعقلها فى وشها:ممكن اعرف كنتى مع سى زفت بتعملى اية

غادة اتخضت

كريم بزعيق:انطقى

غادة عيونها اتملت بالدموع

غادة:اانا

كريم:انتى اية

غادة:انا لقيتة بعتلى ورد

كريم:وكمان ورد

غادة:ماهو كان بيباركلينا حوزنا وافتكرت انى نسيت اعزمة ع الفرح
فكلمتة

كريم:كلمتية ياغادة

غادة:ااة
وبعدين

كريم:وبعدين طلب يقبلك

غادة:ها لا انا الا

كريم بزعيق:انتى الا اية .........

ولقوا الباب بيخبط

كريم :مين

منة:انا ياكريم

كريم بص لغادة نظرة غيظ وراح فتح الباب

منة:مالكو صوتك عالى

كريم بص لغادة:مفيش

وسابهم وخرج

منة بصت لغادة لقتها معيطة

منة:فى اية ياغادة

غادة:مفيش

غادة فضلت مستنية كريم

وبصت للساعة لقت الساعة 2 صباحا

غادة ببكاء:ياترى روحت فين ياكريم
انا مكنتش اعرف ان زعلك وحش كدة
وفتحت البلكونة وخرجت بتبص ع كريم

بتبص فى الجنينة لقت كريم نايم ع الكرسى تحت

غادة نزلت تجرى ع الجنينة وكانت هتقع من ع السلالم

غادة قربت من كريم
وقعدت ع الارض ومسكت ايدة

غادة ببكاء:كريم

كريم فتح عيونه لقا غادة بتعيط

غادة:انا اسفة انا معتش هعمل كدة تانى
سامحنى انا اسفة
والله معت هعمل كدة تانى

كريم ابتسم وحط ايدة ع وش غادة ومسح دموعها

كريم:انا الا اسف معتش هزعلك تانى

غادة:انا الا غلطت مش انت

كريم:كان لازم اسمعك الاول

غادة:انا كريم حط ايدة ع شفايفها مش هنتعاتب دلوقتى

كانت منة وقفة فوق مستنية احمد
بصت لقت كريم وغادة تحت ووقفت تبص عليهم

غادة:يعنى مش زعلان منى

كريم:تؤؤؤؤؤؤ

غادة ابتسمت
وكريم قام وخدها فى حضنة
غادة عيطت جامد فى حضن كريم

كريم:خلاص بقا معتيش تعيطى

غادة:معتش تزعلنى

كريم:معتش هزعلك

غادة:خالص

كريم:خالص

وباس غادة فى راسها

كريم:تعالى يلا نطلع اوضتنا عشان اصلحك فوق

غادة بابتسامة:مااحنا خلاص اتصلحنا

كريم:لا الصلح دة مينفعش

غادة:امال ازاى

كريم:هقولك فوق

غادة وكريم ضحكوا وطلعوا ع فوق

منة خدت نفس عميق وخرجتة

منة:بس لما تيجى يااحمد

ونكمل الحلقة الجاية
ويارب الحلقة تعجبكم

رورة
04-12-2010, 09:58 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الحلقة 5

منة فضلت راحة جاية فى الاوضة مستنية احمد وبتخبط ايديها فى بعضها من الغيظ

وسمعت صوت عربية احمد
فجرت ع المرايا وظبطت نفسها

احمد:مساء الخير

منة :مساء النور
جعان

احمد:هموت من الجوع

منة:هروح احضرلك العشا

احمد:طيب
امال فين كريم

منة:فى اوضة
هحضرلك العشا ع لما تخد شور

احمد:طيب

ومنة خرجت من هنا واحمد نام ع السرير

منة حضرت العشا وطلعت بية لاحمد الا كان نام

منة حطت الاكل ع الطربيزة وبصت ع احمد الا كان تقريبا مش حاسس باى حاجة

منة:احمد احمد
يوووة دا اية دا بقا ياربى

عند غادة

غادة :كريم يلا قوم هتاخر ع شغلك

كريم:ااااة انا مش هروح الشغل

غادة:لية

كريم:هقضى اليوم معاكى

غادة راحت قعدت جمب كريم ع السرير

غادة:طب وشغلك

كريم:مش عوزانى معاكى ولا اية

غادة:لا طبعا بس انت ممن يوم ماتجوزنا مرحتش الشغل غير مرة

كريم:ياستى

غادة:هو فى حاجة ياكريم فى الشغل انت مخبيها عليا

كريم:هيبقا فى اية يعنى

غادة:هو انا مش عرفاك

ولقوا الباب بيخبط

غادة:ايوا

الخدمة:الفطار ياغادة هانم

غادة:طيب نزلين
يلا

كريم:طيب

عند منة

الا كانت لسة نايمة وبتحسس بأيديها ع السرير مالقتش احمد جبها

منة فتحت عيونها

منة:احمد احمد

وقامت منة وبصت فى الحمام بس مالقتش حد

منة نزلت تحت

منة:صباح الخير ياماما

الام:صباح النور

منة:امال احمد فين

الام:احمد فطر من بدرى ومشا

منة:مشا
طيب

الام:راحة فين مش هتفطرى

منة:لا انا طالعة اشوف كريم

الام:كريم مع الدادة بتاعتة فى الجنينة

منة:طيب
انا طالعة فوق

منة وهى طالعة قبلت كريم وغادة نزلين وبيضحكوا

منة:صباح الخير

كريم وغادة:صباح النور

وطلعت منة وكريم وغادة بصوا لبعض

غادة:هى مالها

كريم:مش عارف


ونزلت غادة وكريم فطرو

وطلعوا ع الجنينة

وكريم كان بيهزر مع كريم الصغير

غادة:نتكلم بقا شويا

كريم:فى اية
غادة:كريم مش هتقولى فى اية فى الشغل

كريم:مفيش شوية مشاكل كدة

غادة:مشاكل اية

كريم:يعنى تقريبا نشاط الشركة وقف من ساعة القضية

غادة:اية

طب وهتعمل اية

كريم:مش عارف
لا وكمان حلمى واحمد سابوا الشركة

غادة:اية وراحوا فين

كريم:اشتغلوا فى شركة حسين بية

غادة:ابوا فهمى

كريم هز دماغة بأة

غادة:طب وانت هتعمل اية

كريم:مش عارف

غادة سكتت شويا

غادة:كريم انا جتلى فكرة

كريم:فكرة اية

غادة:اية رايك لما نفتح الشركة من اول وجديد ونعمل فيها شوية تغيرات واعلانات ونغير اسمها
ونفتتحها من اول وجديد

كريم:طب وموضوع القضية

غادة:قضية اية بقا
الناس زمانها نست

والشباب مابتصدق تلقى فرصة شغل
تشبط فيها
قولت اية

كريم:والله فكرة

غادة:شوفت بقا افكار مراتك

كريم:ربنا يخليكى ليا


غادة: نتكلم فى موضوع امبارح

كريم انا عارفة انى غلطانة انى قبلت فهمى من غير مااخد اذنك
انا اسفة

كريم:خلاص بس معدتش تكرر تانى

غادة:طيب

كريم:ومعدش سى فهمى تانى

غادة:اية

كريم:اية

غادة:فى اية ياكريم انت مش بتحبة لية

كريم:مش بحبة وخلاص مش بستريحلة بحسة لائيم الا فى قلبة مش الاع لسانة

غادة:فهمى دا انسان طيب

كريم:والله

غادة:كريم ياحبيبى فهمى دا معايا من وانا صغيرة لما كنت بزعل كنت برحلة ونتكلم لما يبقا عندى مشكلة كان بيقف جمبى عمرة ماتخلى عنى
فهمى دلوقتى حاسس انة لوحدة ومحدش معاه


كريم:وبعدين

غادة:يعنى انا طبعا مش هبقا زى الاول لانى دلوقتى متجوزة بس ع الاقل نبقا لسة اصحاب
وهيبقا فى حدود لعلاقتنا بس مش هنقطعها خالص

صدقنى فهمى ميستهلش مننا كل دة

كريم:تصدقى مكنتش اعرف انك حنينة اوى كدة ع سى فهمى دة

غادة:يعنى اية

كريم:يعنى علاقتك بسى فهمى دة تتقطع نهائى انتى فاهمة
زدا اخر كلام عندى

وانا مش من الرجالة الا تقبل ان يبقا عند مراتها اصحاب
انتى فاهمة

انتى مش مجوزة كيس جوافة

غادة:يعنى اية

كريم:يعنى الا سمعتية ومعدش عايز اسمع كلام فى الموضوع دة تانى

غادة:كدة طيب
ياكريم

غادة طلعت الاوضة وفضلت قعدة فيها

كريم:غادة يلا عشان تتغدى

غادة:مش عوزة

كريم:ودا ماله موال الاكل

غادة:مش عوزة

وقامت نامت ع السرير

غادة:انا عوزة انام

كريم:كدة
طيب برحتك

كريم نزل عشان يتغدا

الام:الله امال فين غادة

كريم:تعبانة شويا وعايزة تنام

الام ابتسمت:بجد
طيب

كريم فضل قاعد ومالوش نفس ياكل عشان غادة مكلتش
وكل شوية يبص ع الاوضة ومستنيها تنزل

الام:كريم مش هتاكل

كريم:ها لا انا شبعان
عن اذنكم

الام:شوفتى يامنة مجالش نفس ياكل عشان هى مش بتاكل

عند احمد

السكرتيرة:احمد بية فى واحد اسمة رفعت هاشم عاوز يقابل حضرتك

احمد:ااة خلية يتفضل

احمد:اهلا

رفعت:اهلا يااحمد باشا
مبروك ع المكتب الجديد

احمد:الله يبارك فيك
تشرب اية

رفعت:قهوة مظبوط

احمد:رقية قهوة مظبوط

خير يارفعت بية

رفعت:خير ان شاء الله
اكيد حضرتك قريت عن قضية اخويا هشام

احمد:ااة طبعا

رفعت:انا جاى لحضرتك عشان عوزين حضرتك تترافع عن القضية

احمد:ااة
بس انا معنديش اى معلومات

رفعت:هندى لحضرتك كل المعلومات

احمد:خلاص وانا موافق

رفعت:اتفقنا

كريم دخل لغادة الا كانت نايمة ع السرير

كريم طلع البكونة عشان يشرب سيجارة
وكل شويا يبص ع غادة
الا كانت راحت فى النوم فعلا

كريم لما حس ان غادة نايمة فعلا

راح وقرب منها وباسها فى دماغها

كريم:بحبك بس مش هقدر اوفقك انك تقربى من فهمى دة
حتى لو اية

نكمل الحلقة الجاية
ويارب الحلقة تعجبكم

همس الدموع
05-12-2010, 12:15 AM
جميله جدااااااااااااااااااااا
كملى بسرعه ياقمر

اسيـــــ خيالى ـــــره
05-12-2010, 10:47 PM
ايه البخل ده بسرعه يلا نزلى الباقى